abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92269127
Beste,

Ik overweeg om volgend jaar een 4 á 5 maanden te gaan studeren in Zweden. Misschien wil ik dan ook mijn auto meenemen.
Ik heb al een e-mail gestuurd naar het Zweedse 'Transport Styrelsen' maar hier nog geen antwoord op.
Weet iemand of het voor deze periode noodzakelijk om mijn auto officieel te importeren of kan ik hem gewoon op Nederlandse platen laten staan? Op verschillende website (oa van de RDW) kan ik hier niets over vinden.

Bedankt alvast.
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:01:03 #2
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92269392
http://www.betaalbaarspanje.nl/wawcs0120723/auto_in_spanje.html

Deze site zegt 6 maanden vrij. Als je een Nederlandse verzekering hebt (WA) en eventueel een zweedse casco als je dat wilt. Ze geven geen bron maar ik heb dit wel vaker gehoord, volgens mij klopt het.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_92269461
Als je auto de volledige tijd keuring (APK) heeft, mag je van je verzekering meestal 6 maanden in het buitenland rijden. Wel je groene meenemen natuurlijk. Je auto daar importeren hoeft dus niet, en is ook nog eens kostbaar omdat als je terug naar Nederland gaat, je je auto weer op Nederlands kenteken moet zetten (dus weer BPM moet betalen).
Tot 6 maanden is het dus geen probleem. staat ook in je polis als het goed is.

edit: te laat :{w
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:05:17 #4
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92269554
Als er al ooit BPM en BTW betaald is hoef je dat niet opnieuw. Als je de BPM teruggevraagd hebt bij export (kan vanaf oktober 2009 geloof ik?) moet je het opnieuw betalen min de afschrijving en heb je de periode van export dus geen BPM betaald. Je verliest er dus nooit op.
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:09:03 #5
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_92269689
6 maanden is geen probleem in zweden ... wel is het zo dat als je je woonplaats daadwerkelijk in zweden zet, je je wagen MOET importeren. Je mag als inwoner van Zweden niet met een buitenlands ingeschreven wagen blijven rijden.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_92269693
aha oke weer wat geleerd, maar voor die 5 maanden zou ik het niet doen.
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:10:08 #7
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92269735
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:09 schreef HaerdenC het volgende:
6 maanden is geen probleem in zweden ... wel is het zo dat als je je woonplaats daadwerkelijk in zweden zet, je je wagen MOET importeren. Je mag als inwoner van Zweden niet met een buitenlands ingeschreven wagen blijven rijden.
Voor 5 maanden studie hoef je je echter niet in te schrijven dus dat is ook geen probleem.
pi_92269862
Danku allen! Dat is ook weer duidelijk!
pi_92273169
Gewoon je auto mee nemen. Heb voor mijn 6 maanden studieperiode in Montpellier (Frankrijk) ook gewoon mijn auto mee genomen. Nooit iets over gehoord...

Een goede vriend van me studeert nu een jaar in Oxford en heeft ook gewoon zijn auto op NL-kenteken mee genomen daarheen.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:34:49 #10
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_92310235
Scandinavie en zuid europa vergelijken is geen aanrader :) believe me ... in Zweden bv is de controle van dat soort dingen best wel een stuk hoger ... Frankrijk is altijd lax geweest en Engeland is een land dat zowieso enorm veel buitenlanders aantrekt dus daar is de controle een stuk lastiger ... In Zweden (zeker boven Stockholm) val je enorm !!! op als je met een buitenlandse plaat rijdt en ja dat geld ook voor Nederlandse platen die je normaal OVERAL tegen komt :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')