abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_92673440
Oeke, dankjewel voor de uitleg O+ Het probleem was dat ik van het bovenstukje zowel de buitenkant als de binnenvoering aan de rok heb genaaid ipv alleen de buitenkant. In de beschrijving staat het ook niet duidelijk beschreven dat je de voering los moet laten. Nu snap ik het beter.
Wat ik nog niet goed voor me zie is hoe je voorkomt dat je bij de tweede keer naaien over de rits heen, als je de randen van de zoom naar binnen gevouwen hebt, voorkomt dat aan de buitenkant een naad te zien is?

Het jurkje is voor het dochtertje van mijn beste vriendin dat 1 jaar geworden is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas is de verjaardag vandaag, dus ik heb geen tijd meer om het opnieuw te doen. En ik ben een kniesoor, want ik ga het jurkje terugvragen, verbeteren en opsturen. Ik kan er echt niet tegen als een cadeautje niet "perfect" afgewerkt is }:|

Cantare, ik wil best ook wel een jurkje voor jou maken O+ . Maar dan duurt het wel wat langer dan dit, ik heb ieder vrij uurtje eraan gewerkt en moet nu een Mount Everest aan wasgoed opvouwen omdat ik alles heb laten verslonzen :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92674909
Oh Twinks, wat een superschattig jurkje zeg! O+ :Y
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_92675074
Jeetje, ik vind het echt knap! Wat een lief jurkje!! O+
pi_92677859
Erg mooi Twinkly!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_92678155
Hihi, Twinks, ik ben ook een kniesoor. :D Maar ik wilde je een hart onder de riem steken.
Wat ook kan helpen is veel naar kleding te kijken, hoe het gemaakt is en in elkaar zit. Heb je zelf een jurk met een voering en een rits? Wat ET zegt is waar, visualiseren helpt al heel veel.

Ik heb een tekeningetje voor je gemaakt, maar of het er duidelijker van wordt? Ik wilde eerst een fotoroman maken, maar dat vond ik ook weer zo wat.

1 de halsnaad zit aan elkaar, de mooie kanten van de stof en de voering liggen naar je toe. De stof heeft bloemen, de voering strepen. de rugnaad is open.
2 je legt de rits met de tandjes naar buiten op de goede kant van de stof. de gladde kant naar de naad toe.
3 je stikt of rijgt de rits op de goede kant van de stof. In principe rijg je, want dat kan je weer weghalen als je klaar bent.
4 je vouwt de voering op de stof. De goede kanten liggen nu op elkaar, ertussen zit onze rits. Bij de hals zie je nu de naadtoeslag, want dit is de 'binnenkant'. Nu stik je de rits vast, over het rijgsel heen.
Daarna vouw je hem open en verwijder je het rijgsel. Strijkbout erover en klaar aan een kant. Nu de andere kant.

Is het zo wat duidelijker? Jammer dat ik niet dichterbij woonde, anders was het een leuk theekransje geworden! O+
En wat een leuk meiske is dat! Niels en zij hebben vast veel lol samen. :)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92710743
Oeke wat lief O+!! Volgens mij begrijp ik het zo wel, super zeg! <3 Dankjewel!
Inderdaad erg jammer dat we niet wat dichter bij elkaar wonen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 13-02-2011 12:03:49 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92715890
Twinkly, had je mn PM nog gezien?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_92716076
Ohja! Gisteren in de auto op mijn telefoon, dus reageren ging wat lastig ;)
Mooie labeltjes! Ik vind het bijtje super schattig <3 Ik zou ook nog wel een keertje labeltjes willen hebben.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92718003
Ik heb ze hier vandaan. Duurde een weekje ongeveer voor ik ze in huis had.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93026461
Het heeft niets met naaien ed te maken, maar het is wel creatief bezig zijn, het filmpje is helaas zwart wit, maar niet minder leuk eigenlijk.

In het karretje ernaast een vierkante bak daar worden de kinderen ingezet zodra ze geen zin meer hebben om te lopen ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_93028765
Wat cool Bar, dat is idd creatief bezig zijn, mooi issie geworden!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93056052
Leuk bar

Ik ben eindelijk weer eens aan haken toegekomen. Het konijn voor Leia van Orea is klaar




:)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_93060189
Leuk Vicky, oudste staat hier naast me "kijk mama nijntje O+"
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:05:38 #89
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93144961
Twinkly, wat een prachtig jurkje! Ik wou dat ik het geduld had om te naaien :{ Maarrrr.... ik heb inmiddels het haken onder de knie dus ik hoef niet meer jaloers naar jullie maaksels te kijken *D

Voor een jarig vriendinnetje heb ik dit poppensjaaltje en mutsje gehaakt. Ben er best blij mee, want ik had geen patroon, dus ben gewoon op goed geluk gaan haken met dit als resultaat:

pi_93147548
Leuk geworden Tan, als ik dat zo zie dan moet ik ook maar eens aan het haken misschien... :o
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:30:13 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93175965
supergoed gelukt tan! ^O^ you did it! :D

en vixis, hij is weer leuk!!

bar, ik kan je filmpje niet zien, wegens 'deze video is privé'?
in de haak.
pi_93176070
superschattig Tan!
Ik kan je video ook niet zien Bar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_93193963
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:30 schreef trui het volgende:
supergoed gelukt tan! ^O^ you did it! :D

en vixis, hij is weer leuk!!

bar, ik kan je filmpje niet zien, wegens 'deze video is privé'?
Ja dat klopt, omdat het nog geen carnaval is, hebben ze hem weer prive gezet, maar gisteren heb ik gevraagd ofdat ze hem toch nog even terug goed willen zetten.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_93194177
Tan, wat een schattig mutsje en sjaaltje O+ Heel leuk met die kraaltjes en rood met paars ftw!

Vicky, wat leuk dat konijntje! Zoiets moet ik ook maar eens voor Niels gaan maken O+

Bar, wat cool stiekem vind ik hem ook een beetje eng. Ik vind het zo knap hoe dat allemaal kan bewegen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93194806
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:29 schreef Twinkly het volgende:

Bar, wat cool stiekem vind ik hem ook een beetje eng. Ik vind het zo knap hoe dat allemaal kan bewegen.
Eng is alleen omdat het zwart/wit is ;)

Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:50:58 #96
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93195099
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:35 schreef krijtlijk het volgende:
Ohh wat leuk!
Ik maakte vroeger ook altijd van dat soort huisjes voor O.B. mijn witte muis met blauw staartje. Ik mocht er alleen van mijn moeder er nooit mee spelen als er visite was, heel flauw. En als mijn zus gemeen was dan hield ze de muis onder de kraan, dan was het opeens een natte opgezwollen muis.
_O-
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:48:05 #97
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93197656
Mijn Enge-Ogen-Pop :') heeft nu ook een jurkje *O*



  woensdag 23 februari 2011 @ 14:32:02 #98
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_93199792
Netjes gedaan Tan! ^O^ Maar inderdaad een enge ogen popje! :D

Ik heb een naaiprojectje af, het is een kraamcadeautje. Het idee had ik al langer, het uitvoeren bleek wat lastiger. Ondanks dat de lapjes keurig even groot zijn en ik voor mijn doen heel netjes recht langs de randen genaaid heb, is het niet echt een rechte kubus.
Zijn daar nog tips voor, of is dat gewoon onmogelijk vanwege de zachte vulling die er in zit?

...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_93200127
Leuk PM! Heb je de zijkanten verstevigd? Zo niet dan zou je iets kunnen bedenken met een laagje stevige stof met fiberfill oid. Maar als ik zoiets maak gebruik ik eerlijk gezegd een kubus schuimrubber als vulling met eventueel een zachte laag eromheen.

Tan, wat goed gelukt, ik denk dat het een donkere babyborn idd erg leuk staat! Ik krijg alleen wel de kriebels van die ogen :D
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:41:31 #100
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_93200252
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
Leuk PM! Heb je de zijkanten verstevigd? Zo niet dan zou je iets kunnen bedenken met een laagje stevige stof met fiberfill oid. Maar als ik zoiets maak gebruik ik eerlijk gezegd een kubus schuimrubber als vulling met eventueel een zachte laag eromheen.
Dat is inderdaad slimmer ja, een stevige vulling. Ik heb nu van die losse fiber-fill gebruikt, wel handig om een belletje erbij in te proppen.
Alleen als je een hardere binnenkant gebruikt, is het dan niet lastiger om de hoes eromheen te krijgen? Nu heb ik maar een klein gaatje ongestikt hoeven laten om alles binnenstebuiten te keren en de vulling erin te doen. Hoe groter het gat, hoe meer (lelijke) afwerking er aan de buitenkant zit? Ik heb nu de festonsteek gebruikt daarvoor.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')