abonnement Unibet Coolblue
pi_92671368
Hoi,

Ik wil mijn muren mooi glad hebben en wit gaan verfen. Nu vraag ik mij af of je nog verschillen hebt in gladheid. Hoe glad is de muur met de verschillende knauf producten zoals roodband, goudband en fix & finish? Kan ik ergens plaatjes zien op het internet van het resultaat zou kunnen zijn per product? Ik heb namelijk een vriend waar de muren glad zijn en wit. En dat wil ik nu dus nabootsen. Maar ik weet niet hoe.
pi_92671921
Vraag het aan die vriend hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_92672019
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:56 schreef bas-beest het volgende:
Vraag het aan die vriend hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.
Heb ik al gedaan, maar jah, hij heeft het laten doen door een stucadoor/schilder en heeft er 0,0 verstand van. Dus aan die vriend heb ik nu niks.
pi_92672632
Die meuk van Albastine - "Muurglad" - vond ik het resultaat erg van tegenvallen. Witband/roodband heb ik geen ervaring mee.
Bleuh.
pi_92672776
Knauf Rotband materiaalopbouw

Knauf Rotband hechtpleister is een pleistergips waarin toeslagstoffen gebruikt zijn, die de hechting bevorderen. De pleister komt overeen met de speciegroep P.IV.b.1. De pleister is geschikt op alle binnenwanden en plafonds, inclusief keukens en badkamers in woningen. Kwaliteitscontrole volgens KOMO 2572.

Toepassingsgebied
Binnenpleister voor handmatige verwerking in één laag..Geschikt voor alle steenachtige ondergronden in alle typen ruimtes en gebouwen. Niet geschikt voor vochtige bedrijfsruimtes.

Knauf Goldband materiaalopbouw

Knauf Goldband is een pleistergips waarin toeslagstoffen gebruikt zijn, waardoor grotere laagdiktes mogelijk zijn. De pleister komt overeen met de speciegroep P.IV.b.3. De pleister is geschikt op alle binnenwanden en plafonds, inclusief keukens en badkamers in woningen. Kwaliteitscontrole volgens KOMO 2572.

Toepassingsgebied
Binnenpleister voor handmatige verwerking in één laag. Geschikt voor alle steenachtige ondergronden in alle typen ruimtes/gebouwen. Niet geschikt voor vochtige bedrijfsruimtes.
Tevens geschikt voor pleisterdragers, zoals Knauf Stucplaten en Stucanet.

Knauf Fix & Finish materiaalopbouw

Knauf Fix & Finish is een blokkenlijm en pleistergips.De pleister komt overeen met de speciegroep P.IV.c. en wordt geproduceerd conform EN 13279-1. De pleister is geschikt op alle steenachtige binnenwanden en plafonds, inclusief keukens en badkamers in woningen. Kwaliteitscontrole volgens KOMO 2572.

Toepassingsgebied
Blokkenlijm voor het verlijmen van niet dragende wanden van cellenbeton- en kalkzandsteenblokken. Pleister voor het (dun)pleisteren van voornoemde blokkenwanden, gipsblokken, beton en gipspleisters. Geschikt voor alle vlakke steenachtige ondergronden in alle types ruimtes/gebouwen. Niet geschikt voor vochtige bedrijfsruimtes met een constante relatieve vochtigheid >70%. Niet toepassen als het oppervlak wordt betegeld. Niet geschikt voor machinale verwerking.
pi_92675021
Na het besmeren van roodband en je doet het goed,dan is de muur al zo goed als glad.
Als je niet kan stucen,gewoon laten doen en dan vragen naar verf klaar opleveren.
Er zit namelijk verschil in behang klaar of verf klaar.Bij mij hebben ze alle muren nog eens overgedaan met branderplast en het resultaat mag er zijn.
Wij hebben namelijk ook alle muren gesausd.Tuurlijk zie je hier en daar een oneffenheidje,maar dan even met branderplast erover heen en weg is die oneffenheid.
succes
pi_92757393
De verschillen tussen roodband, goudband en fix & finish zijn vooral op de dikte van de laag die nodig is. Uit m'n hoofd: roodband is voor een laag vanaf een mm of 5, goudband is voor een laag vanaf 1 cm en fix en finish is voor een laag van 1 tot 3 mm.

Volgens mij kun je de muur met alle producten wel glad krijgen, en zit daar niet echt een verschil in...
pi_92764379
1:
Een goede stucadoor in huren (die van je vriend, 't nummer heeft ie vast nog), die duidelijk maken dat je voor kwaliteit gaat en niet voor de laagste prijs. Vervolgens vertellen hoe je de afwerking van de wand wil, in jouw geval sausklaar (schilderen).

Wanden rustig laten drogen (kachel op een lage temp, raam open), dus geen bouwdroger er in rammen

2:
Een goede schilder inhuren, die je ook voor kwaliteit laat werken en niet voor de laagste prijs. Ga alsjeblieft niet zelf lopen prutsen met een verkeerde roller en verf van flexa want dan blijf je hoe dan ook strepen en aanzetten zien.

Een professioneel geschilderd huis geeft een luxe en rijke uitstraling. Een slecht zelf geschilderd huis draait al het nette en professionele kluswerk in aanzien de nek om.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')