abonnement Unibet Coolblue
pi_92760937


Welkom in het centrale PvdA topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, duurzaamheid en solidariteit. Dat zijn de idealen van de
sociaal-democratie. In de confrontatie van deze idealen met de werkelijkheid van alle dag geven
beginselen richting. Voor de Partij van de Arbeid staat daarbij het recht op een fatsoenlijk bestaan
centraal. Een bestaan dat een volwaardige participatie in de maatschappij mogelijk maakt, met
ruimte voor wie wil en waardigheid voor wie niet kan. Een fatsoenlijke samenleving ontstaat waar
vrijheid, solidariteit en verantwoordelijkheid elkaar de hand reiken.

De sociaal-democratie is een Europese ้n internationale beweging die vecht voor deze idealen. De
Partij van de Arbeid is de Nederlandse vertegenwoordiger hiervan. Het is een beweging die zich
verzet tegen schending van mensenrechten, tegen onredelijke ongelijkheid van inkomen en macht,
tegen armoede, tegen discriminatie en tegen de uitputting en vervuiling van natuur en milieu. ‘De
sociaal-democratische methode’ kan niet zonder een sterke economie en een vitale markt maar
begrenst deze door kaders die niet vanzelfsprekend door die markt geleverd worden: sociale
rechtvaardigheid, democratische verantwoording, publiek belang, culturele ontwikkeling en
ecologische duurzaamheid.

De manier waarop de beweging in de loop van de 20e eeuw haar bakens heeft verzet getuigt van
verantwoordelijkheidsbesef en realisme. De sociaal-democratie vervulde een leidende rol bij het
negentiende-eeuwse verzet tegen het ongeremde kapitalisme dat de levensomstandigheden van
grote groepen van de bevolking aantastte, bij de emancipatie van de arbeider en andere
achtergestelde groepen, en bij de wederopbouw van een door twee wereldoorlogen geteisterd
Europa. De sociaal-democratie voelt zich historisch verbonden met de opbouw van de
parlementaire democratie, de verzorgingsstaat en de sociale overlegeconomie en wil daarom een
bijdrage blijven leveren aan het moderniseren van deze pijlers onder de fatsoenlijke samenleving.
Voor de sociaal-democratie stond en staat de overtuiging centraal dat dit niet is te verwezenlijken
zonder een sterke en democratische overheid.

Sociaal-democratische idealen binden en inspireren mensen met de meest uiteenlopende
achtergronden en levensovertuigingen al meer dan een eeuw. De Partij van de Arbeid wil al deze
mensen mobiliseren en een plek bieden van waaruit zij zich voor hun idealen in kunnen zetten,
binnen en buiten de politiek maar altijd langs democratische weg. Voorop staat de overtuiging dat
politiek het verschil kan maken tussen een marginaal en een fatsoenlijk bestaan, tussen
vernedering en emancipatie, tussen rivaliteit van natiestaten en internationale samenwerking,
tussen apartheid en vrijheid: politiek doet er toe.

www.pvda.nl

vorig topic
[Centraal] PvdA - Partij van de Arbeid #4

Waar ik gelijk aan toevoeg :

Uiteraard is dat 'ergens voor staan' alleen op papier.
In de praktijk is de pvda zo een woord-houder niet....
Ze heeft tevens de kortst zittende politici van alle partijen, en eveneens de meeste wachtgelders.
Om de pvda te doorgronden kijkt men dus niet naar wat ze zeggen en beloven keer op keer alleen, maar even 'achterom'. Ontdek dan de oude woorden en de nieuwe daden.(Of de "wel gezegd, niets gedaan" en laatste waarschuwing zaken e.d.)
Velen deden dat en de pvda verloor de laatste 8 jaar menig wel-goed bestuurder met hersens en een stevige ruggegraat, oudere leden. 'Wiens partij het niet meer was".


[ Bericht 0% gewijzigd door fokthesystem op 14-02-2011 11:57:29 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 14 februari 2011 @ 11:34:46 #2
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92760990
:? Er is al een PvdA-topic.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_92761036
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:34 schreef Zeeland het volgende:
:? Er is al een PvdA-topic.
Nee niet meer, nummer 4 is vol, 5 is nu nieuw.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_92761449
deze kan dicht aub.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 14 februari 2011 @ 11:46:05 #5
331842 Paul_in_the_Dark
Ja hallo met in the Dark?!
pi_92787282
Wat zijn eigenlijk de voordelen om PvdA te stemmen? Welke voordelen biedt de PvdA een hoogopgeleid, vooruitstrevend iemand?
pi_92787935
quote:
3s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:36 schreef Zienswijze het volgende:
Wat zijn eigenlijk de voordelen om PvdA te stemmen? Welke voordelen biedt de PvdA een hoogopgeleid, vooruitstrevend iemand?
Er bestaan ook hoogopgeleiden die niet alleen aan zichzelf denken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92788599
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er bestaan ook hoogopgeleiden die niet alleen aan zichzelf denken.
Dat doe ik ook niet. Ik wil een fonds oprichten om arme mensen te helpen. Ik snap echter niet welke punten de PvdA heeft waarom ik er op zou moeten stemmen. Met andere woorden: welke voordelen biedt de PvdA?
  maandag 14 februari 2011 @ 20:59:45 #9
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92789016
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet. Ik wil een fonds oprichten om arme mensen te helpen. Ik snap echter niet welke punten de PvdA heeft waarom ik er op zou moeten stemmen. Met andere woorden: welke voordelen biedt de PvdA?
Een helder een duidelijke website waar de standpunten staan beschrijven, zodat je binnen enkele uren je mening kunt vormen over de PvdA. Ik noem dat een voordeel en adviseer nu te gaan ori๋nteren in het politieke landschap.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_92789107
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet. Ik wil een fonds oprichten om arme mensen te helpen. Ik snap echter niet welke punten de PvdA heeft waarom ik er op zou moeten stemmen. Met andere woorden: welke voordelen biedt de PvdA?
De PvdA heeft haar neo-liberale veren na een korte flirt gedurende de jaren negentig weer afgeschud. Teveel marktwerking acht de PvdA onwenselijk. De partij maakt zich hard voor de minima en de middenstand en wil de verzorgingsstaat in grote mate intact laten. Dus niet snijden in uitkeringen en regelingen als de huursubsidie. Desodanks is zij wel bereid te hervormen bijvoorbeeld door het beperken van de HRA, het verhogen van de AOW en het versoepelen van het ontslagrecht. Ook draagt zij duurzaamheid een warm hart toe.

Niet allemaal punten waar ik zelf van profiteer, maar daar gaat het mij ook niet om.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92789275
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:59 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Een helder een duidelijke website waar de standpunten staan beschrijven, zodat je binnen enkele uren je mening kunt vormen over de PvdA. Ik noem dat een voordeel en adviseer nu te gaan ori๋nteren in het politieke landschap.
Daar ben ik op de hoogte van. Ik wordt echter niet geraakt door de standpunten en uitleg die op hun website vermeld staan. Daarom tracht ik hier nadere informatie in te winnen.
pi_92789436
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De PvdA heeft haar neo-liberale veren na een korte flirt gedurende de jaren negentig weer afgeschud. Teveel marktwerking acht de PvdA onwenselijk. De partij maakt zich hard voor de minima en de middenstand en wil de verzorgingsstaat in grote mate intact laten. Dus niet snijden in uitkeringen en regelingen als de huursubsidie. Desodanks is zij wel bereid te hervormen bijvoorbeeld door het beperken van de HRA, het verhogen van de AOW en het versoepelen van het ontslagrecht. Ook draagt zij duurzaamheid een warm hart toe.

Niet allemaal punten waar ik zelf van profiteer, maar daar gaat het mij ook niet om.
Maar juist hier ben ik het niet mee eens, ongeacht of ik er wel of niet van zou profiteren.

Laten we met uitkeringen beginnen: ik vind het beter om mensen zelf te stimuleren tot werk en opleiding ipv mensen een uitkering te geven. Mensen zijn van nature creatief en hebben veel overlevingsdrang. Waarom mensen afwimpelen met een uitkering als je mensen ook kan stimuleren tot zelfontplooiing?
pi_92790130
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar juist hier ben ik het niet mee eens, ongeacht of ik er wel of niet van zou profiteren.

Laten we met uitkeringen beginnen: ik vind het beter om mensen zelf te stimuleren tot werk en opleiding ipv mensen een uitkering te geven. Mensen zijn van nature creatief en hebben veel overlevingsdrang. Waarom mensen afwimpelen met een uitkering als je mensen ook kan stimuleren tot zelfontplooiing?
Ik vind eveneens dat mensen gestimuleerd moeten worden om te werken. Maar naar mijn idee doe je dat niet door te korten op uitkeringen, maar door meer achter de reet van Bijstandstrekkers aan te zitten. Eventueel kun je dreigen met sancties als een werkloze een baan weigert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92797155
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind eveneens dat mensen gestimuleerd moeten worden om te werken. Maar naar mijn idee doe je dat niet door te korten op uitkeringen, maar door meer achter de reet van Bijstandstrekkers aan te zitten. Eventueel kun je dreigen met sancties als een werkloze een baan weigert.
Dat heeft de PvdA lange tijd niet gedaan..

Maar goed, dreigen en sancties hebben in dit geval niet heel veel zin. Je moet eigen verantwoordelijkheid van mensen stimuleren. Dus als jij als man werkloos raakt, gaat je vrouw werken. En dus niet meteen een uitkering toeschuiven, zoals links doet. Heeft je vrouw geen opleiding, dan gaat ze zich (bij)scholen. Eigen verantwoordelijk en creativiteit wordt dat genoemd.
pi_92800735
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:44 schreef fokthesystem het volgende:
deze kan dicht aub.
Check
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')