abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92700214
Hoi,

Ik heb een nieuwbouwwoning die pas is opgeleverd. De muren zijn behang klaar opgeleverd en zijn al redelijk vlak. Nu wil ik mijn muren glad hebben en later zelf wit gaan verfen. Nu heb ik via via een stucadoor gevonden die komt stucen.

Hij heeft vandaag de muren voorgestreken. En morgen gaat hij stucen. Hij heeft een aantal zakken roodband en een aantal zakken mp 75. Ik vroeg hem waarom hij verschillende soorten gips wil gaan gebruiken. Hij antwoorde met :

Roodband is geschikt voor een glad resultaat, maar roodband droogt snel op als je grote oppervlaktes gaat stucen. MP 75 droogt minder snel op. Een mix van deze 2 zorgt dus voor zowel voor een gladde muur en het cement droogt niet zo snel op, waardoor de stucer meer tijd heeft om de muur glad te strijken op grote oppervlaktes.

Klopt zijn verhaal? Krijg ik straks wel een gladde muur, of minder glad omdat er mp 75 in het gips zit?

pi_92704134
Wordt inderdaad gedaan om een langere verwerkingstijd te krijgen, ideaal voor grotere oppervlakten.
Dus wat je stucadoor zegt klopt.

Beiden komen trouwens van dezelfde fabrikant.
pi_92708757
Gelukkig maar, ik was even bang dat ik een minder gladde muur zou krijgen door de mix met mp 75.
pi_92716765
ik heb hier de boel ook zo gedaan.. werkt prima..
Je ziet sowieso steeds meet stucadoren die dit zo doen
pi_92748288
Nou heeft de stucadoor vandaag 3 muren gedaan, waarvan een hele langen van wel 9 meter breed en 2, 60 m hoog. Ik ben iemand die puntje precies is, maar ik heb wel een hele goedkope stucadoor geregeld. 300 euro voor de gehele huiskamer van +- 40 vierkante meter.

Ik zie nu wel hier en daar kleine streepjes of slordig afgewerkte gebieden om het stopcontact heen bijvoorbeeld. Nu gaat hij morgen en overmorgen weer wat andere muren doen.

Weet iemand een manier hoe ik deze mankementjes kan repareren voor ik ga verfen? Iets van schuren of bepaalde plekken met een plamuur mes repareren met een of ander gips? Of kan dit niet meer nadat de gestucte muur al gedroogd is?

Vele vragen, maar hoop dat iemand mij kan helpen om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen. Alvast bedankt.
  zondag 13 februari 2011 @ 23:29:11 #6
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_92748681
Als je een stucadoor inhuurt om wanden vlak en strak te maken is het zijn werk om de muren ook zo op te leveren.
Het is natuurlijk bezopen dat je reparaties dan zelf moet doen.

¤300,- :X .... if you pay peanuts you get monkeys :Y

(Jeli patno orzeszków ziemnych otrzymasz mapy)
pi_92748975
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:22 schreef markvanwerven het volgende:
Nou heeft de stucadoor vandaag 3 muren gedaan, waarvan een hele langen van wel 9 meter breed en 2, 60 m hoog. Ik ben iemand die puntje precies is, maar ik heb wel een hele goedkope stucadoor geregeld. 300 euro voor de gehele huiskamer van +- 40 vierkante meter.

Ik zie nu wel hier en daar kleine streepjes of slordig afgewerkte gebieden om het stopcontact heen bijvoorbeeld. Nu gaat hij morgen en overmorgen weer wat andere muren doen.

Weet iemand een manier hoe ik deze mankementjes kan repareren voor ik ga verfen? Iets van schuren of bepaalde plekken met een plamuur mes repareren met een of ander gips? Of kan dit niet meer nadat de gestucte muur al gedroogd is?

Vele vragen, maar hoop dat iemand mij kan helpen om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen. Alvast bedankt.
Als je niet tevreden bent moet je het hem natuurlijk laten herstellen! Niet zelf aan het kloten gaan, je betaalt hem toch?
pi_92757578
Die strepen van het gladtrekken met een spacmes, kun je heel eenvoudig met een fijn schuurpapiertje of een plamuurmes weghalen (als de muur droog is).
pi_92763991
vergeet niet dat je de stopcontacten nog weer afwerkt met een plaatje he...
scheelt weer een aantal centimeters om de doos heen die uit het zicht vallen.
pi_92811643
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 09:56 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Die strepen van het gladtrekken met een spacmes, kun je heel eenvoudig met een fijn schuurpapiertje of een plamuurmes weghalen (als de muur droog is).
Weet je welk type schuurpapier? Ieder schuurpapier heeft toch een nummertje ofzo als het goed is. En betreft de plamuurmes, bedoel je dat ik weer cement moet gaan aanmaken en dan smeren en corrigeren met de plamuurmes, of bedoel je gewoon met een scherp plamuurmes een beetje uitstekende gedeeltes vlak maken (zonder cement erop te smeren)?
pi_92812447
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:51 schreef klaaskootstra het volgende:
vergeet niet dat je de stopcontacten nog weer afwerkt met een plaatje he...
scheelt weer een aantal centimeters om de doos heen die uit het zicht vallen.
een goede stucadoor haalt de platen van de stopcontacten af en plakt ze af zodat hij er gewoon recht overheen kan stucen. Daarna gewoon insnijden en dan kun je gewoon strak afmessen. Als je er allemaal raar omheen moet prutsen dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker.
pi_92813386
Als je het echt goed wil doen, dan hoor je de wandcontactdozen en schakelaars te verwijderen voor dat de stucadoor begint. De afdekplaat hoort aan te sluiten op het frame van het schakelmateriaal en niet met een laag stucmortel er tussen
pi_92815369
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:45 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

een goede stucadoor haalt de platen van de stopcontacten af en plakt ze af zodat hij er gewoon recht overheen kan stucen. Daarna gewoon insnijden en dan kun je gewoon strak afmessen. Als je er allemaal raar omheen moet prutsen dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker.
Alle stopcontacten heb ik eruit geschroefd, heb ze bedekt met plastic, maar hangen wel zo naar buiten.
pi_92817007
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:29 schreef GerritB het volgende:
Als je een stucadoor inhuurt om wanden vlak en strak te maken is het zijn werk om de muren ook zo op te leveren.
Het is natuurlijk bezopen dat je reparaties dan zelf moet doen.

¤300,- :X .... if you pay peanuts you get monkeys :Y

(Jeli patno orzeszków ziemnych otrzymasz mapy)
Ik moest lachen :D
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_92819269
Misschien stel ik mij wel aan, en steld het niks voor. Ik zal wel een foto maken als het gedroogd is. Dan kunnen jullie beoordelen of het slecht of goed is. Ik hoop goed natuurlijk.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:59:59 #16
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_92841246
Ook een natte muur is wel te beoordelen ( misschien zelfs beter op een foto)

Maar als jij het goed vindt is het toch goed.
pi_92871474
Nou heren, hier is dan het resultaat van 3 muren die al gestuct zijn met roodband gemixt met mp 75:

http://img413.imageshack.us/i/img00287201102152001.jpg/
http://img4.imageshack.us/i/img00288201102152001.jpg/
http://img233.imageshack.us/i/img00290201102152002.jpg/
http://img576.imageshack.us/i/img00291201102152003.jpg/

Als bovenstaande links niet werken, moet je hem even kopieren en plakken in je internetbrowser.

Wat vinden jullie er van?

Ik had gladder verwacht aangezien ik al bij vrienden thuis het mooie resultaat heb gezien nadat het gestuct en geverfd is, maar misschien moet ik nog even wachten met beoordelen. Ik vraag mij af hoe het eruit gaat zien als ik de muren nu ga voorstrijken en daarna ga verven. Blijf ik de dingen zien die ik nu wel met het blote oog zie. Als ik aan de zijkant van de muur ga staan zie ik allemaal van die vegen. Dat zijn dus die slagen die gedaan zijn met het stucmes. Klopt het dat er nog hier en daar geschuurd moet worden met schuurpapier van korrel 180 of 220 om de muur netjes af te werken?

[ Bericht 12% gewijzigd door markvanwerven op 16-02-2011 16:35:14 ]
pi_92873963
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:24 schreef markvanwerven het volgende:
Nou heren, hier is dan het resultaat van 3 muren die al gestuct zijn met roodband gemixt met mp 75:

http://img413.imageshack.us/i/img00287201102152001.jpg/
http://img4.imageshack.us/i/img00288201102152001.jpg/
http://img233.imageshack.us/i/img00290201102152002.jpg/
http://img576.imageshack.us/i/img00291201102152003.jpg/

Als bovenstaande links niet werken, moet je hem even kopieren en plakken in je internetbrowser.

Wat vinden jullie er van?

Ik had gladder verwacht aangezien ik al bij vrienden thuis het mooie resultaat heb gezien nadat het gestuct en geverfd is, maar misschien moet ik nog even wachten met beoordelen. Ik vraag mij af hoe het eruit gaat zien als ik de muren nu ga voorstrijken en daarna ga verven. Blijf ik de dingen zien die ik nu wel met het blote oog zie. Als ik aan de zijkant van de muur ga staan zie ik allemaal van die vegen. Dat zijn dus die slagen die gedaan zijn met het stucmes. Klopt het dat er nog hier en daar geschuurd moet worden met schuurpapier van korrel 180 of 220 om de muur netjes af te werken?
Niet al je links werken.
De links die wel werken is het matig te zien.
Zoals gezegd ligt het niet aan het mengen van roodband met mp75.
Het kan hooguit liggen aan de stucadoor, maar zoals gezegd voor 300 euro kun je eigenlijk weinig verwachten, is dat trouwens inclusief of exclusief materiaal?
En om hoeveel vierkante meters gaat het nu eigenlijk?

De gemiddelde stucadoor vraagt toch al gauw 15 euro per vierkante meter.
pi_92874125
Het gaat om ongeveer 35 a 40 vierkante meter. Het is all incusief. Maar laten we niet te veel naar de prijs kijken aub. Is het normaal dat je achteraf nog de muren op een of ander manier moet gaan fine tune met schuurpapier of fix & finish? Of doet een goede stucadoor 1 keer de muur stucen en raakt hem daarna niet meer aan. Deze informatie is heel belangerijk voor mij. Want ik wil mijn muren nog redden als het kan.
pi_92874393
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:18 schreef markvanwerven het volgende:
Het gaat om ongeveer 35 a 40 vierkante meter. Het is all incusief. Maar laten we niet te veel naar de prijs kijken aub. Is het normaal dat je achteraf nog de muren op een of ander manier moet gaan fine tune met schuurpapier of fix & finish? Of doet een goede stucadoor 1 keer de muur stucen en raakt hem daarna niet meer aan. Deze informatie is heel belangerijk voor mij. Want ik wil mijn muren nog redden als het kan.
In ieder geval heb je verkeerd bezuinigd, niet op materiaal, maar op de stucadoor.
Even uitgaande van 38 m2 dan had je dat gewoon minimaal 570 euro moeten kosten inclusief materiaal en dan zat je nog goedkoop.

Een goede stucadoor werkt alles in 1 keer glad af en hoeft misschien een paar kleine dingetjes na te lopen.
Als ik jou zo begrijp dan is jouw stucadoor nog wel een dagje of twee zoet met gladschuren of fix & finish, komt ie toch nog aan zijn prijs......
Het valt echt wel te redden alleen kost het meer tijd.
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:40:15 #21
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_92905150
Vegen zien door kleurverschil is niet erg dat verdwijnt wel met het schilderen.
Belangrijker is dat de muur glad is en dat kan je gewoon voelen door met de vlakke hand over de muur te gaan.
Als het niet vlak is zou ik zeker niet gaan sausen, je ziet dan ieder bultje of krasje waar je je aan blijft ergeren. ( en is dus zonde van de moeite en het geld)
De foto's zijn niet duidelijk genoeg om een eerlijk oordeel te geven.
pi_92917994
Wat als ik een wandschuurmachine huur voor 1 dagje en even langs alle muren heen ga? Iemand gaf mij die tip, maar vraag me af wat jullie hiervan vinden?
pi_92919533
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:17 schreef markvanwerven het volgende:
Wat als ik een wandschuurmachine huur voor 1 dagje en even langs alle muren heen ga? Iemand gaf mij die tip, maar vraag me af wat jullie hiervan vinden?
Als het echt minimaal is, dan kun je het ook met de hand doen of indien het wat erger is dan is iedere andere simpele schuurmachine voldoende.
Het levert wel heel veel stof op.
Ook moet je echt wel snel werken, te lang op 1 plek blijven kan ervoor zorgen dat je daar teveel weghaalt.
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:47:17 #24
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_92921750
een goeie stukadoor poets alles gewoon spekglad.....

Bezuinigen op zo iemand is ...tsja... misschien minder handig. Je muren zijn de basis.

Ik heb er 1 in het trappenhuis gehad. Was niet goedkoop maar alle muren zijn wel waterpas gemaakt, biljart laken strak en ijsglad....
enneuh, alles in 1 keer goed.

Wat je zou kunnen doen... De boel schilderen, 1 of 2 lagen en daarna met schotchband de boel opschuren. Wel een fijne versie nemen want anders maak je het idd ruwer.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')