Waarschijnlijk een OSI Layer 8 probleem.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:41 schreef Apekoek het volgende:
Het lukt mij met geen enkele mogelijkheid een javascriptje of php scriptje te activeren, heb al diverse plugins geïnstalleerd (via wordpress), maar het resultaat blijft negatief. Ik wil namelijk gewoon de datum + weeknummer opvragen, echter lukt dat keer op keer niet, weer kan dat aan liggen?
Oi, wat houd dat in en wat is daar eventueel aan te doen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een OSI Layer 8 probleem.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:27 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Oi, wat houd dat in en wat is daar eventueel aan te doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een OSI Layer 8 probleem.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:34 schreef mschol het volgende:
[..]Maar geen oplossing dus? Ik dacht dat dit een dummie topic was?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Hij doet het niet' is niet echt een probleem beschrijving, now is it?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Maar geen oplossing dus? Ik dacht dat dit een dummie topic was?
Dat betekent ook dat je in dummie taal moet uitleggen wat je precies wil, wat je allemaal hebt geprobeerd, wat er gebeurt (incl evt foutmeldingen) en wat je verwacht had dat er gebeurde...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Maar geen oplossing dus? Ik dacht dat dit een dummie topic was?
Aha dat kan ik begrijpen, helaas ben ik net wat te dummie hiervoor, maar laten we het proberen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:14 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat betekent ook dat je in dummie taal moet uitleggen wat je precies wil, wat je allemaal hebt geprobeerd, wat er gebeurt (incl evt foutmeldingen) en wat je verwacht had dat er gebeurde...
Misschien is dit meer iets voor [PHP/(My)SQL] voor dummies #91 maar goed...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:26 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aha dat kan ik begrijpen, helaas ben ik net wat te dummie hiervoor, maar laten we het proberen.
Wanneer ik een juiste PHP plugin gebruik bij wordpress horen php codes te werken, met tekst werkt het wel, maar dus niet met een reflectie van de tijd, week, datum.
Dit is een van de foutmeldingen die ik krijg:
Parse error: syntax error, unexpected ‘<' in public_html/wp-content/plugins/exec-php/includes/runtime.php(42) : eval()’d code on line 2
Dit is wanneer ik de volgende code gebruik om weeknummer aan te geven: <?php <span style="font-size: 50px;"> <!--?php echo date('W'); ?--></span> ?>
Wanneer ik de code zo heb: <span style="font-size: 50px;"> <!--?php echo date('W'); ?--></span>
Dan wordt er simpel weg niets getoond, en verdwijnt de code, maar zie dan ook geen weeknummer.
Och zo simpel uiteindelijk! Nou bedankt en weer wat geleerd!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:31 schreef Farenji het volgende:
[..]
Misschien is dit meer iets voor [PHP/(My)SQL] voor dummies #91 maar goed...
Php begin je met <?php en eindig je met ?> en daartussen mag alleen geldige php code staan. Geen html dus! Dat geeft die foutmelding die je noemt.
De tekens <!-- en --> zijn html codes voor commentaar, dus alles wat daar tussen staat wordt gewoon genegeerd en dus niet getoond op de pagina.
Wat wel moet werken is:
<span style="font-size: 50px;"><?php echo date('W'); ?></span>
Laat me mijn vorige vraag anders stellenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:12 schreef Chandler het volgende:
Even een vraag voordat ik een ontwerp van een website laat slicen (in html/css/javascript) laat omzetten.
In het ontwerp worden op meerdere plaatsen tab panels gebruikt. Nu is het bij de ene tab zo dat deze een div moet laten zien (de rest op 'hide') maar bij de andere dat het content gedeelte geladen moet worden middels ajax.
Nu wil ik een scriptje gaan bouwen in javascript/jquery die automatisch aan deze tabs de juiste actie knoopt.. Nu zat ik te denken dat ik de tabs op basis van class laat slicen en eventueel per tab een ID mee geef (bv id="tab-view-pagina-1" of id="tab-load-pagina-2") is dit een goed idee? of kan ik dit beter anders aanpakken?
Anyone?
Opmaak kun je gewoon zoals altijd met CSS doen. Maakt niet uit of je elementen dynamisch zijn of niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:13 schreef Chandler het volgende:
[..]
Laat me mijn vorige vraag anders stellen
Stel ik wil mijn HTML automatiseren middels javascript/jQuery door bepaalde elementen te voorzien van functies oa; auto suggest op velden, verwijzingen middels ajax van tabs naar divs of extern te laden pagina's...
Hoe zou ik dan de opmaak van elementen moeten maken? Een groot ontwerp moet namelijk omgezet worden naar html en wil dit nu op een tijdige manier aanpakken...
Ik denk dan aan het toevoegen van bepaalde noemers aan classes (class="class1 class2 class3") zodat ik deze simpel kan filteren middels jQuery. Op het web kon ik hier niets zinnigs over vinden.
quote:Op maandag 30 mei 2011 21:21 schreef n8n het volgende:
[..]
voor mobiele fok hebben we een ul waarin 2 li's zitten waarvan de geneste inhoud getoond moet worden na er op te klikken. Omdat het er 2 zijn moet de waarde van li 2 gereset worden als je op li 1 klikt. Ik wil de ul een class geven die verandert door de onclick op een van de li's.
<ul #nav .ingeklapt>
<li onclick(if #nav == .ingeklapt of .b-open maak #nav .a-open, if #nav == .a-open maak #nav .ingeklapt)/>
<li onclick(if #nav == .ingeklapt of .a-open maak #nav .b-open, if #nav == .b-open maak #nav .ingeklapt)/>
</ul>
zoiets, hoop dat het duidelijk is, weet bijna niks van js
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | <html> <head> <style> .ingeklapt{ display:none; } .mp,li{ cursor:pointer; } </style> <script type="text/javascript"> var page = "a"; var dub = false function menu(e){ if(!dub && e.tagName == "DIV"){ var ncl = document.getElementById('nav'); if(ncl.className == 'ingeklapt'){ ncl.className = 'uitgeklapt'; }else if(ncl.className == 'uitgeklapt'){ ncl.className = 'ingeklapt'; } }else{ dub = false; } if(e.tagName == "LI"){ dub = true; if(page != e.value){ page = e.value; //en anderes acties } } } </script> </head> <body> <div class="mp" onclick="menu(this)"> dit is een menu text <ul class="ingeklapt" id="nav"> <li onclick="menu(this)" value="0">a</li> <li onclick="menu(this)" value="1">b</li> </ul> </div> </body> </html> |
1 2 3 4 5 | var marker = new google.maps.Marker({ position: varPositie, map: map, icon: varIcon }); |
1 | alert(marker.position); |
1 | (52.080218106155456, 4.312434196472168) |
1 | <a href="#" onClick="markerinlijst2(' + marker.position + ')"> |
1 2 3 | function markerinlijst2 (markerposition) { // Toegevoegde marker in ontzichtbare lijst plaatsen alert(markerposition); } |
1 | 4.312434196472168 |
1 2 3 4 5 | <?php function foo(obj){ alert(obj.position); } ?> |
Als ik het object gewoon meegeef krijg ik bij de eerste alert [object Object] te zien, en bij de tweede krijg ik geen alert, maar wel een error:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:01 schreef Scorpie het volgende:
Je kan gewoon objecten doorgeven en aflopen in Javascript hoor.
[ code verwijderd ]
Dus je hoeft niet marker.position door te geven, kan ook gewoon marker zijn.
Was niet geheel wat ik bedoelde maar het heeft me wel geholpen zelf een functie te schrijven (mijn allereerstequote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | <script type="text/javascript"> function toggle_fok(id) { var e = document.getElementById(id); if (e.className == 'ingeklapt') e.className = 'fok'; else if (e.className == 'user') e.className = 'fok'; else e.className = 'ingeklapt'; } function toggle_user(id) { var e = document.getElementById(id); if (e.className == 'ingeklapt') e.className = 'user'; else if (e.className == 'fok') e.className = 'user'; else e.className = 'ingeklapt'; } </script> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | <nav id="nav" class="ingeklapt"> <ul onclick="toggle_fok('nav');">toggle #fok <li>01</li> </ul> <ul id="user" onclick="toggle_user('nav');">toggle #user <li>02</li> </ul> </nav> |
1 2 3 4 | if (e.className == 'ingeklapt' || e.className == 'user') e.className = 'fok'; else e.className = 'ingeklapt'; |
1 2 | e.className = 'fok'; if (e.className != 'ingeklapt' && e.className != 'user') e.className = 'ingeklapt'; |
is dat niet hetzelfde als == ( || ) maar dan omgekeerd?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |