abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92610973

Wat is het?
Cityville is een nieuw spel van Zynga, de makers van Farmville. In Cityville is het de bedoeling dat je een stad letterlijk vanaf het begin opbouwt. Dit doe je door het verbouwen van gewassen (net als bij FV, maar minder uitgebreid), waardoor je goederen krijgt om je winkels en restaurants mee te bevoorraden. Uiteraard bouw je ook huizen waarvan je om de zoveel tijd de huur moet incasseren.
Samenwerken met vrienden/buren is erg belangrijk in Cityville. Zo kun je bijvoorbeeld franchises (winkelketens) opzetten in de steden van je buren en vice versa.

Waar moet ik rekening mee houden?
- De meeste acties die je verricht kosten energie. Voorbeelden hiervan zijn een fase van een huis of bedrijf bouwen, je crops harvesten, ruimte maken door bomen om te hakken, etc. Als je energie op is, zul je per één energie vijf minuten moeten wachten.
- Als je level up gaat zul je meer mogelijkheden krijgen wat betreft het bouwen van dingen. Ook zal je heel wat extra energie krijgen om vervolgens meer dingen te kunnen doen.
- Er is een limiet aan inwoners. Hoe meer Community Buildings je hebt, des te meer inwoners zich kunnen vestigen in jouw stad.
- Je kunt niets bouwen of kopen zonder geld. Daarom moet je vaak de huur ophalen van je inwoners en een deel van de inkomsten van je bedrijven en winkels innen (BTW :o).
- Je winkels en bedrijven kunnen niks verkopen zonder goederen. Om deze te kunnen bevoorraden zul je gewassen moeten verbouwen en oogsten (vandaar vervolg op FarmVille ;)).

Geld!
Naast "gewone" coins heb je, zoals bij elke Zynga-game, ook cash. Cash krijg je iedere keer dat je een level omhoog gaat. Het kan - net als coins - ook gekocht worden met echt geld. Cash kun je gebruiken om bepaalde items te kopen of dingen te unlocken (maar deze kun je ook unlocken door bepaalde opdrachten te voltooien).

Tips!
- Pak die bonus :D! Als je goods, coins, XP of collectables aan het verzamelen bent, zal het je opvallen dat er rechtsbovenin je scherm een bonus balk ontstaat. Hoe meer items je claimt, des te voller die bonus balk wordt. Als hij vol is krijg, vanzelfsprekend, een bonus (in coins). Hoe meer balkjes je vol kunt krijgen, hoe hoger je bonus wordt. En je bonus wordt ook steeds hoger naarmate je een hoger level bereikt.
- Zoek je buren :)! Als je vrienden hebt die het spel spelen kunnen jullie beide bonussen ontvangen (zoals extra coins, energy of goods). Verder is het handig om veel buren te hebben zodat, wanneer je bepaalde items nodig hebt, zij jou deze kunnen schenken, en vice versa (zie ook actieve FOK!kers die je kunt toevoegen als buren).
- Voltooi die opdrachten :o! Hiermee kun je dingen unlocken en dingen verdienen. Sommige opdrachten hebben meerdere fasen, waarbij je bij de laatste fase een mooi cadeau krijgt.
- Stuur veel cadeau's O+! Als je items of werknemers nodig hebt om je Community Buildings af te kunnen ronden, moet je het van je buren hebben (of heel veel geld :')). Stuur daarom ook geregeld zelf cadeau's naar je buren.
- Spaar je cash :7! Je weet maar nooit wanneer je iets leuks ziet wat je écht wilt hebben, maar niet genoeg cash hebt omdat je het hebt besteed aan een nutteloos item, als extra energy (dit krijg je immers vanzelf).

Actieve FOK!kers
Natuurlijk kun je ook FOK!kers toevoegen die het spel spelen. Omdat dit spel alleen te spelen is via je Facebook-account, wordt er wel (redelijk) vertrouwelijke informatie meegegeven. Ga er respectvol en volwassen mee om o|O. Oh, en vergeet bij het aanvragen van een vriendschap niet erbij te vermelden dat het om CityVille gaat :).
Wees ook geen leecher! We willen allemaal items ontvangen van onze buren, maar geef ze dan zelf ook, zodat het geen éénrichtingsverkeer is.

Lijstje van de mensen uit dit topic die je kunt toevoegen op FB, om zodoende buren te worden in Cityville. Voeg er wel even een berichtje aan toe dat je van Fok bent en CV-buren zoekt!

Double-U
stardrive
Augustus_Thijs
-Bubseltje-
Buurvrouw_Rietman
Deoxyribonucleic
dedwaas
Djenneke
DjinN
Dowdoon
Johan1994
KoffiePatje
Lauuwtje
MaxMark
Misan
Onze Hans
Rickazio
TJV
trovey
Toekito
Daanus
Zoejes
LilDutchPrincess
Tess198
Miss_Blackberrylove

Als je in dit lijstje wilt worden toegevoegd (of worden verwijderd), verander dit dan zelf op de Wiki-pagina :)

Spelen?
Klik hier. Je hebt er wel een Facebook-account voor nodig.

Links naar vorige delen
Cityville
Cityville #2

Toevoegingen aan de OP zijn welkom :s)
OP staat hier.
pi_92611625
Deze OP komt uit de wiki? Volgens mij kwam de vorige daar ook uit, maar daar dachten sommigen anders over?
pi_92611994
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:58 schreef MaxMark het volgende:
Deze OP komt uit de wiki? Volgens mij kwam de vorige daar ook uit, maar daar dachten sommigen anders over?
nee dit is de OP uit het vorige topic, heb alleen de usernames overgenomen :)
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:08:17 #4
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_92612522
Ik sta bovenaan *O*
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
pi_92612834
Ik ga ook weer eens kijken hoe met Dutchvillers het maken. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:43:34 #6
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_92615047
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:02 schreef Misan het volgende:

[..]

nee dit is de OP uit het vorige topic, heb alleen de usernames overgenomen :)
Top ^O^ scheelt me weer wat vriendjes uitnodiging mailtjes met mensen die mij hopen als buurjongen :)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 09:45:34 #7
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_92626260
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_92626286
Sien, zou je even mijn boutique aan de straat willen zetten en bevoorraden? ;(
pi_92626499
quote:
Done
The only thing to fear is running out of beer!!
pi_92628001
http://apps.facebook.com/(...)oS94hKUpo7LLq&ref=nf

Rode envelopies..

EDIT:
Wel "vreemd" om valentijnskaarten te ontvangen vol volstrekt vreemde, maar ach.. moet zeggen dat 't huisje er wel gaaf uitziet. Ns kijken of ik die nog op tijd bij elkaar kan sparen :)

[ Bericht 23% gewijzigd door FutureWorld op 11-02-2011 11:43:13 ]
pi_92635365
hoe doen jullie dat met het ophalen v huur enzo als je wel 1000 huizen hebt staan? :P Ik kan t bijv nu nog wel zelf binnenhalen maar rekenen jullie allemaal op de buren? Of laten jullie t zo?
just give a second thought
what if we don't get caught...
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:46:03 #13
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_92643170
TS: edit mijn link eens...

http://www.facebook.com/profile.php?id=100001181979701

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:58 schreef Apotheose het volgende:
hoe doen jullie dat met het ophalen v huur enzo als je wel 1000 huizen hebt staan? :P Ik kan t bijv nu nog wel zelf binnenhalen maar rekenen jullie allemaal op de buren? Of laten jullie t zo?
Ik ben enorm afhankelijk van die +3 energy cadeautjes...
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_92643283
Permits Graag.

Alvast bedankt

http://apps.facebook.com/(...)7d3702b2481%24%24ccF(NUXW6*jGP_ZUzNKZx-)wfLRZgQVWNuHCo)US3eyT6eLqR4%2ChvJ
The only thing to fear is running out of beer!!
pi_92644337
Ik moet nog 'food fight' en 'secret admirer' kaarten, maar geen idee hoe je die krijgt!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 17:18:20 #16
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_92644861
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:09 schreef Sientje_ het volgende:
Ik moet nog 'food fight' en 'secret admirer' kaarten, maar geen idee hoe je die krijgt!
same here.. :\
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_92647437
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:09 schreef Sientje_ het volgende:
SPOILER: food fight
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: secret admirer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Misan op 11-02-2011 19:16:15 ]
pi_92649884
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:15 schreef Misan het volgende:

[..]

SPOILER: food fight
SPOILER: secret admirer
Ik kan ze niet zien :?

Zie net dat er in tekst ook onder staat hoe het er uit moet zien
pi_92649969
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:10 schreef Sientje_ het volgende:

[..]

Ik kan ze niet zien :?
fixed ;)
pi_92650207
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:12 schreef Misan het volgende:

[..]

fixed ;)
Dankjewel voor je hulp O+
pi_92651031
Kom er nu pas achter dat je niet 50 kaarten moet ontvangen, maar van 50 verschillende mensen kaarten moet ontvangen om dat 'Love Bandit' goal te halen. :{
pi_92653145
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:35 schreef Sientje_ het volgende:
Kom er nu pas achter dat je niet 50 kaarten moet ontvangen, maar van 50 verschillende mensen kaarten moet ontvangen om dat 'Love Bandit' goal te halen. :{
dat wil toch nooit... Heb geeneens 50 buren... Die kaarten hoeven sowieso niet van mij. No offence voor iedereen die me een gestuurd heeft :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_92663261
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:58 schreef Apotheose het volgende:
Ik collect alleen nog maar van huizen als het voor een quest nodig is. Shops brengen veel meer op, huizen zijn de energy niet echt waard.
pi_92678235
Ik kan de wiki niet aanpassen, of ik ben er te stom voor :P

Maar ik speel cityville eigenlijk weinig meer. En ondertussen heb ik al een flinke berg buren, die ik nog wel van dienst wil zijn. Maar veel meer mensen toevoegen wordt wat teveel van het goede :) .

Dus als iemand me uit de wiki wil halen die wel de rechten heeft om dat aan te passen, graag.
..non est vivere sed valere vita est ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')