Als je niet tevreden bent moet je het hem natuurlijk laten herstellen! Niet zelf aan het kloten gaan, je betaalt hem toch?quote:Op zondag 13 februari 2011 23:22 schreef markvanwerven het volgende:
Nou heeft de stucadoor vandaag 3 muren gedaan, waarvan een hele langen van wel 9 meter breed en 2, 60 m hoog. Ik ben iemand die puntje precies is, maar ik heb wel een hele goedkope stucadoor geregeld. 300 euro voor de gehele huiskamer van +- 40 vierkante meter.
Ik zie nu wel hier en daar kleine streepjes of slordig afgewerkte gebieden om het stopcontact heen bijvoorbeeld. Nu gaat hij morgen en overmorgen weer wat andere muren doen.
Weet iemand een manier hoe ik deze mankementjes kan repareren voor ik ga verfen? Iets van schuren of bepaalde plekken met een plamuur mes repareren met een of ander gips? Of kan dit niet meer nadat de gestucte muur al gedroogd is?
Vele vragen, maar hoop dat iemand mij kan helpen om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen. Alvast bedankt.
Weet je welk type schuurpapier? Ieder schuurpapier heeft toch een nummertje ofzo als het goed is. En betreft de plamuurmes, bedoel je dat ik weer cement moet gaan aanmaken en dan smeren en corrigeren met de plamuurmes, of bedoel je gewoon met een scherp plamuurmes een beetje uitstekende gedeeltes vlak maken (zonder cement erop te smeren)?quote:Op maandag 14 februari 2011 09:56 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Die strepen van het gladtrekken met een spacmes, kun je heel eenvoudig met een fijn schuurpapiertje of een plamuurmes weghalen (als de muur droog is).
een goede stucadoor haalt de platen van de stopcontacten af en plakt ze af zodat hij er gewoon recht overheen kan stucen. Daarna gewoon insnijden en dan kun je gewoon strak afmessen. Als je er allemaal raar omheen moet prutsen dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:51 schreef klaaskootstra het volgende:
vergeet niet dat je de stopcontacten nog weer afwerkt met een plaatje he...
scheelt weer een aantal centimeters om de doos heen die uit het zicht vallen.
Alle stopcontacten heb ik eruit geschroefd, heb ze bedekt met plastic, maar hangen wel zo naar buiten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:45 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
een goede stucadoor haalt de platen van de stopcontacten af en plakt ze af zodat hij er gewoon recht overheen kan stucen. Daarna gewoon insnijden en dan kun je gewoon strak afmessen. Als je er allemaal raar omheen moet prutsen dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker.
Ik moest lachenquote:Op zondag 13 februari 2011 23:29 schreef GerritB het volgende:
Als je een stucadoor inhuurt om wanden vlak en strak te maken is het zijn werk om de muren ook zo op te leveren.
Het is natuurlijk bezopen dat je reparaties dan zelf moet doen.
¤300,-.... if you pay peanuts you get monkeys
(Jeli patno orzeszków ziemnych otrzymasz mapy)
Niet al je links werken.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:24 schreef markvanwerven het volgende:
Nou heren, hier is dan het resultaat van 3 muren die al gestuct zijn met roodband gemixt met mp 75:
http://img413.imageshack.us/i/img00287201102152001.jpg/
http://img4.imageshack.us/i/img00288201102152001.jpg/
http://img233.imageshack.us/i/img00290201102152002.jpg/
http://img576.imageshack.us/i/img00291201102152003.jpg/
Als bovenstaande links niet werken, moet je hem even kopieren en plakken in je internetbrowser.
Wat vinden jullie er van?
Ik had gladder verwacht aangezien ik al bij vrienden thuis het mooie resultaat heb gezien nadat het gestuct en geverfd is, maar misschien moet ik nog even wachten met beoordelen. Ik vraag mij af hoe het eruit gaat zien als ik de muren nu ga voorstrijken en daarna ga verven. Blijf ik de dingen zien die ik nu wel met het blote oog zie. Als ik aan de zijkant van de muur ga staan zie ik allemaal van die vegen. Dat zijn dus die slagen die gedaan zijn met het stucmes. Klopt het dat er nog hier en daar geschuurd moet worden met schuurpapier van korrel 180 of 220 om de muur netjes af te werken?
In ieder geval heb je verkeerd bezuinigd, niet op materiaal, maar op de stucadoor.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:18 schreef markvanwerven het volgende:
Het gaat om ongeveer 35 a 40 vierkante meter. Het is all incusief. Maar laten we niet te veel naar de prijs kijken aub. Is het normaal dat je achteraf nog de muren op een of ander manier moet gaan fine tune met schuurpapier of fix & finish? Of doet een goede stucadoor 1 keer de muur stucen en raakt hem daarna niet meer aan. Deze informatie is heel belangerijk voor mij. Want ik wil mijn muren nog redden als het kan.
Als het echt minimaal is, dan kun je het ook met de hand doen of indien het wat erger is dan is iedere andere simpele schuurmachine voldoende.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:17 schreef markvanwerven het volgende:
Wat als ik een wandschuurmachine huur voor 1 dagje en even langs alle muren heen ga? Iemand gaf mij die tip, maar vraag me af wat jullie hiervan vinden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |