Heus? Dat 'vroeg erbij zijn' is waarschijnlijk waar het fout gaat want als ik een dag niets te doen hoef, slaap ik uit. Voor kersenflap kan ik dat echter wel missen. Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:43 schreef CantFazeMe het volgende:
Je kunt ze ook bij de C1000 & AH dacht ik, moet je wel vroeg bij zijn!
Hmpf, degene in mijn buurt heeft ze alleen op maandagen. Niet vaak genoeg dus.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:49 schreef Gulo het volgende:
Vlap?
Ontopic, bij de (banket)bakker natuurlijk. Dat smaakt doorgaans ook een heel stuk beter dan die supermarktmeuk.
Bij een echte bakker kan je toch gewoon voor elke dag bestellen neem ik aan?quote:Op zondag 6 februari 2011 20:51 schreef Antithesis het volgende:
[..]
Hmpf, degene in mijn buurt heeft ze alleen op maandagen. Niet vaak genoeg dus.
Eh, hoe bedoel je? Ze gaan niet zorgen dat er speciaal voor mij elke dag kersenflap te halen is, of wel soms?quote:Op zondag 6 februari 2011 20:52 schreef Gulo het volgende:
[..]
Bij een echte bakker kan je toch gewoon voor elke dag bestellen neem ik aan?
Bij mijn bakker wel in ieder geval.
Als ik een speciale broodwens heb, bakt mijn bakker dat gewoon hoor. Hoe dat met kersenflappen zit weet ik nochtans niet.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:57 schreef Antithesis het volgende:
[..]
Eh, hoe bedoel je? Ze gaan niet zorgen dat er speciaal voor mij elke dag kersenflap te halen is, of wel soms?
Ditquote:Op maandag 7 februari 2011 09:23 schreef SummerBreeze het volgende:
Zorgen dat je altijd een pakje bladerdeeg in de vriezer en een potje kersen (amarenen of kersenvlaaivulling) in de kast hebt.
Zodra je zin hebt in een kersenflap zet je de oven op 225 graden, haalt een plakje (per flap) bladerdeeg uit de vriezer, laat dat even ontdooien, mik kersen in het midden van het bladerdeeg en vouw het geheel tot een driehoek.
Buitenkant van de flap insmeren met water, melk of geklopt ei en bestrooien met suiker.
minuutje of 10 in de oven et voilà, je flap is vers en warm...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |