Ja, vreselijk hip, alleen dat luchtje is wel een beetje out-of-date.quote:
Idd, waterslot als in zwanenhals. Dat was dus ook mijn idee. Maar hoe kan die broyeur nu die hals 'leegtrekken'?quote:Op zondag 30 januari 2011 09:46 schreef blup het volgende:
Waterslot alsin een zwanenhals?
Misschien trekt de broyeur de hals wel leeg.?
Ik zou een nieuwe hals proberen
Aha! Maar waar moet die beluchter dan geplaatst worden? En hoe?quote:Op zondag 30 januari 2011 10:22 schreef exlurker het volgende:
Dat de sifon leeg word getrokken is een bewijs dat er onvoldoende beluchting op het riool aanwezig is.
Als er ergens een beluchter geplaatst kan worden moet het probleem over zijn
In deze beluchter zit een klepje welke opend en lucht toelaat bij het lozen op het riool en wer sluit na gebruik
[ afbeelding ]
http://www.alprovught.nl/webshop/groep/1057
Onder druk, door de zuigende werking van de grote hoeveelheid die het dunne buisje moet verwerken, bij overdruk zou het water in de wasbak stromen en later de sifon weer afsluitenquote:Op zondag 30 januari 2011 10:37 schreef Katientje het volgende:
Vraag ik me af: is de oorzaak nu juist onderdruk of overdruk?
Hele bruikbare info, dank!!quote:Op zondag 30 januari 2011 10:52 schreef exlurker het volgende:
[..]
Onder druk, door de zuigende werking van de grote hoeveelheid die het dunne buisje moet verwerken, bij overdruk zou het water in de wasbak stromen en later de sifon weer afsluiten
De beste plaats voor de beluchter is daar waar de meeste hinder ontstaat. dus in de afvoer van de wastafel tussen sifon en aansluiting op het riool.
Hoe, met een 90º Tstuk op het stukje buis tussen sifon en muur, de beluchter moet wel verticaal geplaatst worden, voor de goede werking van het klepje en dat er bij gebruik van de wastafel geen water in kan lopen
De beluchter moet je toepassen bij onderdruk, bij overdruk is de ontspanningsleiding niet aanwezig cq verkeerd aangelegd.quote:Op zondag 30 januari 2011 10:37 schreef Katientje het volgende:
Vraag ik me af: is de oorzaak nu juist onderdruk of overdruk?
De beluchter moet achter de laatste aansluiting zitten, dus of achter de SB of achter je wasbak ( afhankelijk van de laatste aansluiting).quote:Op zondag 30 januari 2011 10:52 schreef exlurker het volgende:
[..]
Onder druk, door de zuigende werking van de grote hoeveelheid die het dunne buisje moet verwerken, bij overdruk zou het water in de wasbak stromen en later de sifon weer afsluiten
De beste plaats voor de beluchter is daar waar de meeste hinder ontstaat. dus in de afvoer van de wastafel tussen sifon en aansluiting op het riool.
Hoe, met een 90º Tstuk op het stukje buis tussen sifon en muur, de beluchter moet wel verticaal geplaatst worden, voor de goede werking van het klepje en dat er bij gebruik van de wastafel geen water in kan lopen
Twee toiletten dus. 1 Broyeur, boven, en 1 die aangesloten zit op de riolering, beneden. De stank verergert niet door toiletgebruik. Ik heb voor de zekerheid het kruipluik open gehad, die ruikt gewoon zoals altijd, vochtig maar absoluut geen rioollucht en ook geen plassen water.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:36 schreef Swiffer het volgende:
Ik weet niet of je meer dan 1 toilet in huis hebt, maar ik zou je toch in elk geval willen aanraden om deze niet te gebruiken tot je het probleem hebt gevonden.. En, al eens met dat volk van Sanibroyeur gebeld?
In mijn eerste postings heb in inderdaad beschreven dat die geur ontstaat door gebruik van die broyeur. Maar nu is het probleem, plotseling, veranderd. En staat er wellicht zelfs los van. Want die geur komt nu dus ineens 24 uur per dag uit de genoemde wasbakken, ook als die broyeur helemaal niet gebruikt is. En het probleem deed zich eerst alleen voor in de badkamer maar nu ineens ook in de toilet beneden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:07 schreef Swiffer het volgende:
ik doel op het toiletgebruik waar de sanibroyeur zit aangesloten. Ik las jouw verhaal alsof de geur ontstond door de aanzuiging van het water uit de chifon. Nu blijft het water sowieso niet meer staan zeg je. Dus dan zou ik ten rade gaan bij degenen die dat apparaat hebben geplaatst. De stank was er voorheen niet, misschien isie wel stuk?
Als je het probleem kreeg na aansluiting van Sanibroyeur, is het duidelijk dat zij hebben nagelaten alles te checken. Of denk ik nu te simpel?
Natuurlijk heb ik al nagedacht over een loodgieter. Probleem is alleen dat we dit jaar al meerdere van die leuke verrassingsprobleempjes hebben gehad aan ons huis en alle reservepotjes inmiddels net zo leeg zijn als mijn sifons...quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:23 schreef klipper het volgende:
Heb je er al over nagedacht om een loodgieter langs te laten komen?
Die kan je rioolleidingstelsel beoordelen en je van de juiste adviezen voorzien.
Heb je de folders al bekeken over de binnenriolering?
Met je kop in het zand verdwijnt het probleem echt niet.
Volgens mij word het hoogtijd om een loodgieter eens na het totale rioolstelsel in de woning te laten kijken, nu de problemen steeds erger wordenquote:Op donderdag 17 februari 2011 12:25 schreef Katientje het volgende:
[..]
In mijn eerste postings heb in inderdaad beschreven dat die geur ontstaat door gebruik van die broyeur. Maar nu is het probleem, plotseling, veranderd. En staat er wellicht zelfs los van. Want die geur komt nu dus ineens 24 uur per dag uit de genoemde wasbakken, ook als die broyeur helemaal niet gebruikt is. En het probleem deed zich eerst alleen voor in de badkamer maar nu ineens ook in de toilet beneden.
En voorheen hielp het om na gebruik van die broyeur even het water te laten stromen zodat de sifon zich weer kon vullen maar nu helpt dat niet meer, het water word constant weggestrokken. Als je je hand op de sifon legt terwijl je het water laat lopen voel je het water eruit kolken. Heel raar.
Pff, waarom heb ik altijd van die rare dingen in mijn huis??
Zou dat kunnen?quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:32 schreef Swiffer het volgende:
Dan zou ik haast zeggen (ben zeker geen expert) dat er een verstopping ergens anders in je afvoer zit, en dat daar een soort van vacuüm door ontstaat. Maar dat is een wild guess.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |