Heden avond is mijn notebook overleden, of nagenoeg overleden. Hij start niet meer op: ledjes e.d. gaan wel branden, fan gaat even aan en dan weer uit, scherm gaat niet aan en heb ook niet het idee dat de laptop aan de POST begint. Paar weken terug al eens eerder gehad, toen loste het probleem zich vanzelf op. Hoog tijd dus om naar vervanging te zoeken en daar kan ik jullie wijsheid vast goed bij gebruiken aangezien ik eigenlijk geen idee meer heb wat gangbaar is op hardware-gebied.
Wat wil ik met de PC?
• Internetten:
- Flash spelletjes moeten soepel lopen, die resource-vretende spelletjes op Facebook ook
- Surfen moet snel gaan
- Usenet en torrent clients soepel draaien
• Office applicaties moeten soepel draaien
• Simpele fotobewerkingsapplicaties zoals paint.net moeten soepel draaien
• Games van dit moment kunnen spelen (hoeft niet op maximale settings)
• Recent besuringssysteem makkelijk kunnen draaien (OS X 10.6 / Windows 7)
• Alles is nodig: van PC tot Monitor, speakers en andere stanaard toebehoren
• Prijs: maximaal rond 1000 euro, tenzij de prijs-kwaliteitverhouding erg goed is
De PC moet geen bouwpakket zijn waar ik eerst uren aan moet knutselen om 'm draaiend te krijgen. Onderdelen hoeven niet perse vervangbaar te zijn: de hardware moet zo veel mogelijk een jaar of drie mee kunnen gaan al is het e.e.a. aan hardware vervangen in de toekomst geen probleem.
Last but not least: levering moet in de loop van volgende week zijn als het even kan.
[ Bericht 0% gewijzigd door Misan op 12-02-2011 20:57:27 ]