1 de plicht rekenschap te geven => aansprakelijkheid, responsabiliteit
2 de taak, de plicht voor iets of iem. te zorgen
3 taak die zware plichten of zorgen met zich meebrengt
4 risico
ver·ant·woor·de·lijk·heids·ge·voel (het ~)
1 bereidheid en vermogen om verantwoordelijkheid te dragen
plicht (de ~)
1 wat van iem. geëist wordt
men·ta·li·teit (de ~ (v.))
1 geestelijke instelling => geestesgesteldheid, houding
Ik zou eerst bovenstaande maar eens een kwartiertje bestuderen
Waarom heb je zo'n haast? Samenwonen kan toch altijd nog???
Zoals al eerder gezegd: het is heel goed om eerst helemaal op jezelf (of met vrienden) te wonen. Daar leer je veel van!
angst om alleen te wonen is dan later minder erg, mocht het toch niet goed uitpakken met je vriend.. (dat je het daardoor niet uit durft te maken)
Het is een advies hoor! Maar het is mij altijd goed bevallen om te weten dat je altijd op eigen benen kunt staan!
quote:Klinkt cru, maar is denk ik wel waar je op moet letten.
Op zondag 09 juni 2002 00:19 schreef Swetsenegger het volgende:
ver·ant·woor·de·lijk·heid (de ~ (v.))1 de plicht rekenschap te geven => aansprakelijkheid, responsabiliteit
2 de taak, de plicht voor iets of iem. te zorgen
3 taak die zware plichten of zorgen met zich meebrengt
4 risicover·ant·woor·de·lijk·heids·ge·voel (het ~)
1 bereidheid en vermogen om verantwoordelijkheid te dragen
plicht (de ~)
1 wat van iem. geëist wordt
men·ta·li·teit (de ~ (v.))
1 geestelijke instelling => geestesgesteldheid, houding
Ik zou eerst bovenstaande maar eens een kwartiertje bestuderen
En Shmoop heeft ook een enorm sterk punt hier...
Ik zou het niet zomaar doen, wel half om half samenwonen (aantal dagen per week ofzo) maar dan wel als je zelfstandig ken wonen. Ik woon nu nog thuis, maar zou rustig ergens anders kunnen wonen. Ik weet dat ik zelfstandig kan wonen, doe het al vanaf mijn 16e in de vakanties. Maar van mijn vriendin moet ik het nog zien, en voor ik iets zeker weet (weten of zij zichzelf ook kan redden en ook nog een relatie kan onderhouden) zou ik niet snel gaan samenwonen.
Dit subtiel vertellen aan je vent is wel een must, want anders wordt het een drama...
quote:Helemaal mee eens
Op zondag 09 juni 2002 00:16 schreef shmoopy het volgende:
Ik vind het persoonlijk onverstandig samen te gaan wonen voordat je eerst een tijdje alleen hebt gewoond.
Je moet eerst leren voor jezelf te zorgen,
en als je hier niet 100% voor kunt gaan zou ik het niet doen.
Verder is 4 maanden nogal kort, je bent 18 en dan gelijk zoveel verantwoordelijkheid terwijl je nog eigenlijk alles voor jezelf wilt uitzoeken.
Terugvallen op je keuze is niet fout, ik vind het juist getuigen van verstand. Je laat zien dat je er serieus en goed over nadenkt.
- Je kent hem nog niet lang
- Je bent nog erg jong
- Je bent nog niet gewend om voor jezelf te zorgen, hebt nog niet op jezelf gewoond
- Je moet nu heel plotseling een beslissing nemen en krijgt dus weinig bedenktijd
- Je twijfelt zelf
Vooral dat laatste maakt dat ik in jouw schoenen zeker geen overhaaste beslissingen zou nemen om te gaan samenwonen.
Wij zijn nog steeeds bijelkaar en hij is de man van mijn dromen, maar als ik het over mocht doen zou ik eerst zelfstandig gaan wonen en leren te overleven. Mijn vriend denkt er precies hetzelfde over!
Bovendien is het verschil in hoe vaak je elkaar ziet vaak enorm belastend. Dat klinkt raar, zeker als je heel erg verliefd bent, dan wil je juist niet anders. Maar na een poosje gaat het gewoon doorhangen op je relatie. Je moet écht een ontzettend goede gefundamenteerde relatie hebben en weten waar je aan toe bent met z'n tweeën voor je aan zoiets begint. Bijna altijd gaat het mis. En zelfs 3 jaar was dus niet voldoende daarvoor
Dus sorry meis, laat je vriend lekker op zichzelf gaan wonen en probeer het af en toe een weekendje bij hem... dat is al spannend zat voor dit moment. Je zit nu nog nergens aan vast
prrrrrrr
Ga eerst lekker op jezelf wonen, lees voor jezelf zorgen en je eigen boontjes te doppen. Je hebt dan ook genoeg vrijheid om heel vaak bij je vriend langs te gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |