Het kan ook nog Jordanië zijn maar het lijkt nu zo'n momentum te krijgen dat het onstuitbaar is.quote:Reports: Syria Internet Down As Egypt Blackout Catches On In Middle East
On the same day that Egypt has suspended online activity, Syria has also blocked internet service.
Syria is known for a tight control of the internet, which was tightened further after the unrest in TUnisia, reports Reuters. Now, Al Arabiya is reporting that internet services have gone down completely in the country.
Egypt’s online services have reportedly been down since last night as the country’s deadly protests geared up for what was planned as the largest day of protests so far.
Eerder Iran dan, S-A gaat economisch heel aardig, dat is geen goede voedingsbodem voor een revolutie.quote:
Het gewone volk heeft het niet echt breed geloof ikquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eerder Iran dan, S-A gaat economisch heel aardig, dat is geen goede voedingsbodem voor een revolutie.
Dat is natuurlijk ook zo.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:17 schreef du_ke het volgende:
S-A gaat economisch heel aardig, dat is geen goede voedingsbodem voor een revolutie.
De rijkere middenklasse gaat inderdaad goed, maar daaronder is het niet veel soeps.. ook daar kan het zomaar ontbranden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eerder Iran dan, S-A gaat economisch heel aardig, dat is geen goede voedingsbodem voor een revolutie.
Nee maar van de Arabische volken wel zo'n beetje het beste. Er is in die zin weinig reden om je leven te riskeren in een revolutie.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:20 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Het gewone volk heeft het niet echt breed geloof ik
In Saudie-Arabië heeft het volk het economisch wel goed, maar worden ze wel zwaar onderdrukt. Daar is geen aandacht voor, want het Westen heeft SA nodig om de olie (en gas). Vrouwen mogen er b.v. geen auto rijden en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar van de Arabische volken wel zo'n beetje het beste. Er is in die zin weinig reden om je leven te riskeren in een revolutie.
Oman niet te vergetenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:33 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
In Saudie-Arabië heeft het volk het economisch wel goed, maar worden ze wel zwaar onderdrukt. Daar is geen aandacht voor, want het Westen heeft SA nodig om de olie (en gas). Vrouwen mogen er b.v. geen auto rijden en dat soort dingen.
Maar er zijn veel Arabische landen die het beter hebben dan de SA'ers hoor. Dan gaat het vaak om de mini-staten enz:
UAE (Verenigde Arabische Emiraten), Qatar (behoort tot de top 3 rijkste landen ter wereld), Koeweit en Bahrain (nog kleiner dan Luxemburg).
Ik hoop (mede vanwege mijn eigen afkomst/achtergrond) dat de volgende landen zullen vallen:
- Syrië (ook een dictatuur, zelfde vorm als Saddam Hussein -Ba'ath, waarom valt de VS niet aan?)
Kans = groot, want: veel armoede, onderdrukking, verschillende volken/groeperingen worden zwaar onderdrukt, veel martelingen + doodstraffen
- Iran (spreekt voor zich)
- Jemen
- Jordanië
- Algerije (dichtbij Egypte, Tunesië enz.)
Landen die een dictatuur hebben, door het Westen bekritiseerd word, maar waarvan ik denk dat het volk niet in opstand zal komen:
- Libië
(Leider is wel een dictator, of word zo gezien, maar is gewoon goed voor het volk en het land behoort tot één van de rijkste in Noord-Afrika (gemiddeld jaarinkomen p.p is ca. ¤12.000,-, je leeft met zo'n inkomen heel erg goed, modern/luxe in zo'n land).
Landen die niet stabiel zijn, waar oorlogen de afgelopen tientallen jaren voor is gekomen en een land die je zeker niet mag uitsluiten voor een revolutie:
- Turkije (iedereen die op de hoogste is v/d Koerdische kwestie of hier iets van weet, begrijpt dit wel een beetje (PKK).
Ja, Syrie zie ik echt niet omvallen. Ik denk dat de Syriers kon redelijk weten wat er gebeurde toen de Moslimbroeders tegen de vader van de huidige Assad in opstand kwamen en hij genadeloos terug sloeg (hele stadje) met volgens mij ook bombardementen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:00 schreef Yakolev het volgende:
Ze kunnen rellen wat ze willen. Syrië heeft altijd aangetoond geweld niet uit de weg te willen gaan. En het Syrische leger staat gewoon achter Assad.
Al is Turkije geen ideale staat, de landen waar nu de avondklok heerst (ahum), kunnen hier nog een voorbeeld aan nemen. Met de jaren is Turkije echt enorm vooruit gegaan, vergeleken met zogenaamde oliestaten waar al decennia dezelfde knecht de touwen in handen heeft.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:47 schreef mikerw het volgende:
wanneer volgt turkije met die mafketel MP met zn rare plannetjes, maar het zal daar wel te goed gaan
Correctie: ''Turkije is voor sommigen Turken vooruit gegeven, mensen zien het ''mooie'' Turkije (toeristische plaatsen etc.), voor de gewone mensen, en met name de Koerden, is Turkije een hel.''quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Al is Turkije geen ideale staat, de landen waar nu de avondklok heerst (ahum), kunnen hier nog een voorbeeld aan nemen. Met de jaren is Turkije echt enorm vooruit gegaan, vergeleken met zogenaamde oliestaten waar al decennia dezelfde knecht de touwen in handen heeft.
Ben het deels met je eens.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:57 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Correctie: ''Turkije is voor sommigen Turken vooruit gegeven, mensen zien het ''mooie'' Turkije (toeristische plaatsen etc.), voor de gewone mensen, en met name de Koerden, is Turkije een hel.''
Mensen noemen de PKK een terroristische organisatie, terwijl ze niet eens weten waarom ze dit eigenlijk doen. Voorbeeld:
- PKK neemt tijdens de oorlog van 2007/2008 7 Turkse militairen gevangen. Heel de wereld ziet dat ze goed behandeld worden, en later zelfs vrijgelaten worden. Als teken van het feit dat zij vrede willen.
- Turkije neemt de 7 gevangenen weer aan, en stopt deze vervolgens in de gevangenis (met martelingen) omdat ze ''laf'' geweest zouden zijn.
- Er is een aantal dagen geleden een massagraf gevonden met lijken van gevangen genomen PKK strijders, vermoord door het Turkse leger. Er zijn al meer dan 3.500 Koerdische dorpjes met de grond gelijk gemaakt, door het Turkse leger.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar Turkije is zeker, zoals jij zelf al zegt, geen ideale staat. Turkije zal nooit in de EU terecht komen, want op het gebied van mensenrechten scoren zij slecht, er is nauwelijks geloofsvrijheid en er is oorlog. Als Turkije in de EU komt, dan dag euro.
Het moet écht helemaal scheef lopen - wat ik me niet kan inbeelden - wil je een revolutie in Turkije.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:33 schreef jamesstewart het volgende:
Landen die niet stabiel zijn, waar oorlogen de afgelopen tientallen jaren voor is gekomen en een land die je zeker niet mag uitsluiten voor een revolutie:
- Turkije (iedereen die op de hoogste is v/d Koerdische kwestie of hier iets van weet, begrijpt dit wel een beetje (PKK).
Als dat de criteria zijn, waarom vallen wij de VS niet aan?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:33 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Maar er zijn veel Arabische landen die het beter hebben dan de SA'ers hoor. Dan gaat het vaak om de mini-staten enz:
UAE (Verenigde Arabische Emiraten), Qatar (behoort tot de top 3 rijkste landen ter wereld), Koeweit en Bahrain (nog kleiner dan Luxemburg).
Ik hoop (mede vanwege mijn eigen afkomst/achtergrond) dat de volgende landen zullen vallen:
- Syrië (ook een dictatuur, zelfde vorm als Saddam Hussein -Ba'ath, waarom valt de VS niet aan?)
Kans = groot, want: veel armoede, onderdrukking, verschillende volken/groeperingen worden zwaar onderdrukt, veel martelingen + doodstraffen
Jij moet al helemaal niet in dit topic komen als je zegt ''laten we het al helemaal niet over Irak hebben.''quote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:25 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Als dat de criteria zijn, waarom vallen wij de VS niet aan?
Ik zie totaal geen rede wat het voor het 'westen' rechtvaardigd om even Syrië binnen te komen walsen? Ik vraag me af waar wij in het westen(voornamelijk de VS) het recht vandaan halen om overal maar even het land binnentevallen onder het motto 'democratisering van het land' & 'bedreiging van het westen' (Laten we het over Iraq al maar helemaal niet hebben)
- Algerije (dichtbij Egypte, Tunesië enz.) -
Na 10 jaar burgeroorlog tegen voornamelijk islamitische groeperingen lijkt mij een revolutie niet echt een puik plan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |