abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 februari 2011 @ 08:55:14 #101
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93296095
Ben je trouwens al bij een drukker naar binnen gelopen Madonna? Misschien dat er wel speciale series voor zijn, die online gewoon lastig te vinden zijn.

Misschien vind je dit ook wel een leuke site als de gewenste soort kaartjes echt niet te vinden is: http://www.grootzus.nl/geboortekaartjes/ .
pi_93339712
Dat vind ik zeker een leuke site! Thanks Twentemeisje!

Een drukker in de vriendengroep zou boeken meenemen, maar hij had het over geschept papier. Das heul wat anders. ;-)

Thanks voor t zoeken! :*
  maandag 21 maart 2011 @ 07:44:35 #103
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94408344
Omdat dit topic toch over geboortekaartjes gaat... wat hebben jullie erin gezet/gaan jullie erin zetten qua rusttijden? Wat is normaal?

Ik ben zelf niet echt sociaal aangelegd zeg maar :P maar ik heb sowieso geen idee hoe ik mij ga voelen na de geboorte van onze dochter ( O+ )

En heeft er iemand ervaring met een kraamfeest? Is dat leuk/makkelijk of te vermoeiend (qua energie) om te doen?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 21 maart 2011 @ 07:50:41 #104
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94408412
Wij hebben er geen rusttijden opgezet, maar het verzoek om even een afspraak te maken. Ik wil sowieso niet teveel kraambezoek in mijn kraamtijd en dus wil ik ook het meeste 's avonds hebben zodat manlief ook erbij is.
Ik ben persoonlijk geen fan van een kraamfeest/babyborrel. Vind het nogal onpersoonlijk en ben al bij babyborrels geweest waar de hoofdpersoon van 2-5 sliep.
Ik heb er wel nog over nagedacht om iets op de geboortekaartjes te zetten over de cadeautjes die mensen kunnen kopen (als ze dat willen natuurlijk) maat toch maar niet gedaan.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_94408588
Ik heb ook geen tijden genoemd omdat je nooit weet hoe het gaat uitpakken met je rustbehoefte. Als ik ging slapen, zette ik gewoon de telefoon stil.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94409140
Ik heb er niets opgezet qua rusttijden, gewoon bellen voor een afspraak. Je maakt gewoon op bepaalde tijden geen afspraken. In de kraamweek zijn er niet heel veel mensen geweest bij ons, eerst heerlijk genoten van ons nieuwe gezinnetje. We hebben ook echt bepaalde dagen zonder bezoek gepland, gewoon om zelf lekker tot rust te komen, heerlijk was dat.
pi_94410585
Wegens ruimtegebrek hadden wij er niks opstaan over rusttijden of bellen voor een afspraak maar iedereen deed dat keurig. Volgens mij is dat ook wel een algemeen gegeven toch? Dat je niet onaangekondigd bij een vers gezin op de stoep staat?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94410650
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wegens ruimtegebrek hadden wij er niks opstaan over rusttijden of bellen voor een afspraak maar iedereen deed dat keurig. Volgens mij is dat ook wel een algemeen gegeven toch? Dat je niet onaangekondigd bij een vers gezin op de stoep staat?
genoeg mensen die het hier wel deden. zelfs hier uit het dorp. vond het leuk als ze kwamen maar meestal op het verkeerde moment. :{
mama van 3 kids!
pi_94410653
Nou, inderdaad, DML. Wij hebben er niks opgezet en er is niemand onaangekondigd op komen dagen. Ik zou het heel maf vinden als iemand dat wél zou doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:18:27 #110
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_94410866
Wij hadden het er wel opgezet en nog kwamen sommige onaangekondigd, dat vond ik ook erg apart.
Sommige kwamen gewoon in de rusttijden en ook hadden we erop gezet liever even bellen en dat heeft (bijna) helemaal niemand gedaan.
pi_94410917
Wat zijn dat dan voor mensen? :o

Het scheelt misschien dat ik niet in een dorp woon. De meeste mensen kunnen niet zomaar even aan komen waaien maar moeten daar wel een stuk(je) voor reizen. Mijn schoonouders wonen wel heel dichtbij, maar zelfs die bellen even als ze langs willen komen, al is het maar een half uurtje tevoren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94411092
SC wat erg :o heb je ze weggestuurd?

claudia ik heb hier geen familie wonen. onze familie woont minstens een half uur rijden en de meesten nog verder. normaal is het bij onze familie zoete inval maar ze hebben het nu wel geleerd door vaker voor een dichte deur te staan :D
bij ons waren het mensen bij de vereniging waar ik leiding gaf aan kinderen.
gelukkig hadden we een goede kraamverzorgster. O+
mama van 3 kids!
  maandag 21 maart 2011 @ 10:30:53 #113
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_94411191
Wegsturen niet gedaan, ben ik niet zo goed in.
Was nog meer kapot na de kraamweek dan na de bevalling :')
  maandag 21 maart 2011 @ 10:34:40 #114
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94411299
Het is ook meer n.a.v. de kraamvisite bij mijn nichtje, wij kwamen rond 2 uur 's middags, en toen wij om 4 uur weggingen (kraamverzorgster was inmiddels ook vertrokken) kwam de volgende groep :{

En die bleven ook vrij lang, en die kwamen ook van ver (net zoals wij). Dan stuur je ze ook niet echt makkelijk weg. Ze was echt kapot na die paar dagen kraamvisite. Dus dat wil ik voorkomen O-)
Bij mij komt ongeveer de helft niet uit de buurt.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 21 maart 2011 @ 10:41:19 #115
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94411504
Ik heb ook overwogen om er een tekst op te zetten, van rusttijden en bellen voor bezoek. Maar we doen het toch niet, eigenlijk niemand komt onaangekondigd bij ons langs. Zelfs mijn moeder belt even of het gelegen komt.

Dus ik ben er van overtuig dat ze dat na de geboorte ook zullen doen. Ik gok dat we rond de 15 bezoekjes zullen hebben, wellicht net iets meer, dus dat lijkt me goed in te plannen.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:41:42 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94411517
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:34 schreef The_Tankgirl het volgende:
Het is ook meer n.a.v. de kraamvisite bij mijn nichtje, wij kwamen rond 2 uur 's middags, en toen wij om 4 uur weggingen (kraamverzorgster was inmiddels ook vertrokken) kwam de volgende groep :{

En die bleven ook vrij lang, en die kwamen ook van ver (net zoals wij). Dan stuur je ze ook niet echt makkelijk weg. Ze was echt kapot na die paar dagen kraamvisite. Dus dat wil ik voorkomen O-)
Bij mij komt ongeveer de helft niet uit de buurt.
Kijk eens in dit topic, daar lees je wat ideeen over kraamfeestjes:
Ervaring met kraamfeest?
***
pi_94411596
Wij hadden er bij Lars "bewondering op afspraak" op staan....
Was prima zo! iedereen belde keurig
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_94412053
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:30 schreef SacreCoeur het volgende:
Wegsturen niet gedaan, ben ik niet zo goed in.
Was nog meer kapot na de kraamweek dan na de bevalling :')
dat geloof ik. ik ben ook geen wegstuurder hoor. maar gelukkig hadden we een goede kraamverzorgster.

maar goed wij hadden ook helemaal geen geboortekaartje. :D maar ik mag toch wel verwachten dat mensen zelf na kunnen denken over dat ze niet gelijk de 2de dag op de stoep hoeven te staan. :{

Thankgirl kraamfeest ;)
mama van 3 kids!
pi_94414183
Mijn ervaring is zó anders. Dat ligt misschien aan mijn sociale kring? :+ De meeste mensen zijn zo bescheiden dat ze niet eens durven vragen of ze die eerste weken langs mogen komen.

Bij Lena hebben we heel bewust heel weinig kraamvisite in het begin gepland. Dat was in het begin bittere noodzaak door de ziekenhuisopname. Ik had geen tijd en geen puf om mensen te vermaken. Daarna hebben we heel mondjesmaat visite gehad: geen twee bezoeken op één dag en het liefst niet twee dagen achtereen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94414318
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wegens ruimtegebrek hadden wij er niks opstaan over rusttijden of bellen voor een afspraak maar iedereen deed dat keurig. Volgens mij is dat ook wel een algemeen gegeven toch? Dat je niet onaangekondigd bij een vers gezin op de stoep staat?
hier was het bij beide bevallingen doffe ellende. bij selene trok onze familie zich gewoon geen zak aan van de tekst op het kaartje en bij de jongens hadden we erbij gezet dat bezoek welkom was zodra ze thuiskwamen en daar krijg ik nog steeds commentaar over van de buren. die vonden het maar onbeschoft van ons....... tsja. bitch wil be bitch. ik heb het iig beide keren als vreselijk ervaren en het heeft als gevolg gehad dat ik voor mijn gevoel niet een keer een 'echte' kraamtijd heb gehad. zo eentje met een kraamhulp die bakjes fruit voor je maakt ofzo. beide keren kon ik direct bij thuiskomst aan de slag
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94414668
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:10 schreef simmu het volgende:

[..]

hier was het bij beide bevallingen doffe ellende. bij selene trok onze familie zich gewoon geen zak aan van de tekst op het kaartje en bij de jongens hadden we erbij gezet dat bezoek welkom was zodra ze thuiskwamen en daar krijg ik nog steeds commentaar over van de buren. die vonden het maar onbeschoft van ons....... tsja. bitch wil be bitch. ik heb het iig beide keren als vreselijk ervaren en het heeft als gevolg gehad dat ik voor mijn gevoel niet een keer een 'echte' kraamtijd heb gehad. zo eentje met een kraamhulp die bakjes fruit voor je maakt ofzo. beide keren kon ik direct bij thuiskomst aan de slag
Tja,niet om het één of ander maar als ik het zo her en der lees is jouw familie sowieso qua socialiteit doffe ellende ;)
En je buren zijn raar :?

Ik vind het in ieder geval niet meer dan vanzelfsprekend dat je eerst belt en gelukkig mijn sociale kring met mij.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 21 maart 2011 @ 12:27:34 #122
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94414861
Wij hadden geen tijden (en ook geen rusttijden dus) maar wel bellen voor een afspraak op het kaartje staan. Mijn schoonmoeder wilde het liefst iedere dag komen, het liefst onaangekondigd. Vriend heeft haar toen duidelijk gemaakt dat ik dat niet zo fijn vond, zij over de zeik dat ze 'een afspraakje moest maken om haar kleinkind te zien'. Tja, ik ben heel er van de zoete inval, maar niet voor mijn schoonmoeder (moet ik me voor mijn gevoel verantwoorden als het niet eens zo heel opgeruimd of schoon is, geen zin in).
pi_94415001
Wij hadden ook geen tijden op het kaartje staan (vooral omdat ik niet het voornemen had om te gaan rusten, maar moest van de kraamhulp :+ ), maar inderdaad wel de vraag om eerst even te bellen en dat deed iedereen gelukkig heel braaf. Wel jammer dat iedereen op dezelfde dag wilde komen (3e kerstdag, dat was zo lekker makkelijk)... maar gelukkig heeft mijn man het eenbeetje weten te spreiden..
pi_94415641
Heel herkenbaar Becky. "Je ouders zijn toch altijd welkom?!"
Jazeker, maar vooral als ik van tevoren weet dat ze komen. Dan komen ze ook niet dubbel met ander bezoek of precies op het moment dat wij net ff wat anders wilden doen.

Overigens heeft hier iedereen, ook de ouders, zich bij ons gewoon prima gedragen. Nooit iemand onaangekondigd aan de deur gehad. En ook die ouders die eigenlijk vinden dat ze best altijd konden komen geven netjes aan wanneer ze dat van plan zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 21 maart 2011 @ 13:40:19 #125
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_94417280
Ik heb wel onaangekondigd bezoek gehad, vond ik niet erg. Als het niet gelegen kwam, vertelde ik wanneer het wel gelegen was. 't Gaat in die gevallen vrijwel altijd om mensen uit de buurt. Moeten mensen van verder komen, dan kondigen ze dat meestal wel aan.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')