abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92534922
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:18 schreef Gia het volgende:
Inderdaad. Ben blij dat je toegeeft dat er zulke ouders zijn.
Hoezo 'toegeeft'? :?
Heb ik ooit anders beweerd?
quote:
Mijn kinderen hebben overigens op een reguliere, katholieke, basisschool gezeten.
Bijzonder onderwijs dus ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_92535767
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn kinderen hebben overigens op een reguliere, katholieke, basisschool gezeten.
:D

Ohw, Bijzonder Onderwijs dus! Er is niets regulier aan een Katholieke basisschool.
  woensdag 9 februari 2011 @ 12:49:01 #78
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92541713
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 00:22 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar een kind met een normaal, tot bovengemiddeld IQ, wordt niet geplaatst op een SO school. Never.

Dan deed bij mij of de toelatingscomissie iets verkeerd, of mijn moeder heeft de testpsycholoog omgekocht.
pi_92541770
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:49 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dan deed bij mij of de toelatingscomissie iets verkeerd, of mijn moeder heeft de testpsycholoog omgekocht.
Hoe vaak moet ik nog herhalen dat cluster 4 SO niet gaat over IQ, maar wel over emotionele stoornissen, gedragsstoornissen of ontwikkelingsproblemen?
  woensdag 9 februari 2011 @ 12:55:18 #80
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92541944
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:50 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik nog herhalen dat cluster 4 SO niet gaat over IQ, maar wel over emotionele stoornissen, gedragsstoornissen of ontwikkelingsproblemen?
Ah, toen had ik dat andere stuk niet gelezen. Het werd zo stellig gezegd.

Ben het wel met je eens dat het dom is je kind naar speciaal onderwijs te sturen 'omdat het zo individueel is'.

Ja misschien zitten de tafels en de D's en T's er heeel goed in, maar daar heeft je kind niks aan, want zie maar eens aan werk te komen met een SpecialEd etiket. :')
  woensdag 9 februari 2011 @ 12:58:53 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92542087
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:55 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens dat het dom is je kind naar speciaal onderwijs te sturen 'omdat het zo individueel is'.

Ja misschien zitten de tafels en de D's en T's er heeel goed in, maar daar heeft je kind niks aan, want zie maar eens aan werk te komen met een SpecialEd etiket. :')
Mijn ouders hebben mij na de eerste twee klassen van het speciaal basisonderwijs voor slechthorenden gehaald en naar een reguliere basisschool gestuurd, omdat ze vonden dat het niveau te laag was. Opvallend is inderdaad dat veel slechthorenden die vervolgens naar het voortgezet speciaal onderwijs gingen daarna één of twee schakeljaren moesten doorlopen voor ze naar het (toen nog) vbo of de mavo konden.
Ik kwam wel meteen in de eerste klas terecht en mijn klasgenoten waren dus 2 jaar ouder. Ik vraag me af waar het voor nodig is om alleen met een gehoorprobleem zo'n grote achterstand te hebben ten opzichte van je leeftijdsgenoten. Als ze gewoon naar een normale school waren gegaan, zoals ik, hadden ze die achterstand niet gehad.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 9 februari 2011 @ 12:58:57 #82
321876 Cherna
Fuck the System
pi_92542088
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:50 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dit. Ik heb hier al eens gezegd dat een van mijn dochters speciaal onderwijs genoten heeft en dit met een IQ tussen de 80 en 85. Maar haar omgangsvormen waren door het constante pesten op een reguliere school dermate verslechterd dat er hulp moest komen in de vorm van speciaal onderwijs. Ze sloeg vanaf haar 11e leerjaar alles kort en klein en sloeg ook naar andere kinderen etc. Maar goed als je jaren wordt gepest omdat je niet kunt meekomen met de lesstof dan kunnen dit soort dingen ontstaan. Eerst een super leuk kind verpest door een reguliere school.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen en heb ik haar op het goede pad kunnen houden. Maar het heeft me wel de nodige jaren van mijn leven gekost.
Ik ben in ieder geval blij dat ze een aantal jaren Speciaal onderwijs heeft genoten. Als gezin kun je dit soort problemen(invloeden van buitenaf) niet alleen aan. Vooral in deze huidige flut maatschappij waarbij je afhankelijk bent van je omgeving.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_92542188
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:55 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

De discussie ging erover, dat Gia beweerde dat de kinderen van een arts die niets mankeerden (geen stoornissen of ontwikkelingsproblemen, en met een bovengemiddeld IQ) naar het SO gingen omdat de dokter dat beter onderwijs zou vinden. Dat is niet mogelijk. Er zijn voorwaarden verbonden aan een plaatsing op een SO. Bovendien, moet je wel aan Münchhausen by proxy lijden als je je gezonde kind allerlei problematiek wilt toedichten die het niet heeft, enkel om het in het SO geplaatst te zien worden. Dan mankeer je zelf wat als ouder zijnde ;)

Precies wat je zelf ook al aangeeft, aan SO kleeft een stigma. Daar heb je eerder last van in je verdere leven, dan profijt.
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:03:34 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92542262
Over het stigma:

Je kunt ook beginnen op het speciaal onderwijs en daarna doorstromen naar een reguliere school. Dan zet je alleen de reguliere school op je cv. Zo heb ik het ook gedaan :). Overigens kan ik mij niet voorstellen dat ik last zou hebben van een stigma, aangezien ik na het vso de universiteit heb gedaan. Ik heb mezelf dus wel bewezen, inmiddels, wat doet de middelbare school er dan nog toe?
Niet meer actief op Fok!
pi_92542375
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:03 schreef Viking84 het volgende:
Over het stigma:

Je kunt ook beginnen op het speciaal onderwijs en daarna doorstromen naar een reguliere school. Dan zet je alleen de reguliere school op je cv. Zo heb ik het ook gedaan :). Overigens kan ik mij niet voorstellen dat ik last zou hebben van een stigma, aangezien ik na het vso de universiteit heb gedaan. Ik heb mezelf dus wel bewezen, inmiddels, wat doet de middelbare school er dan nog toe?
Jawel, maar bij jou ging het dan ook om een lichamelijk probleem. Niet over IQ, niet over stoornissen. Dat is toch wel een verschil.
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:10:36 #86
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92542498
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben mij na de eerste twee klassen van het speciaal basisonderwijs voor slechthorenden gehaald en naar een reguliere basisschool gestuurd, omdat ze vonden dat het niveau te laag was. Opvallend is inderdaad dat veel slechthorenden die vervolgens naar het voortgezet speciaal onderwijs gingen daarna één of twee schakeljaren moesten doorlopen voor ze naar het (toen nog) vbo of de mavo konden.
Ik kwam wel meteen in de eerste klas terecht en mijn klasgenoten waren dus 2 jaar ouder. Ik vraag me af waar het voor nodig is om alleen met een gehoorprobleem zo'n grote achterstand te hebben ten opzichte van je leeftijdsgenoten. Als ze gewoon naar een normale school waren gegaan, zoals ik, hadden ze die achterstand niet gehad.
Ik dacht altijd dat een mytylschool voor lichamelijk gehandicapten was, maar het merendeel van deze kinderen heeft een zeer laag niveau.

Mij is toen uitgelegd dat dat vroeger niet zo was, dat er ook veel kinderen met normaal verstand zaten. Maar het SO heeft wel een 'etiket' imago. En dat er in iedere mytylklas wel een paar verstandelijk gehandicapten en zwakke leerlingen zaten, hielp ook niet mee.

Daardoor probeerden zo veel mogelijk ouders hun kind regulier onderwijs te laten volgen. De kinderen waarbij dat enigszins in de mogelijkheid lag vertrokken. De kinderen die achter bleven waren degenen met meervoudige problemen, dubbele handicaps, lage IQ's ed. Daar wordt het niveau niet hoger van.

Misschien speelt op het dovenonderwijs ook een soortgelijk proces?
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:11:18 #87
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92542522
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:01 schreef Banjerkanjer het volgende:

Bovendien, moet je wel aan Münchhausen by proxy lijden als je je gezonde kind allerlei problematiek wilt toedichten die het niet heeft, enkel om het in het SO geplaatst te zien worden. Dan mankeer je zelf wat als ouder zijnde ;)
Klopt. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')