abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92418520
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:35 schreef CafeRoker het volgende:
een legale laserpointer is al best fel, wat moet je in hemelsnaam met zo'n 50mw ding :?
Patsen bij je matties natuurlijk.

En als je graag sterren wilt aanwijzen kan een dergelijk vermogen wel fijn zijn.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_92429811
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:18 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Met oud en nieuw zat ik nog met een heel simpel klasse 1 lasertje te schijnen op straat, werd meteen door een agent in beslag genomen.
Een paar meter verderop brak de pleures uit maar die groep was kennelijk te groot om aan te pakken en dus pakte ie mij.
Dat is een kwestie van verkeerde plek. Als ik met een honkbalknuppel over straat loop en niet kan aantonen dat ik aan het honkballen ben, ben ik 'm ook kwijt. Echter geen enkele politieman zal mijn 50mW HeNe laser uit mijn huis plukken..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator zondag 6 februari 2011 @ 23:13:49 #28
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_92438531
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:38 schreef FreezePop het volgende:
Ik heb de politie al gebeld ze komen je vanavond uit je bed tillen dat wordt brommen mien jong niet zeepje laten vallen
epic face!
  maandag 7 februari 2011 @ 12:39:58 #30
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_92454658
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van verkeerde plek. Als ik met een honkbalknuppel over straat loop en niet kan aantonen dat ik aan het honkballen ben, ben ik 'm ook kwijt. Echter geen enkele politieman zal mijn 50mW HeNe laser uit mijn huis plukken..
Moest even z'n "macht" tonen inderdaad.
Hij zei ook dat ik op mensen zou hebben geschenen terwijl ik op de stoomwolken van een flinke fik aan het schijnen was (de brandweer was die toen aan het blussen)
Als jij met je HeNe laser dat zou doen wou ie ook worden afgepakt, alleen omdat het een zwaardere laser is zal daar dan ook een boete aan vastzitten.
pi_92458932
Waarom worden dit soort vragen, waarbij je op voorhand al kan voelen wat het antwoord is, pas gesteld als het "leed" geschied is...
pi_92461968
Ik werk met lasers. Op zich hele kleine laserapparatuur. GBIC's (SFP) voor data overdracht in een glasvezelnetwerk. Long wave en short wave. Met name de long wave variant is krachtig. Even voor de duidelijkheid. Je kan er WEL degelijk enorme oogschade aan overhouden. Dit is geen speelgoed voor scholieren.

TS kan beter op zijn minst iedereen op de hoogte stellen.

[ Bericht 29% gewijzigd door IBAZ op 07-02-2011 15:56:57 ]
pi_92543397
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:39 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als jij met je HeNe laser dat zou doen wou ie ook worden afgepakt, alleen omdat het een zwaardere laser is zal daar dan ook een boete aan vastzitten.
De gemiddelde laser pen uit China is sterker dan de gemiddelde HeNe laser. De laatste komen zelden ("consumenten" lasers) boven de 35mW uit, terwijl een beetje 532Nm laserpen al snel 200mW kan halen (zij het voor een korte tijd).
Daarnaast zit je met een HeNe laser al snel vast aan een powersupply en snoer, of of zijn minst dat snoer, wat buiten spelen al wat minder aantrekkelijk maakt..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_92548254
TS wil een Apache neerhalen... :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')