abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92509004
Hoi,

Ik wil over een paar weken een nieuwe computer gaan samenstellen.

Ik heb op het moment een best snelle pc maar wil er toch nog een stapje boven op doen.

Nu heb ik op tweakers geprobeerd een soort van lijstje te vinden per onderdeel wat nu op dit moment in de top staat.

Kan het zo 1 2 3 niet vinden maar volgens mij bestond het wel.

Nu vraag ik me af of sommige van jullie het leuk vinden om dit soort dingen uit te zoeken of misschien al weten wat op dit moment een echt high end systeem is.

Ik wil sowieso de i7 980 extreme als processor, heb op dit moment de 920.
Voor de rest heb ik niet zoveel ideeën erover. Videokaart moet gewoon een van de beste zijn en dan wel van nvidea, ben niet zon fan van ATI, waarom precies: slechte ervaringen in het verleden, en heb de laatste zoveel jaar nvidea gehad dus kan makkelijk met de software omgaan.

Moederbord heb ik absoluut weinig verstand van, kzou wel graag willen dat er USB 3.0 op zit, en ook een stuk of wat USB 2.0.

Ben benieuwd
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_92509350
Waar ga je je computer voor gebruiken? En wat komt jouw oude computer tekort, dat je nu een nieuwe nodig hebt?
Budget?
pi_92509367
http://tweakers.net/revie(...)end-gamesysteem.html

Hier en dan ff naar beneden scrollen heb je een high-end systeem van ongeveer 1750 euro. Volgens mij is dat de i7 950 maar die 980 zal ook wel passen neem ik aan, als je die zo graag wilt.

edit: the fuck... die 980 extreme waar jij het over hebt is 800 euro? :') lijkt me wat overdreven. tenzij je veel geld hebt.
Facts don't care about your feelings
pi_92509774
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:30 schreef YoshiBignose het volgende:
http://tweakers.net/revie(...)end-gamesysteem.html

edit: the fuck... die 980 extreme waar jij het over hebt is 800 euro? :') lijkt me wat overdreven. tenzij je veel geld hebt.
Als je het bekijkt op prijs/kwaliteit is het zeker overdreven.

Bij de cpu benchmark haalt de:

Intel Core i7 980X die 870 euro kost: 10482 punten

Intel Core i7-2600K die 270 euro kost: 9278 punten

Voor dat beetje extra betaal je dus wel de hoofdprijs.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:44:11 #5
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_92510020
Hoewel het vaak een dooddoener is: Ik zou nog even wachten met de aanschaf van zo'n "supersysteem", want binnenkort komt er wat beters uit, voornamelijk op het gebied van videokaarten.
Als het goed is wordt over zo'n 3 weken de nieuwste topkaart van zowel AMD als NVidia getoond (de HD6990 en de GTX590, beiden dual-gpu's). Jammer dat je een voorkeur hebt voor NVidia, want ik verwacht eigenlijk dat de HD6990 de snellere van de twee zal worden vanwege de grotere ruimte om de kloksnelheden hoog te houden, maar we zullen het zien.

Ik zou trouwens niet weten waarom je een Core i7 920 zou willen vervangen, want het kan bij zo goed als geen enkele game een bottleneck zijn.
Als je telkens het beste van het beste wilt hebben, kun je al je geld halverwege het jaar ook weer uitgeven aan de socket LGA2011 generatie quad- of six cores. Dan is de Core i7 980 ook weer ruim achterhaald.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_92510370
Moederbord Asus Rampage III Extreme. Pure kwaliteit
Kast: Haf X
CPU: I7 980X dan, waarom eigenlijk? Facking duur :')
GPU: GTX 580
Dan koop je voor 50 euro een PCIe kaartje met USB3.0, anders kun je je frontpanel niet optimaal benutten, die bevat namelijk 2 USB2.0 , 2 USB3.0 1 Firewire en audio.
Geluidskaart: Pak er maar een van Sound Blaster, ik heb de Titanium

Cardreader valt ook te regelen, PM me maar voor uitgebreidere uitleg, want dan heb je een PCI kaartje nodig met extra USB motherboard pinnetjes als je dat mooi intern af wilt werken, wat ik gedaan heb.

SSD en HDD kun je zelf wel fixen?
Optical drives, LG. No doubt. Pak de Blu Ray brander?
pi_92511645
als je de i7 980 extreme koopt zou ik ook ssds kopen van paar honderd euries
pi_92511875
Waarom de 980x, puur omdat die het beste is op dit moment.
Alle benchmarks overtreft die.

Ik weet het, het kost een hele pleur meer geld, maar heb het er wel voor over (geld komt van een erfenis en om persoonlijke redenen heb ik besloten om daarvan nu het beste van het beste te kopen).

Uiteraard komt er ook een SSD in (heb ik nu ook) en heel misschien 2. 1 voor windows en belangrijke programmas, en de andere voor "crap" (muziek films blabla en alle games en extra software voor whatever).

Uiteraard kan ik SSD en DVD Rom/Brander/Blu ray etc allemaal zelf wel uitvogelen.

Het gaat mij meer om de hoofdcomponenten.
CPU
Moederbord
RAM
Video Kaart.

In die 4 zijn gewoon ZO veel mogelijkheden, ookal haal ik er een heleboel weg door voor i7 980x te gaan en nvidea te kiezen.
pi_92513315
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:26 schreef bambino het volgende:
Waarom de 980x, puur omdat die het beste is op dit moment.
Alle benchmarks overtreft die.
Nou dat denk ik toch niet. Ik zou dit maar eens goed lezen: http://www.anandtech.com/(...)re-i3-2100-tested/15
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:34:50 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_92518175
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:26 schreef bambino het volgende:
Ik weet het, het kost een hele pleur meer geld, maar heb het er wel voor over (geld komt van een erfenis en om persoonlijke redenen heb ik besloten om daarvan nu het beste van het beste te kopen).
Ik weet niet wat de relatie was met de persoon waar je erfenis hebt gekregen, maar ik zou me omdraaien in me graf als ik zou weten dat mijn erfgenaam zijn erfenis op deze manier over de balk gooit.

Waarschijnlijk ga je het verschil niet eens merken, dus een beetje jammer dat je het geld van je familie op deze manier gaat gebruiken om te patsen :N
So we just called him Fred
pi_92518797
Je bent toch niet serieus bereid om dat geld uit te gaan geven een een CPU van over de ¤800,-? :o
Erfenis of niet, je moet je toch altijd wel bedenken of het echt nut heeft en of je er überhaupt profijt uit gaat hebben. Als die nou 20 euro meer was dan had ik het nog kunnen begrijpen, maar dit... :{
pi_92521683
Pak gewoon een I7 950, die is goed genoeg.
  woensdag 9 februari 2011 @ 00:14:22 #13
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_92530009
Die CPU is zo duur precies om types als de TS.

@TS: Koop een stap lager en geef het verschil aan het WNF ofzo. Gooi je het ook weg maar wordt er tenminste nog wat nuttigs mee gedaan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_92532984
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:01 schreef editoor het volgende:

[..]

Nou dat denk ik toch niet. Ik zou dit maar eens goed lezen: http://www.anandtech.com/(...)re-i3-2100-tested/15
Ik ken die hele processor niet eens. Zal er morgen vroeg eens naar kijken.

@bovenstaande die klagen over het bedrag. Het is mijn geld dat ik uit geef. En of het in jullie ogen belachelijk is of waardeloos dat is hier niet aan de orde. Ik wil gewoon het beste wat er is. En dat over de erfenis van een reactie. Ik vind het niet over de balk gooien aangezien ik hetgeen dat ik koop het beste is wat ik kan kopen en ik dat product ook 12 uur of meer per dag gebruik ivm werk (eigen bedrijf) en privé.

Tot nu toe heb ik nog maar een paar echt nuttige reacties gezien. Waaronder de link naar de 2600k benchmark en 1 samenstelling
pi_92534283
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 03:23 schreef bambino het volgende:

[..]

@bovenstaande die klagen over het bedrag. Het is mijn geld dat ik uit geef. En of het in jullie ogen belachelijk is of waardeloos dat is hier niet aan de orde. Ik wil gewoon het beste wat er is. En dat over de erfenis van een reactie. Ik vind het niet over de balk gooien aangezien ik hetgeen dat ik koop het beste is wat ik kan kopen en ik dat product ook 12 uur of meer per dag gebruik ivm werk (eigen bedrijf) en privé.

Tot nu toe heb ik nog maar een paar echt nuttige reacties gezien. Waaronder de link naar de 2600k benchmark en 1 samenstelling
En dan heb je zo'n cpu nodig denk je? Zoals je net zegt weet je zelf niet eens iets over de cpu, behalve dan dat die belachelijk duur is en volgens jou een beste uitgave. Volgens mij is jou werk niet gamen, dus heb je hem niet eens nodig waarschijnlijk

Ik zou er gewoon nog even over nadenken als ik jou was ;)
pi_92536783
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 03:23 schreef bambino het volgende:

[..]

- Waarvoor heb je het nodig dan, wat doe je? Videobewerken? Foto's? Gamen?
- Waarom voldoet je 920 niet meer eigenlijk? Je kunt je 920 ook nog overklokken voor een dikke prestatieboost.
- Wat heb je nou qua mobo, videokaart etc?
- Boeit je stilte nog wat? Gezien je het voor je bedrijf gaat gebruiken.
pi_92539503
Mijn eigen bedrijf is wel gamen, ik heb 2 online games, MMO met een paar duizend man in totaal.
Maar dat is het punt niet.

Aangezien ik gewoon heel veel op de pc zit, wil ik gewoon het beste van het beste.
En nee, waarschijnlijk merk ik persoonlijk bar weinig van 920-950-980x het enige verschil zou waarschijnlijk zijn die die 1 seconde sneller opstart en een paar mili seconde sneller "deze computer" en shit opent.

Het gaat puur om dat ik het beste wil kopen wat op dit moment op de markt is, puur omdat ik dus wat extra geld krijg en het voordeel wat er bij komt is dat ik bij het bedrijf waar ik het koop 10% korting eenmalig kan krijgen + het gaat van me inkomstenbelasting af (terwijl het geen inkomsten zijn) en ik btw terug kan vangen.
Dus al met al kan ik het redelijk goedkoop krijgen.
Stel het kost totaal 2500 euro
dan betaal ik 2250 - btw =1890.75

Huidige systeem:
i7 920
mobo: Gigabyte GA-EX58-UD4P
RAM 6GB (3x2) DDR3 1066 @553MHZ
Nvidea Geforce GTX 285
Intel SSDSA2M080G2GC (80 gb)
2x 320GB (waarvan 1 nog leeg)

Om hierboven nog ff op te reageren, over klokken heb ik gehad toen ik de pc geupgrade heb (naar windows 7 (64bit), 3gb -> 6b, betere cooler (Noctua, die van 1kg) + overklok
PC werdt ongeloofelijk heet, en als je hem een lange tijd aan liet staan valt die gewoon uit als beveiliging.
Heb dat er dus direct weer afgehaalt, want ik merkte er toch bijna niks van.
  woensdag 9 februari 2011 @ 11:54:50 #18
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_92539838
Nieuwe Intel proc i2XXX kopen. Niet de oude i9XX, dat is gewoon achterhaald.

Alleen waarom dat geld nu uitgeven?! je kunt het toch ook gewoon cash aanhouden als je niet wilt dat de belastingdienst er moeilijk over doet?
:O
pi_92540411
Het heeft niks met de belastingdienst te maken, ik gaf het alleen aan dat ik dankzij mijn bedrijf minder hoef te betalen, namelijk 19% btw.
En inkomsten belasting.
Bovenstaande berekening gaf aan 1890,75

Als dat van je inkomsten afgaat (afhankelijk welke schaal je zit etc) dan hoef je over dat bedrag geen inkomsten belasting te betalen.
Dat scheelt ook weer een hoop geld.

Het komt er op neer dat ik iets van 2500 euro kan kopen en dat dat mij uiteindelijk nog geen 1500 echt kost.
pi_92582747
Ik heb net het volgende systeem besteld:

Behuizing CoolerMaster Cosmos S, Zwart/Zilver, noPSU
Moederboard Asus Sabertooth X58, S1366, 6xDDR3, ATX
Processor Intel Core i7-950, 3.06GHz, 8MB, S1366
CPU Cooler Scythe Mugen 2 Rev.B 5xHeatpipe CPU Cooler
Harddisk WD Caviar Black 1TB, 7200rpm, 64MB, SATA3
Grafische kaart Asus GeForce GTX 570, 1280MB
Geheugen 6 GB
Geluidskaart High Definition Audio onboard
Besturing Microsoft Windows 7 H. Prem. NL, 64b,
Netwerkkaart Netwerkkaart is geintegreerd op het moederbord Controller S-ATA controller is geintegreerd op het moederbord
DVD Writer LG BH10LS 10x Blu-ray brander, zwart, SATA, Retail Overige
Seasonic X-750, 750Watt, ATX

Je kunt dan nog een GTX 580 videokaart nemen en een nog snellere processor en SSD maar
de vraag is of dat wel nodig is.
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:50:03 #21
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_92585326
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

De nieuwe Intel is dus wat beter dan wat jij wilt kopen. Zeker als je nu veel geld gaat uitgeven, ga dan voor de nieuwe versie. De chipset kan ook de opvolger (Ivy Bridge) aan, dus kan je ook nog eens makkelijk opgraden.
:O
pi_92586130
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:50 schreef Rotter het volgende:
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

De nieuwe Intel is dus wat beter dan wat jij wilt kopen. Zeker als je nu veel geld gaat uitgeven, ga dan voor de nieuwe versie. De chipset kan ook de opvolger (Ivy Bridge) aan, dus kan je ook nog eens makkelijk opgraden.
Ik heb het idee dat die nieuwe Intel iets te snel in de markt is gezet.
Het schijnt zo te zijn dat in april de nieuwe moederborden bij de leveranciers liggen zodat je de nu aangeschafte of aan te schaffen moederborden kunt omruilen.
Daar heb ik geen zin in en niet zoveel vertrouwen meer in.
Ik ga liever voor producten die zich al bewezen hebben.
pi_92586140
Wees nou eens verstandig, jongen.

Het verschil in snelheid van de processor zal je niet eens merken. Je hebt last van het PC-equivalent van de aandoening die audiofielen hebben. Het streven om perfectie te bereiken, koste wat het kost. Verschil is alleen wel, dat de techniek in audio lang niet zo hard gaat als de techniek bij PC's. De dingen die een audiofiel koopt, zijn redelijk waardevast.

Jouw PC is op het moment dat je hem in elkaar hebt gezet al niet meer het beste van het beste. Dan heb je dus een kapitaal uitgegeven aan een PC die niet het beste van het beste is. En omdat je al zo'n snelle PC hebt, is de verbetering die het brengt zo klein dat je het niet eens merkt.

Wees verstandig, koop iets in de subtop in plaats van iets wat nèt niet het beste van het beste is. Het verschil in snelheid is marginaal (en werkt in de praktijk echt net zo snel, want jij bent toch langzamer), het verschil in prijs is dat niet.

En wat je overhoudt, kan je investeren in iets anders. Bijvoorbeeld een luxere stoel, of een beter beeldscherm (als je er dan toch 12 uur per dag aan gekluisterd zit), of een beter toetsenbord. Dat zijn allemaal dingen waar je persoonlijk meer plezier van zal hebben dan van bijvoorbeeld een marginaal snellere processor. En die kan je ook aftrekken van de belasting.

Of geef het gewoon niet uit. Niets besteden is altijd goedkoper dan iets met korting kopen. Helemaal als je geld ontvangt door een erfenis, is het verstandig om het even te laten rusten.

En ik weet wel dat je dit helemaal niet wil horen, maar negeer het niet... Het is niet voor niets dat de helft van het topic gevuld is met posts dat je het beter niet kan doen. Ga voor jezelf eens na wat allemaal belangrijker is dan een hoge benchmark-score. En besef hoeveel geld het is wat je wil uitgeven, en hoeveel die uitgave over een jaar nog waard is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_92586843
Wat wil je er aan stellen, en waarom wil je dat samen doen?
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:15:44 #25
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_92587829
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat wil je er aan stellen, en waarom wil je dat samen doen?
Hu hu :')
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')