Ik hoor het nu steeds vaker weer. Dat gedoe met dat zinloos geweld. Maar bestaat er uberhaubt wel zinvol geweld??
Lijkt mij niet.
Wat is jullie mening hierover??
quote:Zinloos geweld is er ook bijv. als iemand je zomaar slaat dan sla je terug en dat is zinvol geweld. Wat hij doet is zinloos maar jou ingreep is zinvol snappie
Op maandag 10 juni 2002 13:21 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Naar aanleiding van deze topic:
Ik hoor het nu steeds vaker weer. Dat gedoe met dat zinloos geweld. Maar bestaat er uberhaubt wel zinvol geweld??Lijkt mij niet.
Theo Maassen
Zinvol geweld bestaat NIET
Niels Rijkers (ikke dus)
Als iemand anders jou iets aan doet en je verdedigt jezelf - door middel van geweld - is dat een dus van jou kant uit gezien zinvol geweld lijkt me.
quote:Zinvol geweld bestaat wel degelijk.
Op maandag 10 juni 2002 13:21 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Naar aanleiding van deze topic:
Ik hoor het nu steeds vaker weer. Dat gedoe met dat zinloos geweld. Maar bestaat er uberhaubt wel zinvol geweld??Lijkt mij niet.
quote:Nou, de situatie zal er niet beter op worden. De enige waar het misschien zin voor heeft, is jij omdat jij je beter voelt daarna. Maar dat het echt helpt, nee.
Op maandag 10 juni 2002 13:24 schreef Dr.Death het volgende:
Als ik zie dat mijn moeder wordt verkracht lijkt iets meer actie dan een welgemeend "Foei!" mij wel zinvol..
quote:ja in dat opzicht heb je gelijk maar daarvoor is weer zinloos geweld vooraf gegaan. Als dat niet was gebeurd dan was het "straffen" ook niet nodig.
Op maandag 10 juni 2002 13:24 schreef Dr.Death het volgende:
Als ik zie dat mijn moeder wordt verkracht lijkt iets meer actie dan een welgemeend "Foei!" mij wel zinvol..
Zinvol is natuurlijk altijd subjectief.
quote:het is dan eigenlijk geen geweld. Je verdedigd je gewoon. Lijkt mij
Op maandag 10 juni 2002 13:26 schreef Mouse25 het volgende:
Is afhankelijk aan welke kant van het geweld je staat lijkt me.Als iemand anders jou iets aan doet en je verdedigt jezelf - door middel van geweld - is dat een dus van jou kant uit gezien zinvol geweld lijkt me.
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 10-06-2002 14:25]
quote:dat lijkt mij iets anders. Al het geweld is zinloos denk ik. Wat sommige mensen hier al zeggen.
Op maandag 10 juni 2002 13:29 schreef valek het volgende:
hoe had je hitler anders ten val willen brengen.
Als iemand mijn vriendin zou verkrachten of mij wil gaan slaan of wat dan ook dan zou ik diegene terugpakken ja maar dat is meer iets van verdedigen denk ik.
correct me if i'm wrong
quote:Mee eens.
Op maandag 10 juni 2002 13:27 schreef milagro het volgende:
Als iemand mijn kinderen wat aandoet, dan is mijn reactie daarop te omschrijven als zinvol geweld.Zinvol is natuurlijk altijd subjectief.
Als bijv iemand mij zou proberen te verkrachten, en ik zou de kans krijgen, dan zou ik 'm helemaal lens slaan denk ik. Zoiets vind ik niet zinloos, omdat het puur en alleen uit verdediging is tegen iemand die echt te ver gaat (dat zal niemand ontkennen ws).
Een pleger van zinloos geweld op zijn bek stampen.
quote:
Mee eens.Als bijv iemand mij zou proberen te verkrachten, en ik zou de kans krijgen, dan zou ik 'm helemaal lens slaan denk ik. Zoiets vind ik niet zinloos, omdat het puur en alleen uit verdediging is tegen iemand die echt te ver gaat (dat zal niemand ontkennen ws).
quote:Maar dat vind ik eerlijk gezegd geen geweld maar gewoon verdediging. Ik kan het misschien helemaal fout hebben hoor maar zinvol geweld bestaat in mijn ogen niet. Geweld en verdediging zijn 2 totaal verschillende dingen denk ik.
Zinvol geweld.
Een pleger van zinloos geweld op zijn bek stampen.
quote:zozo, touchie!
Op maandag 10 juni 2002 13:34 schreef oldenzaaltjuh het volgende:[..]
ga ff naar onzin man
Eniewee, is al zo'n uitgekauwd onderwerp. Heel simpel. Als ik op straat iemand in elkaar schop, zomaar zonder reden, dan is dat behoorlijk zinloos. Als er iemand mijn dierbaren iets aan doet en ik sla hem daarna poreus, dan is het zinvol, althans voor mij. Het blijft dan nog steeds dom en ondoordacht, want we hebben in Nederland niet voor niets een duidelijke regelgeving op dit gebied. Eigen rechter spelen mag in NL nog steeds niet.
Het oplossen van een probleem met geweld is sowieso zinloos omdat het alleen maar meer geweld (contra-acties)oproept.
quote:Correct voorbeeld
Op maandag 10 juni 2002 13:39 schreef Vampier het volgende:
Zinvol geweld.Een pleger van zinloos geweld op zijn bek stampen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |