Bron : http://www.zwartewaterkrant.nl/28400.htmlquote:De perversiteit van Lady Gaga, platvoerse en seksueel gerichte teksten uit Top40-muziek, de subtiele erotiek van K3 en de hedonistische boodschap van Jan Smit. Stichting Jijdaar! uit Doorn wil jongeren van reformatorisch Nederland keihard confronteren met de muziek waar zij naar luisteren. De stichting presenteert op zaterdag 12 februari in Genemuiden de inmiddels veelbesproken lezing 'Hinken op twee gedachten'.
De presentatie van de lezing staat gepland op zaterdag 12 februari om 19.30 uur in het Hervormd Centrum, Stuivenbergstraat 51 in Genemuiden.
Meer informatie: www.jijdaar.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2011 17:13:59 ]
Onschuldig kinderliedje.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:15 schreef MASD het volgende:
Ik wil jou, jij wil mij
Ik weet een plekje waar ze
Ons niet vinden
Jij mag me verslinden
Doe het heel zachtjes
Geen kreetjes en geen lachjes
Heel zachtjes
het wordt een leuke zomer
Lieve mooie dromen
[..]
Hittegolf, in mijn hart
Laat mij vanavond naar je
Kamer komen
Duizend hete dromen
Hier word ik opwindend van.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:15 schreef MASD het volgende:
Ik wil jou, jij wil mij
Ons niet vinden
Jij mag me verslinden
Doe het heel zachtjes
Heel zachtjes
Lieve mooie dromen
[..]
Hittegolf, in mijn hart
Kamer komen
Duizend hete dromen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFCA CBS
Dit was de eerste hit van K3, ze wilden zich helemaal niet op kinderen richten. Toen juist bleek dat alleen maar kinderen luisterden, hebben ze de doelgroep veranderd.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:15 schreef MASD het volgende:
Ik wil jou, jij wil mij
Ons niet vinden
Jij mag me verslinden
Doe het heel zachtjes
Heel zachtjes
Lieve mooie dromen
[..]
Hittegolf, in mijn hart
Kamer komen
Duizend hete dromen
quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:15 schreef MASD het volgende:
Ik wil jou, jij wil mij
Ons niet vinden
Jij mag me verslinden
Doe het heel zachtjes
Heel zachtjes
Lieve mooie dromen
[..]
Hittegolf, in mijn hart
Kamer komen
Duizend hete dromen
volgens mij zijn die gereformeerden zelf gewoon een beetje oversekst, ik had deze teksten namelijk nog nooit zelf zo geïnterpreteerdquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:15 schreef MASD het volgende:
Of deze:
Maar jij wil meer - Dan samen uitgaan
Jij wil meer - Dan hand in hand gaan
Jij wil meer - Jij kijkt me zo lief aan
Doe maar
Een klein beetje langzaam
Ik voel me nog niet klaar
Om de grote stap te wagen
Ze gebruiken dit als voorbeeld van jan smit:quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Aan elkaargeluld door een ex-DJ... De bekeerden zijn altijd het meest fanatiek...
Ze denken dat Jan Smit hier meteen mee bedoeld dat de Hemel niet zou bestaan.quote:want de hemel dat is hier, drink rode wijn, maak veel plezier
wees toch blij met elke dag, dat je op aarde wezen mag
Vooral blijven geloven dat het mooier en wonderlijker kan zijn dan hier op aarde... Dat we verdreven zijn uit de tuin van eden heeft alleen te maken met het feit dat onschuld niet meer bestaat en de mens gecorrumpeerd is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:45 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ze gebruiken dit als voorbeeld van jan smit:
[..]
Ze denken dat Jan Smit hier meteen mee bedoeld dat de Hemel niet zou bestaan.
Zijn die mensen dan zo dom dat dit gewoon een stijlfiguur is om aan te tonen dat je gewoon plezier moet hebben op de aarde en er van te genieten. Duidelijk iets wat deze mensen niet doen
en ze roepen altijd: gaat heen en vermenigvuldigt uquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:00 schreef Robophatt het volgende:
De helft van alle nummers die worden gemaakt gaan over liefde, dus over sex. En dan heb je ook nog een hoop muziek dat puur op sex gericht is. Boeiend, daar draait het in het leven ook voor een groot deel om. Maar goed, dat zullen zij natuurlijk blijven ontkennen.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:15 schreef Shispeed het volgende:
[..]
en ze roepen altijd: gaat heen en vermenigvuldigt u![]()
bij ons op school kwam jaren geleden een keer een pater. Ik vroeg dus met mijn brutale bakkus ( ik was 13) hoe het kon dat Maria de heilige maagd maria heette terwijl ze een kind had gekregen.
de reactie van die pater:-->
-->
![]()
en vervolgens zij hij: dat kwam omdat een engeltje onder haar rokje blies![]()
Niet, ik moet van mijn ouders ook naar Catechisatie, waar ze me de vorige keer leerden dat seks fout is als je niet getrouwd bent.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:23 schreef Robophatt het volgende:
[..]
![]()
Verwachten ze serieus dat mensen die in deze tijd zijn opgevoed daar nog intrappen?
Ik snap dat die verhalen niet letterlijk genomen horen te worden, maar het wordt nu onderhand wel erg vermoeiend. Hoe wil je kinderen in vredesnaam klaarstomen voor DEZE maatschappij als ze worden opgevoed aan de hand van 2000 jaar oude verhalen (en normen & waarden)?
Lekker muziekje iddquote:
Hoe is dat nou, leven in 1955?quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
[..]
hier aan de andere kant van de Waal woont ook van dat achterlijke volk. daar lopen alle vrouwen in rokken en kijken ze je scheef aan vanachter de gordijnen als je zondags door het dorp heen rijdt/fiets![]()
en als je zegt dat je van de andere kant komt (onze kant die dus katholiek is + best vrijzinnig + carnaval) kijken ze je eng aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |