abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92035543
Hallo,

Kan of is het mogelijk een koopwoning te ruilen met een huurwoning (van woningbouw)?

Weet iemand hier meer info over?

Thanks
pi_92035669
Bedoel je te vragen of je een huis dat in jou bezit is en waar een hypotheek op rust gekocht kan worden door een woningbouw vereniging en ze jou vervolgens een huurhuis aanbieden?

wat is jou belang hierin en wat zou een woningbouw vereniging eraan hebben?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_92035784
Dank voor je reactie.

Nee dat bedoel ik niet.
Ik bedoel dat ik mijn koophuis ruil met mensen die in een huurwoning wonen.
Ik in hun huurhuis en zij in mijn koopwoning.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 13:08:22 #4
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_92035892
nee natuurlijk kan dat niet. waarom zou een woningbouwvereniging hier aan meewerken?

als je je huis moet verkopen kun je eigenlijk alleen nog in de particuliere sector terecht.
of onderaan op de wachtlijst van de woningbouw.
knolraap en lof schorseneren en prei
pi_92035925
En dan? Ik zie de logica niet. Dan wonen er mensen in jouw huis waar jij een schuld (hypotheek) hebt :? en ga jij in een huurwoning zitten :?
pi_92035986
zoek je een oplossing om je niet in te hoeven schrijven en toch in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning zonder jaren te hoeven wachten?
pi_92036230
De bewoner van het huurhuis wilt mij hypotheek overnemen en een overname bedrag betalen en mijn huis betrekken.

Ik verkoop dus mijn woning aan deze persoon en ik betrek zijn huurwoning.Maar dit klinkt mij allemaal iets te simpel vandaar mijn vraag hier.

Dit is voor mij intressant omdat ik naar een kindvriendelijke buurt wilt verhuizen maar in deze buurt staat er zelden iets te koop.
pi_92037555
ah, nu is het duidelijk.

Je vraag is dus:

Kan ik mijn huis verkopen aan iemand die nu in een huurhuis woont. Dit huis lijkt me wel wat maar ik heb niet voldoende inschrijvingsjaren om ervoor in aanmerking te komen (of mijn inkomen is te hoog). Heeft de woningbouwvereniging daar een probleem mee?

Het antwoord is:

Ja.
pi_92045229
Nee, je kunt geen woningruil doen in deze situatie.
pi_92087452
Met een koophuis verdien je vast ook meer dan de 33.600 waarbij je een sociale huurwoning mag betrekken, of is het vrije sector? In dat geval zou ik met de woningbouw gaan praten.
pi_92091852
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:18 schreef Lagency het volgende:
De bewoner van het huurhuis wilt mij hypotheek overnemen en een overname bedrag betalen en mijn huis betrekken.

Ik verkoop dus mijn woning aan deze persoon en ik betrek zijn huurwoning.Maar dit klinkt mij allemaal iets te simpel vandaar mijn vraag hier.

Dit is voor mij intressant omdat ik naar een kindvriendelijke buurt wilt verhuizen maar in deze buurt staat er zelden iets te koop.
Je bekijkt het inderdaad wat te simpel.

Hypotheek overnemen kan alvast niet (nieuwe eigenaar moet eigen hypotheek afsluiten) en bij woningovername komt de overheid ook nog even wat overdrachtsbelasting (6%) meesnoepen. Daarnaast de nodige andere kosten.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')