abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92678174
Beste mensen,

Ik heb een nieuwbouw appartement gekocht en nu moet ik een vloer keuze gaan maken. Ik moet rekening houden met de Db. Nu zit ik te denken aan een novilon vloer kwaliteit 4 sterren. De Db is goed en ook betaalbaar, maar hoe zit het met de sterkte? Dus ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een novilon vloer (4 sterren kwaliteit).
En als jullie nog andere adviezen hebben zijn die ook van harte welkom.

Alvast bedankt.
pi_92698599
Hoi,

Geen nuttige info voor je, maar lees geinteresseerd mee! Ik ben me ook aan het orienteren op een Novilon vloer voor de eerste verdieping van ons nieuwe huis.
Heb je ook naar een pvc strokenvloer gekeken? Miss een alternatief voor vinyl.
pi_92703402
Hier een Novilon vloer in de keuken en op de bovenverdieping. Het ziet er netjes uit, maar zo'n houtprint vloer (heb ik boven) is niet echt wow. Je blijft er toch een herhalend patroon in zien.
Nog een nadeeltje is dat als er ook maar iets onder zit, of een randje van een overgang in de ondervloer, dat je dat na een tijdje als "vouw" in je novilon loopt.
Belangrijkste positieve is dat het je in een oogwenk schoon hebt. Of je nu stofzuiger of dweil gebruikt. En (in mijn geval, zal bij jou niet spelen) als je een houten vloer hebt, dat het stil is. Laminaat zou tikken bij de buren opleveren, novilon veert een beetje mee. Dus geen getik, behoorlijk stil.
Bij mijn verbouwing volgende maand gaat de novilon in de keuken weg, daar komen boeren plavuizen voor terug. De nieuwe bovenverdieping wordt waarschijnlijk wel weer Novilon.
Da gao nie nou!
pi_92712874
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 23:06 schreef Sauvignonblanc het volgende:
Hoi,

Geen nuttige info voor je, maar lees geinteresseerd mee! Ik ben me ook aan het orienteren op een Novilon vloer voor de eerste verdieping van ons nieuwe huis.
Heb je ook naar een pvc strokenvloer gekeken? Miss een alternatief voor vinyl.
Ik heb gekeken naar pvc stroken, maar die gaan maar tot 5Db en heb 10 Db nodig. Dan kan ik wel een ondervloer leggen, maar die zijn weer heel duur.
  zondag 13 februari 2011 @ 16:54:07 #5
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_92723423
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:03 schreef vigier het volgende:
Hier een Novilon vloer in de keuken en op de bovenverdieping. Het ziet er netjes uit, maar zo'n houtprint vloer (heb ik boven) is niet echt wow. Je blijft er toch een herhalend patroon in zien.
Nog een nadeeltje is dat als er ook maar iets onder zit, of een randje van een overgang in de ondervloer, dat je dat na een tijdje als "vouw" in je novilon loopt.
Belangrijkste positieve is dat het je in een oogwenk schoon hebt. Of je nu stofzuiger of dweil gebruikt. En (in mijn geval, zal bij jou niet spelen) als je een houten vloer hebt, dat het stil is. Laminaat zou tikken bij de buren opleveren, novilon veert een beetje mee. Dus geen getik, behoorlijk stil.
Bij mijn verbouwing volgende maand gaat de novilon in de keuken weg, daar komen boeren plavuizen voor terug. De nieuwe bovenverdieping wordt waarschijnlijk wel weer Novilon.
Dat ben ik niet helemaal met je eens Vigier.
Ik heb een laminaatvloer in mijn appartement liggen van Quickstep, http://www.quick-step.com/europe/nl/nl/floor/400392.aspx
en een bijbehorende ondervloer, ook van quickstep, unisound pro.
Als onderburen heb ik een winkel, en de overige directe buren heb ik nooit horen klagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door cvboer op 13-02-2011 17:00:44 ]
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_92756936
Vrij goede ervaringen met novilon, zulke goede ervaringen dat ik het eigenlijk ook in m'n appartementje wil. Heel makelijk in onderhoud en het blijft mooi, waar ik toch wel vrij skeptisch over was, aangezien we een hond binnen hadden.

Het is wel zo dat de vloer goed strak moet zijn, maar dat geld voor elke vloer wel.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_92786100
Er kunnen nog meer reacties bij hoor.
pi_92795373
Ik vond het leggen van Novilon vloeren lastig. Je moet een geoefende hand hebben om de randen en hoeken netjes te snijden, zeker bij deurposten. Terwijl ik laminaat met goede ondervloer niet duur vond, en heel goed zelf kon leggen, incl plakplintjes.

Mijn advies: neem in de kosten berekening mee dat je de Novilon vloer moet laten leggen, en niet zelf doet.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')