De meterkast zit in de kelder, daarom komen de kabels van boven... denk ik. En kabel 1 gaat volgens mij naar een wanddoosje in de huiskamer.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:00 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
zit er boven een wanddoosje ofzo? Ik snap kabel 2 niet. Beide kabels komen ook van boven,maar de telefoonaansluiting moet van beneden komen of woon je in een appartementencompex of flat ofzo?
Ik vermoed dat kabel 2 naar je telefoon gaat, maar er moeten 2 extra draden aangesloten worden en dat doe je beter niet door ze aan elkaar te verbinden zoals de beunhaas voor je gedaan heeft
Als je een krimptangetje hebt kan je simpel op kabel 1 een connectortje zetten en dan zet je de modem in de meterkast en monteer je op kabel 2 een netwerkaansluiting , dat werkt prima (al is het dan niet helemaal officieel aangesloten, maar afijn, zo heb ik het ook jaren gehad).
Als je echter niet weet hoe een krimptangetje werkt, dan zou ik even een electricien vragen als die in je vrienden/kennissenkring zit of anders een monteur laten komen van tele2.
Ik installeer ADSL en ik zou voor kabel 2 gaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:03 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
kabel 1 is de isra of ik ben gek
Leveren ze die nog steeds bij adsl? Ik meen van niet?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:07 schreef DevelishBuffalo het volgende:
Mijn advies is dan ook om het modem met de bijgeleverde splitter aan te sluiten.
Ligt aan je abbo. Neem je telefonie van je DSL provider, heb je hem niet nodig (data only lijn)quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:11 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Leveren ze die nog steeds bij adsl? Ik meen van niet?
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:15 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
bij mijn schoonzus zat geen tang, maar die had inderdaad telefonie via adsl genomen.
met wat geprul krijg je die connector er ook wel op zonder tang. Het werkt in iedergeval nog steeds
UTP kan makkelijk tot 100 meterquote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:22 schreef gelly het volgende:
Het ISRA is een afgemonteerde grondkabel, niet dit doorgetrokken stuk telefoonkabel. Kijk eens waar kabel 2 vandaan komt. Sowieso moet je kabel 1 vervangen door ADSL/Telefonie kabel. UTP gaat niet werken over langere afstand.
true, daarom moet je het modem zo dicht mogelijk bij het israpunt aansluiten en vanaf daar de rest van je netwerk regelenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Een ADSL signaal echter niet. De aders zijn te dun.
Vaak zit er geen stopcontact in de meterkast of waar het ISRA zit. Heb laatst ook nog zo'n 10m verlengd met goede telefoonkabel. Dat gaat prima.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:25 schreef Misan het volgende:
[..]
true, daarom moet je het modem zo dicht mogelijk bij het israpunt aansluiten en vanaf daar de rest van je netwerk regelen
tussen isra en modem max. 5-10 meter kabel idd
Dit inderdaad, tho soms wordt een DSL signaal geleverd op het tweede aderpaar.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:31 schreef gelly het volgende:
Sluit eerst eens rood op rood aan en blauw op blauw...
Het oranje - oranje/witte paar heeft geen enkel nut tenzij je 2 lijnen hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |