Je moet sowieso eerst 6 jaar als kandidaat notaris werkzaam zijn alvorens je eventueel benoemd kan worden. Het is niet zo dat je automatisch notaris wordt na 6 jaar, er moet een plek zijn. Hoe het precies allemaal zit weet ik ook niet. Volgens mij volg je vaak iemand op in een kantoor die met pensioen gaat, dan komt er dus een plekje vrij. Of je vestigt op een nieuwe plek een kantoor, maar dan moet dat dus wel worden toegewezen, kijken ze of er niet teveel kantoren zitten etc.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:10 schreef Yoopielolol het volgende:
Ik heb Radboud uni gemaild over welke HBO opleiding het beste aansluit op de Notarieel Recht opleiding, bij toelatingseisen staat alleen '''HBO diploma'', niet specifiek welke, betekent dat dus dat je met elke HBO vooropleiding Notarieel recht kan doen? En ja, hoe zit het eigenlijk met het 6 jaar stage- benoeming systeem? ben daar ook nog niet helemaal over in uit
OK, dus het zal denk ik wel HBO rechten op Fontys Tilburg worden, heb Radbout nog gemaild over opleidingen in Fontys Eindhoven (woon daar dichterbij) die ook goed zijn om Notarieel Recht te kunnen doen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:22 schreef Kudtstudent het volgende:
Ik zou HBO Rechten eens overwegen qua HBO studie.
Wat betreft je tweede vraag: http://www.google.nl/#scl(...)&fp=41e6ee62c04995ea
Ik zou eens beginnen met die Wikipedia pagina bovenaan.
En nu een aantal vragen aan jou. Hoe ben je opeens op het idee gekomen om notaris te willen worden? Is dat een idee wat overnacht bij je op is gekomen of loop je er al langer mee rond? En ten slotte: wat spreekt je aan in het beroep notaris?
nee waaruit bestaat?quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:31 schreef Marloes het volgende:
Oh my god.. Ik denk niet dat ik nog serieus in dit topic ga reageren
Ok laatste poging: weet je überhaupt wel waar het werk van een kandidaat-notaris/notaris uit bestaat?
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:11 schreef Yoopielolol het volgende:
Ik weet dat notaris omgaat met contracten etc.
Wat let je?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben zo geneigd deze gewoon dicht te kletteren
hoezo? ik wil echt notaris wordenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:25 schreef aaipod het volgende:
Dit moet wel een troll zijn. En zo niet kan ik inmiddels wel 10 redenen verzinnen waarom TS echt nooit notaris zal worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |