abonnement Unibet Coolblue
pi_101890515
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:27 schreef KhaZ het volgende:

[..]

Niet doen, tenzij je een put hebt en zelf kunt sleutelen.

Betaalbare 2e hands Alfa 156, verkeerde keus?
Klopt dat was mijn topic. :P

Maar toch kom ik Alfas tegen van 1000 euro op marktplaats die claimen in goede staat te zijn met nieuwe distributie riem ed...
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:48:08 #77
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_101890896
if it sounds to good to be true, it probably is.


voor 1000euro koop je alleen andermans ellende.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:49:10 #78
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_101890920
als je een goede 156 wil, spaar dan even wat door en hou de verkoopsecties van alfaforum.nl en alfa 156 forum in de gaten. kans dat je wat goeds vind is daar een stuk groter.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_101892351
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:30 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Klopt dat was mijn topic. :P

Maar toch kom ik Alfas tegen van 1000 euro op marktplaats die claimen in goede staat te zijn met nieuwe distributie riem ed...
Tja.. het zou kunnen. Maar de kans is groot van niet :P
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_101921119
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:30 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Klopt dat was mijn topic. :P

Maar toch kom ik Alfas tegen van 1000 euro op marktplaats die claimen in goede staat te zijn met nieuwe distributie riem ed...
Zelfs bij die van 2000 euro zou ik er omheen lopen.Je koopt een auto van ruim 10jr oud. Misschien is de distri wel gedaan, maar de spanrollen? Nokkenasverteller, waterpomp? Hoe zit het met de roest? Zijn de remmen niet ijzer op ijzer? Banden? Remleidingen/slangen? Ik kan nog wel even door gaan. Stuur kogels, draag armen. En dan heb ik het alleen nog maar over veilige zaken gehad.

Bij een33 van 1000 euro kan je er vanuit gaan dat je een redelijke auto hebt, bij een 156 heb je een loop/sloop
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_101923095
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:00 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Zelfs bij die van 2000 euro zou ik er omheen lopen.Je koopt een auto van ruim 10jr oud. Misschien is de distri wel gedaan, maar de spanrollen? Nokkenasverteller, waterpomp? Hoe zit het met de roest? Zijn de remmen niet ijzer op ijzer? Banden? Remleidingen/slangen? Ik kan nog wel even door gaan. Stuur kogels, draag armen. En dan heb ik het alleen nog maar over veilige zaken gehad.

Bij een33 van 1000 euro kan je er vanuit gaan dat je een redelijke auto hebt, bij een 156 heb je een loop/sloop
Een 33 voor 1000 euro, dan voel ik mij echt anaal genomen :')
pi_101923563
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:42 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Een 33 voor 1000 euro, dan voel ik mij echt anaal genomen :')
Voor een goede 33 leg ik het graag neer, liever dan 2000 voor een (gegarandeerd) gare 156

Een 33 rijdt ook nog eens fantastisch (ik kan het weten, heb van alles gereden en gehad). Overigens is een 156 ook een hele fijne auto, met de 1.8 als beste motor keuze, maar niet voor 1000 euro. Koop dan een 145 (en kijk dan nog 100x uit).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_101924732
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:52 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Voor een goede 33 leg ik het graag neer, liever dan 2000 voor een (gegarandeerd) gare 156

Een 33 rijdt ook nog eens fantastisch (ik kan het weten, heb van alles gereden en gehad). Overigens is een 156 ook een hele fijne auto, met de 1.8 als beste motor keuze, maar niet voor 1000 euro. Koop dan een 145 (en kijk dan nog 100x uit).
Whatever man, zeker weten dat hier een groot aantal goede 156jes bij zitten voor onder de 2000 euro: http://kopen.marktplaats.(...)D%5Bmax%5D=&q=&qsf=0
(ff vanuit mijn woonplaats gezien)
pi_101925048
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:21 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Whatever man, zeker weten dat hier een groot aantal goede 156jes bij zitten voor onder de 2000 euro: http://kopen.marktplaats.(...)D%5Bmax%5D=&q=&qsf=0
(ff vanuit mijn woonplaats gezien)
:D jij vraagt advies, krijg je het, gooi je het aan de kant. Prima. Maar kom dan niet over 3 maanden janken als je 2000 euro extra in de auto moet pompen omdat alles kapot is ^O^ Het is om je te helpen, meer niet. Ik spreek uit ervaring, heb vaak genoeg een auto voor een appel en een ei gekocht, er moest altijd nog flink geld bij.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 14 september 2011 @ 00:44:45 #85
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_101925548
Irritant hè? In dat topic wilde ie ook al niet luisteren.

Wat recente shots van de 4C vanaf de IAA Frankfurt, nog altijd met de 1750 TBi als middenmotor en met het 850 kg streefgewicht naar verluidt intact. Nieuw lakjasje: Fluid Metal.

















Treffend genaamde lak zeg, het ziet er écht uit als bloot staal, ik ben onder de indruk. Staat 'm zeer goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 14-09-2011 01:22:18 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_101925581
Staat beter dan dat rood. Ik zou em in deze kleur bestellen :Y
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_101925719
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:29 schreef PeuRac het volgende:

[..]

:D jij vraagt advies, krijg je het, gooi je het aan de kant. Prima. Maar kom dan niet over 3 maanden janken als je 2000 euro extra in de auto moet pompen omdat alles kapot is ^O^ Het is om je te helpen, meer niet. Ik spreek uit ervaring, heb vaak genoeg een auto voor een appel en een ei gekocht, er moest altijd nog flink geld bij.
Een kennis van mij rijd al 2 jaar zonder problemen in een 156 van toen 1500 euro. Hoezo wordt er hier dan tegen mij gezegd dat ik niet wil luisteren? Bovendien ken ik auto monteurs, die neem ik dan gewoon mee als ik ga kijken.
  woensdag 14 september 2011 @ 00:51:10 #88
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_101925721
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:46 schreef PeuRac het volgende:
Staat beter dan dat rood. Ik zou em in deze kleur bestellen :Y
Ja, ik moet zeggen dat ik ook aan het twijfelen zou worden gebracht... O+

Ik vraag me trouwens af wat er van het interieur over gaat blijven in de showroom. De buitenkant lijkt zo goed als af, maar de binnenkant blijft erg concept-achtig voelen, zowel qua vormgeving als materiaalgebruik. Het zou me verbazen als je met dat half-metalen stuur überhaupt de weg op mag.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_101925802
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:51 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Een kennis van mij rijd al 2 jaar zonder problemen in een 156 van toen 1500 euro. Hoezo wordt er hier dan tegen mij gezegd dat ik niet wil luisteren? Bovendien ken ik auto monteurs, die neem ik dan gewoon mee als ik ga kijken.
Lieve jongen, ik heb jarenlang gesleuteld aan die dingen, loop vermoedelijk al langer mee in de Alfa wereld dan dat jij kan poepen en jij kent toevallig één iemand waarbij het wel goed gaat? Ik heb ook wel eens een auto gekocht voor 75 euro en daar nog 2 jaar mee doorgereden. Dat betekend dus dat alle auto's van 50 euro dat ook kunnen? _O- _O- Ik flikker uit mn bed van het lachen nu. Rot ajb op en koop al helemaal geen Alfa, misschien dat er nog iemand met wel verstand in z'n kop die auto koopt welke jij anders zou verneuken omdat je geen geld meer hebt om em te onderhouden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_101925844
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:51 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Ja, ik moet zeggen dat ik ook aan het twijfelen zou worden gebracht... O+

Ik vraag me trouwens af wat er van het interieur over gaat blijven in de showroom. De buitenkant lijkt zo goed als af, maar de binnenkant blijft erg concept-achtig voelen, zowel qua vormgeving als materiaalgebruik. Het zou me verbazen als je met dat half-metalen stuur überhaupt de weg op mag.
Waarom zou je met dat stuur de weg niet op mogen? Je wilt niet weten wat er met een houten stuur gebeurd (overigens, wat denk je dat er onder het leer van je huidige stuur zit? ;) ).

Ik ben meer benieuwd naar wat de verkoop (of eigenlijk vooral, lease) prijs gaat doen. Kijken of ik volgend jaar m'n werkgever zo gek krijg.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 14 september 2011 @ 01:09:28 #91
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_101926151
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:57 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Waarom zou je met dat stuur de weg niet op mogen? Je wilt niet weten wat er met een houten stuur gebeurd (overigens, wat denk je dat er onder het leer van je huidige stuur zit? ;) ).

Ik ben meer benieuwd naar wat de verkoop (of eigenlijk vooral, lease) prijs gaat doen. Kijken of ik volgend jaar m'n werkgever zo gek krijg.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb gewoon zo het idee dat een metalen oppervlak bij een botsing met je onderkaak wat harder aankomt dan een onderhuids metalen stuur met een laag leer. Zoals een blote vuist pijnlijker is dan een bokshandschoen. Maar misschien zie ik het verkeerd.

Oh, en je ziet feitelijk nooit grote stukken bloot metaal op een modern stuur, dus dan zou je denken dat het iets met veiligheid te maken heeft... Afijn. :)

Als je dat ding in de lease zou kunnen krijgen zou je een zeer gelukkig man zijn. Ik hoop zelf dat de milieu-mafia het lage gewicht en de zuinige turbomotor als aanleiding ziet om de basisprijs niet al te belachelijk op te stuwen. Dan nog kan ik 'm voorlopig echt niet betalen ofzo, maar toch.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_101928231
Onvolwassen taalgebruik zeg. Praat je tegen iedereen zo? Ik snap echt wel dat jij er dan veel meer van af weet. Maar je doet net alsof wanneer je 4000 euro neer legt per definitie een goede 156 terwijl je ook dan een kat in de zak kan kopen...
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:55 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Lieve jongen, ik heb jarenlang gesleuteld aan die dingen, loop vermoedelijk al langer mee in de Alfa wereld dan dat jij kan poepen en jij kent toevallig één iemand waarbij het wel goed gaat? Ik heb ook wel eens een auto gekocht voor 75 euro en daar nog 2 jaar mee doorgereden. Dat betekend dus dat alle auto's van 50 euro dat ook kunnen? _O- _O- Ik flikker uit mn bed van het lachen nu. Rot ajb op en koop al helemaal geen Alfa, misschien dat er nog iemand met wel verstand in z'n kop die auto koopt welke jij anders zou verneuken omdat je geen geld meer hebt om em te onderhouden.


[ Bericht 6% gewijzigd door Apekoek op 14-09-2011 08:21:03 ]
pi_101928794
quote:
15s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:11 schreef Apekoek het volgende:
Onvolwassen taalgebruik zeg. Praat je tegen iedereen zo? Ik snap echt wel dat jij er dan veel meer van af weet. Maar je doet net alsof wanneer je 4000 euro neer legt per definitie een goede 156 terwijl je ook dan een kat in de zak kan kopen...

[..]

dat zeg ik zeker niet, dat is een conclusie die jij blijkbaar trekt. Ik zeg je alleen dat het vrijwel onmogelijk is om voor dat bedrag wat jij wilt uitgeven een 156 te kopen waar je een jaar probleemloos mee kan rijden. Overigens heb je dat probleem met vrijwel welk type. 1000 euro is nu eenmaal weinig geld en als je daar verstandig mee wilt zijn, kan je het beste een Toyota oid kopen. Anders raad ik je aan naar een 145 ts te kijken. Het geld wat je bespaart in de verzekering en belasting (je kan hierdoor makkelijk 100 euro in de maand besparen), kan je gebruiken om te sparen voor een betere 156.

Ik snap het gevoel van een mooie en grote auto te werken hebben heel weg goed. Maar soms is het niet verstandig.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_123803075
541 dagen later in dit topic.....

En de 4C is er, al is het dan 2013 geworden. Wat vinden we er van?

Nou, best een geile bak, hoewel op sommige foto's die koplampen nogal bedenkelijk zijn met dat plastic en die kleine gaatjes er in. Alhoewel op andere foto's er ook weer een soort versie lijkt te zijn met een glazen overkapping bij de koplamp en dat ziet er dan wel gewoon prima uit.

Daarnaast blijft ook dit ding een droom aangezien deze ook financieel (voor mij althans) niet voor het grijpen ligt.

Filmpje: (van Finalgear forum geplukt)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 22:39:16 #95
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_123811677
Ik vind het een beetje moeilijk om te oordelen over de details van het exterieur en interieur, gezien er nog best dingen veranderd kunnen (en gaan) worden. Maar volgens mij kan het alleen maar een geniale auto worden. In grote lijnen is het gewoon een heel mooie Alfa. En zoveel kracht met zo'n laag gewicht is echt wel een fijne combinatie. Alfa kennende hebben ze dan niet ineens een slecht onderstel gemaakt, dus de wegligging zal ook wel erg goed zijn. En wat dan nog als er één klein dingetje niet mooi is aan de auto, erin rijden maakt dat allemaal goed.
Schaap
pi_126736047
Vandaag toch maar weer naar Viva Italia gegaan. Al een paar keer geweest en toen 1 of 2 jaar niet.

Ondanks dat ik zag dat mijn eigen type (155) er niet zo heel veel meer was, wel weer opvallend dat de 33 en 75 goed vertegenwoordigd waren. Niet alleen op het paddock, ook op de baan gingen die nog flink door.
Ondertussen wint de MiTo toch wel terrein, die zag ik toch wel regelmatig staan.

Blijft alleen jammer dat bij de diversiteit van alle oude modellen het op dit moment zo karig gesteld is qua aanbod aan nieuw spul (slechts 2 als je bij de dealer naar binnen zou lopen).
pi_133000019
Toch maar weer een kick. Vele autobladen hebben afgelopen tijd de 4C review gedaan en men is toch wel blij met de auto. Uiteraard als je gaat zitten muggeziften over wel of geen sensor dat je in slaap sukkelt of bekerhouders kan je negatieve dingen melden, maar gewoon qua rijden is men toch wel erg positief. Hoop dat dit Alfa Romeo weer een beetje in de spotlights zet. Moeten ze wel gaan doorpakken met nieuwe modellen (voor de automobilist met wat minder centen).
pi_153645907
Okay....telden we eerst nog af naar de 4C in dit topic, nog voor het vol is kan er uitgekeken worden naar de Giulia :D :+

Erg benieuwd wat deze gaat brengen. Waar de 4C en 8C nog een beetje buiten de mainstream vielen, moet de Giulia het begin zijn van een reeks met hopelijk meer modellen zodat er weer voor een ieder wat wils is.

24 juni 2015 de onthulling!
pi_153647028
Jaaa, nog een paar dagen *O* eens kijken of de volgende auto toch wel weer een Alfa wordt. De Mazda's bevalleb ook best wel goed eigenlijk :@
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_153811823
En daar is die dan:







Allereerst de Q4 versie met een V6 motor, goed voor 510 pk (0-100 in 3,9 sec).

Later volgt de introductie van de gewone modellen.

Eerste indruk? Heel erg wennen. Vind de auto zeker niet verkeerd, alhoewel ik concepten heb gezien die zeker mooier waren.

Als ik reacties lees op autosites is het veelal dat het niet typisch Alfa is en niet lijkt op de 156 of 159. Maar misschien is de meute teveel gewend aan de Passat en Golfjes en dergelijke waarbij elke versie vrijwel identiek is aan de vorige. Iedereen vond de 159 prachtig maar niemand kocht het. Met dat in gedachte waarbij velen deze nieuwe niet bepaald de mooiste Alfa ever vinden zal het vast gek genoeg dan juist gaan verkopen :')

Meer foto's: http://www.autocar.co.uk/(...)omeo-giulia-revealed
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')