MrWimpenny | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:19 |
Te koop aangeboden een nette VW Lupo 3L van 2000, vanwege het lage verbruik is deze auto vrijgesteld van wegenbelasting. 1:33 (diesel) is de fabrieksopgave, ik rij er zelf 1:31 mee in woon-werk verkeer (Venray-Oss) KMstand is 196500, dit loopt nog langzaam op aangezien ik er nog ongeveer 2 keer per week mee naar Oss rij. Auto heeft gisteren een nieuwe APK gehad plus een beurt, hierin is gedaan: - Nieuwe distributieriem - Nieuwe remschijven & blokken voor - Nieuwe kleppenmdekselpakking - Nieuwe stabilisatoreindes - Nieuwe remcilinder achter - 2 nieuwe winterbanden - filters & vloeistoffen - nog wat klein grut, lampjes e.d. Op dit moment ligt het 2e motorblok erin, de eerste eigenaar was te laat met de distributieriem vervangen, deze motor is vervangen bij 77.843 km. De huidige motor heeft dus pas 120.000 km gelopen. Ook hoort bij deze auto nog een set van 4 zomerbanden op het originelen lichtmetaal. Qua extra's heeft deze auto niet heel veel, bij bekerhouders en een radio blijft het wel ongeveer. Foto's: ![]() ![]() ![]() Vraagprijs 5500,- | |
Lord_Vetinari | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:22 |
Waarom een nieuw kenteken? | |
pfefferkatze | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:24 |
Import uit Duitsland zou ik zelf denken. | |
Lord_Vetinari | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:25 |
En om de hoeveel km moet de riem dan vervangen als de 1e eigenaar er bij 77.000 al te laat mee was? Volgens mij geldt voor VAG-dieselmotoren een interval van 90.000 km.. | |
MrWimpenny | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:27 |
Riem is iedere 60.000km op de 1.2 TDI. En is inderdaad een import, begin vorig jaar heb ik de auto ingevoerd. | |
Lord_Vetinari | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:30 |
Hmm. Laatste vraagje: Wat mag deze trekken (geremd)? | |
MrWimpenny | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:31 |
Niets, vanwege het speciale aluminium chassis mag deze auto helaas geen aanhanger trekken. | |
Lord_Vetinari | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:32 |
Dan haak ik af... (no pun intended) | |
Microtubuli | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:51 |
Wat zijn de sprintsnelheden van 0-100 en 80-120? | |
MrWimpenny | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:56 |
0-100 14,5sec. 80-120 geen idee. Laten we eerlijk zijn, daar koop je deze auto niet voor. | |
Microtubuli | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:56 |
Dan haak ik af... (no pun intended) | |
Wokkel1982 | zaterdag 29 januari 2011 @ 14:32 |
![]() | |
MrWimpenny | zondag 30 januari 2011 @ 12:38 |
Kick | |
JK1982 | zondag 30 januari 2011 @ 18:45 |
Net autootje.. Alleen jammer dat het belastingvoordeel en het lage verbruik weer teniet gedaan worden door de exorbitant hoge vraagprijzen voor die 3L Lupos.. ![]() | |
ooge | zondag 30 januari 2011 @ 20:17 |
riem moet of 60 of 90 of 120 dkm, uitgaande dat hij om de 60 dkm moet vind ik het nog een heel bizar verhaal dat deze bij 77dkm zou klappen. De eerste tdi pompverstuivers moesten namelijk om de 60 dkm wat ze later hebben aangepast naar 90dkm terwijl de riemen niet verandert zijn. in die riemen zit een veiligheid marge van minimaal 300% | |
MrWimpenny | zondag 30 januari 2011 @ 20:31 |
Geweldig, VW raadt 60.000km aan zoals ik al zei. De 1.2 TDI heeft trouwens niets te maken met de 1.9TDI. De 1.2 is heeeeel veel efficiënter en bijvoorbeeld bijna volledig van aluminium gemaakt. | |
MrWimpenny | vrijdag 4 februari 2011 @ 22:21 |
Schop omhoog. |