abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92692068
Heden avond is mijn notebook overleden, of nagenoeg overleden. Hij start niet meer op: ledjes e.d. gaan wel branden, fan gaat even aan en dan weer uit, scherm gaat niet aan en heb ook niet het idee dat de laptop aan de POST begint. Paar weken terug al eens eerder gehad, toen loste het probleem zich vanzelf op. Hoog tijd dus om naar vervanging te zoeken en daar kan ik jullie wijsheid vast goed bij gebruiken aangezien ik eigenlijk geen idee meer heb wat gangbaar is op hardware-gebied.

Wat wil ik met de PC?
• Internetten:
- Flash spelletjes moeten soepel lopen, die resource-vretende spelletjes op Facebook ook
- Surfen moet snel gaan
- Usenet en torrent clients soepel draaien
• Office applicaties moeten soepel draaien
• Simpele fotobewerkingsapplicaties zoals paint.net moeten soepel draaien
• Games van dit moment kunnen spelen (hoeft niet op maximale settings)
• Recent besuringssysteem makkelijk kunnen draaien (OS X 10.6 / Windows 7)
• Alles is nodig: van PC tot Monitor, speakers en andere stanaard toebehoren
• Prijs: maximaal rond 1000 euro, tenzij de prijs-kwaliteitverhouding erg goed is

De PC moet geen bouwpakket zijn waar ik eerst uren aan moet knutselen om 'm draaiend te krijgen. Onderdelen hoeven niet perse vervangbaar te zijn: de hardware moet zo veel mogelijk een jaar of drie mee kunnen gaan al is het e.e.a. aan hardware vervangen in de toekomst geen probleem.

Last but not least: levering moet in de loop van volgende week zijn als het even kan. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Misan op 12-02-2011 20:57:27 ]
pi_92692194
edit
pi_92692278
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:47 schreef editoor het volgende:
Ik zou voor een Asus of Sony gaan iig geen Apple.
oh en ik stel onderbouwingen erg op prijs, met loze kreten kan ik niet veel ;)
pi_92692424
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:49 schreef Misan het volgende:

[..]

oh en ik stel onderbouwingen erg op prijs, met loze kreten kan ik niet veel ;)
okay :)

Als je echt naar power zoekt moet je voor een pc gaan. Wil je echt gaan voor mobiliteit dan kun je het beste een laptop nemen. Ik denk dat je eerst voor jezelf uit moet zoeken of je een pc of een laptop wilt. Zolang we dat niet weten kunnen we je moeilijk advies geven.
pi_92692684
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:51 schreef editoor het volgende:

[..]

okay :)

Als je echt naar power zoekt moet je voor een pc gaan. Wil je echt gaan voor mobiliteit dan kun je het beste een laptop nemen. Ik denk dat je eerst voor jezelf uit moet zoeken of je een pc of een laptop wilt. Zolang we dat niet weten kunnen we je moeilijk advies geven.
Ga in eerste instantie maar uit van een PC, die wil ik sowieso hebben. Mogelijk neem ik nog een laptop erbij voor op de bank, maar dat is een tweede. Ik pas de OP ff aan :)
pi_92692833
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_92693199
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:56 schreef Misan het volgende:

[..]

Ga in eerste instantie maar uit van een PC, die wil ik sowieso hebben. Mogelijk neem ik nog een laptop erbij voor op de bank, maar dat is een tweede. Ik pas de OP ff aan :)
Ok dat is dan duidelijk. Wat een lastig punt is, is dat er op dit moment een defect is bij de sandy bridge en dat dat over een paar weken is opgelost. Dus dan zul je of een oudere versie van intel moet nemen of gaan voor amd. Ik zou hier even gaan kijken: http://www.alternate.nl/h(...)tml?cn=1&tn=BUILDERS en iets samen te stellen. Dan kun je het weer hier aan ons laten zien wat het geworden is en wat er eventueel nog gewijzigd zou kunnen worden.
pi_92693367
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:09 schreef editoor het volgende:

[..]

Ok dat is dan duidelijk. Wat een lastig punt is, is dat er op dit moment een defect is bij de sandy bridge en dat dat over een paar weken is opgelost. Dus dan zul je of een oudere versie van intel moet nemen of gaan voor amd. Ik zou hier even gaan kijken: http://www.alternate.nl/h(...)tml?cn=1&tn=BUILDERS en iets samen te stellen. Dan kun je het weer hier aan ons laten zien wat het geworden is en wat er eventueel nog gewijzigd zou kunnen worden.
mja, dat zou ik tien jaar terug ook zonder problemen gedaan hebben, ware het niet dat ik de ontwikkelingen op de markt totaal niet meer volg. Ik heb geen idee wat gangbare processors, FSB, geheugentypen, grafische kaarten, geluidskaarten en moederborden zijn. Ook geen idee wat de sandy bridge is trouwens ;)
pi_92693382
quote:
dat bestaat ook nog :o ga ik zo even kijken :)
pi_92693623
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:47 schreef editoor het volgende:
edit
Helden UI
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_92696288
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:13 schreef Misan het volgende:

[..]

dat bestaat ook nog :o ga ik zo even kijken :)
Het budgetgame systeem voldoet denk ik prima aan je eisen :)
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_92696367
quote:
Op zaterdag 12 februari 2011 22:16 schreef Tain het volgende:

[..]

Het budgetgame systeem voldoet denk ik prima aan je eisen :)
Dat idee had ik ook, morgen maar eens nader bekijken :)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 22:54:16 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92697978
Je eisen zijn helemaal niet zo hoog. Ik zou gewoon zo'n Aldi-aanbieding pakken. Dan heb je een PC die ruim snel genoeg is voor 600 euro of minder.
The End Times are wild
  maandag 14 februari 2011 @ 00:21:14 #14
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_92751516
LXIV heeft gelijk.

Ik heb de laatste Aldi PC, kan alles prima spelen en voldoet aan jou eisen, bovendien is de garantie best lekker om te hebben en de service van Medion is prima.

Mocht je iets anders willen kun je nog EVEN wachten tot de nieuwe Sandy Bridge MoBo's (B3 stepping) er zijn en voor intel sandy bridge gaan en deze bij Salland.eu of een andere webshop bestellen. Als je nog iets meer kunt wachten, kan je voor de nieuwe AMD Bulldozer processor gaan en daarop een systeem samenstellen.

Ligt eraan wat je wilt. Zie ook tweakers.net en hardware.info of bouweenpc.nl

Succes.
:O
pi_92751715
zorg dat je videokaart de laatste dxva aan kan! dat ontlast de pc bij het afspelen van hd video en flash.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')