abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:30:11 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4506931
Mensen die GEEN (lease)auto hebben zouden een gratis OV-jaarkaart moeten krijgen. Dit gecombineerd met een enorm, financiële impuls voor het OV en een flinke lastenverzwaring voor automobilisten zal de druk op de weg enorm verminderen.

Op termijn is dit een perfect oplossing, Het capaciteits probleem van de NS kan dan worden opgelost door extra bussen in te zetten. En op termijn verdubbeling van het spoorwegennet en veel extra materieel. Bovendien gratis treintaxi's als een treinkaartje/ovkaart getoond kan worden. Ik weet zeker dat velen hun auto dan van de hand zullen doen.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:32:15 #2
19766 Flauwe_Ben
dol op mijn vrouw
pi_4506951

Hoor ik daar een linkse rakke ?

† In Memoriam † zaterdag 8 juni 2002 @ 20:33:29 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4506963
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[...]

Op zich een goed idee. Jammer dat de NS inmiddels geprivatiseerd is (dan was het wat gemakkelijker geweest).

Maar veel mensen maken gebruik van de auto van hun partner. Die hebben dan dubbel voordeel?

pi_4506974
Ik mag hopen dat jij nooit minister van Verkeer en Waterstaat wordt..
quote:
Mensen die GEEN (lease)auto hebben zouden een gratis OV-jaarkaart moeten krijgen. Dit gecombineerd met een enorm, financiële impuls voor het OV en een flinke lastenverzwaring voor automobilisten zal de druk op de weg enorm verminderen.
Wat denk je dat dat kost?!

En wil je nou echt heel autorijdend Nederland in de trein of bus stoppen?!

pi_4506976
las ik niet iets in deze richting op teletekst vanmiddag?

Dat Belgie dat wil gaan doen?

pi_4506991
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:34 schreef Nerd het volgende:

In Vlaanderen ja. Dat is hier makkelijk want het kenteken is persoonsgebonden. Lever je kenteken in en je kunt geen auto meer kopen.
pi_4507005
quote:

Als je je auto kentenbewijs inlevert ja..
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:41:16 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4507039
quote:

Nee, dat zou toevallig zijn, ik heb het niet gelezen iig...... Het is natuurlijk niet een nieuw idee waarschijnlijk, maar het lijkt me een ideaal plan voor Nederland. Gewoon gratis OV lijkt me nog beter eigenlijk, maar de prikkel om uit de auto te stappen> geen auto=OV jaarkaart lijkt me een prima oplossing om tevens het autoverbruik terug te dringen. De combinatie met een GRATIS treintaxi is wel erg belangrijk voor het vervoer van deur tot deur.

Ook belangrijk is natuurlijk dat het autorijden een stuk duurder wordt. De kosten van autorijden zijn naar verhouding sinds 1980 niet meer gestegen. Per direct zouden om de kosten van het gratis OV en taxi's te bekostigen de prijs van het autogebruik minstens moeten verdubbelen.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_4507063
Ik zou het wel een perfecte oplossing vinden. Dat er veel Openbaar Vervoer zou zijn. Maar de auto blijft onmisbaar.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:44:48 #10
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4507075
Ik kan me herrinneren dat voor dat dit plan er was het al toegepast werd in een stad in België. Alleen was het verschil dat daar voor iedereen het openbaar vervoer gratis was. Mag van mij ook wel... maar ja, beetje onrealistisch natuurlijk.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:47:26 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4507098
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik kan me herrinneren dat voor dat dit plan er was het al toegepast werd in een stad in België. Alleen was het verschil dat daar voor iedereen het openbaar vervoer gratis was. Mag van mij ook wel... maar ja, beetje onrealistisch natuurlijk.
Waarom onrealistisch?? Soms moet je bepaalde vastgeroeste aannames doorbreken om te verbeteren. Gratis OV in Nederland is ideaal. Iedereen kan reizen waarnaar hij wil, rijk en arm. De NS moet gewoon weer een 100% overheidsinstantie worden die deze dienst levert.

Autovervoer moet gewoon niet meer vanzelfsprekend zijn en dus zo duur dat niet veel mensen het zich meer kunnen veroorloven.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:49:39 #12
19766 Flauwe_Ben
dol op mijn vrouw
pi_4507116
Als je het file-probleem echt zou willen oplossen moet je trachten de oorzaak weg te nemen. De oorzaak mijns inziens is dat mensen zich te veel verplaatsen.

Probeer dat bijvoorbeeld met behulp van bv. fiscale maatregelen zoveel mogelijk te voorkomen.

Voorbeeld: schaf de overdrachtsbelasting af.

zaterdag 8 juni 2002 @ 20:50:53 #13
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4507127
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
In Hasselt was dat inderdaad en daar werkte het perfect. Zeker niet onrealistisch dus.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:51:06 #14
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4507128
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:49 schreef Flauwe_Ben het volgende:
Als je het file-probleem echt zou willen oplossen moet je trachten de oorzaak weg te nemen. De oorzaak mijns inziens is dat mensen zich te veel verplaatsen.

Probeer dat bijvoorbeeld met behulp van bv. fiscale maatregelen zoveel mogelijk te voorkomen.

Voorbeeld: schaf de overdrachtsbelasting af.

En: zoveel mogelijk vrijheid van bebouwing voor de periferie.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:52:59 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4507144
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:51 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

En: zoveel mogelijk vrijheid van bebouwing voor de periferie.

en stimuleer verhuizing richting werkgever. Tevens werkgevers stimuleren zich niet in de randstad te concentreren. Bovendien de aftrekpost-auto reiskosten helemaal schrappen.

Slechts ov kosten beperkt laten aftrekken.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 08-06-2002 20:54]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:53:39 #16
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4507149
Vergeet tele/thuiswerken niet.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:57:43 #17
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4507181
Volgens mij is het fileprobleem, maar ja ik ben ook maar een borrelprater, een gevolg van de economische voorspoed in combinatie met het probleem van ruimtelijke ordening.

Mensen zeuren zo dat er een fileprobleem is maar dat is gewoon een direct gevolg van de economische voorspoed die Paars ons heeft gebracht.

pi_4507188
Alle bejaarden van de weg halen en herkeuren

Openbaar vervoer aantrekkelijker maken (lees optijd rijden en geen sardientjes effect)

Strafpunten systeem invoeren voor ASO rijders (3x in de fout in 1 jaar, dan ga maar lopen)

Carpool stroken maken waar je op mag rijden met meer dan 1 persoon in de auto (werkt perfect in de US)

Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:59:46 #19
19766 Flauwe_Ben
dol op mijn vrouw
pi_4507203
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:58 schreef Vampier het volgende:

Carpool stroken maken waar je op mag rijden met meer dan 1 persoon in de auto (werkt perfect in de US)

Ja, en hier dus niet!
pi_4507215
mja... allemaal leuk en aardig, maar als iedereen zonder lease-auto een ov-kaart zou krijgen, wordt 't nóg véél drukker in 't ov... 'k kan me niet herinneren wanneer de laatste keer was dat ik in de trein Asse-Groningen kon zitten...

in de bus is meestal plek zat, maar die staat ook in de file...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 21:02:28 #21
19766 Flauwe_Ben
dol op mijn vrouw
pi_4507221
Met gratis OV stimuleer je mensen toch niet om bv. dichter bij hun werk te gaan wonen?
  zaterdag 8 juni 2002 @ 21:02:59 #22
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4507225
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 21:01 schreef Jordy-B het volgende:
kan me niet herinneren wanneer de laatste keer was dat ik in de trein Asse-Groningen kon zitten...
Neem dan gewoon de 151.
pi_4507227
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:53 schreef Lithion het volgende:
Vergeet tele/thuiswerken niet.
Dat lijkt me erg saai. Een van de bijkomsten van werk is sociaal worden. Collega's hebben enzo. Ik zou niet graag geïsoleerd worden in me huis.

Alhoewel een kantoorbaantje me zo en zo niet zou bevallen. En daar zou telewerken geschikt voor zijn.

Admin zaterdag 8 juni 2002 @ 21:10:21 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4507299
Als men de boel nu eens beter zou coordineren zou heel wat van het fileleed over zijn.
Wij zitten zeeeer regelmatig op de weg en de files die door bouwwerkzaamheden ontstaan zijn ontelbaar,
alleen..er ZIJN geen werkzaamheden, 3 kilometer vooraf is de weg al gereduceerd tot 1 baan, waar kilometers verderop een mannetje pionetjes staat te zetten voor werkzaamheden die pas 2 dagen later ingaan.
Werkzaamheden starten ind e spits, werkzaamheden starten op een zonnige dag, een dag dat mensen naar de kust gaan en dan vooral DIE weg pakken.
Als er een beter afspraakregeling zou komen tussen de verschillende diensten zou het al een heel eind opgelost zijn.
Ik zeg niet dat ALLES opgelost is, maar wel veel.
De trwein
Tsja, van de week moetst ik naar Raalte, noodgedwongen met de trein, duur kaartje voor 3 uur doffe ellende.
Smerig, vieze toiletten, absoluut gevoel van onveiligheid, en niet te vergeten dat de helft van de treinlijnen al opgedoekt zijn, dus niet iedere plaats is op een fatsoenlijk tijdstip te bereiken cq te verlaten.

Denk dan ook aan de vele werkplekken die BUITEN een stad gesitueerd zijn, nieteens per openbaar vervoer te bereiken zijn, en vergeet niet dat er veel mensen zijn die allerlei apparatuur mee moeten slepen.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_4507370
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 21:02 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Neem dan gewoon de 151.

'k neem meestal de 51 vanaf Achilles, want die's ongeveer even snel als de 151, maar in de 51 kan je wel ruim zitten...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')