abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92560147
Als het goed is is er in voetbal een regel waarbij men de bal niet mag afklemmen tussen de benen ( vooral niet als men op de grond ligt) aangezien de bal ten alle tijden bespeelbaar moet zijn.
Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Voetbal staat het al:

"Ook moet de bal te allen tijde speelbaar blijven en mag dus niet afgeklemd worden door bijvoorbeeld op de bal te gaan liggen of deze tussen de benen te klemmen. Deze beperkingen gelden niet voor de doelverdediger, ook wel keeper genoemd."

Ik zoek dus een document met de officiele spelregels waarbij dit vermeld wordt ( liefst in het engels).

Ik heb via de site van de knvb dit document gevonden:
http://downloadcentrum.kn(...)a&checksum=932202632

Daar staat echter op pagina 77 het volgende:
"Het klemmen van de bal tussen enkels of knieën is geen overtreding"

Wat een beetje raar bij mij overkomt aangezien ik vaak heb gezien dat de scheidsrechter ( bij amateurvoetbal) floot als een speler de bal afklemde tussen de benen wanneer men op de grond was.

Alvast bedankt :)
pi_92560418
Ja,raar.. Misschien ff naar VI sturen,kunnen zij t uitzoeken,toch? _O-
Soms is het beter niet te weten wat je toch niet wist .
pi_92560770
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:17 schreef 3M1N3M het volgende:
Ja,raar.. Misschien ff naar VI sturen,kunnen zij t uitzoeken,toch? _O-
:')
pi_92560846
Sla de KNVB reglementen er op na en niet Wikipedia of een andere bron.
Die zijn namelijk doorslaggevend en niet wat je elders opduikelt.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92560861
Was grapje,ben traag dus idd ze zijn flauw.. (Had vroeger een meester,die had gezegd wil je er dan zout bij? :N )..

Nederland-Oostenarm. 38-0
pi_92560884
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:26 schreef 3M1N3M het volgende:
Was grapje,ben traag dus idd ze zijn flauw.. (Had vroeger een meester,die had gezegd wil je er dan zout bij? :N )..

kutkloon :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_92561237
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:26 schreef 3M1N3M het volgende:

:{
pi_92562155
Misschien dat tussen enkels mag en tussen knieën, omdat je hem daar makkelijk tussenuit kan trappen? Het mag bijvoorbeeld niet tussen je hakken en je kont oid.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_92562654
ik heb een keer een scheidsrechter gehad, die al 'klemmen' als overtreding gaf als je met één voet op de bal ging staan :')
pi_92564735
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:54 schreef Delger het volgende:
ik heb een keer een scheidsrechter gehad, die al 'klemmen' als overtreding gaf als je met één voet op de bal ging staan :')
En die floot ook voor hands wanneer je in wou gooien? :P

Ik ken een grensrechter die voor buitenspel vlagde bij een zaalvoetbalwedstrijd 8)7
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_92565131
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:47 schreef Me_Wesley het volgende:
Misschien dat tussen enkels mag en tussen knieën, omdat je hem daar makkelijk tussenuit kan trappen? Het mag bijvoorbeeld niet tussen je hakken en je kont oid.
Goed beredeneerd, de bal is tussen de enkels of knieën immers nog bespeelbaar. Wanneer je er bijvoorbeeld bovenop gaat liggen, of jouw voorbeeld gebruikt is dat niet het geval.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_92604979
Gister nederland-oostenrijk gezien? Mark van Bommel pakte de bal in zn handen voordat er was gefloten was het hands..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')