abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92173098
Tja, de titel zegt het al.
Hoe verf ik het beste louvre deuren. Ik moet en zal die dingen al kastdeurtjes gebruiken, maar ze moeten natuurlijk wel een leuk kleurtje.
Het zijn open louvres.

Tips??
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:51:22 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92173419
Met een klein kwastje, lijkt me.
The love you take is equal to the love you make.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 februari 2011 @ 14:58:12 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92173761
spuitbus ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_92174625
Het fatsoenlijk schuren van die dingen is een stuk lastiger dan het schilderen.
Mijn vader heeft ze een paar jaar geleden met de kwast gedaan, een hels karwei.
Als het opnieuw moet gebeuren denk ik dat ik er een spuitbus voor pak.
Da gao nie nou!
pi_92186308
ik zou in een of andere bouwmarkt zo'n verfspuit machine op de kop tikken
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:25:38 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_92194585
Andere vraag: waarom....?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_92195109
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:05 schreef deadly_kiss het volgende:
ik zou in een of andere bouwmarkt zo'n verfspuit machine op de kop tikken
dit dus niet he:)

ik zou ook voor en spuitbus gaan, maar dan hele dunne laagjes want druipers heb je zo, zeker met zoveel hoekjes die je niet allemaal kunt overzien...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_92195275
En dan natuurlijk wel zo leggen dat de latjes van de deurtjes horizontaal komen te liggen tijdens het spuiten, dan loopt er zeker niets af... (of je moet er wel een heeeel dikke laag in 1x tegenaan proberen te plakken)
Da gao nie nou!
pi_92200603
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:34 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

dit dus niet he:)

ik zou ook voor en spuitbus gaan, maar dan hele dunne laagjes want druipers heb je zo, zeker met zoveel hoekjes die je niet allemaal kunt overzien...
want...?
die dingen heb je tegenwoordig voor een tientje en dan kan je elke kleur erin smijten die je zelf wil.
pi_92213061
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:49 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

want...?
die dingen heb je tegenwoordig voor een tientje en dan kan je elke kleur erin smijten die je zelf wil.
Juist, kennelijk nog nooit met zo'n ding gewerkt? (en een tientje zijn ze echt niet :) )

Je krijgt nimmer een gelijkwaardig eindresultaat. alles valt en staat met hoe netjes je iets wenst te hebben, maar ik zou t niet doen
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 februari 2011 @ 10:58:45 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92213493
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:49 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

want...?
een spuitbus is goedkoper, want een verfspuitmachine kost echt geen tientje (wta RTM ook al aangeeft) en er zit precies genoeg druk achter om zoiets simpels als een louvre deurtje te kunnen spuiten. Je hoeft geen muren te spuiten he :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:25:28 #12
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_92216605
spuitbus nemen en je deurtjes NIET neerleggen maar verticaal spuiten. Hoe rechter iets staat hoe minder stof erop komt tijdens het drogen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_92216837
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 10:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

een spuitbus is goedkoper, want een verfspuitmachine kost echt geen tientje (wta RTM ook al aangeeft) en er zit precies genoeg druk achter om zoiets simpels als een louvre deurtje te kunnen spuiten. Je hoeft geen muren te spuiten he :')
Drukt loopt terug zodra je hem gebruikt ,dus je hebt nooit een evenredig resultaat.
ze houden al rekening met het drukverlies ,dus de lak is ook zo dun mogelijk gehouden .
Je krijgt wervelingen in de hoeken ,dus probleem met je dekking .
Ik zou voorlakken met gepigmenteerde grondverf in de zelfde kleur
en met een verniskwastje aflakken .
  donderdag 3 februari 2011 @ 10:02:05 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_92263817
Of je tikt je deurtje even uit elkaar, lakt alle delen op de manier die jij prima vindt. Vervolgens lijm je het ding weer in elkaar en je hebt het allermooiste effect.
Het kost toch oneveredig veel moeite om een louvredeurte te lakken, op welke manier dan ook, met alle bijkomende problemen van dien. Doe dan even ietsje meer moeite voor een echt net resultaat, of bestel die dingen gewoon in kleur.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_92269063
rolletje
pi_92691399
Heb het inmiddels "gewoon" met een kwastje en rollertje gedaan. Zoals het er nu naar uitziet, is dat prima gelukt!
Zo'n "doe-het-zelf-spuitbus" zie ik inderdaad niet zitten, maar je schijnt ook echte spuitbussen te kunnen laten maken in elke gewenste kleur....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')