Nouja, per se...mij is niet heel veel meer dan dat aangeleerdquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:26 schreef GlowMouse het volgende:
Als je per se een kansverdeling wilt pakken, zou ik eerder een poisson- of gammaverdeling pakken. Bij binomiaal valt geen goed verhaal te vinden.
Als X zo'n verdeling heeft, zoek je k zodat P(X <= k) = 0.98.
Die eerste dacht ik wel dat ik kon, leek me niet moeilijk. Maar bij de antwoorden keek ik bij het verkeerde. Dus dacht dat ik iets totaal verkeerd deed. Nu weggehaald, maar je bent te snel. Bedanktquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:55 schreef GlowMouse het volgende:
Die eerste: y9 kun je wel primitiveren, dus pak y=1+x.
Die tweede: die wortel x maakt het lastig, dus probeer y = wortel x.
Wutquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:53 schreef GlowMouse het volgende:
Klopt. Maar dan geldt wel standaardafwijking = 90.
Ik ken de hele gammaverdeling niet. Wij krijgen bij statistiek alleen de normale, de binomiale en de poissonverdeling.quote:
Dat zegt me uiteraard ook helemaal niksquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:25 schreef GlowMouse het volgende:
Je hebt gelijk, in dat geval zou ik voor de poissonverdeling gaan. Je zou eigenlijk de standaarddeviatie ook mee willen nemen bij de bepaling van de parameter; dat kan met maximum likelihood als je dat wat zegt.
Kan je me verder helpen?quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:55 schreef GlowMouse het volgende:
Die tweede: die wortel x maakt het lastig, dus probeer y = wortel x.
Je integreert over het interval [0, π], dus x is niet-negatief. Kies als substitutie:quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:29 schreef Adames het volgende:
[..]
Kan je me verder helpen?
[ afbeelding ]
Erg bedankt. Ik heb het trucje door. De rest lukt zo te zien ook prima nu.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:06 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je integreert over het interval [0, π], dus x is niet-negatief. Kies als substitutie:
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:39 schreef GlowMouse het volgende:
"a is de hoek die de raaklijn van de functie f in het punt (x,f(x)) maakt met de x-as"
Je bedoelt de ruimte van alle elementen in Omega met eindig veel 1'en (noem het even B)?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:12 schreef thabit het volgende:
Kun je die ruimte niet gewoon schrijven als oneindige doorsnede van eindigdimensionale cylinders?
Ja, zo is wel netjes. Bedankt man!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:56 schreef thabit het volgende:
Zij, voor k>=n, v_k de k-dimensional vector met v_i = b_i voor 1 <= i <= n en v_i = 0 voor n+1 <= i <= k. Dan is {x} de doorsnede van A_{v_k} over alle k>=n. Zoiets?
Ik denk dat je deze vraag het best aan een natuurkundige kunt stellen, die vinden dit soort krankzinnige notaties volkomen logisch.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:26 schreef Hanneke12345 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap deze uitwerking niet. De eerste, dw\dz lukte mij ook nog wel. Maar met dat (dw\dz)x bedoelen ze toch de afgeleide van dw\dz naar x, neem ik aan? Waarom valt dan de eerste term gewoon weg?
Ik zou denken dat je iets krijgt als :
[ afbeelding ]
Edit: onder de breukstreep voor de x moet natuurlijk elke keer ook nog een \partial staan!
Niet "naar x", maar "met x constant". De |x,y betekent dan "met x EN y constant". Dat is relevant, want w hangt via y=h(z) van z af.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:26 schreef Hanneke12345 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap deze uitwerking niet. De eerste, dw\dz lukte mij ook nog wel. Maar met dat (dw\dz)x bedoelen ze toch de afgeleide van dw\dz naar x, neem ik aan?
Ah, dat maakt 't verhaal inderdaad anders.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Niet "naar x", maar "met x constant". De |x,y betekent dan "met x EN y constant". Dat is relevant, want w hangt via y=h(z) van z af.
Verder lijkt het me gewoon de kettingregel toepassen
Maal C, niet +C toch?quote:Op zondag 13 februari 2011 17:02 schreef Haushofer het volgende:
Als ik de homogene vergelijking oplos, krijg ik d[ln(y)]/dx = x, dus y = e1/2x^2 + C.
Inderdaadquote:Op zondag 13 februari 2011 19:16 schreef GlowMouse het volgende:
Bij differentieren van Log(2y) vergeet je de kettingregel.
Jaquote:
Wat flauwquote:Op zondag 13 februari 2011 22:25 schreef GlowMouse het volgende:
Ik wil 0.5 wel verdedigen. De student maakt immers de keuze om te zeggen dat "at least one of them shows tails". Bij 1x heads en 1x tails is de kans kleiner dat hij dat zegt dan bij 2x tails.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |