Beste Fokkers,
Ik zit al jaren met eigenlijk hetzelfde probleem, ik lieg over zaken. Verzin soms hele verhalen die niet waar zijn. Mijn hersenen laten er geen eind aan komen.
Dit is eigenlijk al vanaf mijn 15-16e levensjaar ( ben nu 22 ) en is nu pas echt aan het licht gekomen.
Ik lijd aan schizofrenie en heb jarenlang in een psychose geleefd.
Mijn eerste en voorlopig ook laatste relatie van meer dan een half jaar is hier dan ook aan kapot gegaan. Het beste meisje wist niet wat haar overkwam toen ik haar uitlegde dat veel van wat ik gezegd had, eigenlijk niet waar was en door een psychose tot leven was gekomen.
Ze maakte het uit, zei dat ze dit er emotioneel niet bij kon hebben. En dat is voor mij een probleem omdat ik me nu in de steek gelaten voel, en verraden. Terwijl dit eigenlijk een rare gedachte is gezien de situatie.
Heb het idee dat ik het nu onder de duim heb, maar dat neemt niet weg dat ik er geen controle over heb. Het sloopt alsnog mijn leven en iedereen om mij heen wantrouwt me.
Kan op deze manier nooit een nieuwe relatie beginnen, ik heb nu een meisje pijn gedaan van wie ik zielsveel hield; zoiets gebeurd geen 2e keer.
Zijn er hier meer mensen met een soortgelijke aandoening? Hoe komen jullie het leven in godsnaam door? Ik ben overigens niet depressief... maar een leuke bedoeling is het niet.
Rot ziekte!
Groetjes,
Nero
Wie met vuur speelt, zal zijn vingers branden.