abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4787997
Wederom een vraag, bij Pauw (en in HP) verklaarde Smolders duidelijk dat er tussen hem en de dader géén contact is geweest (niet fysiek noch verbaal), toch stond de dag na de moord in diverse kranten te lezen:

Ooggetuigen meldden dat Fortuyns chauffeur zich direct na de aanslag bovenop de schutter wierp.

Ook Ferouze Zeroual verklaarde dit bij BvD, waarna ze Smolders een held noemde.
De dader zou zich toch hebben weten los te maken van Smolders en op de vlucht zijn geslagen (zie diverse topics en krantenartikelen).
Smolders heeft volgens eigen zeggen geen fysiek contact gehad met de dader, is vanaf het moment dat hij uit de auto stapte constant op ruim 20/25 meter afstand van de dader gebleven.

Ooggetuige op 7 mei: de schutter kon zo snel gepakt worden omdat hij was gestopt door Pim's chauffeur, die "letterlijk bovenop hem was gaan zitten

Vergist Smolders zich, of hebben diverse ooggetuigen (waaronder Zeroual) het verkeerd gezien?

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 27-06-2002 23:59]

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 28 juni 2002 @ 01:01:12 #202
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_4789501
Janssen van Raay in Trouw: "Ik durf wel een tweede speculatie te wagen: Volkert van der G. heeft in Libië getraind op levende doelen.".

http://www.trouw.nl/artikelverdieping/1025178048743.html

pi_4789510
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 01:01 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Janssen van Raay in Trouw: "Ik durf wel een tweede speculatie te wagen: Volkert van der G. heeft in Libië getraind op levende doelen.".

Dit meen je niet
pi_4793493
quote:
Allemaal onbewezen gissingen, geeft Janssen van Raay toe, die kunnen opkomen zolang het openbaar ministerie blijft zwijgen. ,,Ik had gehoopt dat ze nu iets opener zouden zijn tegenover de media. Nu lees ik opeens over explosieven: ze moeten meer bekend maken.''
Als je dat stukje erbij quote, dan ben ik wel blij dat hij van dat soort bizarre 'gissingen' heeft. Dit wijst nu wel weer richting het OM dat er wel veel stil wordt gehouden!

Ik ben benieuwd of het iets op levert.

Gert-Jan: "Kel was de ster, Kel was glamour"
  vrijdag 28 juni 2002 @ 12:32:08 #205
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_4793619
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 23:44 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Wederom een vraag, bij Pauw (en in HP) verklaarde Smolders duidelijk dat er tussen hem en de dader géén contact is geweest (niet fysiek noch verbaal), toch stond de dag na de moord in diverse kranten te lezen:

Ooggetuigen meldden dat Fortuyns chauffeur zich direct na de aanslag bovenop de schutter wierp.

Ook Ferouze Zeroual verklaarde dit bij BvD, waarna ze Smolders een held noemde.
De dader zou zich toch hebben weten los te maken van Smolders en op de vlucht zijn geslagen (zie diverse topics en krantenartikelen).
Smolders heeft volgens eigen zeggen geen fysiek contact gehad met de dader, is vanaf het moment dat hij uit de auto stapte constant op ruim 20/25 meter afstand van de dader gebleven.

Ooggetuige op 7 mei: de schutter kon zo snel gepakt worden omdat hij was gestopt door Pim's chauffeur, die "letterlijk bovenop hem was gaan zitten

Vergist Smolders zich, of hebben diverse ooggetuigen (waaronder Zeroual) het verkeerd gezien?

kan mij niet voorstellen dat smolders zich vergist.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_4794344
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 09:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Keer op keer wordt Al-Qaida zwart gemaakt door hen verantwoordelijk te stellen voor dingen die ze absoluut niet hebben gedaan !!!

Al een aantal maanden is Al-Qaida bezig de naam te zuiveren door in het publiek te treden met de goede daden die ze verrichten in bv. de 3de wereld etc. ..

whahahahahahahaha! jij laat je wel erg makkelijk beinvloeden zeg...
pi_4794420
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 09:28 schreef QBZZ het volgende:

[..]

In de week na de moord werd ook de link GroenLinks / Rosenmöller / Wijnand Duijvendak / MilieuDefensie / Milieu-Offensief / Volkert van der G. gelegd om linkse betrokkenheid aan te tonen. Vind ik persoonlijk onwaarschijnlijker dan de link naar Herben & Defensie.

Overigens geloof ik dat Volkert van der G. de enige dader is. Ik wil niets uitsluiten, maar tot dusver zijn er geen overduidelijke aanwijzingen geweest die richting het tegendeel gaan.

En jij gelooft echt dat als die er wel zouden zijn dat ze die dan prijs zouden geven? Met het gevolg dat er zeer waarschijnlijk hele gekke dingen tussen de verschillende bevolkingsgroepen zouden gaan gebeuren?
pi_4794472
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 10:09 schreef eRR_ het volgende:

[..]

Tieft nou toch 's op met je stompzinnige uitspraken, onderontwikkeld figuur, je heb geen idee waar je over lult, maar het gaat over moslims dus dan zullen ze het wel goed bedoelen. En nou oprotten uit dit topic!

Met bovenstaande ben ik het meer dan eens.
pi_4794849
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 01:01 schreef Cosma-Shiva het volgende:

O mijn god, nee.. Hou alsjeblieft op Jim.
Ik heb op de LPF gestemd vanwege de ideeën, niet vanwege de uitspraken van Jim.. Hij doet het goed in de 2e kamer, maar geef 'm alsjeblieft een spreekverbod voor de pers.

Het wordt zo alleen maar erger..

pi_4794975
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 19:35 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Eerst links, nu weer de fundamentalistiche moslims...
Ik distanciëer me geheel van de inhoud van onderstaande (geplukt van een andere site), maar als we dan toch alle mogelijkheden de revue laten passeren:
[..]

Nogmaals, ik ben niet van plan de inhoud van bovenstaande te verdedigen, ik plaats het louter ter completering van de discussie over mogelijke betrokkenen.

Mja... als je dat over al-queda al speculatief mag noemen, hoe zouden we dit dan moeten bestempelen. Zeer onwaarschijnlijk? Klinkklare onzin?
  vrijdag 28 juni 2002 @ 17:24:04 #211
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_4798743
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 12:32 schreef evert het volgende:

[..]

kan mij niet voorstellen dat smolders zich vergist.

Dat lijkt me ook niet, maar hoe zit het dan met de ooggetuigen (waaronder Zeroual) die verklaard hebben dat Smolders letterlijk bovenop de schutter is gaan zitten?

De avond van de moord is dit ook op meerdere tv zenders verklaard en tevens dat dit er mede toe heeft bijgedragen dat men de dader zo snel heeft kunnen arresteren.

zaterdag 29 juni 2002 @ 12:40:34 #212
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4807359
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 13:44 schreef Disorder het volgende:

[..]

O mijn god, nee.. Hou alsjeblieft op Jim.

zaterdag 29 juni 2002 @ 18:56:31 #213
1169 BigDick
size DOES matter
pi_4811351
een beetje huurmoordenaar herlaadt zijn pistool op de vlucht en schiet zijn achtervolgers neer.
de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
  zaterdag 29 juni 2002 @ 22:26:41 #214
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_4813991
quote:
Op zaterdag 29 juni 2002 12:40 schreef Quenda het volgende:

[..]

[afbeelding]

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAHAHAHA
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_4844423
quote:
Vermoorde Bulgaar was milieuactivist

ROTTERDAM - De Bulgaar die in april van dit jaar bij een bomexplosie in een hotel nabij Rotterdam om het leven kwam, was een milieuactivist.

Volgens bronnen in Bulgarije is het slachtoffer, Daniel Stoianov Bacurdghiev, als natuuractivist onder meer actief geweest in Cambodja, waar hij werd getraind in het gebruik van wapens en explosieven.

De nog onopgeloste zaak wordt ook tegen het licht gehouden in het onderzoek naar de aanslag op Pim Fortuyn, die een maand later plaatsvond. Fortuyns vermoedelijke moordenaar Volkert van der G. is eveneens een fanatiek milieuactivist. De Explosieven Opruimingsdienst vond onlangs verdachte pakketjes in de tuin van zijn woning in Harderwijk.

In de kamer van het Schiedamse Novotel, waar de Bulgaar op tweede paasdag de dood vond, trof de politie vingerafdrukken, een pistool en fragmenten van de ontplofte bom aan.

"Gegevens uit deze zaak worden in de landelijke databank van de Centrale Recherche Informatiedienst vergeleken met elk politieonderzoek in ons land, dus uiteraard ook met dat naar de moord op Fortuyn", aldus een bron in politiekringen.

Bacurdghiev kwam op de dag van zijn dood in ons land aan en boekte een kamer voor één overnachting in het langs de snelweg gelegen Novotel. Daar zou de Bulgaar een afspraak met iemand hebben gemaakt, maar onduidelijk is of die ontmoeting is doorgegaan.

De politie Rotterdam-Rijnmond is zeer terughoudend. "Dna van het slachtoffer wordt vergeleken met dat van zijn familie in Bulgarije", aldus een woordvoerder.

http://krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.bulgaar.milieuactivist.html

pi_4844550
wat een vaag artikel.......
  dinsdag 2 juli 2002 @ 12:07:59 #217
7966 eRR_
  woensdag 3 juli 2002 @ 04:49:37 #218
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_4861245
Van de site van Theo van Gogh:

http://www.theovangogh.nl/amonia.html

(te lang om te quoten maar het betreft een schrijven van iemand die beweerd: "Theo. Als je wilt weten wie er achter de moord op Fortuyn zit...etc.")

woensdag 3 juli 2002 @ 09:34:21 #219
11801 HenriPaul
 Drivin'away
pi_4861867
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 04:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Van de site van Theo van Gogh:

http://www.theovangogh.nl/amonia.html

(te lang om te quoten maar het betreft een schrijven van iemand die beweerd: "Theo. Als je wilt weten wie er achter de moord op Fortuyn zit...etc.")

Een uitermate interessant stuk.

Het verklaart in ieder geval hoe het kan dat de moordenaar eerst in de ogen gekeken kan worden, en dus geen zonnebril draagt en even later met bril wordt aangehouden. Net zoals hij eerst een houthakkershemd draagt en even later een zwart jack.

In het kort:
Pim zou dus vermoord zijn om de JSF door een onbekende moordenaar en Volkert is de katvanger die de schuld van de moord draagt in ruil voor ongebruikte ammoniak quota, wat kennelijk een hoop dierenleed bespaart. Volkert is de ideale moordenaar omdat hij uit idealistische overwegingen zijn mond houdt. Mochten de ammoniaktegoeden alsnog verbruikt gaan worden, dan zal Volkert onmiddelijk spreken...

woensdag 3 juli 2002 @ 10:42:36 #220
7966 eRR_
  woensdag 3 juli 2002 @ 11:21:16 #221
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4862931
Off topic maar wel leuk
http://www.vpro.nl/rmstreams.db?7264063
  woensdag 3 juli 2002 @ 11:55:48 #222
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4863402
In deel 1 na 8 minuten Pim Fortuyn (niet uitgezonden op tv btw)

Hier deel 2: http://www.vpro.nl/rmstreams.db?7264165
( Frans Bromet over o.a Paul Rosenmuller)
(in dit deel o.a de lijsttrekker van de SP )

woensdag 3 juli 2002 @ 14:12:22 #223
11801 HenriPaul
 Drivin'away
pi_4865313
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 10:42 schreef eRR_ het volgende:
it all makes sense. Ik geloof het gewoon.
Het klinkt inderdaad een stuk geloofwaardiger dan dat Volkert de nertsen van Nederland probeerde te redden!
pi_4882536
quote:
Wapen Fortuyn niet gebruikt voor aanslag ambtenaar

AMSTERDAM - Het pistool waarmee Pim Fortuyn is doodgeschoten, is niet hetzelfde wapen waarmee milieuambtenaar Chris van der Werken in 1996 is vermoord. Dat blijkt uit onderzoek van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Rijswijk.

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam is het wapen dat bij de moord op Fortuyn is gebruikt bij het NFI niet bekend van enig ander schietincident. "En in de databank van het NFI zit ook het dossier over de zaak-Van der Werken", aldus een woordvoerder. De verdachte van de moord op Fortuyn, de Harderwijker Volkert van der G., is na de gewelddadige dood van de politicus door verschillende personen in verband gebracht met de onopgeloste moord op Van der Werken in de bossen bij Epe. Van der G. kende de om het leven gebrachte ambtenaar van de gemeente Nunspeet van procedures die hij voerde tegen milieuvergunningen voor agrariërs.

De kogels waarmee Van der Werken is omgebracht, komen echter niet uit het Star Firestar-pistool dat Van der G. bij zijn arrestatie kort na de moord op Fortuyn bij zich had. Het NFI had eerder al vastgesteld dat met dit wapen de kogels zijn afgevuurd die Fortuyn op het Mediapark in Hilversum troffen.

http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.der.fortuyn.werken.wapen.html

vrijdag 12 juli 2002 @ 19:53:44 #225
7966 eRR_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')