abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 12 februari 2011 @ 21:20:17 #1
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_92693737
Welkom in het topic: Secret Story in de media.

.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 21:20:59 #2
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_92693780
Televizier:
Het nieuwste Nederlandse realityprogramma, Secret Story van NET 5, beleeft zondag pas de kick-off, maar online leeft het nu al. Vrijdagavond werd de kick-off opgenomen en ondanks strikte geheimhoudingsplicht van de aanwezigen lekten zaterdag toch al wat details uit richting de forumleden van de website FOK.

In Secret Story delen maar liefst vijftien bewoners een huis in Portugal. Net als in het ooit populaire Big Brother, worden de bewoners 24 uur per gevolgd met camera's terwijl de bewoners het spel spelen.

Hun missie: elkaars geheim raden, terwijl 'de stem' de bewoners bezighoudt met allerlei opdrachten.

Geheimen raden
Wie het geheim van een ander raadt, krijgt een geldbedrag. De persoon wiens geheim is geraden, moet het huis verlaten. De winnaar krijgt een fikse hoofdprijs.

Op het forum van de website FOK wisten enkele leden de hand te leggen op onder meer de namen van de bewoners van het Secret Story-huis én een aantal van de geheimen (de secret stories) die door die bewoners geheimgehouden moeten worden.

Het grote geheimen-zoeken is daarmee ook voor de kijker al begonnen voordat het programma zelf op de buis is, want de forumleden proberen nu de volledige identiteit van alle bewoners te achterhalen, in een poging zo hun geheimen al te raden.

Namen van de kandidaten volgens de forumleden van FOK:

Mannen
Guido (20)
Philip (26)
Alex
Mike
Gerard
Servio (26)
Karim
Jurien

Vrouwen
Sofia Valentine
Johanna
Laura
Aafke (31)
Monique
Cynthia
Sharon

En hun geheimen zouden onder meer de volgende zijn:

Ik slik anabolen
Ik ben een miljonair
Ik ben een slaapwandelaar
Ik ben dakloos geweest
Ik heb in een Bollywoodfilm gespeeld
Ik ben een bingokoningin
Ik ben hoogbegaafd
Ik heb een borstverkleining ondergaan
Ik ben piercer van beroep
Ik ben ridder
Ik overleefde de tsunami

Dat zijn minder geheimen dan dat er kandidaten zijn, wat doet vermoeden dat er nog een aantal geheimen onbekend zijn.

Secret Story gaat op zondag 13 februari 2011 van start op NET 5. De kick-off van het programma is vanaf 21.15 uur te zien. Daarna zijn er dagelijks om 19.30 uur updates van de ontwikkelingen in het huis. Iedere donderdag is er bovendien een live show om 20.30 uur.

Uitzending
Secret story: Kick-off, zondag 13 februari om 21:15 op NET 5
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:41:50 #3
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_92700158
Telegraaf do 10 feb 2011, 06:00

Verhitte taferelen verwacht in Secret Story door Patricia Cortie

AMSTERDAM -
Het geheim van Secret Story is het Big Brother-gevoel. Een bezoek aan het huis in Portugal is pure nostalgie; de talloze spiegels met daarachter de cameragangen, de muur om het huis, de knalrode telefoon die ieder moment kan rinkelen, de dagboekkamer Terug naar het gevoel van de paginagrote portretten van BBers Bart en Ruud die we, in 1999 alweer, achter de ramen hingen.

Foto: ANP Kippa Over drie dagen betrekken de bewoners het huis. Maar anders dan destijds in Big Brother gaat er nu een spel worden gespeeld. Eén met een diepgaand kijkje in het privéleven van de vijftien deelnemers. Presentatrice Renate Verbaan (31): "Er zit een soapgedeelte in; liefdes, vriendschappen, irritaties In deze snelkookpan ontstaat het allemaal."

Renate: "De bewoners gaan de aankomende dagen één voor één het huis in, het is bijna een militaire operatie. Ik ga ze voor die tijd niet ontmoeten, maar heb een heel boekwerk. Met ook de geheimen. Die lopen uiteen van grappig tot heftig. Dingen die je totaal niet verwacht."

In Frankrijk heeft het programma al een aantal prachtige voorbeelden opgeleverd. Zendermanager Alphons Martens: "De bewoners werden helemaal paranoia. Ze kregen een kratje bier, gewoon voor de ontspanning. Hebben ze er eerst een half uur naar zitten kijken. Hoeveel flesjes zitten erin, en of ergens een dop af was

Na de tv-uitzending zondag is, rond 23.00 uur, ook digitaal de kick-off. Dan raken Hyves, Facebook, Twitter op dreef. En gaat Prive.nl meedoen. Via digitale tv en op internet kan 24 uur per dag via vier streams live worden meegekeken in het huis. Dat leefde bij Big Brother ook enorm. Al in 1999 wisselden fans elkaar in onlineforums af om direct over alles te kunnen berichten van wat er in het huis gebeurde.
pi_92700272
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Jaaaaaaaaaaaaa TuinFluiter :*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:53:46 #5
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_92700638
xx

Telegraaf

za 12 feb 2011, 06:00

Secret-bewoners hopen op fijn sfeertje door Patricia Cortie

AMSTERDAM - Een werkloze blondine en een student met eurotekens in zijn ogen. De eerste bewoners van het Secret Story-huis zijn bekend. De 31-jarige Aafke uit Leeuwarden wordt, na een impulsieve bui, vanaf morgen in Portugal opgesloten. Het bedrijf waar ik werkte, hield ermee op. Ik zat in een dip op de bank met een aantal flesjes wijn achter de kiezen. Toen zei een maat vervolgens we gaan je aanmelden.

Aafke heeft een geheim Begin deze week heb ik het aan mijn vrienden verteld. Ze waren heel enthousiast, vinden het echt iets voor mij. Mijn ouders reageerden met we zien wel waar het ons brengt.

Straks kent heel Nederland haar geheim. Daar heb ik geen moeite mee. Ik heb niemand verteld met welk geheim ik meedoe. De mensen die ik ken kunnen voor een verrassing komen te staan, maar het kan ook zijn dat ze het al weten.

De vrijgezelle Aafke hoopt op een hoop lol in het huis. Met mensen die iets te vertellen hebben, enthousiast zijn... Liever geen depressievelingen met wie weinig te lachen valt. Ik moet ondervinden hoe de anderen het spel spelen en vervolgens zelf een beetje mijn weg daarin vinden. Als ik win ga ik een autootje kopen. En een spaarrekening openen, die heb ik nog nooit gehad.

Haar toekomstige huisgenoot Guido (20) is erg gecharmeerd van de minimaal een ton die gewonnen kan worden. Ja, ik doe natuurlijk ook mee om het geld, dat gaf de doorslag om ja te zeggen. Ik heb er niet echt een plan mee, lekker genieten en op de bank zetten.

De parttime student uit Utrecht werkt in de catering en doet opbouw bij evenementen. Ik zag een advertentie in jullie krant, en ben toen naar een screening geweest. Er werd heel weinig over verteld, het is vanaf het begin al een mysterie.

Zelf doet hij ook nogal geheimzinnig. Over mijn spelstrategie kan ik nog niets prijsgeven; ik anticipeer op hoe het in het huis verloopt. Ik vond het best moeilijk toen ik hoorde hoe lang we opgesloten zouden kunnen zitten: honderd dagen! Gelukkig is het niet lui op de bank hangen.

Ik hoop op spontane medebewoners en dat er de eerste dagen al een sfeer ontstaat. En dat ik straks word herkend op straat? Ik focus me nu op het spel, wil zakelijk blijven. En we zien wel wat eruit komt. Ik grijp deze kans met beide handen.
pi_92701038
Secret Story: Dag baan, hallo geheim

AMSTERDAM - Een infiltrant heeft geprobeerd zich bij Secret Story naar binnen te praten om een boek te schrijven over de op Big Brother geënte realityserie. En ook een misdadiger hoopte de villa in Portugal binnen te dringen. Tevergeefs. Uit de ruim zesduizend aanmeldingen hebben de makers van de nieuwe show hun 15 deelnemers gevonden. Een aantal mensen heeft zijn baan ervoor opgezegd, zegt de producent.

Acht mannen en zeven vrouwen laten zich vrijwillig opsluiten. Voornamelijk dertigers, slim, evenwichtig, nieuwsgierig en sociaal vaardig. En ze zullen een dikke huid nodig hebben. Terwijl zij in Portugal zitten, zal hun hele hebben en houden op straat komen te liggen. De deelnemers hebben allemaal een geheim en de kijkers dienen te ontdekken welk verhaal bij wie hoort.

Wie had vroeger flaporen, was prostituee of miljonair? Wie heeft een strafblad of gelogen over zijn universitaire graad? Het is de bedoeling dat heel Nederland informatie over de bewoners gaat rondstrooien. Secret Story gaat groot inzetten op social media. Via Hyves, Twitter, Facebook en een speciale sectie van onze eigen internetsite Prive.nl, zal iedereen over de tong gaan.

Als het spel is begonnen, worden buiten het huis altijd dingen duidelijk, vertelt producent Rob van der Vleugel. Deze Big Brother-variant is al gespeeld in Portugal en Frankrijk. Daar was het een groot succes. Exen meldden zich, onbekende kinderen, oude werkgevers. De deelnemers weten waar ze aan beginnen. Alles is geheim, maar niks blijft dat.

Endemol heeft Hummie van der Tonnekreek, de vrouw achter Big Brother, gebeld voor de opstart. Hummie: Ik dacht, een makkie. We trekken de archieven open. Maar dat werd het niet.

Rob: We zijn op zoek naar geheimen, niet mensen die lethargisch op de bank hangen. Hummie: Ho ho, Big Brother is wel mijn grote kind, hè. Rob: Nee, het is meer om aan te geven dat er op heel andere dingen wordt gelet bij de casting.

Bron de Telegraaf
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_92701256
Net5 hoopt op klapper met Secret Story

AMSTERDAM - Net5 ruimt vanaf medio februari iedere werkdag een uur zendtijd in voor het nieuwe realityprogramma Secret Story. Met dit risicovolle en kostbare project wil Net5 weer een onmisbare zender worden waarover zal worden gesproken, hoopt Alphons Martens. Vijf vragen aan de zendermanager.

Is Nederland na Big Brother en De Gouden Kooi weer toe aan een nieuw dagelijks realityprogramma?

'Ik merk dat er weer behoefte is aan reality. We hebben meer dan zesduizend aanmeldingen gekregen en er was ook veel om te doen op internet. Zo vragen mensen of het 24 uur per dag live te zien is en dat is het geval uiteraard. Ik denk wel dat Nederland een beetje klaar is met die extreme kandidaten in een huis, dat gaan wij anders doen.'

Waarin onderscheidt Secret Story zich van voorgaande realityprogrammas?

'Het spelelement. Kandidaten in een huis zonder privacy proberen geheim te houden wie ze echt zijn. Dat past heel erg in het tijdsbeeld waarin alles van iedereen bekend is door sociale media. De doelgroep van Net5, vrouwen van 20 tot 34 jaar, vindt het leuk om mee te puzzelen en geheimen te achterhalen. In het algemeen trekken alle varianten van Big Brother al veel jonge vrouwen. Dat komt denk ik door het soapelement, doordat verhaallijnen over ruzies en verliefdheden in het huis dagelijks terugkeren.

Vormt Secret Story niet een enorm risico? Net5 is in het verleden regelmatig uitgegleden en moest meermalen nieuwe programmas voortijdig van de buis halen wegens gebrek aan kijkers.

'Dit moet echt de klapper worden voor Net5. Het is nu een seriezender en met het nieuwe realityprogramma moet het echt weer een zender worden die erg aanwezig is en waar je dagelijks naar wilt kijken en over wilt spreken. Kijkers willen op maandag meepraten over Boer zoekt vrouw en op vrijdag over Wie is de mol?. Dat gevoel heeft dit programma ook heel erg in zich. Het is een heel groot risico, maar het gaat echt niet mislukken. We zitten nu op 150.000 tot 200.000 kijkers in de vooravond. Dat moeten er met Secret Story in ieder geval 300.000 tot 400.000 worden. De wekelijkse liveshow op donderdagavond moet zeker boven de 500.000 kijkers komen.

Is Secret Story de joker waarmee het SBS-concern de concurrentie wil aftroeven?

'Voor Net5 is dit inderdaad de belangrijkste troef. Voor SBS als geheel krijgen we bij SBS6 ook nog een aantal andere grote programmas. Vooral de grote shows moeten daar gaan knallen, zoals Sterren dansen op het ijs en The Sing-Off met Danny de Munk.

Waar haalt Net5 het budget vandaan voor dit grootste project uit de geschiedenis van de zender?

'Een kleine zender als Net5 kan dit programma eigenlijk niet betalen. Ik heb budget vrij moeten maken door het aantal dramaseries te halveren van vier naar twee per jaar. Dit voorjaar brengen we een nieuw seizoen van Verborgen Gebreken en in het najaar is er ruimte voor nog een nieuwe dramaserie.

Bron Almere vandaag
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zondag 13 februari 2011 @ 00:25:11 #8
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_92701972

Guido (20) doet mee aan Secret Story.


Aafke (31) heeft een geheim.

Bron: Telegraaf

[ Bericht 10% gewijzigd door tuinfluiter op 13-02-2011 00:33:18 (Leeftijd Aafke erbij.) ]
  zondag 13 februari 2011 @ 10:12:36 #9
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_92708486
AD - 13-02-2011
Realityprogramma Secret Story begint op NET5

Renate Verbaan en Bart Boonstra presenteren Secret Story.

AMSTERDAM - Acht mannen en zeven vrouwen, variërend in de leeftijd van 20 tot 38 jaar, zijn de komende drie maanden afgesloten van de buitenwereld. Ze zitten opgesloten in het met camera's behangen Huis der Geheimen in Portugal ten behoeve van het realityprogramma Secret Story van NET5.
De vijftien kandidaten worden zondagavond (21.15 uur) voorgesteld aan de tv-kijkers. De bewoners hebben ieder een bijzonder verhaal dat ze verborgen moeten zien te houden, terwijl ze andermans geheimen moeten raden, waarmee ze geld kunnen verdienen.

De uiteindelijke winnaar krijgt bovendien de hoofdprijs van 100.000 euro. Renate Verbaan en nieuwkomer Bart Boonstra zijn de presentatoren van Secret Story, dat eerder in Frankrijk en Portugal is uitgezonden.

24 uur per dag te zien
De Nederlandse versie wordt elke werkdag vanaf 19.30 een uur lang op NET5 uitgezonden, op donderdag is de wekelijkse eliminatieshow. Op digitale kanalen van onder meer Ziggo en UPC zijn de livestreams zelfs 24 uur per dag te zien.

Secret Story is veruit het grootste en kostbaarste tv-programma uit de geschiedenis van NET5. Om het realityprogramma te kunnen betalen heeft de vrouwenzender het aantal dramaseries dit jaar teruggebracht van vier naar twee.(ANP)
13/02/11 09u42
pi_92708776
Op 13 februari is de kick-off van Secret Story op de televisiezender Net5. SBS Nederland heeft voor de zender Net5 gekozen omdat men denkt dat het programmaformat het beste bij de doelgroep van de zender, de vrouwelijke kijker, past. Op zich is de keuze voor Net5 toch enigszins een verrassing. De afgelopen weken werd in de media en op internet veel gespeculeerd over wat tot vanmorgen in de wandelgangen Project X werd genoemd. Daarbij gingen velen ervan uit dat het dagelijkse realityprogramma een dagelijkse plek op SBS 6 zou gaan krijgen.

Secret Story start op 13 februari met 15 deelnemers. Deze nemen als bewoner de intrek in een luxe woonruimte. Deze is totaal van de buitenwereld afgesloten. Er mag ook geen gebruik worden gemaakt van internet of sociale media. Dat is dan weer anders voor de kijkers van Secret Story. SBS Nederland en Endemol willen namelijk dat het programma de volgende stap in realitytelevisie gaat zetten, door Endemol ook wel reality 2.0 genoemd. Daarbij spelen juist sociale media als Twitter, Facebook en Hyves een grote rol. De kijker kan zelfs, als men gebruik maakt van één van de drie genoemde sociale media mogelijkheden, direct invloed op het verloop van het leven in de Secret Story-woonruimte uitoefenen.

Elke bewoner die deelneemt, heeft een geheim. Aan hem of haar de opdracht om dit geheim niet aan de andere bewoners prijs te geven. Daarnaast is het natuurlijk wel de bedoeling dat elke bewoner actief probeert het geheim van de andere bewoners te ontrafelen. Denkt men een geheim van een andere bewoner te weten dat kan men dit via een buzz mogelijkheid zonder medeweten van andere bewoners aan de redactie van het programma kenbaar maken. Elke goede buzz levert geld op. Een verkeerde buzz kost echter geld.

Vanaf zondag 13 februari is Secret Story elke dag tussen 19.30 en 20.30 uur op Net5 te zien. Het dagelijkse programma wordt gepresenteerd door Bart Boonstra. Elke donderdagavond is er primetime vanaf 20.30 uur de wekelijkse eliminatieshow die wordt gepresenteerd door Renate Verbaan. De kick-off show worden door beiden gepresenteerd. Elke week is er een noodgedwongen vertrek van één van de deelnemers. Na 13 weken gaat de finale, in de maand mei, tussen de drie overgebleven deelnemers.

Wie niet genoeg heeft aan de dagelijkse uitzendingen van Secret Story op Net5 kan 24 uur per dag, tegen betaling, via internet naar de live streams uit het Secret Story kijken. Ook zouden er op dit moment met Nederlandse televisieaanbieders gesprekken lopen om Secret Story 24 uur per dag via de digitale televisiedecoder aan te bieden. Daarnaast lijkt het zo goed als zeker dat er ook voor smartphones een speciale applicatie beschikbaar komt om mobiel naar Secret Story te kijken.

Hoewel Net5 en Endemol met Secret Story een volgende stap in de belevenis van realitytelevisie willen zetten wordt er jammer genoeg geen kwalitatieve stap vooruit op het gebied van televisiebelevenis gemaakt. Secret Story wordt namelijk op Net5 HD niet in native HD maar in opgewaardeerd SD uitgezonden.

tv totaal
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  Admin zondag 13 februari 2011 @ 10:33:38 #11
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_92708801
http://zappen.blog.nl/big(...)l-uit-pure-tijdsnood

quote:
Net 5-baas Alphons Martens loopt er tevreden bij, als hij met wat pers het Secret Story-huis in Portugal bezoekt. Daags voor de kick-off is het interieur nagenoeg afgerond, staan de kandidaten op het punt van vertrek en heeft hij er alle vertrouwen in dat Secret Story gaat slagen. Dit programma kan niet mislukken, zei hij bij de launch vorige maand, doelende op de kijkcijfers in de vooravond van zijn zender. Die zijn nu niet om over naar huis te schrijven en Secret Story kan daar haast niet onder gaan scoren, verwacht hij.

Het is wel een avontuur, opnemen in Portugal èn Amsterdam. Op een geheime plek in Portugal staat het huis waar de vijftien kandidaten inmiddels hun intrek hebben genomen, terwijl het programma in de vooravond en de wekelijkse liveshow vanuit Amsterdam komt. Voortgekomen uit pure tijdsnood. Het programma is eigenlijk vrij laat besteld, qua productie stond dit huis er al, nog van de Portugese versie die eind december is afgerond. Maar toen ik hier vorige week naar toereed, stuitte ik op nog veel meer redenen. Het lekkere weer, je krijgt zin in vakantie, de kandidaten zullen veel buiten zitten en kleden zich daarvoor wat aangenamer. Het ziet er allemaal wat florissanter uit, dat is een bijkomstig voordeel.

Door heel het land hangen bushokjesposters en op de eigen zenders draaien de nodige promos. Is Martens tevreden over de buzz die is gecreëerd? Ja, het is wel redelijk gelukt. Ik heb nog niet helemaal door hoe je zon buzz voor elkaar kunt krijgen. Maar mensen hebben het er al wel over.

Het is ook lastig, om het zoveelste reality-programma onder de aandacht te brengen als er nog niets van de kandidaten noch hun geheimen mag uitlekken. In de Franse en Portugese versie zat er bijvoorbeeld een jongen in die stiekem van het vrouwelijke geslacht is. En ook was er een koppel dat de schijn moest hoog houden elkaar niet te kennen. Weer een ander zat in een sekte. Pas de laatste twee dagen brengt Net 5 mondjesmaat wat informatie naar buiten, al hebben de collegas van Fok al een groot deel van de geheimen en kandidaten compleet.

Martens zal dat niet heel erg vinden. Op Fok bevinden zich veel internetters die fan zijn van het tv-genre en Secret Story intensief gaan volgen. Zij lopen 1,5 tot 2 dagen voor op tv. Als je het echt in de gaten houdt, weet je veel dingen sneller dan de rest. Het zal enorm op internet gaan leven, dat is belangrijk voor het hele format.

Anno 2011 is bijna niemand meer anoniem op internet. De bewoners van het Secret Story huis moeten elkaars geheimen ontrafelen, zonder te weten wat deze zijn. De kijker krijgt wel te horen wat de vijftien geheimen zijn, maar niet welk geheim bij welk karakter hoort. Hoe lang duurt het voordat de puzzel compleet is? Ik denk niet zo heel lang. Mensen kunnen er voor kiezen iets op internet te zeggen als ze een kandidaat kennen. Al moet je maar afwachten of dat dan waar is. Van een aantal geheimen ga je echt niet matchen bij wie deze horen. Toch is het niet erg als de puzzel compleet is, met voorkennis kijken is ook leuk, weet Martens.

Bekijk het video-gesprek met Alphons Martens:
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 13 februari 2011 @ 10:40:49 #12
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_92708920
http://secretstory.komtop(...)n-huis-vol-geheimen/

Presentatrice Renate Verbaan is gezond gespannen.
Dat is even schrikken. Hang je net lekker op een van de sjieke Leolux-bankjes met uitzicht op het zwembad buiten, klinkt er opeens een oorverdovende sirene.

Daarna galmt een diepe donkere stem door de ruimte, die beveelt dat de toch al geheimzinnig handelende lotgenote zich afzondert in de Kamer van de Waarheid om een geheime opdracht in ontvangst te nemen. De rest van de aanwezigen blijft enigszins onrustig achter. Wat zal hen straks te wachten staan? De aanwezigheid van cameras, die elke grijns, elke oogopslag registreren, is opmerkelijk genoeg allang vergeten.

Toegegeven, al een uurtje proefdraaien als nepkandidaat in Secret Story (Geheim Verhaal), het prestigieuze nieuwe, dagelijkse realityproject van Net 5, valt tegen. En de vijftien kandidaten wonen vanaf dit weekeinde maar liefst dertien weken lang in het net buiten Lissabon gelegen Huis der Geheimen. De afgelopen dagen zijn ze in het grootste geheim, afzonderlijk, naar hun nieuwe verblijfplaats gebracht. Elke kandidaat koestert een bijzonder levensverhaal; de een is misschien van prinselijke bloede, een ander kan in een vorig leven kloosterling zijn geweest of heeft een gijzeling overleefd. De deelnemers moeten, beroofd van alle privacy, de eigen secret story zien te bewaken en dat van de anderen raden. Tussentijdse opdrachten leveren geld op. Af en toe krijgt een bewoner als beloning een aanwijzing. De persoon die zich het langst handhaaft, wint behalve dat kluisbedrag nog eens een ton. Wie een geheim denkt te kennen, drukt op de rode knop.

De behuizing oogt hip en vrolijk. Ontwerpers van het bedrijf dat eerder tekende voor de inrichting van zowel de Gouden Kooivilla als voorloper het Big Brotherhuis, ontwierpen in drie weken tijd een kleurrijk geheel: bloemen, strepen, blokken, banken en fauteuils in felle kleuren, veel glas, veel licht. Boven de eetbar hangt de Yellow Bird (gele vogel), een camera die 360 graden kan draaien en die de kijkers tegen betaling kunnen besturen. Van de cameragang die om het huis loopt, is niets te zien dan de ondoorzichtige ruiten in alle muren. Daarachter kan het camerateam elk hoekje, elke beweging gadeslaan.

De precieze locatie van het huis moet strikt geheim blijven. In Frankrijk, waar het programma al vier seizoenen met veel succes loopt, sloegen enthousiaste fans tennisballen met daarin briefjes met aanwijzingen over het hek van het Franse huis z? de tuin in. Toen heeft de redactie ook maar tennisballen met briefjes over het hek geslagen om de kandidaten in verwarring te brengen, vertelt Alphons Martens, zenderbaas van Net5.

In Portugal werken 86 mensen aan het programma, in Amsterdam nog eens een man of tachtig. Vanuit de donkere regieruimte in Portugal gaan de beelden uit het huis rechtstreeks naar Nederland, waar ze bij Endemol in Amsterdam tot verhaallijnen worden gemonteerd. De kijker loopt anderhalve dag achter op wat er in het huis gebeurt.

Toen ik hier voor het eerst liep, dacht ik: jeetje, je zal hier maar zitten, zegt presentatrice Renate Verbaan, die gezond gespannen is voor de eerste show. Verbaan zal de kick off, en daarna de liveshows op donderdag doen met Popstars- talent Bart Boonstra. Hij is bovendien in de dagelijkse uitzendingen te zien.

In de internationale tv-wereld zijn komende tijd veler ogen gericht op Nederland. In de business gelden de Nederlandse kijkers nog immer als belangrijke graadmeter voor de slagingskans van nieuwe formats, vertelt Laurens Drillich, creatief directeur van Endemol Nederland. Eerder stond hij onder andere aan de wieg van zes Mexicaanse Big Brother-edities. We zijn realistisch. Tegenover De Wereld Draait Door en de journaals van RTL en NOS, en geprogrammeerd op een relatief kleine zender, zal Secret Story het succes van de eerste Big Brother natuurlijk niet kunnen evenaren. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat werken.

Volgens Drillich is Secret Story de next step in reality tv. Niet een groep mensen blind volgen in hun dagelijks bestaan, maar verhaallijnen opbouwen terwijl zij een geheime missie vervullen en daartoe manipuleren, strategie?n uitstippelen en onderzoeken. Een zorgvuldige casting moet daarbij platte Gouden Kooi-taferelen voorkomen. In Secret Story zitten goed uitziende, leuke mensen. Geen Terror Japen dus, verzekert de baas van Net 5, die verwacht een jong en voornamelijk vrouwelijk publiek te trekken. Het is reality met een kwaliteitssausje, maar ook vol onvoorspelbare wendingen. Met dat spelelement heeft het wat weg van Wie is de Mol.

Wat Martens betreft klopt de veel gebezigde stelling dat het genre reality op zijn einde is, absoluut niet. Kijk naar het succes van Boer zoekt Vrouw, zegt hij. Onze dramaseries zijn succesvol omdat ze vervolgverhalen zijn, op vaste tijdstippen met leuke karakters die je wíl volgen. De verhaallijnen en de problemen die de personages tegenkomen, zijn herkenbaar. Die elementen kun je ook naar reality overhevelen. Kijkers blijven nieuwsgierig naar wat andere mensen denken en zeggen.

Renate Verbaan zit zich intussen op een van de felgekleurde bankjes te bekwamen in twitteren. Een groot deel van Secret Story zal via social media als Twitter, Hyves en Facebook te volgen zijn. Via digitale kanalen op onder andere Ziggo en UPC zijn de activiteiten in het huis 24 uur per dag te volgen. Samenwerking met de nieuwe telefoonprijsvechter Hollandsnieuwe en HTC moet de online activiteiten versterken. Q Music gaat de luisteraar laten meebepalen aan wie welke aanwijzingen weggegeven worden.

Secret Story, kick off, zondag 21.15 uur op Net 5. Daarna dagelijks van 19.30 tot 20.30 uur.
pi_92709122
Realityprogramma Secret Story begint op NET5
AMSTERDAM - Acht mannen en zeven vrouwen, variërend in de leeftijd van 20 tot 38 jaar, zijn de komende drie maanden afgesloten van de buitenwereld. Ze zitten opgesloten in het met camera's behangen Huis der Geheimen in Portugal ten behoeve van het realityprogramma Secret Story van NET5.

De vijftien kandidaten worden zondagavond (21.15 uur) voorgesteld aan de tv-kijkers. De bewoners hebben ieder een bijzonder verhaal dat ze verborgen moeten zien te houden, terwijl ze andermans geheimen moeten raden, waarmee ze geld kunnen verdienen. De uiteindelijke winnaar krijgt bovendien de hoofdprijs van 100.000 euro. Renate Verbaan en nieuwkomer Bart Boonstra zijn de presentatoren van Secret Story, dat eerder in Frankrijk en Portugal is uitgezonden.

De Nederlandse versie wordt elke werkdag vanaf 19.30 een uur lang op NET5 uitgezonden, op donderdag is de wekelijkse eliminatieshow. Op digitale kanalen van onder meer Ziggo en UPC zijn de livestreams zelfs 24 uur per dag te zien. Secret Story is veruit het grootste en kostbaarste tv-programma uit de geschiedenis van NET5. Om het realityprogramma te kunnen betalen heeft de vrouwenzender het aantal dramaseries dit jaar teruggebracht van vier naar twee.

Bron de Telegraaf
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_92722119
Het is een belangrijk weekend voor Net 5. Vanavond beleeft Secret Story zijn première, het duurste project voor de SBS-groep sinds jaren. Duurder dan een heel seizoen van Popstars, De Nieuwe Uri Geller of De Co-Assistent. De kick-off is heel bewust pal achter Boer Zoekt Vrouw geplaatst. Vanavond worden de kandidaten voorgesteld en de 15 geheimen gepresenteerd. Vanaf morgen is Secret Story dan elke vooravond te zien. Heeft Secret Story, volgens eigen zeggen de volgende stap in reality-tv, ook potentie?

Toen het programma vorige maand werd gepresenteerd aan de pers, was mijn eerste reactie: gedoemd te mislukken. Maar daarna spreek je wat mensen, wordt het spel je uitgelegd en realiseer je dat er voor dit genre tv altijd een vaste groep kijkers is te vinden. Die shows als Big Brother, de Gouden Kooi en zelfs Cant Buy Me Love zo leuk vinden, dat ze toch wel kijken. Een groep kijkers die al snel het aantal kijkers van Net 5 in de vooravond van nu overstijgt.

Afgelopen week mocht ik mee met een persreis naar het Secret Story-huis in Portugal. Daar ben ik weer iets enthousiaster geworden. Met een groep journalisten is het Secret Story-spel min of meer gespeeld, van elk van ons werd een geheim door de stem het huis door geschald en moesten we de puzzel compleet zien te maken. Het meisje van Spits kreeg bovendien de opdracht om mensen te overtuigen van een ander geheim op haar naam, een dubbele missie dus.

Tel daarbij op dat je in het huis rondloopt waarvan je weet dat er geheime kamers zijn. In de Portugese versie was er een ondergrondse kelder die zich gaandeweg het programma openbaarde. Hier en daar heb ik wat extra gestampt in de hoop een holle ruimte aan te treffen. En ik was heel erg geneigd om onder elk tapijtje of zeiltje te kijken. En om te vergelijken of elke kamer wel zo diep was als in de plattegrond staat aangegeven, of dat daar een geheime ruimte zit.

Ja, eenmaal in het huis begint het wel te kriebelen om het spel te spelen. Het spel van de geheimen verborgen houden, geheimen raden en de puzzel compleet maken. De extra laag in het genre reality-tv.

Maargoed, feitelijk heb ik deze week alleen het huis gezien, de presentatrice en de zenderbaas gesproken. Terwijl een programma als Secret Story staat of valt bij de kandidaten. Die hebben vrijdag hun intrek genomen in de Villa der Verrassing, de collegas van Fok hebben inmiddels vrijwel alle namen en geheimen. Net 5 wil het niet zo ordinair maken als De Gouden Kooi was, al begreep ik dat de groepsamenstelling wel wat doet denken aan Oh Oh Cherso; hier en daar lekker plat. Veel mooie, jonge mensen die staan te popelen om het spel te spelen.

Bij mij is de interesse inmiddels gewekt, ik kijk vanavond de kick-off. Of ik ook elke vooravond ga kijken, durf ik niet te beloven. In principe heb ik daar al afspraakjes met RTL 4, SBS 6 en Nederland 3. Maar wie weet Uiteindelijk heeft de eerste Big Brother me ook van mijn vooravondschema gekregen.

bron Zappen-blog
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 februari 2011 @ 16:36:34 #15
163650 Greys
pi_92722471
Pornoster Sofia Valentine in Secret Story huis?
Het lijkt er op dat al voor de start de eerste deelnemers aan de reality soap Secret Story, dat zondag op Net5 van start gaat, uit lijken te lekken. Een van de namen die genoemd wordt, is die van Sofia Valentijn.

De pornoster, die getrouwd is met DJ Quinten de Rozario, zou een van de deelnemers zijn die meedoet aan het Big Brother achtige programma, dat gepresenteerd wordt door Renate Verbaan en Bart Boonstra. Dit wisten lezers van FOK! Forum uit te vissen. Volgens Telegraaf zouden ook ene Guido en Aafke het huis betreden. Elders op het internet valt ook de naam Laura. Kortom, iedereen is al hard bezig de geheimen van Secret Story uit te vissen.

http://glamour.blog.nl/aw(...)in-secret-story-huis
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin zondag 13 februari 2011 @ 16:37:28 #16
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_92722532
http://www.telegraaf.nl/p(...)Secret_Story___.html

quote:
zo 13 feb 2011, 16:27
'Travo en pornoster in Secret Story'

van onze redactie
AMSTERDAM - Op internet gonst het al van de geruchten over de deelnemers van Secret Story en hun geheimen. Zo zouden er een pornoster en een travestiet in het programma zittten.

Op forum Fok.nl beweert men de namen van de deelnemers te hebben ontdekt, evenals een groot deel van de geheimen die de deelnemers met zich meedragen.
De pornoster zou Sofia Valentine zijn. Deelnemer Servio Switzer zou in zijn vrije tijd als Miss Windy Mills door het leven gaan en bingoavonden organiseren. Ook Guido Mendes (20), professioneel gamer, parttime student en bodybuilder zou zich succesvol voor het programma hebben aangemeld.
Andere 'geheime verhalen' zouden ook al boven water zijn. Er zou iemand slaapwandelen, een ander zou dakloos geweest zijn, er is iemand die de tsunami heeft overleefd en er is een miljonair.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_92722608
quote:
Op forum Fok.nl beweert men de namen van de deelnemers te hebben ontdekt, evenals een groot deel van de geheimen die de deelnemers met zich meedragen.


_O_
  zondag 13 februari 2011 @ 16:45:23 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_92722945
De pornoster zou Sofia Valentine zijn.

Dat geheim hoort volgens 'ons' toch niet bij haar?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_92723061
quote:
11s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:45 schreef Copycat het volgende:
De pornoster zou Sofia Valentine zijn.

Dat geheim hoort volgens 'ons' toch niet bij haar?
Pornoster was geloof ik geen geheim nee :N
  zondag 13 februari 2011 @ 16:50:48 #20
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_92723239
Als wij die zogenaamde "geheimen" nu al dagen beweren te weten, dan weten die deelnemers die vanavond ook écht het huis gaan bewonen dat toch óók al? Of zitten ze een week in quarantaine?
pi_92723284
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:50 schreef 5thencounter het volgende:
Of zitten ze een week in quarantaine?
iig een paar dagen ja.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 13 februari 2011 @ 16:51:29 #22
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_92723286
De bewoners zitten al sinds vrijdag in het huis
De show is niet live ;)
  maandag 14 februari 2011 @ 08:59:12 #23
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_92756534


Parool
Secret Story trekt 541.000 kijkers14-02-11 08:49 uur AMSTERDAM -
De eerste aflevering van de groots aangekondigde realityserie Secret Story heeft
zondagavond 541.000 kijkers getrokken, zo blijkt uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek.


Bart Boonstra en Renate Verbaan, de presentatoren van de realityshow Secret Story.
Het programma van NET5, waarbij vijftien mensen drie maanden zitten opgesloten
in een huis en daar ieder een geheim moeten zien te bewaren, wordt elke werkdag uitgezonden.

Secret Story haalde daarmee net niet de Dag Top 25 van de kijkcijfers.
De laatste plek in deze lijst is voor CSI Miami, met 560.000 kijkers. Secret Story is
veruit het grootste en kostbaarste tv-programma uit de geschiedenis van NET5. Om de
Nederlandse versie te kunnen maken, heeft de vrouwenzender het aantal dramaseries
dit jaar teruggebracht van vier naar twee. (ANP)

--------------------------------------------------------------------------------
  Admin maandag 14 februari 2011 @ 09:07:23 #24
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_92756627
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:50 schreef 5thencounter het volgende:
Als wij die zogenaamde "geheimen" nu al dagen beweren te weten, dan weten die deelnemers die vanavond ook écht het huis gaan bewonen dat toch óók al? Of zitten ze een week in quarantaine?
dat dus. je moet meer op FOK! komen, want wij hebben alle nieuwtjes. Vrijdag was de opname en vanaf ongeveer 23:00 vrijdag zijn de namen en geheimen uit gaan lekken vanuit het publiek :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 14 februari 2011 @ 19:39:43 #25
163650 Greys
pi_92783288
Deze linken netjes naar het SST forum.

http://www.omroepbrabant.(...)+Brabo%E2%80%99.aspx

Secret Story: Mijn geheim, ik ben een Brabo

AMSTERDAM - In het programma Secret Story trokken vijftien deelnemers zondag in een Big Brother-huis in Portugal. Ze hebben allemaal een geheim. Op internet wordt er al driftig gespeculeerd welke geheimen de bewoners hebben. Veel lijkt er al bekend van de kandidaten. Ook dat er geen enkele uit Brabant komt. Of toch?
De eerste uitzending van Secret Story op Net5 die zondag werd uitgezonden zag een voorstelrondje van alle deelnemers die het huis in Portugal binnendruppelden als ongemakkelijke marmotten die in een doolhof worden uitgezet. Ze zijn via internet 24 uur per dag te volgen en ook via de sociale media als Twitter, Facebook en Hyves zal het gissen en speculeren losbarsten. De internetfora hebben het nu al druk met alle speculaties.

Zo vertelt het uitgebreide forum van Fok welke kandidaten het huis in zijn getrokken. Er wordt gesproken over pornoster Sofia 'Noem me maar Sofie' Valentine uit Rotterdam en Sharon Hooijkaas uit Almere die in 2004 de tsunami overleefde. Ook het forum van studiovlemmix stroomt al vol. Over Servio Switser wordt vertelt dat hij dragqueen is en dat zijn geheim is dat hij een bingokoningin is en Karim Maris uit Nijmegen zou jarenlang op straat hebben geleefd als dakloze. In alle roddels komt nog geen enkele kandidaat uit Brabant voorbij.

Piercings
Zo is Aafke Feenstra, met als geheim dat ze piercings zet, uit Leeuwarden het huis in gegaan, maar ook Philip Gransjean uit Amsterdam die een relatie met Femke Heemskerk zou hebben gehad. Ook wordt er flink gespeculeerd over parttime student Guido Mendes uit Utrecht die professioneel gamer is. Maar of dat nou zijn geheim is? Misschien is hij hoogbegaafd.

Presentatrice Renate Verbaan houdt in een interview met Patricia Cortie in de Telegraaf zich op de vlakte. "Ik heb een heel boekwerk. Met ook de geheimen. Die lopen uiteen van grappig tot heftig. Dingen die je totaal niet verwacht," vertelt de blonde wederhelft van Winston Gerschtanowitz in het interview. Maar zitten er ook Brabanders in? "Er zit een soapgedeelte in; liefdes, vriendschappen, irritaties... In deze 'snelkookpan' ontstaat het allemaal." Maar niets over Brabanders.

Onduidelijk
Na de eerste uitzending kwam er weinig duidelijkheid over het gehalte aan Brabanders dat in het huis zit. Er klonk wel wat zuidelijks maar dat bleek een Limburgse te zijn. Misschien wil het programma de kandidaten zo in nevelen hullen dat het tot het laatst onduidelijk is waar de kandidaten vandaan komen. Dat blijkt dat er achter een harde 'g' toch ergens een zachte 'g' verscholen gaat.

Dus als de Brabantse kijker zondagavond een Brabander heeft herkend, gelieve dit aan Omroep Brabant te laten weten. Dan kan heel Brabant als een kandidaat onthult "Mijn geheim is, ik ben een Brabo", heel hard roepen, "Dat wisten we al!" Houdoe en bedankt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')