Mag wel, maar maximaal een aantal maanden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:21 schreef Barcaconia het volgende:
Jij mag uberhaupt niet in die auto rijden als je in Nederland ingeschreven staat. Dan ben je in Nederland BPM + wegenbelasting verschuldigd.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:22 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Mag wel, maar maximaal een aantal maanden.
http://www.belastingdienst.nl/variabel/bpm/bpm-10.html#P220_17542quote:Wanneer moet u bpm betalen?
U moet bpm betalen in de volgende gevallen:
* U laat een personenauto, motor of bestelauto in het Nederlandse kentekenregister registreren. Voor een bestelauto betaalt u bpm als deze op of na 1 juli 2005 voor het eerst in gebruik is genomen en u geen ondernemer bent of niet voldoet aan de ondernemersregeling.
Koopt u een nieuwe auto? Dan doet de dealer, autoverkoper of importeur meestal de registratie.
* U maakt gebruik van de openbare weg in Nederland met een bestelauto die tot personenauto is omgebouwd. U hebt veranderingen aan de bestelauto aangebracht, waardoor deze niet meer voldoet aan de fiscale inrichtingseisen aan bestelauto's. Het gaat hier om een bestelauto waarover nog geen bpm is betaald of waarvoor u nog geen bpm hebt teruggekregen.
* U gebruikt als inwoner van Nederland een auto of motor die niet is geregistreerd in Nederland. U gebruikt die auto of motor op de openbare weg in Nederland. Voor bestelauto's geldt dit alleen als de bestelauto in gebruik is genomen op of na 1 juli 2005.
* U voldoet niet meer aan de voorwaarden van de ondernemersregeling of gehandicaptenregeling.
* U voldoet niet meer aan de regeling taxivervoer of openbaar vervoer.
* U woont in Nederland en u wilt langer dan 14 dagen in Nederland rijden met een personenauto, motor of bestelauto met een buitenlands kenteken die u in het buitenland hebt geleend, gehuurd of geleaset. Is de periode genoemd in het huur- of leasecontract niet langer dan 3 jaar? Dan betaalt u alleen bpm over de huur- of leaseperiode.
* U hebt de motor van uw personenauto binnen drie jaar na inschrijving in het kentekenregister in een zodanige staat gebracht dat de CO²-uitstoot hoger is dan de CO²-uitstoot waarover belasting is betaald.
in NL moet dat volgens mij om een nieuwe te kunnen krijgen. Hoe dat in Duitsland zit, geen idee....quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:35 schreef Oksel het volgende:
Ik heb karton erop nu..![]()
Zal ik aangifte doen, van het verlies?
kan me zo voorstellen als je in Duitsland woont dat dat niet zo heel erg bijzonder meer isquote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:49 schreef Sounddragon het volgende:
Is nog leuk ook; stukkie autobahn stampen![]()
Kun je doen. Dan wel aangifte bij de Duitse politie. Daar krijg je dan een papiertje/kopietje van mee.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:35 schreef Oksel het volgende:
Ik heb karton erop nu..![]()
Zal ik aangifte doen, van het verlies?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |