abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:32:47 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92631888
Soms denk ik echt bij mezelf: het zit me niet mee. Ik mag een toets niet maken door iets stoms, ik zak voor de tweede keer voor mijn rij-examen terwijl ik er al 2 jaar mee bezig ben ($$$) of het lukt maar niet om een stageplek te krijgen. Toch allemaal dingen die soms lastig zijn. Soms heb ik gewoon ordinaire pech. Dat is vervelend maar het hoort bij het leven.

Het lijkt me leuk om eens van anderen te horen wanneer zij pech hadden. Ongeacht of iets nou helemaal 100% terecht of onterecht was (je hebt natuurlijk soms zelf redelijkerwijs best een aandaal in iets maar daar doen we niet al te moeilijk over). Wanneer had jij nou het gevoel van: 'Het zit me even niet mee'.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:36:10 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92632042
Het kan vriezen, het kan dooien. Zo gaat dat nu eenmaal.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:38:32 #3
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_92632148
Ik heb echt nooit pech. Het geluk lacht mij iedere dag toe.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_92632395
Op dit moment nu, ik heb 2 jaar terug een buurman op de flat gekregen, die is luid heeft continue muziek maar niet gewoon muziek maar een fucking boombox, als ik ziek ben kan ik niet slapen omdat de muziek luid staat. Het blijft niet bij overdag, maar ook s'nachts rond drie a vier uur besluit hij te gaan krikken met vriendin, die de buurt bij elkaar loeit, of ze maken uren ruzie middennacht met slaande deuren. Ben redelijk geweest, van de week is het tot een escalatie gekomen heb bij hem aan gebeld en gezegd dat ik niet goed werd van de overlast en dat ik als ik nog een keer s'nachts ruzie hoor dat ik dan de politie bel.
Dag later weer belde ik aan om duidelijk te maken dat die muziek weer zachter moest omdat ik in mijn woonkamer nog zijn muziek hoorde terwijl de tv aanstond. Hij flipte ging als kerel plat voor me staan iemand sprong ertussen, vervolgens probeert die het weer en ik duwde hem weg omdat ik me niet wil laten intimideren, vervolgens flipt die en voor ik het weet duwt die me richting balkon.
Gevoel ik moet weg, zag toen net mensen naar buiten komen die keken, waardoor ik weg kon komen, daar een poosje staan praten met andere die me opvingen, waarna hij weer op me af komt en met me wil praten maar ik praat niet met een kerel die zo met vrouwen omgaat.

Volgende dag naar Parteon gegaan, en ook gemeld bij politie, waarna ik nu dus langs moet gaan omdat te melden en het dus in het systeem komt, zodat bij elke klacht over hem komen. Het is geen aangifte maar een ander moeilijk woord.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:44:34 #5
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_92632411
Pff, als dat je enige pech is mag je niet klagen :)
pi_92632678
2 jaar over je rijbewijs? Kun je niet met de brommert naar je werk...
pi_92632812
Meestal als ik een apparaat koop is er iets mis mee. Heb een nieuwe computer gekocht. Staat al weer bij de reparatiedienst. Auto gekocht, kon weer terug, was iets niet goed. Dit heb ik mijn hele leven lang al. Ook win ik nooit iets. Maar ik heb wel een fijne familie en een geweldige vriendin en fijne vrienden. Dat houden we dan maar in het achterhoofd.
History became legend, legend became myth.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:54:22 #8
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_92632813
In Afrika hebben ze geen eten, nu jij weer.
To doom or not to doom
pi_92632830
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:32 schreef Mishu het volgende:
Soms denk ik echt bij mezelf: het zit me niet mee. Ik mag een toets niet maken door iets stoms, ik zak voor de tweede keer voor mijn rij-examen terwijl ik er al 2 jaar mee bezig ben ($$$) of het lukt maar niet om een stageplek te krijgen. Toch allemaal dingen die soms lastig zijn. Soms heb ik gewoon ordinaire pech. Dat is vervelend maar het hoort bij het leven.

Het lijkt me leuk om eens van anderen te horen wanneer zij pech hadden. Ongeacht of iets nou helemaal 100% terecht of onterecht was (je hebt natuurlijk soms zelf redelijkerwijs best een aandaal in iets maar daar doen we niet al te moeilijk over). Wanneer had jij nou het gevoel van: 'Het zit me even niet mee'.
Ik hoop dus even dat je naar mijn verhaal over mijn situatie, nu ook kan relativeren en kan denken goh tenminste ik heb geen buurman die me bedreigd. Met andere woorden het kan altijd erger, want ik weet wel zeker dat er ook een ander is die een groter probleem heeft dan mij , waarvan ik dan denk oh gelukkig heb ik dat niet.
pi_92632849
Pech in de OP is een excuus voor alle dingen waarin je faalt om het af te dwingen, pech is als je op straat loopt en geraakt wordt door een stuk steen uit de ruimte of als je de radio aanzet en Ke$ha is bezig...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:57:38 #11
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_92632922
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:44 schreef Curri het volgende:
Pff, als dat je enige pech is mag je niet klagen :)
inderdaad, ik wil wel ruilen. ^O^
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:01:53 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92633090
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:50 schreef muhahaha het volgende:
2 jaar over je rijbewijs? Kun je niet met de brommert naar je werk...
Nu heb ik het geld al uitgegeven, nu moet ik gewoon doorgaan. Mijn vorige rij-instructeur heeft me genaaid. Ik kon prima rijden, had best wat aanleg maar die gast heeft me gewoon genaaid. Zijn vrouw ging dood, hij moest daardoor minder werken om voor zijn dochter te kunnen zorgen, gevolg: ik werd zo veel mogelijk uitgemolken. Ik heb verder niet echt super goede les van hem gehad want ik heb nu 6 lessen van een andere instructeur gehad en die bereidde me veel meer voor op het examen. En die had ook meer basiskennis van het verkeer en meer didactische vaardigheden enzo. Die vorige gast was echt asociaal, hoe zielig het ook voor hem was dat zijn vrouw is overleden aan kanker. Ik denk dat die man gewoon in crisis zit vanwege zijn vrouw en het allemaal niet meer op een rijtje heeft vanwege de stress die er bij komt kijken.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:05:15 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92633211
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:57 schreef opastokvis het volgende:

[..]

inderdaad, ik wil wel ruilen. ^O^
Daarom heb ik het ook over pech. Het zit je even niet mee. Nouja, kan gebeuren, maar het kan toch vervelend zijn. Soms kan je bij jezelf denken van: oh, wat nu weer.

Het is ook de optelsom van dingen. Soms dreigt gewoon alles even in de soep te lopen in je leven of duurt het enorm lang voordat er iets eindelijk klaar is. Ik had dus bijna niet mijn vorige periode gehaald omdat het even niet zo goed met me ging, dat resulteerde weer in allerlei problemen etc. Rijlessen op zijn gat, ik moest even crisis-managen en had even geen tijd voor andere dingen (stage regelen).

Ik heb het niet over rampen dus, maar om de dagelijks ongemakken waardoor je soms denkt: he verdomme, moet dat nou.
pi_92633254
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:01 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nu heb ik het geld al uitgegeven, nu moet ik gewoon doorgaan. Mijn vorige rij-instructeur heeft me genaaid. Ik kon prima rijden, had best wat aanleg maar die gast heeft me gewoon genaaid. Zijn vrouw ging dood, hij moest daardoor minder werken om voor zijn dochter te kunnen zorgen, gevolg: ik werd zo veel mogelijk uitgemolken. Ik heb verder niet echt super goede les van hem gehad want ik heb nu 6 lessen van een andere instructeur gehad en die bereidde me veel meer voor op het examen. En die had ook meer basiskennis van het verkeer en meer didactische vaardigheden enzo. Die vorige gast was echt asociaal, hoe zielig het ook voor hem was dat zijn vrouw is overleden aan kanker. Ik denk dat die man gewoon in crisis zit vanwege zijn vrouw en het allemaal niet meer op een rijtje heeft vanwege de stress die er bij komt kijken.
Niet om onaardig te doen maar ik denk dat als jij de dingen die ik in het leven heb meegemaakt, mee zou maken , zou je het denken ik niet trekken.
Als het lang doen over je rijbewijs je enige pech is , mag je van geluk spreken.
Momenteel zou ik namelijk graag met je ruilen.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:08:23 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92633341
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:06 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Niet om onaardig te doen maar ik denk dat als jij de dingen die ik in het leven heb meegemaakt, mee zou maken , zou je het denken ik niet trekken.
Als het lang doen over je rijbewijs je enige pech is , mag je van geluk spreken.
Ieder zijn ongeluk is relatief. In India mag je blij zijn als je de dag overleeft. Dat betekent niet dat je het er niet over mag hebben. Ik zeg ook niet dat jouw ongeluk minder erg is ofzo. Ik vind het heel vervelend voor je dat je buurman zoveel overlast veroorzaakt.

Oftewel: je moet de mate van ongelukkigheid niet vergelijken, het was gewoon een topic bedoeld om de dagelijkse ongemakken in het leven te relativeren en te accepteren voor wat ze zijn: dingen waar je soms doorheen moet. Iedereen heeft wel eens tegenslagen :)
pi_92633556
Ik zeg ook niet dat je er niet over mag hebben, maar qua pechschaal valt het gewoon erg mee en doe ook niet zielig over wat me overkomt. Maar ik heb zoiets van tel je zegeningen. Tuurlijk is het wat je meemaakt vervelend maar er zijn ergere dingen die je gelukkig niet hebt. Prijs jezelf gelukkig en zie hetgene wat je hebt als niet iets onoverkomelijks.
Het zelfde met mijn situatie het is vervelend maar ik heb het geluk dat ik niet in egypte woon en in een oorlogsgebied zit. Mijn pech is op het moment even balen , maar wie weet als ik nu naar de politie ga en alle klachten verzameld heb gaat er werk van gemaakt worden en heb ik een nieuwe buurman.
pi_92633575
Het maandelijkse 'wie is hier het zieligst' topic :')
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:15:51 #18
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92633644
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:14 schreef Michiel1990 het volgende:
Het maandelijkse 'wie is hier het zieligst' topic :')
Jij, want je hebt een broertje die zich niet in kan houden bij een potje gamen.

Of was jij dat niet? :@
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:23:29 #19
177810 Evenveel
en niet minder
pi_92633920
Tsja, ik heb wel altijd veel pech in dingen die ik niet kan beinvloeden. Daarom concentreer ik me ook uitsluitend alleen op zaken die ik wél kan beinvloeden (heel simpel voorbeeld; ipv bijvoorbeeld te klagen dat het altijd net regent als ik naar buiten ga, zorg ik dat er altijd een paraplu klaarstaat). Daardoor denkt iedereen altijd dat ik juist wel heel veel geuk heb (ook financiëel bijv.) :)

Ik heb bijvoorbeeld echt pech met gokken; dat doe ik dan dus ook niet. Als ik bijv. nu met iemand 10x om de hoogste dobbelsteen zal gooien zal ik altijd als verliezer eindigen. Maar dat is natuurlijk meer grappig of frapant dan dat het van enige invloed is op mijn leven :P
Doei.
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 14:03:36 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_92635632
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:06 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Niet om onaardig te doen maar ik denk dat het helemaal niet relevant is hoeveel pech jij hebt. Het is niet zo dat jouw mate van pech een graadmeter is voor anderen om te kijken of ze het wel écht als pech mogen bestempelen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_92641733
Ik heb ook wel eens pech, alleen kan ik op dit moment niks bedenken. :D
signatuurloos
pi_92641828
Rotjeugd, veel in opvang/instellingen gezeten omdat het thuis niet houdbaar was, 2 jaar niets kunnen doen omdat ik chronisch ziek bleek te zijn en toen heel erg diep zat waardoor ik dus een flinke studie achterstand heb (want de tijd voor mijn 2 jaren pauze liep mijn studie niet goed door mijn ziekte waarvoor ik toen nog geen verklaring had), verhuisd naar het buitenland voor vriend en relatie loopt nu ook niet lekker en mijn gezondheid wordt terug erger dus er scheelt waarschijnlijk iets ernstiger (wordt momenteel onderzocht dus hiep hoi veel ziekenhuizen). ^O^

Al bij al, toch vind ik dat ik niet mag klagen want ik kan toch naar school, ik kan met vrienden praten, ik kan me bezighouden op een manier die me zinvol en prettig lijkt en het heeft geen zin om te malen over dingen die je niet in de hand hebt. Maw, always look on the bright side of life <3 Monty Python.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:38:15 #23
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_92642788
Het kan vriezen het kan nog meer vriezen :'(
pi_92645949
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:38 schreef skippy22 het volgende:
Het kan vriezen het kan nog meer vriezen :'(
Of het kan daar nog eens op gaan regenen ook :'(
pi_92659047
Tuurlijk je kan altijd pech hebben, maar geluk dwing je ook af. Als je 100 keer achter elkaar pech hebt zou ik toch bij mezelf te rade gaan of het puur 'pech' is. Vaak zijn dingen meer beïnvloedbaar dan je denkt..
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')