abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:57:00 #301
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_92015951
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:55 schreef delpit het volgende:
De Egyptische bevolking is over het algemeen gematigd en heel behoorlijk opgeleid. Ik geloof niet dat een Iran scenario heel waarschijnlijk is. Met een beetje mazzel (voor de bevolking) ontstaat er een soort Turkije situatie waarbij het leger een stabiliserende factor vormt, juist om de wat meer fundamentalistischer groepen in de greep te houden.

De Egyptenaren die ik door de jaren heb ontmoet (niet alleen in toeristenoorden) zijn over het algemeen mensen met een hele reële kijk op het leven. Niet voor niets wonen daar al eeuwen lang moslims en christenen in één land.

Of het een welvarend land gaat worden? Hmm er zijn wel kansen, maar het zal lastig worden. Groot land, maar klein echt bewoonbaar gebied. Ze hebben wel aardig wat grondstoffen (o.a. goud/kolen/fosfaten/ijzer). Maar vooral enorm veel (arme) bewoners. Een aardige groeimarkt indien een echt stabiel (enigszins) democratisch land ontstaat zou zonne-energie kunnen zijn. Het gebied westelijk van de nijl (richting Libië) leent zich daar volgens mij uitstekend voor.
Nee Turkije gaat lekker nu :P
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')