abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92193779
Heb ik weer: een naheffingsaanslag voor het (kennelijk) niet betaald parkeren.

Nu kan ik me herinneren dat ik op het vermelde tijdstip op die plek heb geparkeerd, maar kan me geen bekeuring, betaalautomaat of bordje met 'betaald parkeren' voor de geest halen.

Heeft het zin om bezwaar te maken tegen deze boete?
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_92193886
Ga terug naar de plek en kijk of er een bord staat dat er betaald moet worden voor te mogen parkeren.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_92193949
Tis ook geen bekeuring, maar een naheffingsaanslag parkeerbelasting.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_92193968
Parkeerboete is formeel geen boete, maar een gefiscaliseerde procedure. Beroep heeft geen zin.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_92194306
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:16 schreef iehlaak het volgende:
Parkeerboete is formeel geen boete, maar een gefiscaliseerde procedure. Beroep heeft geen zin.
Tegen een naheffingsaanslag kan toch ook gewoon bezwaar gemaakt worden.
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 21:25:58 #6
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_92194615
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:21 schreef hamster90 het volgende:

[..]

Tegen een naheffingsaanslag kan toch ook gewoon bezwaar gemaakt worden.
Dat kan inderdaad, maar de kans op een voor TS succesvol eindresultaat is minimaal.
pi_92195271
Een reden dat het gefiscaliseerd werd is om te voorkomen dat mensen eenvoudig bezwaar kunnen maken. Je kan je energie beter in iets anders stoppen. De tijd en het geld dat je kwijt bent met brieven is groter dan de kans dat je iets terugkrijgt.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_92197480
googlemaps kijken naar een automaat
pi_92201008
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:14 schreef Disavowed het volgende:
Heb ik weer: een naheffingsaanslag voor het (kennelijk) niet betaald parkeren.

Nu kan ik me herinneren dat ik op het vermelde tijdstip op die plek heb geparkeerd, maar kan me geen bekeuring, betaalautomaat of bordje met 'betaald parkeren' voor de geest halen.

Heeft het zin om bezwaar te maken tegen deze boete?
Natuurlijk heeft dat zin. Iedereen weet toch dat je niet hoeft te betalen als je je er niks van herinnert?

Ik reed laatst 180 in de bebouwde kom, maar ik hoefde geen boete te betalen. Ik kon me namelijk helemaal niet herinneren dat er een bordje met 50 stond. *)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2011 22:57:36 ]
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:27:25 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92202915
Het briefje hoeft niet per se gegeven te worden. Dat is meer een 'service'. Kan misschien ook weggewaaid zijn. Dat is in ieder geval geen grond voor een bezwaar. Borden gemist hebben ook niet.

Je zou er nog eens kunnen rondkijken of het echt wel goed aangegeven staat. Als er niets staat heb je een punt. Maar ik vrees dat het toch wel aangegeven zal zijn...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_92239854
Die 50 euro zal me aan mijn kont roesten. Fout is fout.

Maar ik heb graag een bonnetje. Tegenwoordig kan iedereen zo'n flutbrief in elkaar zetten :{.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_92240554
Heeft geen zin, zelf al meerdere malen gehad.
pi_92242774
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:51 schreef Disavowed het volgende:
Die 50 euro zal me aan mijn kont roesten. Fout is fout.

Maar ik heb graag een bonnetje. Tegenwoordig kan iedereen zo'n flutbrief in elkaar zetten :{.
Het rekeningnummer controleren op echtheid kan ook gelukkig ook iedereen. Maar tis idd. wel wat om op te letten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')