Dit kwam in het vorige topic ook al voorbij toch?quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:28 schreef Gellius het volgende:
Thinking outside the box, Liene. Out of the box is volgens mij weer iets anders.
Ik heb het onlangs ergens gezien, dacht dat het hier was, maar kan het zo snel niet terug vinden. Ik dacht ook altijd dat het out of the box was, maar outside the box klinkt toch beter, al wil dat natuurlijk niet automatisch zeggen dat het dan goed is.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:36 schreef Gellius het volgende:
Is dat zo? Ik had er wel laatst een meningsverschil over met iemand, maar dat was niet hier, dacht ik.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thinking_outside_the_boxquote:Thinking outside the box (sometimes erroneously called "thinking out of the box" or "thinking outside the square") is to think differently, unconventionally or from a new perspective.
Vooral niet aan sherry-drinkers begrijp ik.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vind dit een beetje benauwende discussie. Ik hou er absolutt niet van om labeltjes aan mensen te hangen en daar riekt dit toch wel een beetje naar.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:44 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Vooral niet aan sherry-drinkers begrijp ik.
Kan allebei. Er is wel een nuanceverschil: met 'thinking out-of-the-box' benadruk je het proces (van beweging uit conventionele kaders) meer.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:28 schreef Gellius het volgende:
Thinking outside the box, Liene. Out of the box is volgens mij weer iets anders.
Snap ik. Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar 'outside the box'. Maar op Google krijg je veel meer hits voor 'thinking out of the box' dan voor 'thinking outside the box'.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:52 schreef Gellius het volgende:
Misschien. Maar als 'out of the box' wil zeggen: ready-made; direct klaar voor gebruik; this router works out of the box, dan heb ik bij out-of-the-box-denken toch hele andere, eerder tegengestelde associaties dan bij outside-the-box-denken.
Gezocht: energieke self-starter zonder 9-5 mentaliteit.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:55 schreef ShadyLane het volgende:
Het is in elk geval zo'n kreet die, in welke variant dan ook, in een personeelsadvertentie aangeeft dat je met 'n 'veel geschreeuw en weinig wol'bedrijf te maken hebt.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:35 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik moet binnenkort maar weer eens langskomen om Ivan (en Lena) te adoreren.
Dat kun je hem niet kwalijk nemen; Ivan at pindakaas op zijn bank.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:51 schreef Thisbe het volgende:
[..]
En dan keihard volhouden dat je zenuwachtig wordt van kinderen.
Vergeet 'teamplayer met humor' niet!quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:12 schreef NoCigar het volgende:
Gezocht: energieke self-starter zonder 9-5 mentaliteit.
Ik geloof niet dat we ooit nog gezien hebben hoe je de hut uiteindelijk nou ingericht hebt, met alle Mad Men en Dexter invloeden en a rug that really ties the room together.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:12 schreef zodiakk het volgende:
[..]
En mijn planten, en mijn globe, en mijn boekenkast, en mijn houten beeldje uit Indonesië, en de vormgeving van mijn keuken, en het slot op mijn voordeur, en de verlichting in mijn badkamer, en het gebrek aan stoelen in mijn slaapkamer, etc, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |