abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92218996
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:21 schreef Cantare het volgende:

[..]

Hoe ga jij het doen?
Ik weet het eigenlijk nog niet... Bij jen wilde ik zsm een voeding vervangen door vast voedsel omdat ik dan niet meer hoefde te kolven.. Ik had steeds borstontstekingen door het kolven, dus ik wilde daar zsm vanaf.

Ik wil Leyla wel graag wat langer aan de borst hebben dan Jen, dus ik denk dat het vooral extra wordt en geen echte vervanging.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:12:36 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92241018
Ik gaf Harry altijd eerst gewoon de borst en daarna kon hij dan fijn wat aanmodderen met groenten/fruit. Dan had hij zijn buikje al lekker vol en was er geen 'noodzaak' aan eten.
Het verschuift gek genoeg vanzelf naar meer vast voedsel en minder bv. Echt!
pi_92243194
Ik doe het net zoals Asy. Vandaag merkte ik dat ze ook echt bezig was met het eten, dat heeft dus ff geduurd.. Maakte me er stiekem ook al druk over, maar het was goed hier te lezen dat ze pas over 4 maanden echt moet eten om genoeg binnen te krijgen en nu nog genoeg aan m'n melk heeft.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:09:20 #279
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92244698
cantare, als ze zo'n vast patroon/schema heeft, kan je ergens tussen de voedingen een keer een moment kiezen. Op ons kdv hebben om 9:30u fruithap, 11:30u lunch en rond 16u yoghurt e.d.
Wellicht iets dergelijks ook voor jullie werkt.
(al zou ik rustig opbouwen met eerst 1 eetmoment per dag, maar was meer een indicatie, zeg maar.)

Heb je hier iets aan?

morretje, Aviva begint nu pas echt de lol van eten in te zien. Ze is 13mnd. Pas met 8 of 9 mnd kreeg ze enige interesse. Vervolgens ging ze de fles weigeren, en nu drinkt ze op het kdv uit een tuit, en verder eet ze mee met de groep.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:44:24 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92251608
Soneal ging vandaag goed qua timing, en N. heeft de KV niet hoeven gebruiken....

Ik denk alleen wel dat ik hem om 23.30 nog uit bed haal voor een voeding, want anders heeft hij er vandaag maar 5 gehad, en dat vind ik een beetje karig...
De vorige keer dat de dag zo liep dat het maar 5 voedingen werden, werd hij vervolgens om 03.30 wakker, dus ik hoop eigenlijk dat ik hem met een voeding om 23.30 weer op z'n normale ritme heb, en hij de nacht op die manier doorslaapt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:16:49 #281
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92262769
Hoe is het gegaan vannacht Leandra?

Ik denk dat ik het eetmoment na een bv laat vallen, lekker proberen en proeven.

Ik geloof dat ik ongesteld ben :{ :'( ik had daar zo vreselijk geen zin in :{ Het verklaar wel waarom ze sinds een paar nachten ineens weer een keer of 3 komt voor een voeding.
Ik ga maar een doos paracetamol kopen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_92262847
Mijn dame heeft een aardig ritme voor de nacht ben ik achter. Ze wordt steevast wakker om kwart voor 2 en 5 uur.
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:24:50 #283
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92262937
Netjes! Ylana tot vorige week rond 4 uur. Tegen 5 uur vind ik zo'n rampentijd. Net te kort om weer lekker te kunnen slapen erna en te vroeg om op te staan.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_92263361
http://www.nd.edu/~jmcken(...)ies%20should%20n.pdf

Interessant artikel... Ik moet m zelf nog eens goed lezen. Gaat dus over borstvoeding, samen slapen in verhouding met hoeveel kindjes overlijden met de "oorzaak" wiegendood.

Ik vind het vooral bijzonder om te zien dat hoe meer kindjes borstvoeding krijgen hoe minder gevallen wiegendood er zijn.

Dat er een relatie is was al eerder onderzocht:

http://www.borstvoeding.com/nieuwsberichten/wiegendood.html
http://www.who.int/nutrit(...)eding_review_eng.pdf

quote:
Prolonged and exclusive breastfeeding has also been
associated with a reduced risk of the sudden infant death
syndrome (SIDS)
Ik denk leuk leesvoer.
pi_92264081
Nou, mijn dametje is niet zo aan het drinken momenteel (toch tandjes dan?) gisteren om 15:15 voor het laatst op de opvang gedronken.. Om 17:30 was ze zo moe dat ik haar maar even op bed heb gelegd en om 20:00 wilde ze NIET drinken... Heb haar om 23:00 toch nog een slaapvoeding laten doen en dat ging wel oké.. Ze kwam pas om 6 uur vanmorgen (vond ik ook zo bijzonder met zo weinig op!), dronk half half.. en om 8 uur nog 1 borst. En dat was het.. ze heeft gisteren ook niks anders 'bij' gehad als een broodkorst op de opvang. Er was geen tijd voor meer, dus het is ook niet zo dat ze 'vervanging' had voor de melk..

Kolf ik net links (mijn slechte borst, ze wilde hem niet) 110 cc :o zoveel heb ik nog nooit uit die borst gehaald volgens mij...

Dus ik ga het er gekolfde er straks als ze wakker is maar inproppen denk ik.. Want vraag me af of ze zo genoeg vocht binnenkrijgt. Sinds gisteren eind van de middag niet echt lekkere luiers meer gehad, op een mega explosie poepbroek een uurtje geleden na... Verder is ze gewoon mega vrolijk enzo.
pi_92264186
Mijn dame heeft me vanmorgen juist compleet leeggezogen lijkt het. Ik haalde uit mn goed borst maar 50cc... Dan heeft madammeke haar buikje goed vol gegeten vanmorgen.
pi_92264343
Zuipschuit!!

Ik ben het niet gewend van Leia, zo slecht drinken.. hoe lang mag zoiets duren? Of moet ik er even op vertrouwen dat ze echt wel pakt wat ze nodig heeft, en alleen even de luiers in de gaten houden??
pi_92264435
Gewoon even luiers in de gaten houden. Ze zal zich misschien niet erg lekker voelen. Als je zelf ziek bent eet en drink je ook minder.
pi_92264928
Het gekke is dat ik verder helemaal niks aan haar merk! Vorige week had ze wel koorts, maar nu niet meer.. Nou ja, ik hou het in de gaten. Straks maar even flesje gekolfd erin, dan weet ik zeker dat er wat vocht in gaat!
pi_92265196
Misschien pijn in haar mondje? Drinkt ze wel normaal aan de borst? Niet dat ze steeds loslaat ofzo? Zie je misschien iets in haar mondje? Tandjes beginnen bijna altijd de 2 onderste.
pi_92265346
Ja er zitten al een tijdje witte stukken in haar onderkaak. Het lijkt ook alsof er bij de hoektand onder een puntje zit. Maar die zit er ook al even!

Zoals bij haar slaapvoeding dan drinkt ze prima. Overdag laat ze steeds los (gisteren zelfs om zich in acrobatische toestand half om te draaien om tv te kunnen kijken.. Toen ik haar terugdraaide, ging ze via de schuifpui tv zitten kijken, de boef }:| dus tv maar uitgezet :P ) het lijkt wel alsof ze niet super honger heeft. Want normaal valt ze je gewoon aan als je ook maar in de buurt komt! (geeft ook van die leuke beelden :') vooral als je de boel nog niet half ontbloot hebt)

Het is geen spruw ofzo. Het lijkt bijna wel alsof er gewoon teveel te doen en te zien is voor haar en dat ze zichzelf de tijd en rust niet gunt om goed te drinken.
pi_92265528
Oh de wereld om haar heen is veel leuker en dat moet je vooral goed in de gaten houden, stel je voor dat je iets mist...

Bij ons werkt het goed om dan gewoon even op de slaapkamer zonder prikkels van buiten te voeden. Desnoods onder het dekbed (zie je me zitten? :') ).
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:42:33 #293
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92266502
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:03 schreef Orea het volgende:
Ja er zitten al een tijdje witte stukken in haar onderkaak. Het lijkt ook alsof er bij de hoektand onder een puntje zit. Maar die zit er ook al even!

Zoals bij haar slaapvoeding dan drinkt ze prima. Overdag laat ze steeds los (gisteren zelfs om zich in acrobatische toestand half om te draaien om tv te kunnen kijken.. Toen ik haar terugdraaide, ging ze via de schuifpui tv zitten kijken, de boef }:| dus tv maar uitgezet :P ) het lijkt wel alsof ze niet super honger heeft. Want normaal valt ze je gewoon aan als je ook maar in de buurt komt! (geeft ook van die leuke beelden :') vooral als je de boel nog niet half ontbloot hebt)

Het is geen spruw ofzo. Het lijkt bijna wel alsof er gewoon teveel te doen en te zien is voor haar en dat ze zichzelf de tijd en rust niet gunt om goed te drinken.
En dan 's nachts inhalen waar hij overdag te weinig heeft gehad :')
pi_92267374
Nee dat doet ze dus niet, ze laat er ineens 7 uur tussen (dus slaapt ook ineens 7 uur, zijn we niet gewend om 6 uur van haar wakker worden zonder er 's nachts uit te hoeven ;))
pi_92267459
Nou, er ging hier net met gemak 150 cc in, dus het zal wel goedkomen ;)
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:21:40 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92267882
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het vooral bijzonder om te zien dat hoe meer kindjes borstvoeding krijgen hoe minder gevallen wiegendood er zijn.
Wordt dat niet deels veroorzaakt door het feit dat er een veel korter maximum aan de tijd tussen twee voedingen zit als de moeder borstvoeding geeft, en de baby daardoor iedere zoveel uur sowieso wakker is?
En ik schat de kans dat het aantal borstvoedende moeders dat rookt kleiner is dan bij de moeders die KV geven.... doordat ze borstvoeding geven en dus op hun gezondheid moeten letten creeëren ze daarmee gelijk een veiligere omgeving voor de baby.

Soneal ging goed, na een voeding net na middernacht was het vanmorgen weer gewoon 06.30.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:34:24 #297
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92268333
Leandra wat een heerlijke tijden!
pi_92268577
Wat relaxed inderdaad zeg!
Jelle komt vaak rond half 4, maar kan ook gerust vaker komen. Prima
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:55:22 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92269157
Nou, wij zijn terug van het CB. Ik was eerst wel tevreden. Totdat ik thuis de curves ging invullen...
Oordeel zelf:

pi_92269577
Asy -O-
Heb je zelf een idee wat de oorzaak is en wat als oplossing zou kunnen werken?
En wat zei het CB?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')