Broodbakmachine ? Checkquote:Op woensdag 9 februari 2011 00:24 schreef mschol het volgende:
je eigen vleeswaren snijden kan prettig zijn.. maak je de plakken zo dun (of dik) als dat je wilt..
idem voor idd kaas, en zelf brood bakken.. (of een heel brood kopen en dan zelf snijden, wellicht blijft hij dan wat langer vers oid?)
Slager of groothandel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Broodbakmachine ? Checkook al van de aldi
![]()
Eigen vleeswaren snijdenalleen waar haal ik lekkers voor weinig per kilo oid
Of voor een groot gezin. Mijn oma had er vroeger een.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:42 schreef Kandijfijn het volgende:
Die dingen zijn leuk voor een professionele keuken maar voor thuis? Weet je wat een werk het is die krengen goed schoon te maken
dat dus, ik heb de snijmachine van mijn oma gekregen, oerdegelijk ding. Ik gebruik 'm om zelfgebakken brood mee te snijden. Of als ik een stuk rollade, fricandeau of rosbief over heb de dag erna mooie plakjes snijden voor op broodquote:Op woensdag 9 februari 2011 08:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of voor een groot gezin. Mijn oma had er vroeger een.
Dit.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:42 schreef Kandijfijn het volgende:
Die dingen zijn leuk voor een professionele keuken maar voor thuis? Weet je wat een werk het is die krengen goed schoon te maken
Ik denk dat mijn messenset vrijwel altijd sneller is deze snijmachine als je de schoonmaaktijd erbij rekent.quote:Op woensdag 9 februari 2011 08:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of voor een groot gezin. Mijn oma had er vroeger een.
Daar snij je niet zulke mooie dunne plakjes mee als met een goede snijmachinequote:Op woensdag 9 februari 2011 20:37 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn messenset vrijwel altijd sneller is deze snijmachine als je de schoonmaaktijd erbij rekent.
Carpaccio-dun is wel mogelijk met een goed mes. Maar dat is waarschijnlijk ook het enige product waar je tijd mee verliest.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar snij je niet zulke mooie dunne plakjes mee als met een goede snijmachine
Surequote:Op woensdag 9 februari 2011 20:56 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Carpaccio-dun is wel mogelijk met een goed mes. Maar dat is waarschijnlijk ook het enige product waar je tijd mee verliest.
Berkel Rotterdam of gewoon Berkel? 't Is tegenwoordig een italiaans bedrijf, maar de originele Rotterdamse handsnijders zijn verzamelobjecten. Handsnijders worden nog wel gemaakt, vraag alleen niet wat ze kosten...quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn schoonouders hebben een hele mooie Berkel snijmachine, daar heb ik al vaker naar lopen liefogen, maar ik heb hem nog steeds niet
quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:49 schreef Fixers het volgende:
TS, heb je er ook een glad mes bij? Kartelmessen zijn niet zo lekker voor de fijne vleeswaren
De gouden tip is: eerst denken, dan kopen. Oftewel, had je niet kunnen bedenken wat je er mee zou gaan snijden(en OF je ds wel zo'n ding nodig hebt)?. Dit lijkt me zo'n actie van een Tell Sell "Magic Bullet" kopen en dan jezelf afvragen wat je nou moet gaan purerenquote:Op woensdag 9 februari 2011 00:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Deze dus voor 60 euri bij de Aldi
[ afbeelding ]
Getest met een rest stukje kaas en kan er prima dunne plakjes mee snijden, zelfs dunner dan met de kaasschaaf
Wat is nu de gouden tip
Kilootje ham halen ergens en zelf snijden
Of misschien iets anders
Je kunt snijden of je kunt het niet natuurlijk. Ik vind het een mooi werkje, leuk om zeer aandachtig en geconcentreerd te doen. Bovendien zie ik niet waarom alle plakjes overal precies even dik zouden moeten zijn. Is dat een doel op zich, of heeft dat nog voordelen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure
Ga jij maar eens een droge ham lekker dun snijden met een mes, dat gaat echt veel beter met een snijmachine.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |