abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2011 @ 10:41:36 #226
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_97531904
Het lukt mij met geen enkele mogelijkheid een javascriptje of php scriptje te activeren, heb al diverse plugins geïnstalleerd (via wordpress), maar het resultaat blijft negatief. Ik wil namelijk gewoon de datum + weeknummer opvragen, echter lukt dat keer op keer niet, weer kan dat aan liggen?
pi_97532076
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:41 schreef Apekoek het volgende:
Het lukt mij met geen enkele mogelijkheid een javascriptje of php scriptje te activeren, heb al diverse plugins geïnstalleerd (via wordpress), maar het resultaat blijft negatief. Ik wil namelijk gewoon de datum + weeknummer opvragen, echter lukt dat keer op keer niet, weer kan dat aan liggen?
Waarschijnlijk een OSI Layer 8 probleem.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:27:57 #228
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_97533304
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:48 schreef Farenji het volgende:

[..]

Oi, wat houd dat in en wat is daar eventueel aan te doen?
pi_97533526
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:27 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Oi, wat houd dat in en wat is daar eventueel aan te doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97533730
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:48 schreef Farenji het volgende:

[..]

_O-
pi_97536680
Even een vraag voordat ik een ontwerp van een website laat slicen (in html/css/javascript) laat omzetten.

In het ontwerp worden op meerdere plaatsen tab panels gebruikt. Nu is het bij de ene tab zo dat deze een div moet laten zien (de rest op 'hide') maar bij de andere dat het content gedeelte geladen moet worden middels ajax.

Nu wil ik een scriptje gaan bouwen in javascript/jquery die automatisch aan deze tabs de juiste actie knoopt.. Nu zat ik te denken dat ik de tabs op basis van class laat slicen en eventueel per tab een ID mee geef (bv id="tab-view-pagina-1" of id="tab-load-pagina-2") is dit een goed idee? of kan ik dit beter anders aanpakken?

Anyone?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_97536761
Waarom doe je tabs niet gewoon met jquery?
pi_97536898
Dat doe ik ook ;) maar dan nog wil ik het document doorlopen om automatisch de juiste functies aan de tabs te knopen zonder daarvoor iedere tab van extra code te voorzien :)

Hoop dat je het snapt ;)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:02:34 #234
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_97543864
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:34 schreef mschol het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar geen oplossing dus? Ik dacht dat dit een dummie topic was?
pi_97543899
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:02 schreef Apekoek het volgende:

[..]

'Hij doet het niet' is niet echt een probleem beschrijving, now is it?
pi_97544435
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:02 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat betekent ook dat je in dummie taal moet uitleggen wat je precies wil, wat je allemaal hebt geprobeerd, wat er gebeurt (incl evt foutmeldingen) en wat je verwacht had dat er gebeurde...
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:26:27 #237
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_97545054
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat betekent ook dat je in dummie taal moet uitleggen wat je precies wil, wat je allemaal hebt geprobeerd, wat er gebeurt (incl evt foutmeldingen) en wat je verwacht had dat er gebeurde...
Aha dat kan ik begrijpen, helaas ben ik net wat te dummie hiervoor, maar laten we het proberen.

Wanneer ik een juiste PHP plugin gebruik bij wordpress horen php codes te werken, met tekst werkt het wel, maar dus niet met een reflectie van de tijd, week, datum.

Dit is een van de foutmeldingen die ik krijg:

Parse error: syntax error, unexpected ‘<' in public_html/wp-content/plugins/exec-php/includes/runtime.php(42) : eval()’d code on line 2

Dit is wanneer ik de volgende code gebruik om weeknummer aan te geven: <?php <span style="font-size: 50px;"> <!--?php echo date('W'); ?--></span> ?>

Wanneer ik de code zo heb: <span style="font-size: 50px;"> <!--?php echo date('W'); ?--></span>

Dan wordt er simpel weg niets getoond, en verdwijnt de code, maar zie dan ook geen weeknummer.
pi_97545365
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:26 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Aha dat kan ik begrijpen, helaas ben ik net wat te dummie hiervoor, maar laten we het proberen.

Wanneer ik een juiste PHP plugin gebruik bij wordpress horen php codes te werken, met tekst werkt het wel, maar dus niet met een reflectie van de tijd, week, datum.

Dit is een van de foutmeldingen die ik krijg:

Parse error: syntax error, unexpected ‘<' in public_html/wp-content/plugins/exec-php/includes/runtime.php(42) : eval()’d code on line 2

Dit is wanneer ik de volgende code gebruik om weeknummer aan te geven: <?php <span style="font-size: 50px;"> <!--?php echo date('W'); ?--></span> ?>

Wanneer ik de code zo heb: <span style="font-size: 50px;"> <!--?php echo date('W'); ?--></span>

Dan wordt er simpel weg niets getoond, en verdwijnt de code, maar zie dan ook geen weeknummer.
Misschien is dit meer iets voor [PHP/(My)SQL] voor dummies #91 maar goed...

