quote:Voor de heidenen was de volmaakte mens de volmaaktheid van de bestaande mens; voor de christenen is de volmaakte mens de volmaaktheid van de niet bestaande mens; voor de boeddhisten is de volmaakte mens de volmaaktheid dat de mens niet bestaat.
De natuur is het verschil tussen de ziel en God.
Al wat de mens laat zien of uitdrukt is een opmerking in de kantlijn van een geheel uitgegomde tekst. Uit die opmerking leiden wij min of meer de betekenis af van de tekst die er had moeten staan, maar altijd blijft er twijfel en zijn er veel mogelijke betekenissen.
Je mag een hekel hebben aan pretentieuze dierennamen, maar ik vraag me af in hoeverre een dierennaam pretentieus is en in hoeverre je pretenties af kan lezen aan ankel de naamgeving.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik niet helpen, natuurlijk. Feit blijft dat ik een hekel heb aan pretentieuze dierennamen. Niks mis met Poekie, Koos of Karel.
quote:Twee dingen slechts heeft het noodlot mij gegeven: kasboeken en de gave om te dromen.
Dat was de andere optie. Hoe raad ik het zo, of wist ik het al? Je vindt katten zeker van die enge, glijerige beesten.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:03 schreef Thisbe het volgende:
Als je met allergisch bedoelt dat ik een hekel heb aan katten, dan heb je gelijk Lienekien. Honden zijn coolerder.
Bovendien zijn guppen makkelijk, en kun je ook eens gewoon een week weg. Nu zijn ze dood helaas.
Jij probeert objectief vast te stellen of we iets als pretentieus kunnen beschouwen, terwijl ik probeer aan te geven dat het in dezen gaan om mijn subjectieve mening.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Je mag een hekel hebben aan pretentieuze dierennamen, maar ik vraag me af in hoeverre een dierennaam pretentieus is en in hoeverre je pretenties af kan lezen aan ankel de naamgeving.
Pretenties gaan mijns inziens gepaard met gedrag. Een naam is pas pretentieus als je te pas en te onpas semi-nonchalant verteld hoe je aan die naam komt. Anders bestaat de mogelijkhied dat je de naam gewoon mooi vindt. Als je veel naar Jazz luister wordt dat beïnvloedt door jazzmuzikanten. Had hij naar country geluisterd, dan waren het misschien wel Dolly, Garth en Dixie geweest.
Is dat dan ook pretentieus, of niet omdat het country is?
Vervolgvraag; Is iedereen die naar jazz luistert in jouw ogen dan pretentieus?
Het kan me helemaal niks schelen, Thisbe. Maar het is zo toevallig het onderwerp van gesprek.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:17 schreef Thisbe het volgende:
Mensen moeten zelf weten welke beesten ze als huisdier hebben, maar de heiligverklaring van hun beest moeten ze voor zich houden. Wat kan jou het schelen dat ik niet van katten hou?
Nou ja! Zo'n bewering is pas pretentieus. Zeg dan gewoon dat je er zelf geen reet aan vindt.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:17 schreef Lienekien het volgende:
Ja, naar jazz luisteren vind ik ook vrij pretentieus. Ik geloof lang niet altijd dat mensen die dat doen jazz ook echt leuk vinden, maar meer denken dat ze het leuk moeten vinden.
Ik vind sommige jazz best leuk. We hebben bijv. drie (!) cd's van Miles Davis.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja! Zo'n bewering is pas pretentieus. Zeg dan gewoon dat je er zelf geen reet aan vindt..
Ivan beheerst inmiddels: boe, woefwoef en mauw.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:19 schreef zodiakk het volgende:
Ik ben voorstander van onomatopeïsche aanduidingen voor dieren. Blup. Mauw. Woef. Snuf. Tsjilp. Less is more, mensen.
En omdat jij jazz minder leuk vindt ga je er maar van uit dat mensen jazz leuk vinden omdat ze het leuk moeten vinden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind sommige jazz best leuk. We hebben bijv. drie (!) cd's van Miles Davis.
Nee, ik vind jazz en bijv. klassieke muziek typisch van die potentieel pretentieuze muzieksmaakkeuzes. Iets waar je lekker interessant mee voor de dag kan komen. Country leent zich daar nu eenmaal minder toe.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
En omdat jij jazz minder leuk vindt ga je er maar van uit dat mensen jazz leuk vinden omdat ze het leuk moeten vinden.
Wat Ringo zegt, Beetje pretentieus en egeocentrisch ook.
Kan ook iets heel pretentieus hebben, ja. Als je het zo bekijkt.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:29 schreef Ringo het volgende:
Ik vind country nu typisch van die kijk-mij-eens-met-het-gewone-volk-meekunnen-muziek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |