abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92579686
quote:
AMSTERDAM - De PVV wil overlastgevende veelplegers verbannen naar speciale tuigdorpen. Aso's die in twee jaar tijd minstens drie keer over de schreef gaan, moeten in afwachting van een strafzaak naar een speciaal dorp met wooncontainers worden gestuurd.

Dat meldt De Telegraaf.

"Zet al het schorriemorrie bij elkaar', aldus fractieleider Geert Wilders.

"Veelplegers moeten verplicht uit de wijken worden gehaald en naar zo'n tuigdorp gestuurd", aldus Wilders. "Daar worden ze in wooncontainers geplaatst. Als het om minderjarigen gaat, moet ook hun familie mee."
De PVV-leider lanceert het plan naar aanleiding van hardnekkige overlast zoals in Gouda.

Wilders neemt het idee over van Denemarken, waar aan de randen van steden 'skaeve huse' zijn neergezet. In Nederland is daar de afgelopen jaren mee geëxperimenteerd.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aar-bij-elkaar.dhtml
Zitten doorgaans toch al tesamen in de zogenaamde 'prachtwijken'? :D Verder wel een prima concept natuurlijk. Eerdere experimenten in Amsterdam en Rotterdam waren al zeer succesvol kan ik me herinneren. Zowel veelpleger als burger, iedereen blij. :)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92579747
En hoe ga je daar dan ooit weer uitkomen? Niemand die een nieuwe buurman wil die uit een tokkiewijk komt, niemand die zo'n persoon alleen al zal uitnodigen voor een sollicitatie.

Plan kan prima uitgevoerd worden, maar flikker ze dan met zijn alle op Rottumeroog en een groot, heel hoog elektrisch hek eromheen. Zo af en toe flikkeren we wat brood en water over het hek en maken er een mooie reallifesoap van hoe ze dan elkaar afmaken om maar een stukje brood te pakken te krijgen.
pi_92579830
Ik ben meer voor het concept werkkampen, maar die term heeft een te negatieve achtergrond om nog te kunnen verwezelijken. ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_92579834
Wat een kutidee. Hek er om heen en niet meer uit hun dorp laten ofzo?
pi_92579847
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:21 schreef Casos het volgende:
En hoe ga je daar dan ooit weer uitkomen? Niemand die een nieuwe buurman wil die uit een tokkiewijk komt, niemand die zo'n persoon alleen al zal uitnodigen voor een sollicitatie.

Plan kan prima uitgevoerd worden, maar flikker ze dan met zijn alle op Rottumeroog en een groot, heel hoog elektrisch hek eromheen. Zo af en toe flikkeren we wat brood en water over het hek en maken er een mooie reallifesoap van hoe ze dan elkaar afmaken om maar een stukje brood te pakken te krijgen.
Merendeel werkt toch niet :') Je kunt niet tot 3 uur 's nachts lawaai maken en dan om 8 uur weer op de zaak zijn he :)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:28:13 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_92579888
Wat een dom idee.. beetje in rap tempo bewust container ghettowijken creeren waarin de misdaadcijfers harder zullen stijgen dan een raket naar de maan. Wijken waarin je totaal niet meer veilig zal wezen, en de politie je niet meer komt helpen.
Wat we niet zien, bestaat zeker niet?

Overigens betwijfel ik tenzeerste dat de experimenten in Rdam en Adam succesvol zijn geweest.
The truth was in here.
pi_92580020
Daar kunnen dan ook mooi de kamerleden van de PVV gehuisvest worden. En houden die mensen ook stemrecht? Het merendeel stemt op Wilders, lijkt mij zo....
pi_92580021
quote:
13s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:28 schreef Bastard het volgende:
Wat een dom idee.. beetje in rap tempo bewust container ghettowijken creeren waarin de misdaadcijfers harder zullen stijgen dan een raket naar de maan. Wijken waarin je totaal niet meer veilig zal wezen, en de politie je niet meer komt helpen.
Wat we niet zien, bestaat zeker niet?

Overigens betwijfel ik tenzeerste dat de experimenten in Rdam en Adam succesvol zijn geweest.
Nee je zal zo'n fijne malloot naast je hebben zitten en er om 7 uur uit moeten.
Nu hou je het probleem tenminste gecentraliseerd = controleerbaar.
Bovendien zal het minder capaciteit van de politie kosten omdat er A) Minder snel sprake van overlast zal zijn en B) de spreiding veel minder is waardoor men niet de hele stad af hoeft rijden.
Groetjes, Ezio.
pi_92580098
quote:
13s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:34 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Bovendien zal het minder capaciteit van de politie kosten omdat er A) Minder snel sprake van overlast zal zijn en B) de spreiding veel minder is waardoor men niet de hele stad af hoeft rijden.
En dan besluit jouw broer / zus zich tokkie te gaan gedragen en aangezien het om hele families gaat, mag jij mee naar containerdorp :)

En wat gaat er met die mensen gebeuren in zo'n wijk? Waar moeten die boodschappen doen? Mogen ze dat terrein nog wel af? Wie zegt dat ze daar blijven wonen? Krijgen ze nog wel hun uitkering?
pi_92580129
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:17 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Zitten doorgaans toch al tesamen in de zogenaamde 'prachtwijken'? :D Verder wel een prima concept natuurlijk. Eerdere experimenten in Amsterdam en Rotterdam waren al zeer succesvol kan ik me herinneren. Zowel veelpleger als burger, iedereen blij. :)
In A'dam en R'dam ging het vooral om vrij extreme gevallen met een verslavingsproblematiek of geestelijke problemen. Dat waren inderdaad mensen die het gevoel hadden dat ze eindelijk wat rust kregen van hun omgeving (en andersom...)

Ik denk dat het op grote schaal echt niet gaat werken omdat je dan ook met "normale" aso's te maken hebt. Die wonen al op een kluitje in de regel, die verpot je dan alleen naar een ander stekkie. Daarnaast krijgt dat nieuwe stekkie dan een erg slechte naam, zodat zo iemand heel moeilijk aan het werk gaat komen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_92580141
Dan is het wel voor hem te hopen dat ze er wel een stembureau maken, anders is hij straks al zijn zetels kwijt ;(
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:40:58 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_92580149
Vroeger werd dit in Rotterdam gedaan door een aantal woningstichtingen, ik weet niet of dat nu nog zo is. Woningstichtingen hebben een huisvestingsplicht, dus als ze iemand uit een woning willen zetten wegens overlast, moeten ze die weer een andere woning aanbieden, maar 1 tokkie-gezin kan een flat met 200 gezinnen nagenoeg onleefbaar maken. Toen hebben ze in een wijk gezamelijk een flat genomen, en alle structurele overlastgevers werden daarin ondergebracht. Het ging om mensen die al een paar kansen hadden gehad, dus het was redelijk aan te nemen dat ze onverbeterlijk waren, en zo was het leven voor duizenden normale gezinnen weer een stuk aangenamer.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_92580202
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:38 schreef Casos het volgende:

[..]

En dan besluit jouw broer / zus zich tokkie te gaan gedragen en aangezien het om hele families gaat, mag jij mee naar containerdorp :)

En wat gaat er met die mensen gebeuren in zo'n wijk? Waar moeten die boodschappen doen? Mogen ze dat terrein nog wel af? Wie zegt dat ze daar blijven wonen? Krijgen ze nog wel hun uitkering?
Als mijn broertje minderjarig is valt hij onder de verantwoording van mijn ouders. Verder is een een conceptplan en bovendien een tijdelijke maatregel.
Ik vind het belang van de fatsoenlijke mens voor het belang van de overlastpleger gaan. Hoe het er exact moet komen uit te zien valt aan te werken. Maar de situatie zoals deze nu is kan ook niet.
Nogmaals je zal zo'n malloot of gezin naast je hebben wonen. :N
Binnen het huidige systeem met huurbescherming en weet ik wat niet meer kan het nauwelijks aangepakt worden. In een koophuis al helemaal niet.

Het is jammer dat er weer zo'n Stazi-achtig PVV toontje aan kleeft waardoor het direct alle geloofwaardigheid verliest.
Groetjes, Ezio.
pi_92580291
volgens mij is dit niets nieuws. we hebben toch al moeilijke gezinnen die in containers wonen?

in de middeleeuwen werden lastige mensen buiten de stadspoorten verbannen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_92580312
Ik vind het een redelijk idee, maar het kan volgens mij nog handiger: het stikt namelijk van de lege gevangeniscellen. Volgens mij kun je de aso's daar ook prima een tijdje huisvesten. Overal van die tuigdorpen bouwen, kost ook weer geld en kostbare bouwground.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:53:18 #16
225540 Pugg
Friends forever
pi_92580386
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:34 schreef bloodymary het volgende:
Daar kunnen dan ook mooi de kamerleden van de PVV gehuisvest worden. En houden die mensen ook stemrecht? Het merendeel stemt op Wilders, lijkt mij zo....
_O_ _O_ _O_
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:57:55 #17
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_92580481
Telkens als je denkt dat die Wilders niet met nog een belachelijker idee kan komen :')
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:58:01 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_92580483
quote:
13s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:34 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ja ja, en dan bij wanbetalers meteen de ME inschakelen zoals we op woonwagenkampen zien gebeuren.
The truth was in here.
pi_92580493
quote:
"Daar worden ze in wooncontainers geplaatst. Als het om minderjarigen gaat, moet ook hun familie mee."
Geweldig idee! In één klap hele families sociaal uitsluiten.
pi_92580530
Iedereen met een IQ boven de 90 vind dit een slecht idee mag ik toch hopen?
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:01:34 #21
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_92580555
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:58 schreef Arth_NL het volgende:
Misschien wel een aardige 'incetive' om eens op je kroost te letten. :?

Verder klinkt het idee niet nieuw ofzo. Maar als je dan over 'schorriemorrie' en 'tuigdorp' gaat praten wordt het weer zo snel... plat.

En moest je schorriemorrie niet juist in Zonnedeal laten wonen? ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:04:00 #22
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_92580619
De geschiedenis herhaald zich:

quote:
[...]Als het daar goed ging, kon men terugkeren in de maatschappij. In de praktijk werkte het concept van de woonschool nauwelijks, vaak werden bewoners er eerder slechter dan beter van omdat slecht gedrag elkaar leek te versterken. Bovendien kregen bewoners van een als woonschool aangemerkte buurt vaak een stigma opgeplakt, wat hen zeker niet hielp uit hun achterstandsituatie te komen. Mensen uit woonscholen konden door het stigma moeilijk aan werk en andere huisvesting komen.[...]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Woonschool
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_92580645
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja ja, en dan bij wanbetalers meteen de ME inschakelen zoals we op woonwagenkampen zien gebeuren.
Heeft niets met dit bericht te maken deze opmerking :? Maar dat je ME mee moet sturen met belastinginspecteurs/ gerechtsdeurwaarders is al schrijnend genoeg ja.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stokstaart op 10-02-2011 10:13:07 ]
Groetjes, Ezio.
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:06:12 #24
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_92580671
Tuigdorpen? Die hebben we toch al?
Ik noem een Gouda, Almere... :')
pi_92580723
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:58 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Geweldig inderdaad, weet je op basis van postcode al dat je geen moeite hoeft te doen voor die sollicitant. Misschien leren ze er een lesje van, uitkering door de helft, in een container buiten de stad worden gedumpt met een postcode waarbij iedereen van je wegrent.

Laat ze maar smeken om hulp, het moet niet meer vanzelfsprekend zijn.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')