abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:07:21 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_92211808
Nog zo een mooie.
quote:
Voor de heidenen was de volmaakte mens de volmaaktheid van de bestaande mens; voor de christenen is de volmaakte mens de volmaaktheid van de niet bestaande mens; voor de boeddhisten is de volmaakte mens de volmaaktheid dat de mens niet bestaat.

De natuur is het verschil tussen de ziel en God.

Al wat de mens laat zien of uitdrukt is een opmerking in de kantlijn van een geheel uitgegomde tekst. Uit die opmerking leiden wij min of meer de betekenis af van de tekst die er had moeten staan, maar altijd blijft er twijfel en zijn er veel mogelijke betekenissen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_92211840
quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2011 09:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik niet helpen, natuurlijk. Feit blijft dat ik een hekel heb aan pretentieuze dierennamen. Niks mis met Poekie, Koos of Karel.
Je mag een hekel hebben aan pretentieuze dierennamen, maar ik vraag me af in hoeverre een dierennaam pretentieus is en in hoeverre je pretenties af kan lezen aan ankel de naamgeving.
Pretenties gaan mijns inziens gepaard met gedrag. Een naam is pas pretentieus als je te pas en te onpas semi-nonchalant verteld hoe je aan die naam komt. Anders bestaat de mogelijkhied dat je de naam gewoon mooi vindt. Als je veel naar Jazz luister wordt dat beïnvloedt door jazzmuzikanten. Had hij naar country geluisterd, dan waren het misschien wel Dolly, Garth en Dixie geweest.
Is dat dan ook pretentieus, of niet omdat het country is?
Vervolgvraag; Is iedereen die naar jazz luistert in jouw ogen dan pretentieus?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:11:03 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_92211907
quote:
Twee dingen slechts heeft het noodlot mij gegeven: kasboeken en de gave om te dromen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:14:33 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92211992
quote:
2s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:03 schreef Thisbe het volgende:
Als je met allergisch bedoelt dat ik een hekel heb aan katten, dan heb je gelijk Lienekien. Honden zijn coolerder.
Bovendien zijn guppen makkelijk, en kun je ook eens gewoon een week weg. Nu zijn ze dood helaas.
Dat was de andere optie. Hoe raad ik het zo, of wist ik het al? Je vindt katten zeker van die enge, glijerige beesten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_92212068
Mensen moeten zelf weten welke beesten ze als huisdier hebben, maar de heiligverklaring van hun beest moeten ze voor zich houden. Wat kan jou het schelen dat ik niet van katten hou?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_92212069
Nou ja, daar heeft Thisbe natuurlijk wel gelijk in. Bovendien stinken ze altijd een beetje.
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:17:51 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92212076
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Je mag een hekel hebben aan pretentieuze dierennamen, maar ik vraag me af in hoeverre een dierennaam pretentieus is en in hoeverre je pretenties af kan lezen aan ankel de naamgeving.
Pretenties gaan mijns inziens gepaard met gedrag. Een naam is pas pretentieus als je te pas en te onpas semi-nonchalant verteld hoe je aan die naam komt. Anders bestaat de mogelijkhied dat je de naam gewoon mooi vindt. Als je veel naar Jazz luister wordt dat beïnvloedt door jazzmuzikanten. Had hij naar country geluisterd, dan waren het misschien wel Dolly, Garth en Dixie geweest.
Is dat dan ook pretentieus, of niet omdat het country is?
Vervolgvraag; Is iedereen die naar jazz luistert in jouw ogen dan pretentieus?
Jij probeert objectief vast te stellen of we iets als pretentieus kunnen beschouwen, terwijl ik probeer aan te geven dat het in dezen gaan om mijn subjectieve mening.

Ja, naar jazz luisteren vind ik ook vrij pretentieus. Ik geloof lang niet altijd dat mensen die dat doen jazz ook echt leuk vinden, maar meer denken dat ze het leuk moeten vinden.
pi_92212085
Ik lig steeds achter.
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:18:28 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92212096
quote:
10s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:17 schreef Thisbe het volgende:
Mensen moeten zelf weten welke beesten ze als huisdier hebben, maar de heiligverklaring van hun beest moeten ze voor zich houden. Wat kan jou het schelen dat ik niet van katten hou?
Het kan me helemaal niks schelen, Thisbe. Maar het is zo toevallig het onderwerp van gesprek.
pi_92212116
Overigens vind ik katten zelden stinken Gellius, dat is meer voorbehouden aan langharige honden.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_92212124
Ik ben voorstander van onomatopeïsche aanduidingen voor dieren. Blup. Mauw. Woef. Snuf. Tsjilp. Less is more, mensen.
pi_92212133
Nee, ik vind ze stinken, Thisbe. Een beetje.
pi_92212171
Katten stinken niet, Gellius. Dat zijn de keutels op je hoofdkussen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:20:44 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_92212178
Het zijn toch echt de honden die stinken, hoor. Zichzelf bevuilende kadavervreters, zoals mijn vader zegt.
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:22:22 #140
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_92212245
quote:
10s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:17 schreef Lienekien het volgende:

Ja, naar jazz luisteren vind ik ook vrij pretentieus. Ik geloof lang niet altijd dat mensen die dat doen jazz ook echt leuk vinden, maar meer denken dat ze het leuk moeten vinden.
Nou ja! Zo'n bewering is pas pretentieus. Zeg dan gewoon dat je er zelf geen reet aan vindt. 8-).
pi_92212247
De huizen van hondeneigenaren stinken ook trouwens.
anonieme razernist
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:24:24 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92212312
quote:
10s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nou ja! Zo'n bewering is pas pretentieus. Zeg dan gewoon dat je er zelf geen reet aan vindt. 8-).
Ik vind sommige jazz best leuk. We hebben bijv. drie (!) cd's van Miles Davis.
pi_92212349
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:19 schreef zodiakk het volgende:
Ik ben voorstander van onomatopeïsche aanduidingen voor dieren. Blup. Mauw. Woef. Snuf. Tsjilp. Less is more, mensen.
Ivan beheerst inmiddels: boe, woefwoef en mauw.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92212363
quote:
6s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind sommige jazz best leuk. We hebben bijv. drie (!) cd's van Miles Davis.
En omdat jij jazz minder leuk vindt ga je er maar van uit dat mensen jazz leuk vinden omdat ze het leuk moeten vinden.
Wat Ringo zegt, Beetje pretentieus en egeocentrisch ook.
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:27:59 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92212412
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

En omdat jij jazz minder leuk vindt ga je er maar van uit dat mensen jazz leuk vinden omdat ze het leuk moeten vinden.
Wat Ringo zegt, Beetje pretentieus en egeocentrisch ook.
Nee, ik vind jazz en bijv. klassieke muziek typisch van die potentieel pretentieuze muzieksmaakkeuzes. Iets waar je lekker interessant mee voor de dag kan komen. Country leent zich daar nu eenmaal minder toe.
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:29:43 #146
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_92212469
Ik vind country nu typisch van die kijk-mij-eens-met-het-gewone-volk-meekunnen-muziek.
pi_92212496
Aap, noot, Mies, spook

aldus mijn zoontje.
Aldus.
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:30:36 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92212510
quote:
6s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:29 schreef Ringo het volgende:
Ik vind country nu typisch van die kijk-mij-eens-met-het-gewone-volk-meekunnen-muziek.
Kan ook iets heel pretentieus hebben, ja. Als je het zo bekijkt.
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:32:11 #149
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_92212569
Als ik naar jazz luister, zit ik vaak als een extatische spastische jostidrummer mee te jammen. Dan moeten er maar liever geen andere mensen meekijken.
pi_92212573
Ik vind dit een beetje benauwende discussie. Ik hou er absolutt niet van om labeltjes aan mensen te hangen en daar riekt dit toch wel een beetje naar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')