abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92055272
China en israël willen revolutie in Egypte zoveel mogelijk stilhouden

In de rest van de wereld wordt de Arabische revolutie met argusogen gevolgd. Zo heeft China het woord 'Egypte' geblokkeerd in zijn razend populaire berichtendienst Sina, die sterk op Twitter lijkt. Ook In Israël moet er gezwegen worden.

Uit de maatregelen blijkt dat de Chinese Communistische Partij sterk op haar hoede is en probeert te voorkomen dat de politieke crisis in Noord-Afrika overslaat naar China.

Een zoekopdracht met de term 'Egypte' in de berichtendienst Sina resulteert in de boodschap: 'Volgens relevante wetgeving, regelgeving en beleid worden de zoekresultaten niet getoond.' Meer dan vijftig miljoen mensen in China maken gebruik van Sina.

Nieuws over de anti-regeringsdemonstraties in Egypte wordt beperkt tot enkele paragrafen en foto's op de websites van de grote nieuwszenders.

Ook Israël zwijgt

Ook in Israël wordt de revolutie in Egypte zoveel mogelijk stilgehouden. De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft de woordvoerders van zijn regering opdracht gegeven niet te spreken over de verwikkelingen. Bronnen bij de premier zeggen dat de Israëlische autoriteiten bang zijn dat het geweld kan overslaan naar de Palestijnse Autoriteit.

De bronnen zeiden te verwachten dat Moebarak de onrust overleeft, maar dat de banden met Israël schade oplopen als de Moslimbroederschap, een grote Egyptische oppositiebeweging, meer invloed krijgt.

Egypte was het eerste Arabische land dat drie decennia geleden vrede sloot met Israël. Het land is nog altijd een van de belangrijkste bondgenoten van de joodse staat, omdat het als brug dient naar de Arabische wereld.

Nog geen internet in Egypte

Intussen blijven in Egypte de problemen met internet aanhouden. De toegang tot het internet, dat vrijdag eveneens werd afgesloten om manifestaties tegen het regime tegen te gaan, lijkt nog niet te zijn hersteld.

Het gsm-verkeer is wel gedeeltelijk hersteld, nadat vrijdag ook alle operatoren van mobiele telefonie het bevel gekregen hadden om hun diensten in bepaalde geselecteerde zones op te schorten.

Het internet en het mobiele telefoonverkeer hebben de afgelopen dagen een belangrijke rol gespeeld in de lancering van betogingen tegen het regime van president Hosni Moebarak. De manifestaties zijn geïnspireerd op de Tunesische 'Jasmijnrevolutie' waardoor president Ben Ali het land uitvluchtte. Ook daar werd het protest gaande gehouden via Facebook en Twitter.

http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20110129_023

Interessant.
Ik hoop dat de situatie in Egypte niet uit de hand loopt trouwens.
  Forum Admin zaterdag 29 januari 2011 @ 21:30:57 #2
35723 crew  GGMM
pi_92055410
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:26 schreef IHVK het volgende:

Ik hoop dat de situatie in Egypte niet uit de hand loopt trouwens.
Niet?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_92055412
ha revolutie is wel een groot woord "zijn gewoon op hol geslagen arabieren" en binnenkort gaan ze weer doodleuk overspelige vrouwen stenigen...
pi_92055437
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:30 schreef GGMM het volgende:

[..]

Niet?
Nee.
pi_92055445
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:30 schreef dandybleu het volgende:
ha revolutie is wel een groot woord "zijn gewoon op hol geslagen arabieren" en binnenkort gaan ze weer doodleuk overspelige vrouwen stenigen...
In Egypte gebeurde dat sowieso al niet.
  Donald Duck held zaterdag 29 januari 2011 @ 21:33:09 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_92055476
China kan ook wel een revolutie gebruiken. Maar opstanden zullen daar wel snel met geweld in de kiem gesmoord worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:39:22 #7
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92055671
Israel is natuurlijk hartstikke bang dat het volk daar ook in oproer raakt. Lijkt me niet volstrekt onlogisch in een land dat nog steeds geen constitutie heeft en er verreweg ook nog lang niet komt.
pi_92055773
Tsja dictaturen...

China is een dictatuur dat leunt op de onderdrukking van haar eigen inwoners. En Israel is natuurlijk bang voor het verlies van een eventuele bondgenoot.
pi_92055913
IHVK, wat versta jij onder "uit de hand lopen"? Als je 't mij vraagt is de boel daar al behoorlijk uit de hand gelopen
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:48:47 #10
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92055987
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:46 schreef Harlon het volgende:
IHVK, wat versta jij onder "uit de hand lopen"? Als je 't mij vraagt is de boel daar al behoorlijk uit de hand gelopen
Uit de hand lopen is zodra er een machtsvacuum ontstaat dat niet kan worden opgevuld, waardoor het hele systeem en daarmee het hele land in verval raakt, wat corruptie en conflict in de kaart speelt.

Wat er nu gaande is, is een grootschalig protest, op Afrikaanse wijze :P
pi_92056025
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:42 schreef Zienswijze het volgende:
Tsja dictaturen...

China is een dictatuur dat leunt op de onderdrukking van haar eigen inwoners. En Israel is natuurlijk bang voor het verlies van een eventuele bondgenoot.
Ha nee china is geen dicatuur....chinezen vinden het nu eenmaal fijn als er orde in hun land.....zo is 90% chinees nu eenmaal......
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:50:25 #12
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_92056044
Het lijkt wel een dominoeffect ;) tenminste ik hoop dat het dat gaat worden.
Straks valt het regime van Egypte.
Wie is de volgende? waarschijnlijk Algerije (?)
Rayen 2½ jaar!
pi_92056075
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:46 schreef Harlon het volgende:
Dat er nog meer onschuldige doden vallen, dat er meer plunderingen zijn, dat er een nog idiotere idioot aan de macht komt. etc..
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2011 @ 21:52:57 #14
137949 Disana
pi_92056151
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:48 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

Wat er nu gaande is, is een grootschalig protest, op Afrikaanse wijze :P
En helaas wordt er ook op grootschalige wijze geplunderd.
pi_92056397
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat er nog meer onschuldige doden vallen, dat er meer plunderingen zijn, dat er een nog idiotere idioot aan de macht komt. etc..
het moslimbroederschap staat in ieder geval te springen en daar zit niemand op te wachten. Mubarak is tuig, maar dat volk is nog wel ff een tikkeltje erger
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_92056540
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:52 schreef Disana het volgende:

[..]

En helaas wordt er ook op grootschalige wijze geplunderd.
ja dat zit in het aard van het beestje.....kijk maar naar de parijse gheto wijken onlangs....ik ben blij dat er niet zoveel arabieren in holland wonen.....
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:01:20 #17
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92056568
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:00 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ja dat zit in het aard van het beestje.....kijk maar naar de parijse gheto wijken onlangs....ik ben blij dat er niet zoveel arabieren in holland wonen.....
:') :')

misschien zit het wel in de huidskleur :')
pi_92056609
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:00 schreef dandybleu het volgende:

[..]

zuid holland?
pi_92056701
Als er zo'n opstand in Israel komt, dan zou ik, als ik moslim was, niet meedoen maar vluchten. Je weet hoe ze daar kunnen reageren... In China is het sowieso kansloos want die kijken niet op een miljoen doden meer of minder.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_92056747
Denk wel dat al die revoluties te vergelijken zijn met de Franse Revolutie. Ook de Europese leiders wilden die stilhouden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_92058928
In Israel houden ze zich gewoon stil omdat iedere uitspraak raar uit zou kunnen pakken in dit conflict, het is net als een onderlinge ruzie binnen een familie aan de overkant... niet mee bemoeien want anders dan keren ze zich opeens allemaal tegen je.

Het beste voor Mubarak zou het natuurlijk zijn als Israel pal achter de Moslimbroederschap gaat staan :D :')
  zaterdag 29 januari 2011 @ 23:06:15 #22
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_92059084
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:57 schreef Harlon het volgende:

[..]

het moslimbroederschap staat in ieder geval te springen en daar zit niemand op te wachten. Mubarak is tuig, maar dat volk is nog wel ff een tikkeltje erger
Dit is helemaal niet waar. Volg jij Aljazeera eigenlijk wel?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_92061527
Israel heeft als enige echte democratie in het Midden Oosten op geen enkele manier een revolutie te vrezen.

Behalve dan een revolutie onder de Palestijnen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_92061850
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:04 schreef bijdehand het volgende:
Denk wel dat al die revoluties te vergelijken zijn met de Franse Revolutie. Ook de Europese leiders wilden die stilhouden.
In intentie op straat misschien wel, maar of het op dezelfde manier uitpakt hangt van de leiders af.

Waarom zou het niet uit de hand moeten lopen? Chaos kan nut hebben. In het geval Egypte is het sowieso goed dat ze 3 dagen niet geneukt hebben, dat scheelt weer met de overbevolking.

Verder, een revolutie in China, no freakin' way. De Han zijn trots op zichzelf.
pi_92062047
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:01 schreef WammesWaggel het volgende:
In Israel houden ze zich gewoon stil omdat iedere uitspraak raar uit zou kunnen pakken in dit conflict, het is net als een onderlinge ruzie binnen een familie aan de overkant... niet mee bemoeien want anders dan keren ze zich opeens allemaal tegen je.
Inderdaad, rustig de uitslag afwachten en de winnaar feliciteren.

quote:
Het beste voor Mubarak zou het natuurlijk zijn als Israel pal achter de Moslimbroederschap gaat staan :D :')
Ha! Moslim Broederschap == Hamas. Dat zou nog wat zijn als die aan de macht komen! Zou Egypte dan Gaza weer inlijven???
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')