Mee eens.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:20 schreef Garisson72 het volgende:
Zalig zijn de simpelen van geest. Dus ja.
als je te simpel bent, denk je zelden na over dingen.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:19 schreef superpiet het volgende:
Ik zal het eerst illustreren met een voorbeeld:
In het Wetenschapsforum heb je iemand die Haushofer heet en ongelooflijk intelligent lijkt of is. maar naar aanleiding van zijn posts merk ik dat hij ongelukkig is en mogelijk depressief.
Zijn intelligente mensen vaker ongelukkig of depressief i.v.m. niet-intelligente mensen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar is overigens inderdaad onderzoek naar gedaan, en het bleek waar te zijn.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als je te simpel bent, denk je zelden na over dingen.
Maar als ze te dom zijn om zich dat te realiseren, is het ineens geen probleem meer. Daar zit 'm de crux.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:35 schreef Stokstaart het volgende:
Domme mensen maken sneller verkeerde keuzes of zitten op domme/saaie baantjes en verdienen ook nog eens minder geld. Hierdoor krijgen ze weer minder mooie vrouwtjes en zijn ze dus ongelukkiger
quote:Op maandag 31 januari 2011 15:22 schreef SillyWalks het volgende:
Ik ben ongelooflijk depressief.
Maar ik ben ook ongelooflijk dom.
En er zijn heel wat mensen die zich niet realiseren hoe ze met hun leven omgaan of hoe anderen dat doen. Ze hebben totaal niet de intelligentie om aan zelfreflectie te doen, dus zullen ze ook minder ongelukkig zijn. Wat voor een domme keuzes ze dan ook maken.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:36 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Maar als ze te dom zijn om zich dat te realiseren, is het ineens geen probleem meer. Daar zit 'm de crux.
Kwaliteit van leven is toch geen vorm van bewustzijn maar iets tastbaars?quote:Op maandag 31 januari 2011 15:36 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Maar als ze te dom zijn om zich dat te realiseren, is het ineens geen probleem meer. Daar zit 'm de crux.
quote:Op maandag 31 januari 2011 15:38 schreef IBAZ het volgende:
Ik ben vrij intelligent. Mijn vrouw is ook heel intelligent. Je wil niet weten wat een tranendal het hier in huis is. Overal hangen touwen. Het is niet of, maar wanneer we ons verhangen.
Iemand die van een uitkering leeft omdat 'ie te dom was om zelfs maar de middelbare school af te maken hoeft toch niet per definitie een kutleven te hebben? Daarnaast is het maar net waar je je eigen leven mee vergelijkt.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Kwaliteit van leven is toch geen vorm van bewustzijn maar iets tastbaars?
Zelfs een low life dandybleu tokkie realiseert zich dat zijn levensstandaard verre van ideaal is.
Nope, dat zou betekenen dat alle holbewoners zich in een ravijn hadden gegooid, omdat hun levensstandaard verre van ideaal was.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zelfs een low life dandybleu tokkie realiseert zich dat zijn levensstandaard verre van ideaal is.
Ja op dat moment wordt het een probleem, denk ik: je bent intelligent genoeg om te weten dat het beter kan, maar blijft in de verkeerde cirkels redeneren (cirkels vol verwijt dat anderen het beter hebben, dat jou niks gegund wordt, etc) en daar kun je ongelukkig van worden. Dat wil ik wel geloven.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:39 schreef Stokstaart het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |