Heb even gekeken voor de zekerheid .. maar nee, geen wietkwekerijquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:28 schreef longinus het volgende:
geen wietkwekerij op zolder of in de kelder ?
Daar ga ik eens even naar kijken, geen idee of dat op deze ketel zit en of dat aanstaat.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:34 schreef laffer het volgende:
ik had ook een keer een extreem hoog verbuik.
toen bleek dat de "tap comfort" op de cv ketel. aanstond, dan verwarmt hij continu een reservoir zodat je snel warm water kunt tappen.
leuk maar het vreet energie.
misschien is dat bij jou ook het geval?
Maar vergroot dat je stroomverbruik of je gasverbruik (gas-ketel)?quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:34 schreef laffer het volgende:
ik had ook een keer een extreem hoog verbuik.
toen bleek dat de "tap comfort" op de cv ketel. aanstond, dan verwarmt hij continu een reservoir zodat je snel warm water kunt tappen.
leuk maar het vreet energie.
misschien is dat bij jou ook het geval?
geen idee, dit is het enige wat in me opkomtquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:36 schreef -Refuse- het volgende:
[..]
Daar ga ik eens even naar kijken, geen idee of dat op deze ketel zit en of dat aanstaat.
Kan dat een totaal verbruik van 21.000KWh veroorzaken of moeten er meerdere oorzaken zijn?
bij mij iig beiden, mijn ketel verbruikt stroom en gasquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar vergroot dat je stroomverbruik of je gasverbruik (gas-ketel)?
Misschien een domme vraag, maar zou het continu verwarmen van water dan niet zichtbaar moeten zijn in het gasverbruik?quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:39 schreef laffer het volgende:
[..]
bij mij iig beiden, mijn ketel verbruikt stroom en gas
Het valt daaruit volgens mij ook niet te verklaren.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:41 schreef -Refuse- het volgende:
Gas verbruik was hier dan weer niet hoog.
Even de cijfertjes over 2010:
Gas: 1317m3
Electriciteit laag tarief: 10.306KWh
Electriciteit hoog tarief: 10.124KWh
Gezien het ongeveer gelijk verbruik aan laag en hoog tarief lijkt het op iets dat continue VEEL stroom vreet.
Maar er staat hier niets continue aan... althans, niet iets wat zoveel stroom verbruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |