abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92686116
LAMPEDUSA - Op het Zuid-Italiaanse eilandje Lampedusa is de noodtoestand van kracht, omdat binnen enkele dagen duizenden vluchtelingen uit vooral Tunesië aankwamen. Er is een luchtbrug ingesteld om het eilandje te ontzetten. Dat heeft de Italiaanse regering in Rome vandaag bepaald.
Lampedusa kreeg in ruim 48 uur ongeveer drieduizend vluchtelingen te verwerken en er zijn meer boten met migranten gezien die richting het eilandje varen.

De opvangcentra op de eilanden ten zuiden van Sicilië waren opgedoekt, omdat door het omstreden vluchtelingenbeleid van Italië door mensen direct terug te sturen, nauwelijks nog vluchtelingen op die eilandjes aankwamen. Tussen juli 2008 en juli 2009 kreeg Lampedusa nog 20.000 vluchtelingen te verwerken. (ANP)
12/02/11 16u30

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)spoelen-Italie.dhtml
Laat me met rust!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:22:12 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_92686470
Ja, en nu?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_92686520
Ach gut, bevalt de nieuwe democratie nu al niet meer?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92686530
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, en nu?
Dit dus, submit maar op de fp. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_92686675
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:23 schreef Voorschrift het volgende:
Ach gut, bevalt de nieuwe democratie nu al niet meer?
Faal.
pi_92686712
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Faal.
Inderdaad, we sturen ze weer retour naar den grootsche democratische belofte, toedeloe.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92687203
weer duizenden islamieten die vluchten voor de radicale islam en het beter willen hebben ergens anders.

maar dan eenmaal in een veilige en verdienstelijke plek weer keihard islamitisch worden en niet mee willen doen met het nieuwe land. kutzooi dus.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_92687213
Ik snap het niet eigenlijk. Iedereen heeft daar nu toch de vrijheid gekregen? Waarom dan vluchten met duizenden tegelijk?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_92687232
En TS? Hoe denk jij erover?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:46:06 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92687251
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:44 schreef paddy het volgende:
Ik snap het niet eigenlijk. Iedereen heeft daar nu toch de vrijheid gekregen? Waarom dan vluchten met duizenden tegelijk?
vrijheid is een beperkt begrip in sommige landen.
pi_92690437
Er zijn natuurlijk ook heel veel mensen die deel uitmaakten van het ancien régime voor wie het misschien nu te heet wordt onder de voeten.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 20:17:58 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92690758
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:09 schreef spoor4 het volgende:
Er zijn natuurlijk ook heel veel mensen die deel uitmaakten van het ancien régime voor wie het misschien nu te heet wordt onder de voeten.
en moeten we die toelaten? of komen die mensen gewoon met een vliegtuig?

ik stel voor om alles wat nu uit islamitische landen komt een tijdelijke verblijfsvergunning te geven. met de nadruk op tijdelijk. al zal pvda en de europeese pvda daar tzt wel permanent van maken... en zelfs de meest verre debiele achterneef met alle aanhang laten overkomen. :r

en dan gaan we weer een kuttijd tegemoet.
pi_92709765
Gewoon terugsturen, simpel. heeft hier niks te zoeken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_92710414
In Italie zijn ze niet zo vriendelijk voor asielzoekers, dus zullen ze binnenkort wel in Nederland verschijnen dankzij de open Europeese grenzen.
En over een paar jaar schrijven de linkse knuffelaars:
"Ja maar je hebt toch ook goede Tunesiërs"
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_92723994
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 11:40 schreef Oud_student het volgende:
In Italie zijn ze niet zo vriendelijk voor asielzoekers, dus zullen ze binnenkort wel in Nederland verschijnen dankzij de open Europeese grenzen.
"Ja maar je hebt toch ook goede Tunesiërs" "Ja maar ze wonen hier al zo lang en zijn teveel verwesterd"
  zondag 13 februari 2011 @ 20:22:02 #16
273119 BeSimple
or die trying!
pi_92733343
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:44 schreef paddy het volgende:
En TS? Hoe denk jij erover?
Nou er heerst nog steeds chaos in Tunesie. Iedereen denkt dat het koek-en-ei is daar. Maar die vluchtelingen komen er niets voor niets. Dus ik zeg dat het tijd is voor maatregelen vanuit de EU.

Overgens lijkt het erger te worden.

http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)ende-Tunesiers.dhtml
Laat me met rust!
  zondag 13 februari 2011 @ 21:35:46 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92739489
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:22 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Nou er heerst nog steeds chaos in Tunesie. Iedereen denkt dat het koek-en-ei is daar. Maar die vluchtelingen komen er niets voor niets. Dus ik zeg dat het tijd is voor maatregelen vanuit de EU.

Overgens lijkt het erger te worden.

http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)ende-Tunesiers.dhtml

en waarom moet de eu opstaan om iets aan de misstanden in tunesië te doen? laat de islam lekker in hun eigen sop gaarkoken.

we hebben al genoeg problemen in europa.
  zondag 13 februari 2011 @ 22:00:14 #18
273119 BeSimple
or die trying!
pi_92741678
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en waarom moet de eu opstaan om iets aan de misstanden in tunesië te doen? laat de islam lekker in hun eigen sop gaarkoken.

we hebben al genoeg problemen in europa.
Het zijn ook gewoon mensen, gezinnen en kinderen. Dus ik vind dat een beetje laf om vanuit onze luie stoel er zo over te denken.
Laat me met rust!
pi_92754728
Tunesië gaat nu de gevolgen krijgen waar iemand op tv al over sprak. Hoop (verwacht dat eigenlijk wel) dat ze het beter aanpakken in Egypte.

De reden zet ik mijn vraagtekens bij. Die armoede is er allang toch? Is er wel ineens een explosief groeiend aantal vluchtelingen vanuit Tunesië? Of is het aantal vanuit Tunesië vergelijkbaar met voorgaande jaren?
quote:
Honderden Tunesiërs zijn zondag per boot aangekomen op het Siciliaanse eilandje Lampedusa. De Tunesiërs proberen de onzekerheid in hun land, die is ontstaan na massale demonstraties en het vertrek van president Zine El Abidine Ben Ali, te ontvluchten, zei de kustwacht in Palermo. In nog geen week tijd zijn vierduizend Tunesiërs naar het eiland vertrokken.

In een tijdsbestek van nog geen 24 uur zijn zestien boten aangekomen op Lampedusa, een eilandje dat op zo'n tweehonderd kilometer van Sicilië en honderd kilometer van de Tunesische kust ligt. De opvarenden hebben naar verluidt honderden euro's betaald om met krakkemikkige vissersbootjes en gemotoriseerde rubberboten te worden overgezet.

Sommigen zijn op zoek naar werk, anderen vreesden het geweld in Tunesië, terwijl er ook mensen tussenzitten die 'tot de entourage' van de uitgeweken Ben Ali hoorden en een veilig heenkomen zoeken.

De meeste migranten werden door de autoriteiten op een omheind voetbalveld gehouden, in afwachting van veerboten die hen naar het vasteland brengen. Op het vasteland worden hun papieren bekeken. Diegenen die niet in aanmerking komen voor een asielaanvraag worden teruggestuurd.
Honderden Tunesiërs arriveren op Italiaans eiland
pi_92754749
En dan nog een stuk uit de bron van de TS
quote:
Op Lampedusa is zaterdag de noodtoestand uitgeroepen. Volgens de burgemeester van het eiland met ruim vijfduizend inwoners, Bernardino de Rubeis, is de situatie onhoudbaar. Hij zorgde ervoor dat zondag een opvangcentrum voor vluchtelingen werd heropend. Ongeveer 1400 immigranten brachten de nacht van zaterdag op zondag noodgedwongen in de openlucht door. Het heropende opvangcentrum op Lampedusa heeft een capaciteit voor 850 personen, te weinig voor de massale toestroom. De regering in Rome heeft dan ook een luchtbrug ingesteld om de vluchtelingen op het 20 vierkante kilometer grote eiland naar andere plekken te vervoeren.

Een Tunesische vluchteling zei in Italiaanse media: ,,Het is voor ons onmogelijk geworden om er te wonen. Er is geweld, ontvoeringen en niemand begrijpt meer wie de baas is. Het land is in wanorde'', aldus de vrouw, die naar familie in Frankrijk wil. Volgens Maroni ontvluchtten de Tunesiërs massaal armoede, maar zouden er ook veroordeelde criminelen tussen de migranten zitten. ,,Ik heb om snelle tussenkomst van de Europese Unie gevraagd omdat de Maghreb aan het ontploffen is'', zei Maroni. Maghreb is de regio in Noord-Afrika waarin ook Tunesië ligt. ,,Europa doet niks; zoals gewoonlijk staan we er weer alleen voor'', aldus de minister.

Minister Franco Frattini van Buitenlandse Zaken zei in de Italiaanse krant Corriere della Sera dat hij mediterrane landen wil mobiliseren om met boten, vliegtuigen en helikopters te surveilleren in de wateren bij Tunesië. Ook heeft hij hulp gevraagd aan het EU-agentschap Frontex, dat de controles aan de buitengrenzen van de Unie coördineert. (ANP/BVDL)
pi_92757322
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:00 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Het zijn ook gewoon mensen, gezinnen en kinderen. Dus ik vind dat een beetje laf om vanuit onze luie stoel er zo over te denken.
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:00 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Bij de jornaalbeelden zie je anders verdomd weing vrouwen en kinderen, maar des te meer jonge mannen. Gewoon goudzoekers dus die dit het juiste moment vinden om de stap the maken, wellicht ook nog een aantal lieden die wat op hun kerfstok hebben en die de grond daar nu wat heet onder de voeten word.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 14 februari 2011 @ 09:46:41 #22
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_92757400
Er is gewoon nauwelijks meer een gendarmerie of kustwacht. Ik zou deze kans ook gegrepen hebben ipv een gok te nemen en te wachten op een moeizame herstart van Tunesië.

[ Bericht 4% gewijzigd door Muridae op 14-02-2011 10:58:41 ]
pi_92759479
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 11:40 schreef Oud_student het volgende:
"Ja maar je hebt toch ook goede Tunesiërs"
Zo treffend dit.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
pi_92763262
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 09:43 schreef Hathor het volgende:

Bij de jornaalbeelden zie je anders verdomd weing vrouwen en kinderen, maar des te meer jonge mannen. Gewoon goudzoekers dus die dit het juiste moment vinden om de stap the maken, wellicht ook nog een aantal lieden die wat op hun kerfstok hebben en die de grond daar nu wat heet onder de voeten word.
Dit dacht ik dus ook.
Vooral economische vluchtelingen dus. Hoorde je die ene man ook zeggen, hè?
"Ik heb gestudeerd en wil daarmee kans maken op werk in Europa."

Gewoon terugsturen.

In elk geval hier buiten de deur houden.
  maandag 14 februari 2011 @ 16:21:13 #25
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_92772910
quote:
Op maandag 14 februari 2011 10:55 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Zo treffend dit.
Treffend achterlijk, ja. :') Dat mensen dit soort clichés nog durven te posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')