Php begin je met <?php en eindig je met ?> en daartussen mag alleen geldige php code staan. Geen html dus! Dat geeft die foutmelding die je noemt.

De tekens <!-- en --> zijn html codes voor commentaar, dus alles wat daar tussen staat wordt gewoon genegeerd en dus niet getoond op de pagina.

Wat wel moet werken is:

<span style="font-size: 50px;"><?php echo date('W'); ?></span>
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:52:49 #239
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_97546455
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:31 schreef Farenji het volgende:

[..]

Misschien is dit meer iets voor [PHP/(My)SQL] voor dummies #91 maar goed...

Php begin je met <?php en eindig je met ?> en daartussen mag alleen geldige php code staan. Geen html dus! Dat geeft die foutmelding die je noemt.

De tekens <!-- en --> zijn html codes voor commentaar, dus alles wat daar tussen staat wordt gewoon genegeerd en dus niet getoond op de pagina.

Wat wel moet werken is:

<span style="font-size: 50px;"><?php echo date('W'); ?></span>
Och zo simpel uiteindelijk! Nou bedankt en weer wat geleerd!
pi_97558160
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:12 schreef Chandler het volgende:
Even een vraag voordat ik een ontwerp van een website laat slicen (in html/css/javascript) laat omzetten.

In het ontwerp worden op meerdere plaatsen tab panels gebruikt. Nu is het bij de ene tab zo dat deze een div moet laten zien (de rest op 'hide') maar bij de andere dat het content gedeelte geladen moet worden middels ajax.

Nu wil ik een scriptje gaan bouwen in javascript/jquery die automatisch aan deze tabs de juiste actie knoopt.. Nu zat ik te denken dat ik de tabs op basis van class laat slicen en eventueel per tab een ID mee geef (bv id="tab-view-pagina-1" of id="tab-load-pagina-2") is dit een goed idee? of kan ik dit beter anders aanpakken?

Anyone?
Laat me mijn vorige vraag anders stellen ;)

Stel ik wil mijn HTML automatiseren middels javascript/jQuery door bepaalde elementen te voorzien van functies oa; auto suggest op velden, verwijzingen middels ajax van tabs naar divs of extern te laden pagina's...

Hoe zou ik dan de opmaak van elementen moeten maken? Een groot ontwerp moet namelijk omgezet worden naar html en wil dit nu op een tijdige manier aanpakken...

Ik denk dan aan het toevoegen van bepaalde noemers aan classes (class="class1 class2 class3") zodat ik deze simpel kan filteren middels jQuery. Op het web kon ik hier niets zinnigs over vinden.
Like trump...
pi_97559855
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:13 schreef Chandler het volgende:

[..]

Laat me mijn vorige vraag anders stellen ;)

Stel ik wil mijn HTML automatiseren middels javascript/jQuery door bepaalde elementen te voorzien van functies oa; auto suggest op velden, verwijzingen middels ajax van tabs naar divs of extern te laden pagina's...

Hoe zou ik dan de opmaak van elementen moeten maken? Een groot ontwerp moet namelijk omgezet worden naar html en wil dit nu op een tijdige manier aanpakken...

Ik denk dan aan het toevoegen van bepaalde noemers aan classes (class="class1 class2 class3") zodat ik deze simpel kan filteren middels jQuery. Op het web kon ik hier niets zinnigs over vinden.
Opmaak kun je gewoon zoals altijd met CSS doen. Maakt niet uit of je elementen dynamisch zijn of niet.

En classnames als "class1" enz. zou ik niet aanraden, dan raak je binnen de kortste keren de draad kwijt. Kies gewoon iets beschrijvends.
pi_97608239
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:21 schreef n8n het volgende:

[..]

voor mobiele fok hebben we een ul waarin 2 li's zitten waarvan de geneste inhoud getoond moet worden na er op te klikken. Omdat het er 2 zijn moet de waarde van li 2 gereset worden als je op li 1 klikt. Ik wil de ul een class geven die verandert door de onclick op een van de li's.

<ul #nav .ingeklapt>
<li onclick(if #nav == .ingeklapt of .b-open maak #nav .a-open, if #nav == .a-open maak #nav .ingeklapt)/>
<li onclick(if #nav == .ingeklapt of .a-open maak #nav .b-open, if #nav == .b-open maak #nav .ingeklapt)/>
</ul>

zoiets, hoop dat het duidelijk is, weet bijna niks van js
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<html>
<head>
    <style>
        .ingeklapt{
            display:none;
        }
        .mp,li{
            cursor:pointer;
        }

</style>
    <script type="text/javascript">
        var page = "a";
        var dub = false
        function menu(e){
            if(!dub && e.tagName == "DIV"){
                var ncl = document.getElementById('nav');
                if(ncl.className == 'ingeklapt'){
                    ncl.className = 'uitgeklapt';
                }else if(ncl.className == 'uitgeklapt'){
                    ncl.className = 'ingeklapt';
                }
            }else{
                dub = false;
            }
            if(e.tagName == "LI"){
                dub = true;
                if(page != e.value){
                    page = e.value;
                    //en anderes acties
                }
            }
        }
    </script>
</head>
<body>
    <div class="mp" onclick="menu(this)">
        dit is een menu text
        <ul class="ingeklapt" id="nav">
            <li onclick="menu(this)" value="0">a</li>
            <li onclick="menu(this)" value="1">b</li>
        </ul>
    </div>
</body>
</html>
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:55:39 #243
341371 Ikbenmijnwachtwoordkwijt
En mijn email klopte niet
pi_97831442
Wil iemand mij alsjeblieft helpen? Ik wordt gek van dat ik niet begrijp wat er mis gaat.

Het komt er op neer dat ik een object wil doorgeven naar een andere functie. Dit object word zo aangemaakt:

1
2
3
4
5
var marker = new google.maps.Marker({
            position: varPositie, 
            map: map,
            icon: varIcon
        }); 

Eigenlijk wil ik het hele object in één keer doorgeven, maar heb gemerkt dat dat niet kan (omdat er dan [object Object] in de HTML staat), dus was mijn plan de gegevens een voor een door te geven.

Wanneer ik meteen na het aanmaken van de marker dit uitvoer:

1alert(marker.position);

Krijg ik dit te zien:

1(52.080218106155456, 4.312434196472168)

Ik wil deze gegevens doorgeven doormiddel van een onClick:

1<a href="#" onClick="markerinlijst2(' + marker.position + ')">

Wanneer ik dan in die functie marker.position ontvang werkt mijn hele kaart niet meer, dus ontvang ik het als markerposition:

1
2
3
function markerinlijst2 (markerposition) { // Toegevoegde marker in ontzichtbare lijst plaatsen 
        alert(markerposition);
        }

Als ik die markerposition dan weer alert krijg ik ineens een andere waarde te zien, namelijk:

14.312434196472168

Wat er dus gebeurt is dat alles voor de komma wordt weggehaald, maar ook de haakjes.
Wat doe ik verkeerd? En bovendien, hoe los ik dit op?
pi_97831591
Je kan gewoon objecten doorgeven en aflopen in Javascript hoor.

1
2
3
4
5
<?php
function foo(obj){

alert(obj.position);
}
?>

Dus je hoeft niet marker.position door te geven, kan ook gewoon marker zijn.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:03:18 #245
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_97831624
Dat je in die alert een rare waarde krijgt, komt omdat er iets misgaat met quotes en haakjes in je onclick.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:46:01 #246
341371 Ikbenmijnwachtwoordkwijt
En mijn email klopte niet
pi_97832964
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:01 schreef Scorpie het volgende:
Je kan gewoon objecten doorgeven en aflopen in Javascript hoor.
[ code verwijderd ]

Dus je hoeft niet marker.position door te geven, kan ook gewoon marker zijn.
Als ik het object gewoon meegeef krijg ik bij de eerste alert [object Object] te zien, en bij de tweede krijg ik geen alert, maar wel een error:

Komt dat dan ook door de quotes en haakjes zoals GlowMouse al zei?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:58:11 #247
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_97833345
Probeer onClick="markerinlijst2(marker)"
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  woensdag 8 juni 2011 @ 07:05:26 #248
230788 n8n
Pragmatisch
pi_97875025
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:54 schreef hole1988 het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Was niet geheel wat ik bedoelde maar het heeft me wel geholpen zelf een functie te schrijven (mijn allereerste :@). heb het nu als volgt gedaan.

js:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<script type="text/javascript">

function toggle_fok(id) {

var e = document.getElementById(id);

if (e.className == 'ingeklapt')
                    e.className = 'fok';
                else if (e.className == 'user')
                    e.className = 'fok';
                else
                    e.className = 'ingeklapt';
        }

function toggle_user(id) {

var e = document.getElementById(id);

if (e.className == 'ingeklapt')
                    e.className = 'user';
                else if (e.className == 'fok')
                    e.className = 'user';
                else 
        }

</script>

html:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<nav id="nav" class="ingeklapt">

<ul onclick="toggle_fok('nav');">toggle #fok
            <li>01</li>
        </ul>

<ul id="user" onclick="toggle_user('nav');">toggle #user
            <li>02</li>
        </ul>

</nav>

edit, js kon korter:
1
2
3
4
if (e.className == 'ingeklapt' || e.className == 'user')
                    e.className = 'fok';
                else

[ Bericht 1% gewijzigd door n8n op 08-06-2011 07:16:04 ]
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_97875132
1
2
e.className = 'fok'; 
if (e.className != 'ingeklapt' && e.className != 'user') e.className = 'ingeklapt';
  woensdag 8 juni 2011 @ 07:34:11 #250
230788 n8n
Pragmatisch
pi_97875163
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 07:28 schreef Scorpie het volgende:

[ code verwijderd ]

is dat niet hetzelfde als == ( || ) maar dan omgekeerd?

voorbeeld: http://www.n8n.nl/temp/jsmenu.html
grijze tekst staat voor gesloten, groen voor open.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')