-Neet hoor. Ik heb ook geen ander diploma dan de rest die het wel op een 'reguliere' school hebben behaald.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:41 schreef vergilojay het volgende:
Wat is het verschil tussen een middelbare HAVO/VWO diploma en een HAVO/VWO Vavo diploma?
Kan ik er wel in geneeskunde komen met zo'n diploma?
Ik doe zelf de Vavo in 1 jaar (8 vakken) en kom van het MBO. Het is te doen maar je moet goed plannen en voor het eerst kon ik niet een avondje van te voren leren.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:49 schreef Taartjeh het volgende:
krijg je trouwens studifinanc bij de Vavo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
Ik niet, maar ik ben deeltijder.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:49 schreef Taartjeh het volgende:
krijg je trouwens studifinanc bij de Vavo?
Hmm er is hier genoeg gezelligheid op de Vavo en genoeg tijd om je sociale vaardigheden en vriendschappen te ontwikkelen. Alleen de meeste zie je na 1 of 2 jaar niet meer terug omdat iedereen ergens anders gaat studeren. Van ons zijn er van de 200 leerlingen ongeveer nog 100 over.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:07 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik ben deeltijder.
Diploma's zijn hetzelfde, op de vavo heb je ook minder vakken. Maar ik zou er niet op rekenen dat je binnen twee jaar je havo en vwo hebt, ik mocht dat vanaf 4 VWO (met hoge cijfers en goede motivatie) niet eens.
Ik zou voor de gewone havo gaan. Veel gezelligere middelbareschoolsfeer dan op de vavo, waar het leren en wegwezen is. Daar kom je niet om je sociale vaardigheden en vriendschappen te ontwikkelen, maar puur opdrachten maken zonder enige vorm van gezelligheid. Dat miste ik wel enorm.
Zal wel veel verschillen per school dan. Bij ons was het, toen ik nog voltijder was, van half negen tot kwart voor vijf les, de pauzes en tussenuren in een stilteruimte waar niet gesproken mocht worden, en na de les ging iedereen gelijk naar huis. En in februari was al meer dan 70% wegquote:Op donderdag 10 februari 2011 13:38 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Hmm er is hier genoeg gezelligheid op de Vavo en genoeg tijd om je sociale vaardigheden en vriendschappen te ontwikkelen. Alleen de meeste zie je na 1 of 2 jaar niet meer terug omdat iedereen ergens anders gaat studeren. Van ons zijn er van de 200 leerlingen ongeveer nog 100 over.
Ik denk dat het zelfs eerder als een pluspunt op je (toekomstige) opleiding wordt gezien. Als je HAVO+VWO op de VAVO hebt gehaald geeft dat toch aan dat je een bepaalde mate van zelfstandigheid en zelfdiscipline hebt, iets waar het bij reguliere VWO leerlingen nog wel eens aan ontbreekt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:41 schreef vergilojay het volgende:
Wat is het verschil tussen een middelbare HAVO/VWO diploma en een HAVO/VWO Vavo diploma?
Kan ik er wel in geneeskunde komen met zo'n diploma?
Er komt waarschijnlijk alleen een eindexamen feest en excursies en niet-leeractivititeiten zijn er niet omdat daar gewoon geen tijd voor is. Wel is er een rechter gekomen die een presentatie gaf over zijn beroep tijdens maatschappijleer. Voor de rest gaan we meestal met een groepje vrijdags een café in om even te ontspannen en te chillen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:56 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Zal wel veel verschillen per school dan. Bij ons was het, toen ik nog voltijder was, van half negen tot kwart voor vijf les, de pauzes en tussenuren in een stilteruimte waar niet gesproken mocht worden, en na de les ging iedereen gelijk naar huis. En in februari was al meer dan 70% weg
Hadden jullie ook schoolfeesten, excursies of andere niet-leeractiviteiten dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |