abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4506671
je bent voor de turkse wet getrouwd en je wilt in Nederland scheiden. Is het mogelijk om via een Nederlandse advocaat de huwlijk te beindigen.

Heeft iemand hier ervaring mee..

zaterdag 8 juni 2002 @ 20:23:54 #2
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_4506863
Spong & Hammerstein
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_4506907
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:23 schreef sooty het volgende:
Spong & Hammerstein
AUB .. Dit is serieus!!!
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:31:54 #4
17205 Profesor
I have a dream!
pi_4506949
Vraag het Bureau voor Rechtshulp , eerste keer is gratis
staan in de goude gids
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 22:57:13 #5
19105 Noayla_
Love me tender
pi_4508409
Als je alleen voor de Turkse wet bent getrouwd en het niet in Nederland hebt laten vastleggen ben je volgens mij voor de Nederlandse wet niet getrouwd.

Om je Turkse boterbriefje nietig te laten verklaren moet je denk ik naar Turkije toe (of misschien kun je vanuit Nederland schriftelijke ontbinding aanvragen?).

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_4508726
Kun je daar anders niet wat over vinden door te zoeken op internet??

www.google.com vind ik`n hele fijne zoekmachine.. Wel ff zetten op zoeken in nederlandse sites..

Ik zou het echt niet weten,.. Als je er achter bent gekomen hè.. Zou je dat dan willen posten?

Suc6 en liefs,

Anne

pi_4510507
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 22:57 schreef Noayla_ het volgende:
Als je alleen voor de Turkse wet bent getrouwd en het niet in Nederland hebt laten vastleggen ben je volgens mij voor de Nederlandse wet niet getrouwd.
Rofl. Dus als je als getrouwd koppel op vakantie gaat, ben je zodra je in het buitenland bent niet meer getrouwd?

Muchismo_guy's vraag heeft betrekking op het internationaal privaatrecht (bepaalt welk nationaal recht van toepassing is). Alleen ben ik nog niet zo ver gevorderd om te weten hoe dat in elkaar zit. En van het Turkse rechtssysteem weet ik al helemaal nix.

Alhoewel het waarschijnlijk wel te regelen zal zijn in Nederland. Eventueel op de Turkse ambassade. Daar zullen ze je wel verder kunnen helpen.

zondag 9 juni 2002 @ 09:13:58 #8
19105 Noayla_
Love me tender
pi_4510636
quote:
Op zondag 09 juni 2002 05:53 schreef F.U.B.A.R het volgende:

[..]

Rofl. Dus als je als getrouwd koppel op vakantie gaat, ben je zodra je in het buitenland bent niet meer getrouwd?

Muchismo_guy's vraag heeft betrekking op het internationaal privaatrecht (bepaalt welk nationaal recht van toepassing is). Alleen ben ik nog niet zo ver gevorderd om te weten hoe dat in elkaar zit. En van het Turkse rechtssysteem weet ik al helemaal nix.

Alhoewel het waarschijnlijk wel te regelen zal zijn in Nederland. Eventueel op de Turkse ambassade. Daar zullen ze je wel verder kunnen helpen.

Nee, dat zei ik niet.
Je kunt trouwen waar je wilt, maar je moet het tevens laten vastleggen in je eigen land.

Extreem voorbeeld: je kunt je wel in de echt laten verbinden in de binnenlanden van Borneo door 1 of andere medicijnman maar dat betekent voor de Nederlandse wet NIET dat je bent getrouwd.

In het geval van de topic openener betekent dat dat hij z'n Turkse huwelijk ook hier in Nederland heeft moeten laten vastleggen wil hij voor de Nederlandse wet getrouwd zijn (duh, hij is Nederlander. Als hij de Turkse nationaliteit had gold dat dus niet).

De Nederlandse staat moet a.h.w toestemming geven.
Als deze regel niet bestond zou elke Nederlandse 13 jarige bij wijze van spreken met haar vriendje naar een land kunnen gaan waar kindbruidjes legaal zijn en zich daarna 'getrouwd' noemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Noayla_ op 09-06-2002 09:20]

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_4511918
http://www.vas-scheidingsbemiddeling.nl

Mn ouders gaan binnenkort ook scheiden, misschien dat je wat hebt aan deze site.

zondag 9 juni 2002 @ 13:19:19 #10
4605 KingShakur
back.... really...
pi_4512221
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:07 schreef Muchismo_guy het volgende:
je bent voor de turkse wet getrouwd en je wilt in Nederland scheiden. Is het mogelijk om via een Nederlandse advocaat de huwlijk te beindigen.

Heeft iemand hier ervaring mee..

je kan in Nederland scheiden indien je je huwelijk hier liet registreren, maar je zal de scheidingsaanvraag ook in Turkije moeten doen, anders blijf je daar getrouwd voor de Turkse wet.
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_4513755
quote:
Op zondag 09 juni 2002 13:19 schreef KingShakur het volgende:

[..]

je kan in Nederland scheiden indien je je huwelijk hier liet registreren, maar je zal de scheidingsaanvraag ook in Turkije moeten doen, anders blijf je daar getrouwd voor de Turkse wet.

In Turkije ben je namelijk automatisch in gemeenschap van goederen getrouwd.. Dat gaat dan in het nadeel werken...

Maar in ieder geval bedankt voor de tips mensen..

pi_4513812
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 22:57 schreef Noayla_ het volgende:

Om je Turkse boterbriefje nietig te laten verklaren moet je denk ik naar Turkije toe (of misschien kun je vanuit Nederland schriftelijke ontbinding aanvragen?).

Misschien even contact opnemen met de Turkse ambassade in Nederland?
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')