abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:16:03 #1
331914 padvinder4
hallo ik ben nieuw
pi_92287542

» Discuss.
quote:
Journalisten wordt het werken onmogelijk gemaakt door de autoriteiten, maar de Egyptenaren zelf kunnen nog wel naar buiten om de wereld te laten zien wat er gebeurt in de straten van Caïro.

Sociale media

Op Twitter doen niet-journalisten uitgebreid verslag van de gebeurtenissen, op YouTube zijn veel filmpjes te vinden. Er staan veel compilatiefilmpjes van verschillende nieuwsuitzendingen, maar hoe meer (buitenlandse) journalisten de straat niet meer op kunnen, hoe meer we voor nieuws afhankelijk zullen zijn van amateurbeelden.
Christenen en moslims

Nevine Zaki geeft een verslag van de gebeurtenissen via Twitter. Zij plaatste ook de foto van het menselijke schild op het Tahrirplein. Een aantal christenen beschermt moslims tijdens het gebed.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)revolutie_egypte.xml

[ Bericht 25% gewijzigd door paddy op 04-02-2011 18:17:41 (nieuwsbericht aan toegevoegd) ]
ik doe aangifte bij de politie als je een troll bent!!! opgepast!!!!
pi_92287670
Sjezus -O-
Juin uit Eigen Tuin!
pi_92287716
Het is niet netjes maar hij toeterde wel,
pi_92287719
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:18 schreef Symphonic het volgende:
Sjezus -O-
Dat zei ik nou ook al toen ik het zag.
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:22:21 #5
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_92287857
Hebben die mensen totaal geen moreel besef meer?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_92287877
quote:
15s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:22 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Inderdaad. Beetje zomaar over de weg lopen waar ook auto's rijden :{
pi_92287924
quote:
15s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:22 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ze zijn gefrustreerd, geïrriteerd en ze worden met de dag kwader.
Dan krijg je er een die dit soort acties uit gaat halen
Twiddel
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:25:13 #8
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_92287974
What the fack :o :@

Sjeezus... :{
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_92288117
Ik dacht dat die politiebus over die groep heen ging maar uiteindelijk wordt er maar één iemand geschampt ja. Zeker weten een ' :{ '-actie maar nou ook weer niet zó shocking als in de titel staat.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:34:40 #10
313789 TheFamousMan
"De Stroboscoop"
pi_92288407
Het is inderdaad maar één iemand, maar die bus had net zo goed een halve meter naar rechts kunnen draaien en er was niets gebeurd, en het was ook overduidelijk zijn gedachte dat het niet uit maakte hoeveel doden/slachtoffers er vielen...
Op woensdag 5 januari 2011 schreef Klinkerbotsing:
Waarom zijn jouw topics altijd zo awesome _O_
Op maandag 11 april 2011 schreef Myraela:
Hallo mijn "Als je 10 jaar ouder was geweest had ik je geraakt" toekomstige echtgenoot.
pi_92290457
Het lintje komt daar steeds dichter bij het kruitvat
Juin uit Eigen Tuin!
pi_92292418
wtf?
Sisco Certified
pi_92292558
Tja, als die langzamer was gaan rijden was hij zelf de lul, ik kan het hem niet kwalijk nemen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92292861
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:19 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Het is niet netjes maar hij toeterde wel,
:') :P

Maar de politie is toch al een paar dagen niet meer aanwezig op straat?
dus dit filmpje is al iets ouder lijkt me.. Of rijdt de politie wel nog soms rond in hun busjes?
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_92293069
quote:
3s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:50 schreef Voorschrift het volgende:
Tja, als die langzamer was gaan rijden was hij zelf de lul, ik kan het hem niet kwalijk nemen.
Inderdaad en wie weet wat er was gebeurd als hij ook maar een metertje verder erlangs reed, levensgevaarlijk. Nee dit is dan inderdaad een veel beter oplossing, wel dom dat ze niet eerst even een boelbar bevestigd hebben aan de bus om de risico's nog kleiner te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door HyperViper op 03-02-2011 21:05:07 ]
pi_92293655
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:59 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Inderdaad en wie weet wat er was gebeurd als hij ook maar een metertje verder erlangs reed, levensgevaarlijk. Nee dit is dan inderdaad een veel beter oplossing, wel dom dat ze niet eerst even een boelbar bevestigd hebben aan de bus om de risico's nog kleiner te maken.
Weet jij veel wat de situatie was, die politie-agenten zijn ook mensen. Wat er gebeurd is niet goed, maar om door een filmpje van 5 seconden (met busje) te zeggen dat de chauffeur totaal bij zinnen was of niet geschrokken is ook onzinnig. Hoe zou jij reageren met duizenden mensen met stokken, wapens en stenen die op je af rennen?

Nee uiteraard, je zou in de dode hoek kijken, de spiegeltjes netjes controleren en economisch verantwoord optrekken.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92293825
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:09 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Weet jij veel wat de situatie was, die politie-agenten zijn ook mensen. Wat er gebeurd is niet goed, maar om door een filmpje van 5 seconden (met busje) te zeggen dat de chauffeur totaal bij zinnen was of niet geschrokken is ook onzinnig. Hoe zou jij reageren met duizenden mensen met stokken, wapens en stenen die op je af rennen?

Nee uiteraard, je zou in de dode hoek kijken, de spiegeltjes netjes controleren en economisch verantwoord optrekken.
als je iemand voor zijn flikker rijdt, tij je niet met dezelfde bloedgang door
Juin uit Eigen Tuin!
pi_92293969
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:12 schreef Symphonic het volgende:

[..]

als je iemand voor zijn flikker rijdt, tij je niet met dezelfde bloedgang door
Precies, je zou uit de auto stappen en een bloeddorstige menigte tegenstanders waar je net iemand van hebt aangereden vriendelijk assisteren.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92305929
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:09 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

:D! Goed punt, ik weet natuurlijk ook niet hoe ik zou reageren in zo'n situatie maar als ik kijk naar het gedrag van de agenten de afgelopen dagen kan ik mij nauwelijks voorstellen dat angst het motief was voor dit incident.
pi_92306098
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:42 schreef HyperViper het volgende:

[..]

:D! Goed punt, ik weet natuurlijk ook niet hoe ik zou reageren in zo'n situatie maar als ik kijk naar het gedrag van de agenten de afgelopen dagen kan ik mij nauwelijks voorstellen dat angst het motief was voor dit incident.
Angst, woede, wraak, haat, wie weet. Je kan ook niet vergeten dat hun ook continu stenen op de kop krijgen, terecht of niet. Ik denk ook niet dat veel demonstranten een probleem zouden hebben een busje in te rijden op de politie eerlijk gezegd.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92306535
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Angst, woede, wraak, haat, wie weet. Je kan ook niet vergeten dat hun ook continu stenen op de kop krijgen, terecht of niet. Ik denk ook niet dat veel demonstranten een probleem zouden hebben een busje in te rijden op de politie eerlijk gezegd.
Dat denk ik ook niet, maar die offensieve houding ontstond pas na het excessieve geweld afkomstig van de politie en hun vriendelijke vrienden, en zelfs toen waren de demonstranten nog vrij mild wat betreft het gebruik van geweld. De politie is hiervoor getraind en ik denk dat geen een van hun emoties dit incident goedpraat.
pi_92306585
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:58 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet, maar die offensieve houding ontstond pas na het excessieve geweld afkomstig van de politie en hun vriendelijke vrienden, en zelfs toen waren de demonstranten nog vrij mild wat betreft het gebruik van geweld. De politie is hiervoor getraind en ik denk dat geen een van hun emoties dit incident goedpraat.
Ik praat het ook niet goed, ik zeg enkel dat in bepaalde situaties ik exact op eenzelfde manier gehandeld zou hebben. Wanneer ik met m'n auto/busje in een boze menigte terecht kom en ik moet mezelf zien te redden dan gebruik ik de bumper ook wel waar hij voor ontworpen is.

Kwalijk wellicht, maar we blijven mensen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92306637
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik praat het ook niet goed, ik zeg enkel dat in bepaalde situaties ik exact op eenzelfde manier gehandeld zou hebben. Wanneer ik met m'n auto/busje in een boze menigte terecht kom en ik moet mezelf zien te redden dan gebruik ik de bumper ook wel waar hij voor ontworpen is.

Eens.
pi_92306648
quote:
3s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:50 schreef Voorschrift het volgende:
Tja, als hij niet was gaan rijden was niemand de lul. Dus je kan het hem wel kwalijk nemen.
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat zeker. Dat is voor de bestuurder in dit filmpje echter niet het geval.
Conscience do cost.
pi_92306791
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 01:01 schreef ems. het volgende:

[..]

Tja, als hij niet was gaan rijden was niemand de lul. Dus je kan het hem wel kwalijk nemen.

[..]

Dat zeker. Dat is voor de bestuurder in dit filmpje echter niet het geval.
Hij kwam uit de richting van dat plein daarachter met nog veel meer demonstranten, geen idee welke situatie hij uit kwam. Dit filmpje bied geen uitsluitsel, en bovendien moest hij wel uitrijden want hij werkt nog altijd voor de regering, corrupt en dictatoriaal als die is.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')