abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92281324
quote:
De perversiteit van Lady Gaga, platvoerse en seksueel gerichte teksten uit Top40-muziek, de subtiele erotiek van K3 en de hedonistische boodschap van Jan Smit. Stichting Jijdaar! uit Doorn wil jongeren van reformatorisch Nederland keihard confronteren met de muziek waar zij naar luisteren. De stichting presenteert op zaterdag 12 februari in Genemuiden de inmiddels veelbesproken lezing 'Hinken op twee gedachten'.

De presentatie van de lezing staat gepland op zaterdag 12 februari om 19.30 uur in het Hervormd Centrum, Stuivenbergstraat 51 in Genemuiden.

Meer informatie: www.jijdaar.nl
Bron : http://www.zwartewaterkrant.nl/28400.html

Waarom woon ik hier :')
Dus als ik op mij zelf ga wonen, beetje naar rechts of naar links van de refoband? Iemand suggesties?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2011 17:13:59 ]
pi_92281418
Kut gereformeerden :') Andere mensen een levensvisie opdringen :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_92281423
Done, bagger er uit geknipt.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:14:48 #4
328492 Tilboy
Hey! You're an apple!
pi_92281454
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:14 schreef Rivalo het volgende:
Done, bagger er uit geknipt.
Dan ga ik het nu maar eens lezen.
AFCA CBS
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:15:08 #5
165512 MASD
Music is dead.
pi_92281472
Ik wil jou, jij wil mij
Ik weet een plekje waar ze
Ons niet vinden
Jij mag me verslinden

Doe het heel zachtjes
Geen kreetjes en geen lachjes
Heel zachtjes
het wordt een leuke zomer
Lieve mooie dromen

[..]

Hittegolf, in mijn hart
Laat mij vanavond naar je
Kamer komen
Duizend hete dromen
Long live music.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:15:36 #6
165512 MASD
Music is dead.
pi_92281493
Of deze:

Maar jij wil meer - Dan samen uitgaan
Jij wil meer - Dan hand in hand gaan
Jij wil meer - Jij kijkt me zo lief aan

Doe maar
Een klein beetje langzaam
Ik voel me nog niet klaar
Om de grote stap te wagen
Long live music.
pi_92281500
quote:
6s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:15 schreef MASD het volgende:
Ik wil jou, jij wil mij
Ons niet vinden
Jij mag me verslinden

Doe het heel zachtjes
Heel zachtjes
Lieve mooie dromen

[..]

Hittegolf, in mijn hart
Kamer komen
Duizend hete dromen

Onschuldig kinderliedje.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:16:13 #8
328492 Tilboy
Hey! You're an apple!
pi_92281526
quote:
Ik wil jou, jij wil mij
Ons niet vinden
Jij mag me verslinden

Doe het heel zachtjes
Heel zachtjes
Lieve mooie dromen

[..]

Hittegolf, in mijn hart
Kamer komen
Duizend hete dromen

Hier word ik opwindend van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AFCA CBS
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:22:03 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_92281820
quote:
Ik wil jou, jij wil mij
Ons niet vinden
Jij mag me verslinden

Doe het heel zachtjes
Heel zachtjes
Lieve mooie dromen

[..]

Hittegolf, in mijn hart
Kamer komen
Duizend hete dromen

Dit was de eerste hit van K3, ze wilden zich helemaal niet op kinderen richten. Toen juist bleek dat alleen maar kinderen luisterden, hebben ze de doelgroep veranderd.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:23:19 #10
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_92281884
quote:
Ik wil jou, jij wil mij
Ons niet vinden
Jij mag me verslinden

Doe het heel zachtjes
Heel zachtjes
Lieve mooie dromen

[..]

Hittegolf, in mijn hart
Kamer komen
Duizend hete dromen

quote:
Of deze:

Maar jij wil meer - Dan samen uitgaan
Jij wil meer - Dan hand in hand gaan
Jij wil meer - Jij kijkt me zo lief aan

Doe maar
Een klein beetje langzaam
Ik voel me nog niet klaar
Om de grote stap te wagen

volgens mij zijn die gereformeerden zelf gewoon een beetje oversekst, ik had deze teksten namelijk nog nooit zelf zo geïnterpreteerd :')

bovendien zijn refo's kutvolk. hier aan de andere kant van de Waal woont ook van dat achterlijke volk. daar lopen alle vrouwen in rokken en kijken ze je scheef aan vanachter de gordijnen als je zondags door het dorp heen rijdt/fiets :')

en als je zegt dat je van de andere kant komt (onze kant die dus katholiek is + best vrijzinnig + carnaval) kijken ze je eng aan :')
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:23:23 #11
305049 antidood1
De enige echte.
pi_92281887
Dit is pas satanistische muziek :7
Geen garantie.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:26:29 #12
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_92282075
Aan elkaargeluld door een ex-DJ... De bekeerden zijn altijd het meest fanatiek...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_92283152
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Aan elkaargeluld door een ex-DJ... De bekeerden zijn altijd het meest fanatiek...
Ze gebruiken dit als voorbeeld van jan smit:
quote:
want de hemel dat is hier, drink rode wijn, maak veel plezier
wees toch blij met elke dag, dat je op aarde wezen mag
Ze denken dat Jan Smit hier meteen mee bedoeld dat de Hemel niet zou bestaan.
Zijn die mensen dan zo dom dat dit gewoon een stijlfiguur is om aan te tonen dat je gewoon plezier moet hebben op de aarde en er van te genieten. Duidelijk iets wat deze mensen niet doen :')
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:50:19 #14
165512 MASD
Music is dead.
pi_92283427
Op zich wel terecht die voorbeelden. Het hedonisme is een heidens en duivels concept waar je je kinderen beter niet mee in kunt laten. Daarnaast zijn de k3liedjes doordrenkt met seks. Goede zaak dit.
Long live music.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:56:59 #15
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_92283733
Zeer terechte klacht. :r Dit item kwam laatst op het NOS-journaal, ik was alleen vergeten om zelf er een topic over te openen. :')
pi_92283772
Toen ik nog klein was heb ik ook weleens zo'n avondje meegemaakt waarin een ex-DJ vertelde over de gevaren van popmuziek. Het zal wel dezelfde kerel zijn want hoeveel bekeerde ex-DJ's die dit soort dingen doen lopen er rond in Nederland? Het was een aaneenschakeling van muziekclip na muziekclip waarvan het volgens hem foute teksten waren. Ook een paar nummers die geheime boodschappen van/aan Satan bevatten als je ze achterstevoren draait. En natuurlijk de commerciële radio/tv zenders die je proberen te beïnvloeden met hun promo's. Geluid keihard en een en al bangmakerij.

Dat de teksten van veel bekende muziek niet in het straatje van christenen passen dat is allemaal prima. Maar de insinuatie dat het Satan is die erachter zit die je probeert te beïnvloeden, als een soort van magische spreuk, dat maakt het tot een nare en achterlijke presentatie. Zeker voor kinderen.

Edit: ik vergat nog te zeggen dat de ouders er ook bij zijn. Dus ook al trekken de kinderen er niks van aan, de ouders waarschijnlijk wel (met alle eventuele gevolgen van dien).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_92283914
Ik heb vaker gehoord dat de korte rokjes ed van de K3 zangeressen door Gertje zijn uitgezocht voor de papa's die met kindlief meegaan naar de concerten ;(

De helft van alle nummers die worden gemaakt gaan over liefde, dus over sex. En dan heb je ook nog een hoop muziek dat puur op sex gericht is. Boeiend, daar draait het in het leven ook voor een groot deel om. Maar goed, dat zullen zij natuurlijk blijven ontkennen.

[edit: even hele bericht lezen]

I rest my case.
Ik kan genoeg begrip en respect opbrengen voor religieuze mensen, maar groei alsjeblieft een beetje mee met de maatschappij waarin je leeft. Sex is normaal, popmuziek is normaal en je dochter is toch al geen maagd meer.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:10:37 #18
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_92284448
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:45 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Ze gebruiken dit als voorbeeld van jan smit:

[..]

Ze denken dat Jan Smit hier meteen mee bedoeld dat de Hemel niet zou bestaan.
Zijn die mensen dan zo dom dat dit gewoon een stijlfiguur is om aan te tonen dat je gewoon plezier moet hebben op de aarde en er van te genieten. Duidelijk iets wat deze mensen niet doen :')
Vooral blijven geloven dat het mooier en wonderlijker kan zijn dan hier op aarde... Dat we verdreven zijn uit de tuin van eden heeft alleen te maken met het feit dat onschuld niet meer bestaat en de mens gecorrumpeerd is.

De lol van het leven is dan ook niet het wachten op het paradijs, maar het paradijs hier zoeken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:15:49 #19
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_92284709
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:00 schreef Robophatt het volgende:

De helft van alle nummers die worden gemaakt gaan over liefde, dus over sex. En dan heb je ook nog een hoop muziek dat puur op sex gericht is. Boeiend, daar draait het in het leven ook voor een groot deel om. Maar goed, dat zullen zij natuurlijk blijven ontkennen.
en ze roepen altijd: gaat heen en vermenigvuldigt u :')

bij ons op school kwam jaren geleden een keer een pater. Ik vroeg dus met mijn brutale bakkus ( ik was 13 :') ) hoe het kon dat Maria de heilige maagd maria heette terwijl ze een kind had gekregen.

de reactie van die pater: :o --> :{ --> :(

en vervolgens zij hij: dat kwam omdat een engeltje onder haar rokje blies :') _O-
pi_92285060
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:15 schreef Shispeed het volgende:

[..]

en ze roepen altijd: gaat heen en vermenigvuldigt u :')

bij ons op school kwam jaren geleden een keer een pater. Ik vroeg dus met mijn brutale bakkus ( ik was 13 :') ) hoe het kon dat Maria de heilige maagd maria heette terwijl ze een kind had gekregen.

de reactie van die pater: :o --> :{ --> :(

en vervolgens zij hij: dat kwam omdat een engeltje onder haar rokje blies :') _O-
:{
Verwachten ze serieus dat mensen die in deze tijd zijn opgevoed daar nog intrappen?

Ik snap dat die verhalen niet letterlijk genomen horen te worden, maar het wordt nu onderhand wel erg vermoeiend. Hoe wil je kinderen in vredesnaam klaarstomen voor DEZE maatschappij als ze worden opgevoed aan de hand van 2000 jaar oude verhalen (en normen & waarden)?
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_92285442
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:23 schreef Robophatt het volgende:

[..]

:{
Verwachten ze serieus dat mensen die in deze tijd zijn opgevoed daar nog intrappen?

Ik snap dat die verhalen niet letterlijk genomen horen te worden, maar het wordt nu onderhand wel erg vermoeiend. Hoe wil je kinderen in vredesnaam klaarstomen voor DEZE maatschappij als ze worden opgevoed aan de hand van 2000 jaar oude verhalen (en normen & waarden)?
Niet, ik moet van mijn ouders ook naar Catechisatie, waar ze me de vorige keer leerden dat seks fout is als je niet getrouwd bent.

Ze namen een een stukje van iemand uit de bijbel die verlijdt werd door de vrouw maar die man rende weg. Volgens hun zat die man fout. :')
Totaal niet bij nadenkend dat je toen gestenigd werd en nu niet meer. :')

En dat je als vrijgezel man wel gek bent om weg te rennen als een lekkere getrouwde vrouw het met je wil doen zonder dat je er aan verbonden bent. :D
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:12:01 #22
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_92287322
Ze hebben gewoon gelijk die refo's.

Hierbij voorbeeld:

het gaat gewoon altijd over pijpen, UUH NEUKEN!
Altijd de kleine lettertjes lezen!
  Moderator / Redactie FP donderdag 3 februari 2011 @ 19:30:46 #23
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_92288233
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:23 schreef antidood1 het volgende:
Dit is pas satanistische muziek :7
Lekker muziekje idd ^O^
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_92288327
Gellemuden :D, dat dorp blijft zijn imago altijd waarmaken :').
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:32:56 #25
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92288333
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:23 schreef Shispeed het volgende:

[..]

[..]
hier aan de andere kant van de Waal woont ook van dat achterlijke volk. daar lopen alle vrouwen in rokken en kijken ze je scheef aan vanachter de gordijnen als je zondags door het dorp heen rijdt/fiets :')

en als je zegt dat je van de andere kant komt (onze kant die dus katholiek is + best vrijzinnig + carnaval) kijken ze je eng aan :')
Hoe is dat nou, leven in 1955? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')