waarom? Wat is je motivatie?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:15 schreef Gardo het volgende:
Motorloos is inderdaad niets..
Recirculatiekap met 2 koolstoffilters is de oplossing.
heb je meerdere standen vwb centrale afzuiging?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:33 schreef E.T. het volgende:
Zou het eigenlijk nog uitmaken als ik het tweede afzuigpunt in de keuken dichtmaak? Gaat het andere gat dan harder zuigen?
Ik heb zelf een appartement, met een centraal afzuigingssysteem. Bij de aankoop van de keuken werd ons een afzuigkap met motor aangeraden. Omdat dit niet aangesloten mag zijn op het centrale systeem is er dus een recirculatiekap gekozen met koolstoffilters (deze filteren de luchtjes eruit).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:54 schreef E.T. het volgende:
[..]
waarom? Wat is je motivatie?
Hier in de keuken zijn beide punten voor de centrale afzuiging inderdaad aangesloten, dus vandaar mijn gedachtengang om er eentje dicht te maken (en misschien die in de wc ook wel)
Wat denk je wat er gebeurd als je niet regelmatig je koolstoffilters vervangt?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:46 schreef Gardo het volgende:
Onze buren hebben een motorloze afzuigkap maar dit zuigt erg slecht af. Als je bijv. veel frituurt o.i.d. wordt het al heel snel 'pekkig' in de keuken!
yepquote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:45 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
heb je meerdere standen vwb centrale afzuiging?
Mjah, met een recirculatiekap blaast ie wel de 'natte' lucht gewoon weer je keuken in, alleen zonder luchtjes en de vet door een filter geblazen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:46 schreef Gardo het volgende:
[..]
Ik heb zelf een appartement, met een centraal afzuigingssysteem. Bij de aankoop van de keuken werd ons een afzuigkap met motor aangeraden. Omdat dit niet aangesloten mag zijn op het centrale systeem is er dus een recirculatiekap gekozen met koolstoffilters (deze filteren de luchtjes eruit).
Onze buren hebben een motorloze afzuigkap maar dit zuigt erg slecht af. Als je bijv. veel frituurt o.i.d. wordt het al heel snel 'pekkig' in de keuken!
Die moeten uiteraard 1x per jaar vervangen worden!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:42 schreef exlurker het volgende:
[..]
Wat denk je wat er gebeurd als je niet regelmatig je koolstoffilters vervangt?
Of je frituurt of niet, de luchten ben je in ieder geval wel kwijt!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:48 schreef E.T. het volgende:
Mjah, met een recirculatiekap blaast ie wel de 'natte' lucht gewoon weer je keuken in, alleen zonder luchtjes en de vet door een filter geblazen.
Nou frituren wij 1x per half jaar ofzo, wij doen 'gewoon' aan ouderwets, hollands, gezinskoken
maar 1x per jaar? ik dacht elke 3 à 4 maanden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:58 schreef Gardo het volgende:
[..]
Die moeten uiteraard 1x per jaar vervangen worden!
[..]
Of je frituurt of niet, de luchten ben je in ieder geval wel kwijt!
"Natte lucht" merk je niet veel van.. bij ons blaast hij tegen een witte muur aan aan de zijkant (50cm afstand?) en na 9 maanden nog geen spoor van verkleuring o.i.d.
1x per jaar is ruim voldoende. Dat werd ons ook verteld bij de keukenboer.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:02 schreef loecje het volgende:
[..]
1x per jaar? ik denk eerder aan elke 3 à 4 maanden.
hier gewoon de eigen ventilatorbox op zolderquote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:01 schreef exlurker het volgende:
Er is ook een groot verschil bij afzuigsystemen van opbouw
Bij een eensgezinwoning heb je een eigen ventilatorbox die je zelf kan regelen met meestal een driestandenschakelaar in de keuken
Bij appartementen is er meestal en centraal afzuigsysteem welke op bepaalde tijden een verhoogde afzuigcapaciteit hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |