Ja ik hoop het ook, maar dit is al meer dan een jaar bezig en het lijkt niet over te gaan..quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:25 schreef HoneyPop het volgende:
Hey dat heb ik ook een hele tijd gehad!
Heb pdd-nos en borderline, en ik was niet de deur uit te krijgen.
Ik was vreselijk bang, maar kon nooit echt uitleggen waarvoor.
Uiteindelijk is het toch overgegaan, ik denk omdat ik gewoon mezelf dwong dagelijks even naar buiten te gaan. (en medicatie)
Tja ik zit nu echt te graven naar de reden waardoor ik wél weer durfde..quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:27 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ja ik hoop het ook, maar dit is al meer dan een jaar bezig en het lijkt niet over te gaan..
Of moet ik gewoon hoop houden, dat het ooit weer voorbij is?...
Okee dat laatste is misschien wel een goede tip. Ik probeer ik zoveel mogelijkdingen te doen. Ik woon onder begeleiding en op donderdag komen ze even hier en nemen ze mee voor een wandeling en een kop thee. Maar dat neemt vooralsnog de angst niet weg.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:43 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Tja ik zit nu echt te graven naar de reden waardoor ik wél weer durfde..
Niet dat ik er totaal geen last meer van heb, zelfs als de hond even uitmoet voel ik nog steeds een soort weerstand. Als ik naar therapie moet bekruipt me ook nog steeds een angst en zou ik het liefst willen afbellen. Maar ik heb nu gewoon iets meer "schijt" aan de buitenwereld.
Ook ben ik verhuist, terug naar de omgeving waar ik opgegroeid ben, denk dat dat ook wel geholpen heeft. (In Rotterdam was ik angstiger dan hier in Limburg).
Maar ik denk dat je al heel ver komt als je elke dag even naar buitengaat en daarna in kaart brengt wat er gebeurde en hoe je je daarbij voelde. Daar ben ik nu zelf ook mee bezig en ik boek wel vooruitgang
Ja misschien is het toch nog die depressie.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:36 schreef Marijkezwolle het volgende:
Kan het niet samen hangen met je depressie? Dat je daar toch nog niet helemaal uit bent? Bij een depressie blijven de meesten het liefste binnen. Ondanks dat je misschien iets leuks gaat doen ervaar je het toch als zwaar om jezelf te motiveren naar buiten te gaan?
En je hebt begeleiding toch? kunnen zij je hier niet bij helpen? Of vrienden oid? Dat iemand je 's ochtends belt oid om je te motiveren c.q. steunen?Misschien sla ik de plank helemaal mis hoor... Ik denk alleen even hardop...
Zoek eens op agorafobie.. Angsten hangen vaak samen met depressiviteit.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:21 schreef Bos81 het volgende:
Hallo ik zit met het volgende
Even een korte inlichting over mij:
Ik ben autistisch en een tijdje depressief geweest
Maar dit is mijn probleem.
Ik werk als vrijwilliger op 2 werkplekken, wat op zich prima gaat. Ze zijn erg tevreden met me en ik doe het werk met veel plezier.
Echter ben ik ’s morgens zo lusteloos en bang om naar mijn werk te gaan, dat ik soms gewoon thuis blijf en afbel of een half uur later kom.
Hoe komt dit? Is dit misschien lichte straatvrees, omdat ik bang ben om gewoon weg te gaan, want ik vind het ook moeilijk om naar de supermarkt te gaan. En waar ben ik bang voor? Keer op keer ook al gaat het steeds goed en gebeurt er niks vreemds, toch blijft die angst bestaan iedere ochtend weer.
Ik ben niet bang om fouten te maken, want in dit werk liggen gewoon mijn kwaliteiten. Dus het moet iets anders zijn.
Ik heb dit al aangekaart bij mijn psychiater, maar die wist hier toen geen raad mee omdat ik mijn angst niet kon definieren. Misschien nog een keer aankaarten, of?
Ik weet het gewoon niet meer..
Nee, dus je moet ergens die negatieve spiraal doorbreken? Dus daar zou je dan voor jezelf moeten bekijken hoe je dat kunt doen op een manier die bij jou pastquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:41 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ja misschien is het toch nog die depressie.
Ja de begeleiding kan me ondersteunen, maar ik moet het op den duur toch zelf doen. Maar motiveren werkt vaak averechts. Ik weet het gewoon echt niet meer. Werken gaat gewoon goed, teminste ALS ik daar ben. Boodschappen ook wel, maar ik kom dan wel met een rotgevoel thuis en dat werkt ook niet motiverend voor de volgende keer.
Maar waarom worden de angsten juist erger, terwijl de depressiviteit afneemt ofzelfs vrijwel helemaal weg is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:44 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Zoek eens op agorafobie.. Angsten hangen vaak samen met depressiviteit.
Ik heb AD in combinatie met buspiron tegen angsten,..vaak krijg nje dan ok nog angst om de angst om de angst enz.
Zin aangepast.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:09 schreef Swiffer het volgende:
ik geloof dat ik je zinsbouw niet helemaal snap deelnemer..
Vraag je nu hoe het op de werkvloer gaat? ofzo?
Ik kan redelijk vooruit op mijn werk. Meestal ligt er al werk klaar of wordt er op dat moment werkzaamheden voor me klaar gelegd.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:59 schreef deelnemer het volgende:
Ben je eigen baas in je werkzaamheden en ga de de volgende keer verder waar je gebleven was. Of ben je voortdurend afhankelijk van anderen die je de opdracht geven om taakjes uit te voeren?
Ja, de begeleiding neemt me af en toe mee en ik ga wel eens met mijn vader weg. Dan ben ik inderdaad veel minder angstig en kan ik veel makkelijker de deur uit gaan. Maar zodra ik het alleen moet doen, is er gewoon iets in me wat me tegen wil houden ofzo.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:35 schreef ramakandra het volgende:
ik denk dat je iemand nodig hebt die je een positieve gevoel geeft bij het buiten zijn.
mn ex heeft dit voor mij gedaan (heb zelf pdd-nos) en sindsdien heb ik geen enkel probleem om buiten te zijn, sterker nog, door een paar avonden wat buiten rond te lopen ga ik makkelijker naar buiten toe.
heb wel ff een dip gehad nadat het uitwas, maar dat lijkt me niet meer dan normaal.
dat is ook waarom een vriendin beter zou zijn (en ja ass'ers kunnen heel goed vriendinnen hebbenquote:Op donderdag 17 februari 2011 16:35 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik kan redelijk vooruit op mijn werk. Meestal ligt er al werk klaar of wordt er op dat moment werkzaamheden voor me klaar gelegd.
Maar het werken zelf geeft me geen angsten. Ik doe het met plezier en er is wederzijdse tevredenheid. Maar gewoon dat gevoel in de ochtend dat wil maar niet overgaan..
[..]
Ja, de begeleiding neemt me af en toe mee en ik ga wel eens met mijn vader weg. Dan ben ik inderdaad veel minder angstig en kan ik veel makkelijker de deur uit gaan. Maar zodra ik het alleen moet doen, is er gewoon iets in me wat me tegen wil houden ofzo.
Gevoelens kun je meestal niet verklaren. De deur uitgaan, is een verandering die je zelf in gang moet zetten. Enige tegenzin is niet ongewoon. Maar dan is het meestal wisselend (dan weer wel en dan weer niet).quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:35 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik kan redelijk vooruit op mijn werk. Meestal ligt er al werk klaar of wordt er op dat moment werkzaamheden voor me klaar gelegd.
Maar het werken zelf geeft me geen angsten. Ik doe het met plezier en er is wederzijdse tevredenheid. Maar gewoon dat gevoel in de ochtend dat wil maar niet overgaan..
[..]
Ja, de begeleiding neemt me af en toe mee en ik ga wel eens met mijn vader weg. Dan ben ik inderdaad veel minder angstig en kan ik veel makkelijker de deur uit gaan. Maar zodra ik het alleen moet doen, is er gewoon iets in me wat me tegen wil houden ofzo.
Ja, okee vaker doen helpt inderdaad, dat hoor ik vaker. Maar ik werk op een van die plekken al bijna 4 jaar (ben in die tijd wel even weggeweest, maar toch).. En het lijkt gewoon steeds slechter te gaan, dan dat het juist makkelijker wordtquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:43 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Gevoelens kun je meestal niet verklaren. De deur uitgaan, is een verandering die je zelf in gang moet zetten. Enige tegenzin is niet ongewoon. Maar dan is het meestal wisselend (dan weer wel en dan weer niet).
Als je gewoon vaker angst voelt voor dingen en gevoelig voor bent, dan kan het alleen afnemen door ervaring. Je lichaam ervaart dat er niets aan de hand is, als je naar je werk gaat, en begint zich ernaar te zetten (onbewust). Dan wordt het routine en gaat het hopelijk over.
welke medicatie, iets zonder doktorsvoorschrift verkrijgbaar?(heb namelijk geen zin in de huisarts. me leven is zoo faal, daarheen gaan daar schaam ik me te erg voor) ik heb begin dit schooljaar valeriaan van het kruidvat geprobeerd. dat hielp niets.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:25 schreef HoneyPop het volgende:
Hey dat heb ik ook een hele tijd gehad!
Heb pdd-nos en borderline, en ik was niet de deur uit te krijgen.
Ik was vreselijk bang, maar kon nooit echt uitleggen waarvoor.
Uiteindelijk is het toch overgegaan, ik denk omdat ik gewoon mezelf dwong dagelijks even naar buiten te gaan. (en medicatie)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |