abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92513798
.. als ze me van de weg trekken, in deze situatie:

Verloor pas m'n nummerplaat voor. Rij met Duits kenteken, want vriendin is Duits, en we hebben Duits adres. Nu staat die auto geregistreerd op naam van m'n schoonpa, scheelt flink in de verzekering, die wonen 400km verderop. Omdat we plaat kwijt zijn, moeten we dus nieuwe platen krijgen, met nieuwe nummer/cijfer combi. 2 opties: alle papieren opsturen, en platen toegestuurd krijgen, of zelf er heenrijden.

Er zelf heen rijden is tijdrovende dure optie, maargoed, opsturen.. dan rij ik dus met een auto rond zonder papieren (kopieën), met vergrote kans dat ik van de weg af wordt gehaald omdat m'n voorplaat van papier is.

Ik rij 90% van de tijd in Nederland, dus de kans is groot dat de Nederlandse politie me van de weg trekt. Die trekt dan dus een auto van de weg met een Nederlander erin, Duitse platen waarvan er 1 ontbreekt, zonder originele papieren. Nu kan ik aantonen dat ik Duits adres heb, en dus in die auto mag rijden.. maargoed.

Tips?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:17:29 #2
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_92513965
Niet in die auto rijden. Je hebt je zaken niet voor elkaar.
Je kan er een boete voor krijgen.
pi_92514149
Ja, als ik er nog een in de garage had staan..
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:21:19 #4
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92514170
Jij mag uberhaupt niet in die auto rijden als je in Nederland ingeschreven staat. Dan ben je in Nederland BPM + wegenbelasting verschuldigd.
Oh wacht, ik begrijp uit je topic dat je in Duitsland woont, laat dan maar :+
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:22:12 #5
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_92514220
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:21 schreef Barcaconia het volgende:
Jij mag uberhaupt niet in die auto rijden als je in Nederland ingeschreven staat. Dan ben je in Nederland BPM + wegenbelasting verschuldigd.
Mag wel, maar maximaal een aantal maanden.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:22:44 #6
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_92514255
Maar inderdaad, gewoon niet in rijden.

De Nederlandse politie is daar niet zo makkelijk in, hoor.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:23:55 #7
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92514322
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:22 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Mag wel, maar maximaal een aantal maanden.
quote:
Wanneer moet u bpm betalen?

U moet bpm betalen in de volgende gevallen:

* U laat een personenauto, motor of bestelauto in het Nederlandse kentekenregister registreren. Voor een bestelauto betaalt u bpm als deze op of na 1 juli 2005 voor het eerst in gebruik is genomen en u geen ondernemer bent of niet voldoet aan de ondernemersregeling.
Koopt u een nieuwe auto? Dan doet de dealer, autoverkoper of importeur meestal de registratie.
* U maakt gebruik van de openbare weg in Nederland met een bestelauto die tot personenauto is omgebouwd. U hebt veranderingen aan de bestelauto aangebracht, waardoor deze niet meer voldoet aan de fiscale inrichtingseisen aan bestelauto's. Het gaat hier om een bestelauto waarover nog geen bpm is betaald of waarvoor u nog geen bpm hebt teruggekregen.
* U gebruikt als inwoner van Nederland een auto of motor die niet is geregistreerd in Nederland. U gebruikt die auto of motor op de openbare weg in Nederland. Voor bestelauto's geldt dit alleen als de bestelauto in gebruik is genomen op of na 1 juli 2005.
* U voldoet niet meer aan de voorwaarden van de ondernemersregeling of gehandicaptenregeling.
* U voldoet niet meer aan de regeling taxivervoer of openbaar vervoer.
* U woont in Nederland en u wilt langer dan 14 dagen in Nederland rijden met een personenauto, motor of bestelauto met een buitenlands kenteken die u in het buitenland hebt geleend, gehuurd of geleaset. Is de periode genoemd in het huur- of leasecontract niet langer dan 3 jaar? Dan betaalt u alleen bpm over de huur- of leaseperiode.
* U hebt de motor van uw personenauto binnen drie jaar na inschrijving in het kentekenregister in een zodanige staat gebracht dat de CO²-uitstoot hoger is dan de CO²-uitstoot waarover belasting is betaald.
http://www.belastingdienst.nl/variabel/bpm/bpm-10.html#P220_17542
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_92514814
Kun je geen kartonnen plaat voorop doen zolang?
dag
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:34:20 #9
177810 Evenveel
en niet minder
pi_92514895
Mijn platen waren ooit gestolen, toen ik daarvan aangifte deed zei de politie dat ik maar met een stuk karton moest rijden om nieuwe platen te halen :P
Doei.
pi_92514943
Hoezo moet je dan zo ver rijden om die platen op te halen? Moeten ze perse opgehaald worden in de plaats waar je schoonvader woont?

Maar ik zou gewoon gaan rijden met een kartonnen versie. Kans dat politie je aanhoudt is sowieso al klein en mocht dat gebeuren dan zal de NL-politie het misschien niet eens zoveel boeien (is immers geen NL'se auto).
pi_92514945
Ik heb karton erop nu.. :)

Zal ik aangifte doen, van het verlies?
pi_92514973
Ja, platen zijn in Duitsland plaatsgeboden.. :)
pi_92514994
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:35 schreef Oksel het volgende:

in NL moet dat volgens mij om een nieuwe te kunnen krijgen. Hoe dat in Duitsland zit, geen idee....
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:49:36 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92515611
TT aangepast naar iets duidelijks.

Ok, even recht voor zijn raap; je rijdt dus in een duits gekentekende auto omdat dat lekker cheap is, om het nóg gezelliger te maken, staat hij ook nog op naam van schoonpaps, wat e.e.a. er niet eenvoudiger op maakt in deze situatie.

Wat dacht je van: op de blaren zitten, omdat je je kontje hebt gebrand; dwz gewoon je 'verlies' nemen en die 400 km op en neer te rijden voor die plaat ?? :+

Is nog leuk ook; stukkie autobahn stampen :9~
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92516129
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:49 schreef Sounddragon het volgende:
Is nog leuk ook; stukkie autobahn stampen :9~
kan me zo voorstellen als je in Duitsland woont dat dat niet zo heel erg bijzonder meer is ;)

En verder eens met de conclusie dat je nu op de blaren mag zitten. In principe veroorzaak je de situatie zelf ;)
pi_92517750
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:35 schreef Oksel het volgende:

Kun je doen. Dan wel aangifte bij de Duitse politie. Daar krijg je dan een papiertje/kopietje van mee.
Daarmee (inclusief je andere autopapieren) ga je naar de Kfz-Zulassungsstelle en dan krijg je je nieuwe platen (hetzelfde idee als dat je een nieuwe auto aanmeldt).

Edit: Je krijgt dan trouwens geheel nieuwe kentekenplaten, dus je oude gaan verloren. Jammer als je net een wunschkennzeichen hebt B-). Dan moet je een nieuwe verzinnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')