abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92558381
Hallo,

ik wil graag geneeskunde studeren. Ik heb de juiste vakken etc.
Maar, dan denk ik. Via regio college in 1 jaar VAVO doen? Dus versnelde havo. Of HAVO op de middelbare school? Ik ben 4e TL leerling.

Wat is het verschil in diploma? Als ik vavo doe, heb ik dan een ander soort diploma? Zoals '' versneld havo '' waardoor ik minder kans heb op een na opleiding?

Is het wel slim om te doen? Want ik wil Havo + VWO hebben. Of ik ben 18 met Vavo, havo en vwo in 1 jaar, of ik ben 20 jaar door havo 2 jaar en vwo 2 jaar.

De extra tijd/moeite vind ik niet erg. Mijn cijfers zijn hoog en ik leer makkelijk.

Maar ligt er een nadeel anders dan de moeilijkheid aan de Vavo?

Dank je.
DogLike
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:35:03 #2
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_92558497
Informeer bij je vervolgopleiding?
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:35:53 #3
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_92558524
De moeilijkheid van de vavo zit 'm in de zelfstandigheid. Ik schat dat 80% van de leerlingen die daar terechtkomen (mensen die niet zijn geslaagd) nou net daar niet over beschikken.

Btw waren er op mijn vavo wel goede leraren :)
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_92558757
Ik zou gewoon voor de VAVO gaan. Dat scheelt je toch weer 2 jaar ;) En het diploma is (naar mijn weten) niet anders dan 1 van de middelbare school.
pi_92558787
Wat is het verschil tussen een middelbare HAVO/VWO diploma en een HAVO/VWO Vavo diploma?
Kan ik er wel in geneeskunde komen met zo'n diploma?
DogLike
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:47:53 #6
329980 Taartjeh
In je Face-jeh
pi_92559098
Ik wil ook vavo gaan doen. Weet je wel dat er verschillende profielen zijn je hebt in totaal 4 profielen.
What is meant to be, will be.
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:49:36 #7
329980 Taartjeh
In je Face-jeh
pi_92559174
krijg je trouwens studifinanc bij de Vavo?
What is meant to be, will be.
pi_92559368
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 19:41 schreef vergilojay het volgende:
Wat is het verschil tussen een middelbare HAVO/VWO diploma en een HAVO/VWO Vavo diploma?
-Neet hoor. Ik heb ook geen ander diploma dan de rest die het wel op een 'reguliere' school hebben behaald.
-Tuurlijk, waarom niet?

Over de financiering: kijk even op de site van DUO bij tegemoetkoming scholieren --> Rutteregeling. Dit is voor mensen van 18 jaar of ouder die op het volwassenenonderwijs zitten. Dit geldt overigens alleen als je uitbesteed bent door je oude school. Als dit niet het geval is, val je volgens mij onder het kopje 'tegemoetkoming scholieren'. Dit weet ik niet zeker, dus ik zou DUO even bellen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Butterfly91 op 09-02-2011 20:06:01 ]
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:05:12 #9
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_92572071
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 19:49 schreef Taartjeh het volgende:
Ik doe zelf de Vavo in 1 jaar (8 vakken) en kom van het MBO. Het is te doen maar je moet goed plannen en voor het eerst kon ik niet een avondje van te voren leren.
Je krijgt een tegemoetkoming die van mij ligt rond de ¤103 euro per maand.
En het diploma op de Vavo is gewoon evenveel waard als een gewone Havo diploma.

Pluspunten:

- Je kan er binnen een jaar vanaf zijn.
- Op mijn school zitten weinig leerlingen.
- Je kent bijna alle leerlingen en er zijn weinig leraren
- Geen "onzinnige" lessen zoals tekenen, gym, CKV
- Er hangt een volwassen sfeer

Minpunten:

- Ik heb regelmatig 2 toetsen op 1 dag wat neerkomt op 2 boeken uit je hoofd kennen.
- Grote mate van zelfstandigheid
- Er zijn praktische groepsopdrachten
- Weinig vrije tijd over met 8 vakken
- Plannen is handig
- Leraren die afwijken van de lesstof zodat je alles thuis moet leren.

Taken die ik uit moet voeren in 1 jaar:

- Veel school examens
- 3 schriftelijke overhoringen van engels
- Profielwerkstuk maken
- 8 boekverslagen van Nederlands
- 3 boekverslagen van Engels
- 10 kleine praktische opdrachten van geschiedenis
- 4 biologie praktijkopdrachten ( moeten buiten lesuren gepland worden)
- 4 economie praktijkopdrachten

Toetsrooster:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:07:56 #10
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_92572239
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 19:49 schreef Taartjeh het volgende:
Ik niet, maar ik ben deeltijder.

Diploma's zijn hetzelfde, op de vavo heb je ook minder vakken. Maar ik zou er niet op rekenen dat je binnen twee jaar je havo en vwo hebt, ik mocht dat vanaf 4 VWO (met hoge cijfers en goede motivatie) niet eens.

Ik zou voor de gewone havo gaan. Veel gezelligere middelbareschoolsfeer dan op de vavo, waar het leren en wegwezen is. Daar kom je niet om je sociale vaardigheden en vriendschappen te ontwikkelen, maar puur opdrachten maken zonder enige vorm van gezelligheid. Dat miste ik wel enorm.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:38:30 #11
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_92586756
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:07 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ik niet, maar ik ben deeltijder.

Diploma's zijn hetzelfde, op de vavo heb je ook minder vakken. Maar ik zou er niet op rekenen dat je binnen twee jaar je havo en vwo hebt, ik mocht dat vanaf 4 VWO (met hoge cijfers en goede motivatie) niet eens.

Ik zou voor de gewone havo gaan. Veel gezelligere middelbareschoolsfeer dan op de vavo, waar het leren en wegwezen is. Daar kom je niet om je sociale vaardigheden en vriendschappen te ontwikkelen, maar puur opdrachten maken zonder enige vorm van gezelligheid. Dat miste ik wel enorm.
Hmm er is hier genoeg gezelligheid op de Vavo en genoeg tijd om je sociale vaardigheden en vriendschappen te ontwikkelen. Alleen de meeste zie je na 1 of 2 jaar niet meer terug omdat iedereen ergens anders gaat studeren. Van ons zijn er van de 200 leerlingen ongeveer nog 100 over.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_92587201
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:38 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Hmm er is hier genoeg gezelligheid op de Vavo en genoeg tijd om je sociale vaardigheden en vriendschappen te ontwikkelen. Alleen de meeste zie je na 1 of 2 jaar niet meer terug omdat iedereen ergens anders gaat studeren. Van ons zijn er van de 200 leerlingen ongeveer nog 100 over.
Zal wel veel verschillen per school dan. Bij ons was het, toen ik nog voltijder was, van half negen tot kwart voor vijf les, de pauzes en tussenuren in een stilteruimte waar niet gesproken mocht worden, en na de les ging iedereen gelijk naar huis. En in februari was al meer dan 70% weg :P

Hadden jullie ook schoolfeesten, excursies of andere niet-leeractiviteiten dan?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:10:25 #13
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_92595239
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 19:41 schreef vergilojay het volgende:
Ik denk dat het zelfs eerder als een pluspunt op je (toekomstige) opleiding wordt gezien. Als je HAVO+VWO op de VAVO hebt gehaald geeft dat toch aan dat je een bepaalde mate van zelfstandigheid en zelfdiscipline hebt, iets waar het bij reguliere VWO leerlingen nog wel eens aan ontbreekt. :P

bovendien scheelt het je 2 jaar, dus als jij denkt dat je het aankunt moet je het vooral doen ^O^
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:24:28 #14
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_92595837
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:56 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Zal wel veel verschillen per school dan. Bij ons was het, toen ik nog voltijder was, van half negen tot kwart voor vijf les, de pauzes en tussenuren in een stilteruimte waar niet gesproken mocht worden, en na de les ging iedereen gelijk naar huis. En in februari was al meer dan 70% weg :P

Hadden jullie ook schoolfeesten, excursies of andere niet-leeractiviteiten dan?
Er komt waarschijnlijk alleen een eindexamen feest en excursies en niet-leeractivititeiten zijn er niet omdat daar gewoon geen tijd voor is. Wel is er een rechter gekomen die een presentatie gaf over zijn beroep tijdens maatschappijleer. Voor de rest gaan we meestal met een groepje vrijdags een café in om even te ontspannen en te chillen.
pi_92595975
Ik zou ook voor VAVO gaan tenzij het heel veel duurder is. Heb je btw niets uitgevoerd op school dat je nu VMBO hebt gedaan en je leven gebeterd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')