Sharon HooijkaasGeheim: "Ik overleefde de Tsunami"
![Sharon.jpg]()
quote:
Sharon is een sterke, jonge vrouw van 20 jaar. Ze rijdt in een blauwe Mustang en is een fanatieke beoefenaar van de paardensport, in het bijzonder van het onderdeel reining (een western tak van paardrijden). Ze bezit drie paarden. Iedere dag reist ze om vier uur sochtends van haar woonplaats Almere naar Limburg waar haar geliefde paarden staan.
Overleefde de Tsunami
Secret Story: De Geheimen![river01.jpg]()
quote:
Ik ben sharon Hooijkaas en ben 18 jaar, op dit moment volg ik de opleiding paardenhouderij & Managment nivo 4 van het Groenhorstcollege. Tevens volg ik ook een op leiding bij Helicom Deurne voor Western instructrice. Ik verwacht beide opleidingen in 2010 af te ronden.
Ik ben al sinds mijn 5de levensjaar bezig met dieren en dan voornamelijk met paarden. Mijn ouders brachten mij elke zaterdag naar een grote manege in de buurt waar ik heb leren paardrijden. dit alles was dressuur matig. Toen
ik iets ouder was kon je me geregeld de hele zaterdag op de manege vinden, ik hielp bij kinderlesjes en het poetsen van de paarden.
Toen ik 12 was overleed mijn lievelings paard en wilde ik niet meer rijden. Mijn ouders vonden dit heel erg jammer, en zijn via via bij een western stal terecht gekomen.
Hier hebben ze me op een bewuste middag heen gebracht. Mijn interesse werd meteen gewekt door de andere stijl van rijden en ik wilde het toch wel eens zelf proberen. Op een gegeven moment moest ik het paard stoppen, door middel van diep in mijn zadel te gaan zitten, benen naar voren te steken en Woah! te roepen. Met een sliding stop kwam het paard tot stilstand en ik lag er half naast! Ik vond dit zo gaaf dat ik het paardrijden weer fanatiek ging op pakken.
Toen ik 16 werd en ook mijn opleiding richting de paarden had gemaakt, kreeg ik mijn eerste paard. A Sir Lancelot, een 2 jarige hengst die super eigenwijs was! Samen met Ed Gosen heb ik Lancelot zadelmak gemaakt. Zo'n anderhalf jaar laten kwamen ook mijn 2de en 3de paard op mijn pad! WR Shine N Dark, en Commander Riminic. Alle paarden zullen worden uitgebracht in de Reining.
Doormiddel van stage's die ik in Amerika heb gelopen heb ik enorm veel mensen leren kennen in het paarden circuit. (Western) Ook ben ik door middel van de stage's enorm gegroeid in mijn rijvaardigheid. Door veel paarden te rijden wordt je als maar handiger en krijg je steeds weer een betere techniek.
quote:
Moeder Angela en dochter Sharon waren met man en broertje Ricardo op het eiland Koh phi phi toen de tsunami het eiland trof.
http://wijzijndegeschiedenis.kro.nl/herinnering.aspx?memid=44[ Bericht 33% gewijzigd door Danny op 14-02-2011 16:10:37 ]
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Lockdownie en prikwappie and proud of it!
Zie wat ik kijk:
trakt.tv