Zitten doorgaans toch al tesamen in de zogenaamde 'prachtwijken'?quote:AMSTERDAM - De PVV wil overlastgevende veelplegers verbannen naar speciale tuigdorpen. Aso's die in twee jaar tijd minstens drie keer over de schreef gaan, moeten in afwachting van een strafzaak naar een speciaal dorp met wooncontainers worden gestuurd.
Dat meldt De Telegraaf.
"Zet al het schorriemorrie bij elkaar', aldus fractieleider Geert Wilders.
"Veelplegers moeten verplicht uit de wijken worden gehaald en naar zo'n tuigdorp gestuurd", aldus Wilders. "Daar worden ze in wooncontainers geplaatst. Als het om minderjarigen gaat, moet ook hun familie mee."
De PVV-leider lanceert het plan naar aanleiding van hardnekkige overlast zoals in Gouda.
Wilders neemt het idee over van Denemarken, waar aan de randen van steden 'skaeve huse' zijn neergezet. In Nederland is daar de afgelopen jaren mee geëxperimenteerd.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aar-bij-elkaar.dhtml
Merendeel werkt toch nietquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:21 schreef Casos het volgende:
En hoe ga je daar dan ooit weer uitkomen? Niemand die een nieuwe buurman wil die uit een tokkiewijk komt, niemand die zo'n persoon alleen al zal uitnodigen voor een sollicitatie.
Plan kan prima uitgevoerd worden, maar flikker ze dan met zijn alle op Rottumeroog en een groot, heel hoog elektrisch hek eromheen. Zo af en toe flikkeren we wat brood en water over het hek en maken er een mooie reallifesoap van hoe ze dan elkaar afmaken om maar een stukje brood te pakken te krijgen.
Nee je zal zo'n fijne malloot naast je hebben zitten en er om 7 uur uit moeten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:28 schreef Bastard het volgende:
Wat een dom idee.. beetje in rap tempo bewust container ghettowijken creeren waarin de misdaadcijfers harder zullen stijgen dan een raket naar de maan. Wijken waarin je totaal niet meer veilig zal wezen, en de politie je niet meer komt helpen.
Wat we niet zien, bestaat zeker niet?
Overigens betwijfel ik tenzeerste dat de experimenten in Rdam en Adam succesvol zijn geweest.
En dan besluit jouw broer / zus zich tokkie te gaan gedragen en aangezien het om hele families gaat, mag jij mee naar containerdorpquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee je zal zo'n fijne malloot naast je hebben zitten en er om 7 uur uit moeten.
Nu hou je het probleem tenminste gecentraliseerd = controleerbaar.
Bovendien zal het minder capaciteit van de politie kosten omdat er A) Minder snel sprake van overlast zal zijn en B) de spreiding veel minder is waardoor men niet de hele stad af hoeft rijden.
In A'dam en R'dam ging het vooral om vrij extreme gevallen met een verslavingsproblematiek of geestelijke problemen. Dat waren inderdaad mensen die het gevoel hadden dat ze eindelijk wat rust kregen van hun omgeving (en andersom...)quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:17 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zitten doorgaans toch al tesamen in de zogenaamde 'prachtwijken'?Verder wel een prima concept natuurlijk. Eerdere experimenten in Amsterdam en Rotterdam waren al zeer succesvol kan ik me herinneren. Zowel veelpleger als burger, iedereen blij.
Als mijn broertje minderjarig is valt hij onder de verantwoording van mijn ouders. Verder is een een conceptplan en bovendien een tijdelijke maatregel.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:38 schreef Casos het volgende:
[..]
En dan besluit jouw broer / zus zich tokkie te gaan gedragen en aangezien het om hele families gaat, mag jij mee naar containerdorp
En wat gaat er met die mensen gebeuren in zo'n wijk? Waar moeten die boodschappen doen? Mogen ze dat terrein nog wel af? Wie zegt dat ze daar blijven wonen? Krijgen ze nog wel hun uitkering?
quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:34 schreef bloodymary het volgende:
Daar kunnen dan ook mooi de kamerleden van de PVV gehuisvest worden. En houden die mensen ook stemrecht? Het merendeel stemt op Wilders, lijkt mij zo....
Ja ja, en dan bij wanbetalers meteen de ME inschakelen zoals we op woonwagenkampen zien gebeuren.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee je zal zo'n fijne malloot naast je hebben zitten en er om 7 uur uit moeten.
Nu hou je het probleem tenminste gecentraliseerd = controleerbaar.
Bovendien zal het minder capaciteit van de politie kosten omdat er A) Minder snel sprake van overlast zal zijn en B) de spreiding veel minder is waardoor men niet de hele stad af hoeft rijden.
Geweldig idee! In één klap hele families sociaal uitsluiten.quote:"Daar worden ze in wooncontainers geplaatst. Als het om minderjarigen gaat, moet ook hun familie mee."
Misschien wel een aardige 'incetive' om eens op je kroost te letten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:58 schreef Arth_NL het volgende:
Geweldig idee! In één klap hele families sociaal uitsluiten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Woonschoolquote:[...]Als het daar goed ging, kon men terugkeren in de maatschappij. In de praktijk werkte het concept van de woonschool nauwelijks, vaak werden bewoners er eerder slechter dan beter van omdat slecht gedrag elkaar leek te versterken. Bovendien kregen bewoners van een als woonschool aangemerkte buurt vaak een stigma opgeplakt, wat hen zeker niet hielp uit hun achterstandsituatie te komen. Mensen uit woonscholen konden door het stigma moeilijk aan werk en andere huisvesting komen.[...]
Heeft niets met dit bericht te maken deze opmerkingquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja ja, en dan bij wanbetalers meteen de ME inschakelen zoals we op woonwagenkampen zien gebeuren.
Geweldig inderdaad, weet je op basis van postcode al dat je geen moeite hoeft te doen voor die sollicitant. Misschien leren ze er een lesje van, uitkering door de helft, in een container buiten de stad worden gedumpt met een postcode waarbij iedereen van je wegrent.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:58 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Geweldig idee! In één klap hele families sociaal uitsluiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |